بهداشت و سلامتمراقبت از مو

شامپوی ضد شپش خیلی قوی از بهترین برندهای ایرانی و خارجی

شپش‌ها این حشرات انگلی کوچکی که پوست سر انسان را آلود می‌کنند، می‌توانند کابوسی برای کودکان و بزرگسالان باشند. این موجودات مزاحم از خون انسان تغذیه می‌کنند و می‌توانند باعث خارش، ناراحتی و در برخی موارد عوارض شدیدتر شوند. این موجودات معمولاً بین بچه‌های مدرسه‌ای شایع‌ترند، اما اگر به موقع درمان نشوند به دلیل سرعت سرایت زیاد، ممکن است به بقیه اعضای خانواده هم منتقل شوند.

درگیری با شپش از لحاظ روحی و جسمی می‌تواند آزاردهنده باشد. خبر خوب این است که شپش‌‌ها باعث انتقال هیچ بیماری به شما نمی‌شوند و با درمان مناسب می‌توانید از شرشان خلاص شوید. خوشبختانه درمان‌های مؤثری برای از بین برد شپش و تخم‌های آن وجود دارد و یکی از این راه‌ها استفاده از شامپو ضد شپش است. در ادامه بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی ضد شپش بازار را به شما معرفی می‌کنیم و نکات مفیدی را در انتخاب شامپو مناسب برای‌تان شرح می‌دهیم.

آشنایی با شامپوهای ضد شپش

شامپوهای ضد شپش محصولات شیمیایی یا طبیعی هستند که به طور خاص برای از بین بردن شپش و تخم آنها طراحی شده‌اند. این شامپوها با اختلال در سیستم عصبی شپش یا ایجاد خفگی، روی از بین بردن این موجودات عمل می‌کنند. برخی از شامپوها همچنین حاوی موادی هستند که موادی را که باعث چسبیدن تخم شپش به موها می‌شود را شل و جدا کردن آن‌ها را از موی سر آسان‌تر می‌کند.

انواع شامپوهای ضد شپش

این شامپوها را می‌توان براساس ترکیبات موجود در آن‌ها به دو دسته تقسیم کرد:

شامپوهای ضد شپش حاوی ترکیب‌های شیمیایی

شامپوهای حاوی ترکیبات شیمیایی معمولاً موثرتر از شامپوهای ضد شپش حاوی ترکیبات طبیعی هستند. این شامپوها حاوی ترکیباتی مانند پرمترین، مالاتیون و پیرترین هستند که می‌توانند شپش و تخم‌های آن را از بین ببرند. شامپوهای ضد شپش حاوی ترکیبات شیمیایی ممکن است برای کودکان زیر 2 ماه مناسب نباشند. همچنین این شامپوها ممکن است باعث عوارض جانبی مانند تحریک پوست سر، خارش و قرمزی شوند.

شامپوهای ضد شپش حاوی ترکیبات طبیعی

شامپوهای ضد شپش حاوی ترکیبات طبیعی

شامپوهای ضد شپش حاوی ترکیبات طبیعی معمولاً بی‌خطرتر از شامپوهای ضد شپش حاوی ترکیبات شیمیایی هستند. در فرمولاسیون این شامپوها از موادی مانند روغن درخت چای، روغن اسطوخودوس و روغن سیر استفاده می‌شود که می‌توانند شپش و تخم‌های آن را از بین ببرند. شامپوهای ضد شپش حاوی ترکیبات طبیعی ممکن است مؤثرتر از شامپوهای ضد شپش حاوی ترکیبات شیمیایی نباشند. همچنین، این شامپوها ممکن است زمان بیشتری برای از بین بردن شپش نیاز داشته باشند.

نکات انتخاب شامپو ضد شپش خیلی قوی

سن فرد: شامپوهای ضد شپش حاوی ترکیبات شیمیایی ممکن است برای کودکان زیر دو ماه مناسب نباشند.

نوع شپش: دو نوع اصلی شپش وجود دارد: شپش سر و شپش شرمگاهی (شپش خرچنگ). شامپوهای ضد شپش به طور کلی در برابر هر دو نوع شپش مؤثر هستند.

حساسیت پوست: اگر پوست حساسی دارید، شامپوی مبتنی بر پیرترین را انتخاب کنید. اگر دچار آلودگی شدید شپش هستید، شامپوی که در آن از پیرمترین استفاده شده است می‌تواند مؤثرتر باشد.

سهولت استفاده: برخی از شامپوها به چندین کاربرد نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط به یک مورد نیاز داشته باشند. هنگام انتخاب، محدودیت های زمانی و سبک زندگی خود را در نظر بگیرید.

بهترین شامپوی شپش سر ایرانی

شامپو نیکسترین

شامپو نیکسترین

شامپو نیکسترین ۱درصد پرمترین شرکت گیلارانکو یکی از شامپوهای ضد شپش مفید برای مبارزه با این حشره انگلی است. این محصول آلودگی ناشی از شپش سر را از بین می‌برد و شانه دندانه‌ریزی که به همراه آن است، تخم‌های ریز شپش را از روی تار موها جدا می‌کند. در ترکیبات این شامپو از حشره‌کش و ارگانوفسفر استفاده نشده، برای همین برای کودکان هم کاملاً مناسب است. این محصول منافذ پوستی شپش را مسدود می‌کند و به این ترتیب باعث خفه شدن آن می‌شود. برای مصرف از این شامپو باید آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی موهای تمیز و شسته شده بگذارید تا به‌خوبی اثر کند. پس از یک هفته اگر هنوز شپش روی سر وجود داشت باید مجدداً از آن استفاده کرد.

شامپو سریتا

شامپو سریتا

شامپوی سبز سریتا یک محصول گیاهی و طبیعی است که برای درمان شپش و تخم‌های آن در انواع مو مناسب است. این شامپو با فرمولاسیونی ملایم و غیر سمی، از آسیب دیدن مو و پوست سر جلوگیری می‌کند و در رفع شپش و تخم‌های آن تاثیر مثبتی دارد. عصاره آلوئه‌ورا موجود در شامپوی سبز سریتا، موها را به خوبی رطوبت‌رسانی کرده و از خشکی و زبری آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین، این عصاره به افزایش نرمی و لطافت موها کمک می‌کند.

عصاره پیرتروم، روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس از دیگر ترکیبات موثر این شامپو هستند که از خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدالتهاب برخوردارند. این ترکیبات در کاهش و تسکین خارش پوست سر موثر عمل می‌کنند. همچنین، فرمولاسیون موثر این شامپو مانع بروز عفونت در محل گزش شپش‌ها شده و از ظاهر شدن دوباره آن‌ها پیشگیری می‌نماید. این محصول با حجم ۹۵میلی‌متری و قدرت بالا گزینه مناسبی برای نابودی این حشره انگلی دردسرساز است.

شامپو گیاهی ضد شپش 95میل
سریتا

شامپو گیاهی ضد شپش 95میل سریتا

10%
118799 106920
تومان

شامپو نلا

شامپو سریتا

پک روغن و شامپو ضد شپش نلا یکی از مؤثرترین شامپو و روغن‌های ایرانی برای رفع و نابودی شپش است. در فرمولاسیون این محصول از موادی همچون روغن نارگیل و روغن درخت چای استفاده شده است. این شامپو بدون بو و غیرسمی است و برای همین برای کودکان و حتی خانم‌های باردار هم کاملاً مناسب است. شامپوی نلا با تمام موها سازگار است و علاوه بر از بین بردن شپش‌ها باعث تقویت موها هم می‌شود و به آن‌ها هیچ‌گونه آسیبی نمی‌رساند. یک بار استفاده از شامپو و روغن نلا می‌تواند تمامی شپش‌ها و تخم‌های آن‌ها را نابود کند و برای همیشه از شر آن‌ها خلاص شوید. حجم روغن و شامپوی نلا ۱۲۰ میلی‌لیتر است و همراه شانه‌ای دندانه‌دار به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

شامپو پرمترین ایروکس

شامپو پرمترین ایروکس

شامپو ضد شپش پرمترین ایروکس شامپویی دارویی برای از بین بردن شپش‌ها است. این محصول می‌تواند شپش‌ها را فلج کند و در نهایت باعث نابودی تمام شپش‌ها و تخم‌های آن شود. در این شامپو ۱٪ از ماده مؤثر پرمترین برای از بین بردن شپش استفاده شده است. این شامپو تأثیر فوری و ماندگاری طولانی دارد و اگر بعد از یک هفته همچنان شپش یا تخم آن را روی موهای خود مشاهده کردید می‌توانید دوباره از آن استفاده کنید. این محصول حاوی ترکیبات مؤثر و بی‌خطر برای رفع حشره‌های انگلی است. این شامپو با حجم ۶۰ میلی‌لیتری و قیمتی مناسب، می‌تواند درمان خوبی برای نابودی شپش‌ها باشد.

بهترین شامپوی شپش سر خارجی

شامپو هگور

شامپو هگور

شامپو ضد شپش هگور از کشور فرانسه، با کیفیت خوب و حجم ۱۵۰ میلی‌لیتری، محصولی مناسب برای درمان و رفع شپش موها است. در این محصول به کمک ماده مؤثر دی فنوترین شپش‌های سر به‌سرعت از بین می‌روند. به علاوه در این محصول از اسید استیک هم استفاده شده است که اتصال تخم‌های شپش به تارهای مو را از بین می‌برد و به‌راحتی از مو جدا می‌شوند. این شامپو هگور برای همه انواع مو مناسب است و ۳ تا ۵ دقیقه زمان لازم دارد تا تمامی شپش‌ها را نابود کند. پس از استفاده از شامپو باید موها را با شانه دندانه‌دار ریز شانه کنید تا تخم شپش‌ها هم به طور کامل از روی موها کنده شود.

شامپو الیمکس

شامپو الیمکس

شامپو ضد شپش الیمکس فرمولاسیون انحصاری دارد و محصول شرکت اویسترشل بلژیک است. در این محصول از روغن‌های فرآوری شده مخصوص برای جلوگیری از تکثیر و از بین برد شپش‌ها استفاده شده است. همچنین فاکتور حفاظت‌کننده در برابر شپش‌ها هم نقش مهمی در مبارزه با این حشره‌های انگلی دارد. در این شامپو از حشره‌کش‌های نوروتستیک استفاده نمی‌شود. علاوه بر این این محصول فاقد سیلیکون است و تقریباً با یک بار استفاده از شر تمامی شپش‌ها خلاص می‌شوید. هرچند بد نیست که بعد از یک هفته موها را چک کنید و یک بار دیگر برای اطمینان از این شامپو استفاده کنید. حجم شامپو ضد شپش الیمکس ۵۰ میلی‌لیتر است و برای از بین بردن شپش‌ها می‌توانید با خیال راحت از آن کمک بگیرید.

شامپو موو

شامپو موو

شامپو ضد شپش موو (Moov) مدل ایگو با حجم ۲۰۰میلی‌لیتری که ساخت کشور استرالیا است می‌تواند گزینه مناسبی برای از بین بردن شپش باشد. در این محصول از موادی همچون روغن طبیعی اکالیپتوس و رازیانه استفاده شده است. شامپوی ضد شپش موو به خوبی شپش‌ و تخم آن‌ها را از بین می‌برد. در این محصول از روغن‌های ضروری طبیعی استفاده می‌شود و کاملاً مورد تأیید پزشکان است. اسید استیک به‌کار رفته در این شامپو هم اتصالات تخم‌ها به مو را از بین می‌برد و آن‌ها را از مو جدا می‌کند. استفاده از این شامپو ۳ نوبت در دوره‌ای ۱۴ روزه می‌تواند تمام شپش‌ها را نابود کند. برای اثربخشی کامل این محصول باید شامپو به مدت ۱۵ دقیقه روی سر باقی بماند و سپس آبکشی انجام دهید.

شامپو ساینوکر

شامپو ساینوکر

شامپو ضد شپش ساینوکر برای کودکان و بزرگسالان درگیر با این انگل قابل استفاده است. این محصول حاوی روغن درخت چای است که خاصیت ضدباکتری، ضدقارچ و ضدالتهابی دارد. علاوه بر آن در این شامپو از مواد هومیوپاتیک استفاده شده است که فعالیت شپش‌ و تخم‌های آن را مختل می‌کنند و جلوی گسترش‌اش را می‌گیرند. شامپوی سانوکر فرمولاسیون غیرسمی و ملایمی دارد که به پوست سر و مو آسیبی نمی‌رساند. ترکیبات تسکین‌دهنده موجود در این محصول هم موجب کاهش خارش و سوزش پوست سر می‌شوند. شیوه استفاده از آن هم مثل سایر شامپوهای ضد شپش است و معمولاً باید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موها بماند و پس از یک هفته برای اطمینان بیشتر دوباره از آن استفاده شود.

نکات نهایی برای درمان شپش

برای استفاده از شامپو ضد شپش، دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را به دقت دنبال کنید. معمولاً باید شامپو را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موها بمالید و سپس با آب ولرم بشویید. در برخی موارد ممکن است لازم باشد این کار را دو بار در روز در دوره‌ای ۷ تا ۱۰ روزه انجام دهید.

علاوه بر استفاده از شامپو ضد شپش، باید اقدامات دیگری را نیز برای جلوگیری از گسترش شپش انجام دهید. این اقدامات عبارتند از:

  • شستشوی مکرر لباس‌ها، ملحفه‌ها و سایر وسایل شخصی فرد مبتلا به شپش
  • شانه کردن موهای فرد مبتلا به شپش با شانه مخصوص شپش
  • جدا کردن فرد مبتلا به شپش از سایر افراد در خانه

اگر علائم شپش را در خود یا اطرافیان‌تان مشاهده کردید، حتماً هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای درمان و جلوگیری از گسترش شپش انجام دهید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4 / 5. مجموع آرا: 27

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا