مراقبت از مو

بهترین ماسک مو ایرانی و خارجی

یکی از محصولات مراقبتی مو که برای رفع انواع مشکلات مو مثل ریزش، خشکی، شوره، موخوره، آسیب دیدگی و وز بسیار موثر است ماسک مو است. ماسک موهای داخل حمام و بعد از حمام، می‌توانند به شما برای حل بسیاری از چالش‌هایی که با موهایی خود دارید کمک کنند. البته به شرطی که درست انتخاب شوند. انتخاب یک ماسک مو که به موهایتان بسازد و اثرگذار باشد، از میان بازار پر رونق محصولات مو کار آسانی نیست. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم بهترین ماسک مو ایرانی و خارجی را از دیدگاه مصرف کنندگان سایت خانومی بشناسید و در انتخاب خود لحاظ کنید.

ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک محصول مراقبتی برای موهاست که ذرات تشکیل‌دهنده آن‌ از شامپوها و نرم‌کننده‌ها ریز‌تر و فعال‌تر بوده و به همین دلیل می‌تواند وارد کوتیکول‌های مو شود و در آنجا به ترمیم، تقویت و آبرسانی موها کمک کند.

این محصولات از عصاره‌ها، ویتامین‌ها، روغن‌ها و مواد مغذی مختلفی تهیه می‌شوند که تأثیر فوق‌العاده‌ای در سلامت و زیبایی ظاهری موهای شما دارند. به دلیل همین فرمولاسیون غنی و تغذیه کننده، ماسک موها فراتر از نرم کننده‌های مو عمل می‌کنند و کار آنها صرفا نرم کردن موها نیست، بلکه خواص تقویتی و درمانی نیز دارند.

چرا از ماسک مو استفاده می‌کنیم؟

چرا از ماسک مو استفاده می‌کنیم

ماسک مو یک تقویت‌ کننده فوق‌العاده است که می‌تواند به موهای شما حالتی زیبا و ساختاری مقاوم بدهد. برخی از مشکلاتی که با استفاده از ماسک مو از بین می‌رود، شامل موارد زیر است:

  • ریزش مو: دلیل و نوع ریزش موی شما هر چه که باشد مواد مغذی مختلف و انواع روغن‌های به‌کار رفته در ماسک مو باعث تغذیه و ترمیم موها شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.
  • موخورهموخوره زمانی به وجود می‌آید که بافت ساقه مو دچار خشکی و شکنندگی شود. فرمولاسیون ماسک‌های مو با کاهش خشکی و اصطکاک موها، از بروز موخوره جلوگیری کرده و تا حدود زیادی این آسیب را در موهایتان ترمیم می‌کند.
  • تقویت موهای رنگ شده: رنگ شدن پی‌درپی موها با رنگ‌های شیمیایی و دکلره می‌تواند به ساختار مو آسیب بزند. شما می‌توانید با استفاده از ماسک موی مناسب موهای رنگ شده، هم رنگ موهایتان را تثبیت کنید و هم از آسیب‌های محتمل بعدی جلوگیری کنید.
  • شوره سرماسک مو با تقویت پوست سر و تغذیه آن، از بروز شوره و پوسته‌ پوسته شدن سر جلوگیری می‌کند و شوره را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
  • درخشندگییکی از مشکلاتی که باعث می‌شود جذابیت ظاهری موها از بین برود، کدر شدن آن‌هاست. با استفاده از ماسک موی مناسب می‌توانید حالتی براق و درخشان به موهای خود بدهید.
  • خشکی مو: آب‌رسان‌های طبیعی که در ساختار بیشتر ماسک‌های مو وجود دارند باعث می‌شوند موهای شما دهیدراته نشوند. تفاوتی‌ هم ندارد که موهای شما به‌خاطر ژنتیک خشک شده باشند یا به علت استفاده مداوم از وسایل حرارتی و رنگ و دکلره، بهترین ماسک مو برای موهای خشک همیشه جواب است!

چگونه برای موهای خود بهترین ماسک مو را خریداری کنیم؟

مو یکی از فاکتورهای اصلی زیبایی است. شانه زدن موهایی سالم و ابریشمی جلو آینه یکی از لذت‌های زندگی است که اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. برعکس اگر صبح وقتی بیدار می‌شوید و جلو آینه می‌روید با موهایی رو به رو شوید که بسیار پژمرده، نازک و وز کرده است، قطعا حس خوبی به ظاهر خود نخواهید داشت. شانه زدن موهای خشک و گره خورده هم کار دردناک و ناراحت کننده‌ای است. اما برای حل شدن این قبیل مشکلات ناراحت کننده راهکارهای زیادی وجود دارد که ساده‌ترین و سریع‌ترین آن‌ها استفاده از ماسک موی مناسب است.

 اما انتخاب ماسک مو از بین صدها برند مختلف، کاری سردرگم کننده است که ممکن است باعث هدر رفت پول و وقت شما شود. بعد از تشخیص مشکل اصلی موهایتان از قبیل خشکی، گره خوردن، وز شدن، نازک و شکننده شدن و ریزش موها باید از مرحله سخت و دلهره آور انتخاب بهترین برند گذر کنید. این دقیقا همان جایی است که ماسک موهای مختلف وارد بازار می‌شود. ماسک مو فراتر از یک لباس و یا یک کالای لوکس است. زیرا مستقیما روی سلامتی مو اثر می‌گذارد و در صورت نامرغوب بودن می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

در چنین شرایطی بهترین کار این است که برای انتخاب یک ماسک موی مناسب، از تجربه و نظرات دیگر مصرف کنندگان با خبر شویم. سایت خانومی با ایجاد امکان ثبت نظر مخاطبان در صفحه معرفی هر محصول، بهترین مرجع برای مطلع شدن از تجربه دیگران نه تنها در مصرف انواع ماسک‌های مو، بلکه خرید لوازم آرایشی و بهداشتی است. در این مقاله ضمن معرفی بهترین ماسک‌های مو،  نظرات مخاطبان درباره هر ماسک مو را نیز برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم تا به انتخاب دقیق‌تر شما کمک کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین ماسک مو برای انواع مو

در ادامه انواع ماسک مو را بر اساس کارکردشان به شما معرفی می‌کنیم و سعی می‌کنیم در کنار هر نوع، یک محصول متناسب با آن را هم به شما پیشنهاد کنیم تا با توجه به نوع موهای خود، انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

 ماسک مو بدون سولفات

ماسک مو بدون سولفات آدرا حاوی هیالورونیک اسید

سولفات موجود در شامپوها و نرم کننده‌ها باعث به‌وجود آمدن مشکلات مختلفی از جمله حذف چربی‌ها و پروتئین‌های مفید مو، بروز دراماتیت و ریزش مو می‌شوند. به همین خاطر بهتر است سراغ استفاده از ماسک موهای بدون سولفات برویم تا علاوه بر تقویت موها از آسیب‌هایی که سولفات به آن‌ وارد می‌کند، جلوگیری کنیم.

پیشنهاد ما: ماسک مو بدون سولفات آدرا حاوی هیالورونیک اسید

یکی از مواد اثربخشی که در ماسک مو آدرا وجود دارد هیالورونیک اسید بوده که باعث آبرسانی عمیق به پوست سر و موی شما می‌شود. به علاوه اگر موهای بوتاکس یا کراتین شده دارید بهتر است به سراغ این محصول بروید چراکه هیچ اثری از سولفات در ترکیبات آن نیست. با مطالعه نظرات مخاطبان خانومی در صفحه معرفی این محصول به نظر می‌رسد اکثر مخاطبان از تجربه مصرف این ماسک مو رضایت داشته‌اند.

حجم زیاد این محصول آن را برای مصرف کنندگان تبدیل به گزینه‌ای اقتصادی و به صرفه کرده و بسیاری از مخاطبان نیز به بوی خوب این محصول و خاصیت نرم کنندگی آن اشاره کرده‌اند. طبق نظر مصرف کنندگان در صورتی که موهایتان خیلی چرب است از این ماسک مو استفاده نکنید. اما اگر موهای معمولی یا مایل به خشک دارید می‌توانید با خیال راحت ماسک مو بدون سولفات آدرا را تهیه کنید. این ماسک مو برای استفاده در حمام است و باید بعد از 3 تا 5 دقیقه آبکشی شود.

ويژگی‌ها:

  • ضد وز شدن مو
  • نرم و درخشان‌کننده
  • آبرسان و رطوبت بخش
  • تثبیت‌کننده رنگ مو
  • همراه با آبکشی
  • فاقد سولفات و پارابن
  • حجم: ۴۰۰ میلی‌لیتر

بهترین ماسک مو برای موخوره

ماسک مو آرگان نوتریسل نئودرم

موخوره یکی از قاتلان زیبایی موهاست. دو شاخه و چند شاخه شدن انتهای موها در اثر خشکی و دهیدراته شدن مو به وجود می‌آید که یکی از راه‌های درمان این مشکل، استفاده از ماسک موی ویژه موخوره است.

پیشنهاد ما: ماسک مو آرگان نوتریسل نئودرم

این ماسک مو نئودرم حاوی روغن آرگان و غنی شده با ویتامین‌های A، E، C و امگا ۶ و ۹ باعث بالارفتن استحکام موهای شما می‌شود. به‌علاوه با آبرسانی موهای خشک و آسیب‌دیده، موخوره‌ها را برطرف کرده و به زیبایی و سلامت موها کمک می‌کند. این محصول ضمن بازسازی و احیای ساختار مو از موها در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. ماسک مو آرگان نوتریسول به دلیل ترکیبات غنی خود به طور کامل و یکنواخت در بافت مو نفوذ کرده و با ترمیم ساختار مو موجب شادابی، لطافت و درخشندگی موها می‌شود.

در ضمن این ماسک مو در رتبه سوم محبوب‌ترین ماسک موهای ایرانی از دیدگاه مخاطبان سایت خانومی قرار گرفته است.اکثر مصرف کنندگان از نرمی و لطافتی که این محصول به موهایشان بخشیده رضایت دارند و بعضی گفته‌اند که چندین سال پیاپی است که از این محصول استفاده می‌کنند. در یکی از نظرات انتقادی راجع به این محصول ذکر شده: در هنگام استفاده مفید و تاثیرگذار است اما پس از مصرف موها به حالت قبلی باز می‌گردد. توجه داشته باشید استفاده از درمان کننده‌های پوست و مو نیاز به مصرف مداوم و مراقبت‌های ویژه به میزان آسیب دیدگی مو دارد و نمی‌توان با استفاده کوتاه مدت به نتیجه مطلوب رسید.

ويژگی‌ها:

  • حفظ رطوبت مو
  • کمک به درمان موخوره
  • براق‌کننده
  • احیاکننده قوی
  • همراه با آبکشی
  • حجم: ۱۵۰ میلی‌لیتر

ماسک مو برای موهای فر

ماسک حالت دهنده موهای فر مورینگا

درست است که موهای فر مراقبت‌های مخصوص به خود را دارند و حالت خاص آن‌ها باعث می‌شود تا آرایش‌شان گاهی پیچیده به نظر برسد اما با استفاده از ماسک مو برای موهای فر می‌توانید حالت دهی این موها را بسیار آسان‌تر کرده و از آن‌ها در برابر موخوره و وزی به‌ خوبی مراقبت کنید.

پیشنهاد ما: ماسک حالت دهنده موهای فر مورینگا

اگر موهایی فر دارید و از وز شدن مداوم آن‌ها خسته شده‌اید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما ماسک موی حالت دهنده فر مورینگا است. این ماسک حاوی روغن میدوفوم است و باعث لطافت هرچه بیشتر تارهای موی شما می‌شود. به‌علاوه این ماسک می‌تواند به‌خوبی رطوبت‌رسانی و تغذیه موهای شما را به عهده بگیرد.

ماسک مو حالت دهنده فر شماره 6 مورینگا با دارا بودن ترکیبات فوق‌العاده موثر شامل روغن‌های گیاهی آرگان، هسته انگور، دانه آفتاب گردان و ویتامین A و E، نرمی و لطافت بی‌نظیری به موها می‌بخشد. این ماسک با رطوبت رسانی موثر، خشکی و وز مو را برطرف کرده، ضمن افزایش لطافت تارهای مو، مانع از ایجاد گره در موها شده و شانه پذیری موها را تسهیل می‌کند. این ماسک مو مورینگا، ظاهر موهای فر را بهبود بخشیده و با حفظ حالت طبیعی آنها از ایجاد گره و درهم تنیدگی موها جلوگیری می‌کند. 

مخاطبان سایت خانومی از این ماسک مو استقبال زیادی کرده‌اند و ظاهرا این برند ایرانی توانسته با طراحی یک فرمولاسیون جذاب، دارندگان موی فر را راضی و خوشحال کند. بیشتر مصرف کنندگان از حالت موهای فر خود بعد از استفاده از این ماسک مو راضی بوده‌اند. آنها ذکر کرده‌اند که وز و پف موهایشان کمتر شده و با نرم و لطیف شدن موهایشان، شانه‌پذیری آن‌ها نیز راحت‌تر شده است. بعضی نیز توصیه کرده‌اند از این ماسک مو همراه با شامپوی مورینگا مخصوص موهای فر استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

ویژگی‌ها:

  • جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید
  • نرمی و لطافت بخش موهای فر
  • محافظت در برابر آلودگی‌های محیطی
  • ضد وز و گره خوردگی موها
  • همراه با آبکشی
  • حجم: ۲۰۰ میلی‌لیتر

بهترین ماسک مو برای موهای خشک

ماسک مو خشک و آسیب‌دیده فولیکا

موهای خشک موهایی هستند که بر اثر ژنتیک، عوامل محیطی یا مراقبت‌های غیراصولی دهیدراته شده‌اند. از آنجایی‌که این موها بسیار بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی، موخوره و شکنندگی هستند، بهتر است برای ترمیم آنها از ماسک مو ویژه موهای خشک استفاده کنید.

پیشنهاد ما: ماسک مو خشک و آسیب‌دیده فولیکا

ماسک مو خشک و آسیب دیده فولیکا یک ماسک موی بعد از حمام است که به تامین و حفظ رطوبت مورد نیاز موها کمک کرده و موجب رفع خشکی مو می‌شود. این محصول که حاوی شیر، جو دوسر و شی باتر بوده، موجب افزایش نرمی و لطافت موها شده و در جلوگیری از موخوره و پیچ خوردگی مو تاثیرگذار است. شی‌باتر موجود در این ماسک مو به ترمیم ساقه مو و محافظت از آن در مقابل شرایط محیطی کمک زیادی می‌نماید. ماسک مو فولیکا مخصوص موهای خشک و آسیب دیده باعث تقویت و تغذیه ساقه موها شده و به خاطر داشتن کراتین به طور ویژه به بازسازی و احیای موها کمک کرده و در افزایش درخشندگی و حالت‌پذیری موها موثر است.

مخاطبان خانومی از ماسک موی زرد فولیکا رضایت بسیاری داشته‌اند و حتی افرادی که از ماسک موهای دیگر نتیجه نگرفته بودند، بعد از مصرف این ماسک مو شاهد نرمی و لطافت واضحی در موهای خود بوده‌اند.

ویژگی‌ها:

  • مغذی و ترمیم کننده موی سر
  • نرم کننده و طراوت بخش
  • احیا و بازسازی مو
  • رفع خشکی و موخوره
  • افزایش درخشندگی مو
  • تقویت ساقه مو
  • حاوی بیوتین و کراتین
  • بدون نیاز به آبکشی
  • حجم 100 میل

بهترین ماسک مو برای شوره سر

بهترین ماسک مو برای شوره سر

تصویر شوره‌های ریخته بر روی لباس و موهایی که پر از ذرات سفید است تصویر ناخوشایندی است که مبتلایان به شوره سر هر روز با آن مواجه می‌شود. عامل اصلی شوره سر خشکی و پوسته پوسته شدن پوست کف سر است. برای درمان شوره سر باید همزمان از شامپو و ماسک موی ضد شوره استفاده کنید. ماسک مو کمک می‌کند اثر شامپو تکمیل شود و شما را از شر شوره‌های زشت و نازیبا نجات می‌دهد.

پیشنهاد ما: لوسیون مناسب کاهش شوره سر ایوروشه

لوسیون کاهش شوره سر ایوروشه با استفاده از خواص گیاهان به کار رفته در فرمولاسیون خود، پوست سر را از هر گونه شوره پاک می‌کند. این لوسیون که بیش از 98% از مواد تشکیل دهنده آن طبیعی هستند، از همان اولین استفاده شوره سر را برطرف کرده و تا مدت طولانی از ایجاد دوباره آن جلوگیری می کند. 

این سرم مو ایوروشه حاوی عصاره پوست انار است که تمامی شوره ها را از بین می‌برد و پوست سر را پاک و عاری از شوره می‌سازد. این ماسک مو نیاز به آبکشی ندارد، روی موها حس سنگینی ایجاد نمی کند و به موها و پوست سر حس سبکی و تازگی می‌بخشد.

ویژگی‌ها:

  • پاک کننده پوست سر
  • ضد شوره قوی
  • جلوگیری از ایجاد شوره مجدد
  • حاوی عصاره پوست انار
  • بدون ایجاد حس سنگینی
  • ایجاد حس سبکی و تازگی

بهترین ماسک مو برای ریزش مو

بهترین ماسک مو برای ریزش مو

ریزش مو علل مختلفی دارد. چرا که موها در اثر عوامل متعددی مانند استفاده زیاد از مواد شیمیایی و رنگ مو، حرارت زیاد، وراثت، استرس، رژیم غذایی نامناسب و کمبود ویتامین ضعیف می‌شوند. استفاده مرتب از بهترین ماسک مو برای ریزش مو با تقویت ساختار آنها می‌تواند به درمان و کمتر شدن ریزش مو کمک کند. 

پیشنهاد ما: ماسک ضد ریزش لورال مناسب موهای ضعیف و نازک

ماسک ضد ریزش مدل Komple Direnç لورآل یک ماسک داخل حمام عالی برای کسانی است که از ریزش مو رنج می‌برند. این محصول حاوی مواد موثر و مفید چون آرژنین، بیوتین و پروتئین‌هاست که موجب تقویت سلول‌های مو شده، در جلوگیری و کاهش ریزش آن تاثیر مثبتی دارد و به افزایش رشد موها کمک می‌کند.

ماسک مو لورال با آبرسانی و تغذیه موها، به ترمیم و بازسازی آن‌ها کمک کرده و در حفاظت از آن‌ها مقابل عوامل آسیب‌رسان شیمیایی نقش بسزایی دارد. این محصول موجب افزایش نرمی و لطافت موهای آسیب دیده شده، از خشکی، زبری، کدر و نازک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند و در افزایش استحکام و ضخامت موها موثر است.

ماسک مو ضد ریزش لورال یکی از محبوب‌ترین ماسک موهای خارجی در بین مشتریان سایت خانومی است. مصرف کنندگان از نرم کنندگی و کاهش ریزش مو بعد از استفاده از این ماسک مو بسیار راضی هستند و همچنین اظهار کرده‌اند این محصول آسیب‌های ناشی از رنگ و دکلره را نیز برطرف می‌کند.

ویژگی‌ها:

  • نرم کننده و تغذیه کننده
  • ترمیم کننده و بازسازی کننده مو
  •  کاهش ریزش مو
  • کمک به افزایش رشد مو
  • افزایش استحکام و ضخامت مو
  • درخشان کننده مو
  • جلوگیری از خشکی و زبری موها
  • طراوت بخش
  • خوش حالت کننده
  • تقویت کننده 3 گانه
  • حاوی آرژنین، بیوتین و پروتئین‌ها
  • حفظ مو در مقابل عوامل آسیب رسان شیمیایی
  • حجم 300 میل

سخن آخر

ماسک مو یکی از محصولات مراقبتی ضروری است که باید در روتین هفتگی خود بگنجانید. بر اساس نوع موهای خود، استفاده هفته‌ای یک تا دو بار از ماسک مو باعث نرمی، تقویت و بازسازی موها می‌شود. همچنین این محصولات از موها در برابر آسیب‌های محیطی مانند اشعه آفتاب، آلودگی هوا، وسایل حرارتی مانند اتو مو و سشوار محافظت کرده و از آسیب‌های ناشی از رنگ، مش و دکلره جلوگیری می‌کند. اگر موهای معمولی یا نرمال دارید خیلی خوش شانس هستید. چون می‌توانید از اکثر ماسک موها استفاده کنید. اما اگر موهای شما خیلی خشک یا خیلی چرب است، یا از مشکلات خاصی مثل ریزش مو، ضعف و نازکی موها، موخوره یا شوره سر رنج می‌برید باید در انتخاب ماسک موی مناسب خود وسواس به خرج دهید.

امیدواریم در این مقاله از مجله خانومی توانسته باشیم شما را در تهیه یک ماسک موی مناسب و رسیدن به موهایی پرپشت، سالم و زیبا یاری کنیم.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا