مراقبت از مو

بهترین شامپو برای موهای چرب، نازک و کم پشت (ایرانی و خارجی)

موهای چرب و چسبیده به هم، اصلا ظاهر خوبی ندارند. و اگر شما هم یکی از افراد دارای موی چرب هستید، می‌دانید که فقط پس از یک روز با این صحنه مواجه می‌شوید. البته که در حالت بدتر، تنها چند ساعت پس از استحمام، موهای شما چرب می‌شوند. در این صورت، تنها یک شامپوی قوی و خوب می‌تواند شما را از شر این فرآیند آزاردهنده نجات دهد. حالا اگر شما هم با وجود ده‌ها محصول ایرانی و خارجی، نمی‌توانید بهترین شامپو برای موهای چرب را بیابید، همراه ما باشید. در این مطلب پس از بررسی مهم‌ترین نکات انتخاب شامپو، بهترین شامپوی موی چرب ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم!

نکات انتخاب شامپو برای موهای چرب

موهای چرب

قبل از بررسی بهترین شامپوهای موهای چرب و معرفی برندهای خوب، ابتدا اجازه دهید که چند نکته مهم را بررسی کنیم که با در نظر گرفتن آن‌ها، می‌توانید شامپو مناسب برای کنترل چربی موهای خود را بخرید:

محصولات فاقد چربی

ناگفته پیدا است که افراد دارای موهای چرب، نباید شامپوهای حاوی نرم‌کننده، روغن یا انواع براق‌کننده‌ها را بخرند. از آن‌جا که پوست سر شما بسیار بیش از میزان لازم، سبوم و چربی تولید می‌کند، خرید این محصولات سنگین و دارای روغن، می‌تواند بیش از پیش باعث چرب‌شدن موهای شما شود.

در عوض آن، محصولاتی را بخرید که برچسب موهای چرب دارند یا به‌صورت اختصاصی عبارت حجیم‌کردن مو بر روی آن‌ها درج شده است. معمولا این محصولات چربی اضافه مو را از بین خواهند برد و از کم حجم نشان دادن موها بر اثر چسبندگی و چربی، جلوگیری می‌کنند.

توجه به Ph شامپو

در هنگام خرید یک شامپو برای موهای چرب، این نکته را به خاطر داشته باشید که انتخاب شامپوهای بسیار قوی برای از بین بردن چربی کامل موها، همیشه نتیجه عکس دارد. می‌پرسید چرا؟ خب باید بدانید که با از بین‌رفتن چربی طبیعی پوست و خشکی کامل کف سر، بدن برای جبران چربی از دست رفته خود و عدم وجود لایه محافظتی، دستور تولید چربی بیشتر را می‌دهد.

این فرآیند باعث می‌شود که محصولات قوی تنها در روزها یا هفته‌های اول، خوب به نظر برسند. پس از آن اما، به تولید چربی بسیار بیشتر منجر شده و باعث چرب‌شدن بیش از حد موهای شما می‌شوند. بنابراین در هنگام خرید شامپو، حتما محصولی را انتخاب کنید که برچسب تنظیم Ph دارد و یا Ph آن بر روی محصول درج شده است. Ph مناسب پوست و مو، در بازه 4.5 تا 5.5 قرار دارد.

انتخاب محصولات بدون پارابن و سیلیکون

علاوه بر شامپوهای کرمی، سنگین و چرب، اگر موهای چرب و نازک دارید نباید شامپوهای حاوی پارابن یا سیلیکون بخرید. سیلیکون یک لایه محافظتی بر روی موهای شما ایجاد می‌کند که علاوه بر براق‌تر نشان‌دادن موها، از خروج چربی و رطوبت مو نیز جلوگیری خواهد کرد. بنابراین پوست سر برای جبران این خشکی مصنوعی، سبوم بیشتری تولید کرده و باعث چرب‌تر شدن موهای شما می‌شود.

پارابن نیز باعث از بین‌رفتن چربی طبیعی مو و پوست کف سر خواهد شد و همان‌طور که در بخش پیش اشاره کردیم، به چربی بسیار بیشتر مو منجر می‌شود. از طرف دیگر باید بدانید که نباید شامپوهای حاوی اسانس‌های خیلی قوی و معطر بخرید. این محصولات، عطر و بوی خوبی دارند، اما ممکن است باعث حساسیت پوست کف سر شما شده و بدن شما را به تولید سبوم بیشتر وادار کنند.

خرید محصولات دارای ترکیبات موثر

برای موهای چرب خود، حتما شامپوهایی را بخرید که حداقل یکی و در حالت بهتر همه این مواد را در ترکیبات خود داشته باشند:

سالیسیلیک اسید

یک تمیزکننده و لایه‌بردار عمقی است. چربی، خاک، آلودگی و سلول‌های مرده پوست سر را از بین برده و از ایجاد و افزایش شوره جلوگیری می‌کند.

روغن درخت چای

این ماده به مشخصه‌های آنتی‌باکتریال و ضد قارچی خود، شهرت دارد. روغن درخت چای باعث توازن میکروبیوم پوست کف سر شما می‌شود. محصولات دارای این ماده، از رشد قارچ‌های مخرب در لابه‌لای موها جلوگیری خواهند کرد و به همین خاطر باعث از بین بردن شوره سر می‌شوند.

ویچ هیزل یا فندق جادوگر

این ماده می‌تواند به افزایش حجم هر فولیکول مو کمک کند، از نازک شدن موها جلوگیری کرده و از همه مهم‌تر این‌که میزان چربی تولید شده را نیز کنترل نماید. علاوه بر این، ویچ هیزل دارای ویژگی‌های آنتی باکتریال است که التهاب پوست کف سر را نیز از بین می‌برد.

عصاره‌های طبیعی مثل لیمو و نعناع

عصاره لیمو حاوی سیتریک اسید است که می‌تواند مولکول‌های چربی را حل کرده و از تجمع پوسته‌های نازک بر ساقه مو نیز جلوگیری نماید. عصاره نعناع و لیمو خواص تمیزکنندگی نیز دارند و به‌خوبی می‌توانند مو و پوست را به‌صورت عمقی تمیز کرده و حس نشاط و طراوت را برای شما ایجاد کنند.

حالا و پس از بررسی این موارد، شما هم به‌راحتی می‌توانید بهترین شامپو برای موهای چرب را از بین ده‌ها محصول ایرانی و خارجی، انتخاب کنید. با وجود این اگر ترجیح می‌دهید که چند برند بسیار خوب و قوی را به شما معرفی کنیم، در بخش بعدی همراه ما باشید.

بهترین شامپو برای موهای چرب ایرانی

برخی از بهترین شامپوهای ایرانی اختصاصی موی چرب شامل موارد زیر هستند:

فولیکا: احیای موهای آسیب دیده

شامپو پوست سر چرب و موهای آسیب دیده 200 میل فولیکا

یکی از پرچالش‌ترین انتخاب‌ها برای افراد دارای موهای چرب، زمانی است که موهای آن‌ها به دلایل مختلف مثل رنگ و دکلره یا استفاده مکرر از سشوار و اتوی مو، آسیب دیده باشند. در این حالت، کف سر فرد کاملا چرب خواهد بود، اما ساقه‌ها، بسیار خشک و وز می‌شوند. در چنین شرایطی است که استفاده از شامپو فولیکا برای پوست سر چرب و موی آسیب دیده، معجزه خواهد کرد.

این محصول دارای سالیسیلیک اسید و عصاره جو دو سر است که باعث کنترل چربی پوست کف سر خواهد شد. از طرف دیگر، پروتئین ابریشم در این شامپو، ساقه‌های آسیب‌دیده را پوشانده و به ترمیم آن‌ها کمک می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از تنها یک محصول، چربی کف سر خود را کنترل کرده و موهای خشک خود را آبرسانی کنید.

بوتانیس: عصاره معجزه‌گر درخت چای

+ پوستر شامپو حاوی روغن درخت چای و نعناع مناسب موی چرب بوتانیس

عصاره‌های گیاهی مثل نعناع و روغن درخت چای، همان دو ماده معجزه‌آسایی هستند که می‌توانند چربی اضافی پوست را از بین برده و حس طراوت و شادابی را برای شما ایجاد کنند. خوشبختانه برای استفاده از فواید این دو گیاه، کار سختی پیش رو نخواهید داشت و به‌راحتی با خرید یک شامپو بوتانیس مخصوص موی چرب، می‌توانید از مزایای این مواد طبیعی بهره ببرید. پاکسازی عمقی پوست سر و ساقه مو، جلوگیری از تولید بیش از حد چربی و ایجاد حس طراوت و شادابی پس از استحمام، همه بخشی از فواید استفاده از این محصول هستند.

لافارر: تغذیه و ترمیم مو همراه با کنترل چربی

شامپو روزانه کنترل کننده چربی موهای لافارر

استفاده از انواع شامپوهای مغذی و ترمیم کننده، به‌معنای استفاده از محصولات حاوی انواع روغن‌های طبیعی و مصنوعی است. به همین خاطر، افراد دارای موهای چرب همیشه برای یافتن یک شامپوی مغذی مناسب، دچار مشکل می‌شوند. در حال حاضر اما، این مشکل با وجود شامپو لافارر، یکی از بهترین شامپوی موی چرب ایرانی، به‌سادگی حل شده است.

این شامپو حاوی انواع پروتئین‌های طبیعی، ویتامین‌های ضروری و البته ریزمکمل‌های معدنی است. با وجود این ترکیبات موثر، شامپو لافارر می‌تواند گردش خون را در پوست سر افزایش دهد. همچنین باعث تقویت فولیکول مو و رشد سریع‌تر موها شود. این فرآیند، به استحکام موها کمک کرده و باعث ترمیم و بازسازی آن‌ها خواهد شد. در همین حین، با وجود پاک‌کننده‌های قوی مورد استفاده در این محصول، چربی اضافه موهای شما نیز از بین می‌رود. پس از استحمام هم با این شامپو، موهایی سالم، تقویت شده و غیر چرب خواهید داشت.

الی‌ژن: حجم‌دهنده و تقویت کننده

 شامپوی موی چرب الی‌ژن

یکی از مهم‌ترین مشکلات چرب شدن مو، چسبیدن ساقه موها به یکدیگر یا به کف سر است که در نتیجه، موها به‌شدت کم‌پشت و کم‌حجم دیده می‌شوند. حالا به این معادله، موهای نازک و واقعا کم‌پشت را هم اضافه کنید تا با بحران واقعی مواجه شوید. در این صورت است که انتخاب یک شامپو مناسب، به یک فرآیند واقعا دشوار تبدیل خواهد شد و شامپوی مخصوص موی چرب الی‌ژن، به داد شما خواهد رسید.

این شامپو با داشتن ترکیباتی مثل سالیسیلیک اسید و سورفکتانت، از تجمع چربی روی پوست جلوگیری کرده و به از بین رفتن چربی اضافه موها کمک می‌کند. زینک موجود در این محصول، باعث تقویت ریشه موهای شما خواهد شد و از کم‌پشتی و ریزش ناشی از افزایش چربی در ریشه، جلوگیری می‌کند. همراه با این دو مشخصه عالی، عصاره‌های طبیعی و گیاهی موجود در این محصول هم‌چون مریم‌گلی، به حجیم‌تر شدن موهای شما کمک خواهد کرد و ظاهری بسیار زیباتر برای شما می‌سازد. با توجه به همه این مواد، شامپو الی‌ژن را باید از بهترین شامپوی ضد ریزش موی چرب نامید که علاوه بر پاکسازی عمقی، از ریزش و آسیب موها نیز جلوگیری می‌کند.

سریتا: خنکی و لطافت مو

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش موهای چرب سریتا

یکی از بهترین شامپوهای موی چرب ایرانی که پس از استفاده از آن، حس خنکی و لطافت را در کف سر خود احساس می‌کنید، شامپو سریتا است. این شامپو با داشتن عصاره گزنه و نعناع فلفلی، یک پاک‌کننده و خنک‌کننده قوی است که پاکسازی عمقی پوست سر را نیز انجام می‌دهد.

علاوه بر این، با افزایش خون‌رسانی به کف سر، به رویش سریع‌تر موهای شما نیز کمک خواهد کرد. تنظیم ترشح چربی، افزایش لطافت و درخشندگی موها، از دیگر مشخصه‌های این شامپو هستند. بنابراین اگر یک محصول ایرانی مقوی می‌خواهید که باعث سلامت و زیبایی موهای شما بشود و از ریزش شدید آن نیز جلوگیری کند، بدون شک شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا، انتخاب ایده‌آل شما خواهد بود.

با وجود همه محصولات ایرانی، اگر دوست دارید که با بهترین شامپوی موی چرب خارجی هم آشنا شوید، در بخش بعدی همراه ما باشید.

بهترین شامپو برای موهای چرب خارجی

برخی از بهترین برندهای خارجی که به‌صورت اختصاصی شامپوهای مناسب موی چرب ارائه داده‌اند، شامل موارد زیر هستند:

نوتروژینا: تنظیم چربی و از بین بردن شوره

 شامپو ضد چربی نوتروژینا با عصاره گریپ‌فروت

این شامپو با داشتن عصاره گریپ‌فروت و دیگر ترکیبات موثر مثل سیتریک اسید، یکی از بهترین شامپوهای مناسب موهای چرب است. شامپویی که افراد دارای موهای معمولی هم می‌‌توانند از آن استفاده کنند. تمیزکنندگی عمقی، از بین بردن چربی پوست و کنترل غده‌های چربی کف سر، همه از مشخصه‌های اصلی این محصول بی‌نظیر هستند.

استفاده هم‌زمان از این شامپو همراه با محصولات تنظیم‌کننده Ph، بهترین نتایج را برای شما خواهد داشت. بنابراین اگر برای کاهش چربی مو و پاکسازی عمقی پوست کف سر، به یک محصول خارجی نیاز دارید، شامپو نوتروژینا گریپ فروت، از بهترین انتخاب‌های شما در بین شامپوهای موی چرب خارجی برای شما خواهد بود.

لورال: استحکام و آبرسانی موهای چرب

شامپو موهای طراوت بخش و استحکام بخش مخصوص موهای چرب

در بین محصولات موی چرب، اغلب شامپوها با از بین بردن کامل چربی پوست سر و ساقه مو، باعث کدر شدن موها می‌شوند. در این میان اما، یک محصول شگفت‌انگیز یعنی شامپو لورال وجود دارد. این شامپو در عین پاکسازی عمقی موها و از بین بردن چربی اضافه پوست سر، به درخشندگی و شادابی موها نیز کمک می‌کند.

شامپو لورال با داشتن خاک رس و ویتامین B5، بهترین شامپوی موی چرب و شوره‌ دار خارجی است. این محصول علاوه بر تنظیم چربی، سلول‌های اضافی پوست را نیز از بین می‌برد. افزایش استحکام هر تار مو، آبرسانی عمیق و نرم‌کنندگی موها، از دیگر ویژگی‌های این شامپوی عالی هستند.

داو: تمیزکننده عمقی پوست و جلوگیری از ایجاد شوره

 شامپو کلیرفای داو

یکی از بهترین محصولات برند داو، شامپو کلیرفای مخصوص موهای چرب و معمولی آن است. این محصول، ترشح بیش از حد چربی را کنترل کرده و علاوه بر آن، از ایجاد و افزایش پوسته‌های سر نیز جلوگیری می‌کند.

این شامپو دارای ویتامین B3، ویتامین E و زینک است. به تقویت ریشه و ساقه موها کمک کرده و از ریزش مو به دلیل ضعف فولیکول‌ها نیز محافظت خواهد کرد. استفاده مداوم از شامپو داو، باعث ضخیم‌شدن ساقه موها شده و موهایی حجیم‌تر، سالم‌تر و زیباتر در اختیار شما خواهد گذاشت.

ا جی ایکس: حجم‌دهنده و بدون سولفات

 شامپو فری سولفات مدل تی تری ا جی ایکس

بی‌اغراق باید شامپو ogx را از بهترین شامپوهای موی چرب خارجی بنامیم که دارای سه ترکیب بسیار موثر و کاربردی مخصوص موهای چرب یعنی نعناع، روغن درخت چای و فندق است. علاوه بر این، شامپوی ا جی ایکس مخصوص موهای چرب، فاقد سولفات بوده و باعث تخریب سلول‌های مو و پوست سر نمی‌شود.

بازسازی و ترمیم موهای آسیب‌دیده، احیا کنندگی ساقه‌ها، خنک‌کنندگی پوست کف سر و تمیزکردن عمقی آن، همه از ویژگی‌های این شامپو هستند. با استفاده از این محصول، موهای شما بدون چرب‌شدن، کاملا نرم و مرطوب خواهند شد و حس چربی و سنگینی روی سرتان نیز خیلی سریع از بین می‌رود.

کلیر: خنک، خوشبو و باطراوت

شامپو مردانه کنترل چربی کلیر

هورمون‌های مردانه و فعالیت سنگین روزانه، باعث شده که مردان به شامپوهای اختصاصی نیاز پیدا کنند که خوشبختانه شامپو کلیر، بهترین و ایده‌آل‌ترین محصول را به این هدف به بازار عرضه کرده است. شامپو کلیر مردانه به‌خوبی چربی اضافه موها را از بین می‌برد، باعث طراوت، شادابی و خنکی پوست سر و بدن شده و رایحه‌ای ملایم و مطبوع، به جای می‌گذارد.

تمیزکنندگی عمقی، از بین بردن شوره، محافظت از موها در برابر عوامل آسیب‌زا و جلوگیری از خارش کف سر، همه از ویژگی‌های اصلی این محصول هستند. با وجود همه این مزایای عالی، بدون شک شما هم با ما هم‌عقیده هستید که شامپو کلیر مردانه، بهترین شامپو برای موهای چرب مردانه است.

سلامت مو با انتخاب بهترین شامپوی موهای چرب

انتخاب یک محصول مناسب برای موهای چرب، هم‌چون شمشیر دو لبه است. محصولات بسیار قوی، ممکن است به دلیل خشک کردن موها و پوست کف سر، به چرب‌شدن بیش از حد مو منجر شوند و محصولات ملایم، احتمالا نتوانند به‌خوبی موها را تمیز کنند. در این مطلب، با بررسی 10 محصول اختصاصی موی چرب، بهترین‌های این لاین را به شما معرفی کردیم. حالا خیلی راحت می‌توانید بهترین شامپو برای موی چرب را انتخاب کنید و از تمیزی و طراوت موهای خود، حسابی لذت ببرید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.6 / 5. مجموع آرا: 8

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا