آرایش چشم

چگونه ریمل را تمیز کنیم؟

هرچند ریمل یک وسیله آرایشی پرکاربرد است اما تمیز نگه داشتن برس آن بسیار ضرورت دارد. تمیز کردن برس ریمل باعث می‌شود روزانه، از فرچه ریملی استفاده کنید که مواد اضافی جذب آن نشده و مژه‌هایی یکدست و شیک‌تر به شما می‌دهد. در این مقاله قرار است با 7 روش تمیز کردن برس و ظرف ریمل آشنا شویم و ببینیم از ظرف آن برای چه کارهایی می‌توانیم استفاده‌ کنیم.

چرا نیاز است که ریمل را تمیز نگه داریم؟

چند دلیل برای تمیز کردن ریمل:

  1. احتمال تجمع باکتری روی برس ریمل وجود دارد، بنابراین برای جلوگیری ار عفونت چشمی بهتر است همیشه برس آن را تمیز نگه داریم.
  2. به دلیل وجود گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها روی برس ریمل، ممکن است چشم پس از استفاده از ریمل آلوده حساس شده و واکنش‌های آلرژیک از خود نشان دهد.
  3. پس از استفاده از ریمل، ممکن است تکه‌های خشک شده‌ مایع ریمل به برس بچسبد که ظاهر خوبی به مژ‌هه نمی‌دهد.
  4. پس از تمام شدن ریمل، می‌توانید از ظرف و برس آن را تمیز کرده و از آنها برای مصارف دیگر، مثلا به عنوان فرچه برای مرتب کردن ابروها، استفاده کنید.تمیز کردن ریمل

روش های تمیز کردن برس ریمل

‌برس ریمل پس از مدتی به دلیل جذب مواد ریمل ممکن است کارایی قبل خود را از دست بدهد. برای اینکه برس ریمل‌تان در دراز مدت همان کارایی قبل را داشته باشد، بهترین روش های تمیز کردن برس ریمل را در این بخش مرور کنید. بعضی از این راهکارها برای تمیز کردن ظرف ریمل نیز کاربرد دارد.

1. پد آرایش پاک کن برای تمیز کردن برس ریمل

یکی دیگر از روش‌های راحت و سریع برای تمیز کردن برس ریمل استفاده از پد آرایش پاک کن است. در این روش ابتدا برس را به کمک یک دستمال کاغذی تمیز کرده و ذرات اضافی ریمل خشک شده را از روی آن جدا کنید. پس از آن به کمک یک یا چند پد آرایش پاک کن ریمل را تمیز کرده و زمانی که مطمئن شدید برس کاملا تمیز شد، آن را زیر آب ولرم آبکشی و در نهایت خشک کنید.

2. شامپو برای تمیز کردن برس ریمل

برای تمیز کردن ریمل با استفاده از شامپو ابتدا دستان خود را با صابون بشویید. پس از این کار مقداری از شامپو را کف دست بریزید و برس ریمل را به آرامی روی شامپو بغلتانید. حرکت دورانی برس روی شامپو باعث تمیز شدن آن خواهد شد. در نهایت برس را با آب گرم آبکشی کنید. این کار را چندین بار انجام دهید تا ریمل شما کاملا تمیز شود.

3. برس سیلیکونی برای تمیز کردن ریمل

برس سیلیکونی وسیله‌ای است که به کمک آن می‌توانید انواع براش به خصوص برس ریمل را تمیز کنید. در واقع برس سلیلیکونی شامل یک صفحه تقریبا زبر است که روی آن مخلوطی از آب و مایع شوینده ریخته می‌شود. با حرکت دادن برس ریمل به مدت 2 دقیقه روی این صفحه، برس کاملا تمیز شده و ذرات ریمل از روی آن پاک خواهد شد. حتما این کار را به آرامی انجام دهید تا ریمل آسیب نبیند. پس از تمام شدن کار، حتما برس ریمل را آبکشی کنید.

4. وازلین برای تمیز کردن برس ریمل

وازلین یکی از محصولات بهداشتی محسوب می‌شود که به دلیل روغنی بودن و خاصیت نرم کنندگی می‌تواند ماده موثری برای تمیز کردن بسیار مواد آرایشی باشد. برای تمیز کردن براش ریمل به کمک وازلین کافی است مقداری از این محصول را روی برس بمالید و بعد به آرامی به کمک انگشتان وازلین را روی برس ماساژ دهید. پس از گذشت 1 دقیقه براش ریمل را به کمک دستمال کاغذی پاک کرده و آن را با آب و شامپو شست و شو دهید تا چربی باقی مانده روی ریمل پاک شود.

5. میسلار واتر برای تمیز کردن ریمل

برای امیط کردن برس ریمل کافی است مقداری از آن را به این محلول آغشته کنید و روی یک دستمال تمیز به آرامی بکشید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا برس تمیز شود.

در روش تمیز کردن ظرف ریمل با میسلار واتر، مقداری از میسلار واتر را داخل ظرف ریمل ریخته و درب آن را ببندید. 2، 3 ساعت صبر کنید تا محتویات داخل ریمل خیس خورده و تمیز شود. سپس ظرف ریمل را تخلیه کرده و آن را با آب ولرم بشویید.

برای استفاده از ریمل برای مصارف دیگر، بعد از اینکه برس ریمل و ظرف آن را به کمک هر یک از روش‌های بالا تمیز کردید، آن‌ها را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

6. الکل طبی برای تمیز کردن ریمل

ایزوپروپیل یا الکل طبی از جمله موادی است که می‌توانید از آن برای شستن ظرف ریمل و برس آن استفاده کنید. کافی است مقدار کافی از محلول الکل طبی را در داخل ظرف ریمل ریخته و درب آن را ببندید تا ظرف و برس ریمل کاملا خیس بخورد. پس از گذشت 2 تا 3 ساعت ظرف را به خوبی تکان داده و بعد درب ریمل را باز کنید. محتویات داخل آن را خارج کرده و ظرف و برس را آبکشی کنید. در صورت نیاز این کار را چند بار تکرار کنید تا ریمل شما به طور کامل تمیز شود.

7. آب گرم برای تمیز کردن ریمل

داخل یک ظرف آب گرم بریزید. برس و ظرف ریمل را داخل آن قرار دهید و 1 ساعت صبر کنید تا مواد کاملا خیس بخورد. پس از آن چند قطره شامپو بچه داخل آب بریزید. حالا برس و ظرف ریمل را چند دقیقه داخل مخلوطِ آب و کف حرکت دهید تا مواد از روی آنها جدا شوند. باز هم اجازه دهید ظرف و برس به مدت ۲ الی ۳ ساعت درون ظرف حاوی آب بماند. در نهایت آنها را از محلول خارج کرده و با آب ولرم آبکشی کنید.

تمیز کردن ظرف و برس ریمل با آب گرم و شامپو

چگونه ظرف ریمل را تمیز کنیم؟

علاوه بر تمیز کردن برس ریمل، برسیم به این موضوع که چگونه می‌توان ظرف ریمل را برای مصارف بعدی تمیز کرد. در واقع باید در نظر داشته باشید که تمیز کردن ظرف ریمل کار دشواری نیست اما لازم است زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهید. چند روش برای این کار پیشنهاد دادیم اما از میان آنها بهترین روش تمیز کردن ظرف ریمل، پر کردن آن با الکل طبی یا میسلار واتر است.

در این روش لازم است حداقل 12 ساعت صبر کنید، سپس ظرف را خالی کرده و مجددا آن را با الکل طبی یا میسلارواتر پر نمایید. این کار را تا جایی تکرار کنید که الکل خارج شده از ظرف تمیز و شفاف شده باشد. می‌توانید بعد از تمیز کردن ظرف ریمل، از آن برای نگهداری و استفاده از ترکیبات خانگی تقویت ابرو یا رنگ کردن ابرو استفاده کنید.

نکته: برای خالی کردن ظرف ریمل، ابتدا یک دستمال کاغذی را روی یک سطح سفت و محکم قرار دهید و بعد محتویات داخل ظرف را با چند ضربه روی دستمال تخلیه کنید.

نبایدهای تمیز کردن ریمل

1. می‌توانید به کمک آب گرم، ظرف و برس ریمل را شست و شو دهید؛ اما توجه داشته باشید که ظرف ریمل را نباید در آب جوش بیندازید. چرا که بسته بندی ریمل از جنس پلاستیک بوده و احتمال دفرمه شدن ظرف و برس وجود دارد.

2. برای تمیز کردن برس ریمل نباید خشن رفتار کنید، چرا که در این صورت مو‌های برس کنده شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. بنابراین تمیز کردن برس ریمل را به آرامی و با ملایت و صبوری انجام دهید.

3. اگر قصد دارید در ظرف ریمل روغن‌های گیاهی جهت تقویت مژه‌هایتان بریزید، حتما مطمئن شوید که ظرف و برس ریمل شما کاملا تمیز شده باشد. چرا که در غیر این صورت مواد شوینده، مایع ریمل و روغن گیاهی با یکدیگر ترکیب شده و احتمال بروز عفونت چشمی وجود خواهد داشت.

نبایدهای تمیز کردن ریمل

کلام آخر

تمیز کردن ریمل زمانی که از آن استفاده می‌کنید، از بروز انواع عفونت و حساسیت چشمی جلوگیری می‌کند. اما اگر بخواهید از ظرف ریمل برای مصارف دیگر مانند شانه کردت ابرو یا به‌عنوان ابرازی برای رساندن مواد مغذی به مژه‌ و ابرو (مانند روغن و سرم‌ها) استفاده کنید؛ حتما ابتدا برس و ظرف این محصول آرایشی را به دقت و با صبوری به کمک یکی از روش‌های بالا تمیز کرده و سپس ظرف ریمل تمیز شده را از ماده مورد نظر پر کنید.

سوالات متداول تمیز کردن برس ریمل

تمیز کردن برس ریمل چگونه است؟

در این مقاله از مجله خانومی  7 روش تمیز کردن ریمل و برس آن را مرور کردیم.

چگونه ظرف ریمل را تمیز کنیم؟

برای شستن ظرف ریمل لازم باید مخلوط آب و شامپو یا میسلارواتر و یا الکل به‌مدت چند ساعت در آن باقی بماند. سپس ظرف ریمل را به خوبی تکان دهید و مواد داخل آن را تخلیه کنید. در نهایت ظرف ریمل را با آب ولرم به خوبی آبکشی کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا