روتین پوستیمراقبت از پوست

آبرسان چیست و استفاده از آن برای پوست چه کاربرد و فوایدی دارد؟

همان‌قدر که داشتن پوست شاداب و درخشان نشانه سلامتی است، پوستی خشک و شکننده ظاهر شما را نازیبا می‌کند و نشان‌دهنده بی‌توجهی به پوست است. خشکی پوست هم می‌تواند عوامل متعدد ژنتیکی و محیطی داشته باشد. اما راه مقابله با چنین مسئله‌ای هم چندان دشوار نیست و تنها باید سراغ آبرسان و مرطوب‌کننده مناسب بروید. اما آبرسان چیست و چرا اغلب آن را با مرطوب‌کننده یکی می‌گیرند؟ محصولاتی که نقش مهمی در حفظ سلامت و شادابی پوست دارد. مهم نیست پوست خشک، چرب یا مختلط داشته باشید، شناخت آبرسان‌ها و عملکرد آنها برای یک روتین مراقبت از پوست کاملاً حیاتی است.

برخی افراد آبرسان و مرطوب‌کننده را یکی می‌گیرند و فقط سراغ مرطوب‌کننده می‌روند، درحالی‌که این دو محصول عملکرد مجزا و اثرات متفاوتی رو پوست دارند. در این مطلب به‌طور مفصل در مورد آبرسان صحبت می‌کنیم و انواع مختلف، مزایا و کاربرد و خلاصه هر چیزی که باید در مورد این محصول آرایشی بدانید را با هم بررسی می‌کنیم.

آبرسان چیست؟

آبرسان چیست

آبرسان‌ها محصولات موضعی هستند که برای افزایش و حفظ آب در لایه‌های بالایی پوست طراحی شده‌اند. این محصولات رطوبت محیط را به پوست می‌رساند و به پوست کمک می‌کند تا آب بیشتری جذب کند. آبرسان‌هایی مانند سرم هیالورنیک اسید را به چشم یک لیوان بزرگ آب ببینید. هیالورنیک اسید فواید زیادی دارد و آبرسانی تنها بخش کوچکی از آن است. مهم نیست چه نوع پوستی دارید، هر پوستی به آبرسانی خوب و کافی نیاز دارد. آبرسان‌ها از طریق دو روش وظیفه آبرسانی به پوست را انجام می‌دهند:

آبرسان‌ها: این مواد مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین، آب را از لایه‌های عمیق‌تر پوست و محیط اطراف جذب می‌کنند و آن را به سمت سطح می‌کشند.

نرم‌کننده‌ها: این مواد مانند شی باتر روغن جوجوبا، یک سد محافظ روی سطح پوست ایجاد می‌کنند و مانع از دست دادن آب از طریق تبخیر می‌شوند.

انواع آبرسان

آبرسان‌ها در شکل‌های مختلف و متناسب با انواع پوست طراحی و عرضه می‌شوند:

کرم‌ها: رایج‌ترین نوع این محصولات هستند و سطح متعادلی از آبرسانی را ارائه می‌دهند و برای اکثر پوست‌ها مناسب‌اند.

لوسیون‌ها: سبک‌تر از کرم‌ها هستند و برای پوست‌های چرب یا مستعد آکنه کاملاً ایده‌آل‌اند.

ژل: این محصولات بر پایه آب و بدون چربی‌اند، و برای پوست‌های چرب و آب و هوای گرم مناسب هستند.

سرم‌ها: فرمول‌های بسیار غلیظ با موادی خاص‌اند که نگرانی‌هایی مانند چین و چروک یا رنگ ناهموار پوست را هدف قرار می‌دهند.

ماسک‌ها: راهکارهای فشرده آبرسانی با اثر موقت برای تقویت پوست هستند.

فواید و مزایای استفاده از آبرسان

جلوگیری از خشکی پوست: آبرسان‌ها با افزایش و به دام انداختن رطوبت، پوست شما را نرم و لطیف نگه می‌دارند و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کنند.

تقویت عملکرد سد پوستی: سد پوستی، لایه حفاظتی خارجی پوست است و از آن در برابر عوامل مضر محیطی محافظت می‌کند. آبرسان‌ها با حفظ رطوبت به‌طور غیرمستقیم این سد پوستی را تقویت می‌کنند و در واقع یک سد رطوبتی سالم از پوست‌تان در برابر عوامل محیطی مانند آلودگی و اشعه فرابنفش محافظت می‌کند.

کاهش چین و چروک و خطوط ریز: پوستی که به خوبی هیدراته شده است حجیم‌تر و صا‌ف‌تر به نظر می‌رسد و خطوط و چین و چروک‌های ظریف روی آن به‌وجود نمی‌آیند.

بهبود سلامتی کلی پوست: استفاده از آبرسان و هیدراته شدن پوست به‌طور کلی باعث ایجاد پوستی سالم‌تر می‌شود و خاصیت ارتجاعی و ظاهری درخشان‌تر دارد.

استفاده از آبرسان برای چه نوع پوست‌هایی توصیه می‌شود؟

استفاده از آبرسان برای چه نوع پوست‌هایی توصیه می‌شود؟

همه افراد بدون توجه به نوع پوست خود می‌توانند از استفاده از آبرسان سود ببرند. در حالی‌که پوست‌های خشک به آبرسانی بیشتری نیاز دارند، پوست‌های چرب هم برای حفظ تعادل خوب و جلوگیری از تولید بیش از حد چربی، از رطوبت و آبرسانی به پوست سود می‌برند. انتخاب آبرسان مناسب حول شناخت نوع پوست منحصر به فرد شما و رفع نگرانی‌های خاص‌تان می‌چرخد. برای همین در ادامه توضیح می‌دهیم که چه محصولات آبرسانی برای انواع پوست‌ها مناسب‌اند:

  • پوست خشک: کرم‌ها یا لوسیون‌های غنی با آبرسان‌هایی مانند اسید هیالورونیک و سرامیدها، بهترین آبرسان پوست خشک هستند و بهتر است سراغ چنین محصولاتی بروید.
  • پوست چرب: فرمول‌های سبک و بدون چربی مانند ژل‌ها یا لوسیون‌های حاوی موادی مانند نیاسینامید یا پودرهای مات‌کننده را انتخاب کنید.
  • پوست مختلط: به دنبال یک آبرسان متعادل مانند لوسیون باشید که هم مناطق خشک و هم مناطق چرب را پوشش دهد.

پوست‌های حساس: فرمول‌های بدون عطر و ضدحساسیت با ترکیبات تسکین‌دهنده مانند آلوئه ورا یا بلغور جو دوسر را انتخاب کنید.

کاربرد کرم آبرسان

کرم‌های آبرسان نوعی برای کمک به حفظ رطوبت پوست طراحی شده‌اند. آنها برای جذب آب به لایه‌های بالایی پوست و جلوگیری از تبخیر آب کاربرد دارند. کرم‌های آبرسان بخش مهمی از یک روتین مراقبت از پوست هستند. شما با استفاده از کرم آبرسان مناسب می‌توانید به حفظ رطوبت، صاف ماندن و جوان‌تر به نظر رسیدن پوست خود کمک کنید. همان‌طور که در بخش فواید آبرسان‌ها ذکر کردیم، کرم‌های آبرسان می‌توانند در کاهش ایجاد چین‌وچروک، پیشگیری از خشکی و تقویت سد پوستی تأثیر بگذارند. علاوه‌بر این مواد آبرسان‌ها عملکرد سایر محصولات مراقبت از پوست را هم تقویت می‌کنند. این محصولات به جذب بهتر کرم‌های ضدآفتاب و سرم‌های تقویتی ویژه با اهداف خاص کمک می‌کنند.

تفاوت آبرسان و کرم مرطوب‌کننده

مرطوب‌کننده‌ها ترکیباتی با پایه روغنی مثل روغن‌های معدنی، وازلین و نرم‌کنندهایی مثل استرها و روغن‌های گیاهی هستند. آن‌ها روی سطح پوست لایه‌ای ایجاد می‌کنند که از خروج آب جلوگیری می‌کند. مرطوب‌کننده‌ها باعث می‌شوند پوست‌تان صاف و یک‌دست‌ باشد و کمتر دچار خشکی شود. از طرف دیگر آبرسان‌ها یا هیدراتورها، مواد جذب‌کننده رطوبتی مانند گلیسیرین یا اسید هیالورونیک دارند که آب را از محیط یا داخل بدن جذب می‌کنند و به سمت پوست می‌کشانند و آن را روی پوست‌تان نگه می‌دارند. هر دوی این محصولات در تلاش‌اند تا آب را روی پوست شما نگه دارند، اما روشی که با استفاده از آن این کار را انجام می‌دهند با هم فرق دارد. شناخت عملکرد و نحوه کار این محصولات کمک‌مان می‌کند تا بتوانیم محصولی که با توجه به نوع پوست‌مان به آن نیاز داریم را راحت‌تر انتخاب کنیم و در نهایت به پوستی هیدراته و سالم برسیم.

روش مصرف کرم آبرسان

روش مصرف کرم آبرسان

توجه داشته باشید که کرم‌های آبرسان هم بخشی از روتین پوستی شما هستند و نباید وقت و بی‌وقت و بدون برنامه از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه توضیح می‌دهیم که کرم‌ها و به طور کلی محصولات آبرسان در کدام بخش از روتین پوستی شما جای می‌گیرند و چطور باید از آن‌ها استفاده کنید:

۱.شستشوی صورت با پاک‌کننده: با یک پاک‌کننده ملایم برای از بین بردن آلودگی‌ها و مواد آرایشی روی صورت‌تان شروع کنید و پوست‌تان را خیلی خوب بشویید.

۲.استفاده از تونر: تونرها به تعادل پی‌اچ پوست‌تان کمک و آن را برای محصولات بعدی آماده می‌کنند. البته اگر از شوینده ملایم و متعادل‌کننده پی‌اچ پوست استفاده می‌کنید شاید نیازی به استفاده از تونر نداشته باشید.

۳.استفاده از آبرسان: محصول را روی پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه خود نقطه بزنید.

۴. ماساژ با حرکات دایره‌ای: آبرسان را به طور مساوی روی صورت و گردن خود پخش کنید و با انگشتان‌تان تمام سطح پوست را پوشش دهید.

۵. جذب کامل آبرسان: قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست دیگر چند دقیقه صبر کنید.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که بهتر است از کرم‌های آبرسان دو بار در روز استفاده کنید تا پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

برندهای معتبر آبرسان

آبرسان سیمپل

سرم آبرسان اسید هیالورونیک ۳درصد و ویتامین B5 سیمپل یک محصول مراقبت از پوست است که برای آبرسانی و صاف کردن پوست طراحی شده است. این سرم حاوی اسید هیالورونیک است که یک ماده جاذب رطوبت است و می‌تواند تا 1000 برابر وزن خود آب جذب کند. اسید هیالورونیک به پوست کمک می‌کند تا رطوبت را حفظ کند و آن را پر و صاف می‌کند. این سرم برای مصرف روزانه و جای گرفتن در روتین مراقبت از پوست‌تان کاملاً مناسب است و کارایی بسیار خوبی دارد. این سرم می‌تواند کنترل سبوم پوست را در دست بگیرد تا پوست‌تان بیش از حد چرب یا خشک نشود و همواره حالت منعطف و لطیف خود را حفظ کند.

سرم آبرسان اسید هیالورونیک ۳درصد و ویتامین B5 سیمپل یک محصول مراقبت از پوست است که برای آبرسانی و صاف کردن پوست طراحی شده است. این سرم حاوی اسید هیالورونیک است که یک ماده جاذب رطوبت است و می‌تواند تا 1000 برابر وزن خود آب جذب کند. اسید هیالورونیک به پوست کمک می‌کند تا رطوبت را حفظ کند و آن را پر و صاف می‌کند. این سرم برای مصرف روزانه و جای گرفتن در روتین مراقبت از پوست‌تان کاملاً مناسب است و کارایی بسیار خوبی دارد. این سرم می‌تواند کنترل سبوم پوست را در دست بگیرد تا پوست‌تان بیش از حد چرب یا خشک نشود و همواره حالت منعطف و لطیف خود را حفظ کند.

در این محصول نیم درصد اسید هیالورونیک فعال، نیم درصد پنتاویتین فعال و ۲٫۵درصد پروویتامین B5 فعال وجود دارند که تیمی رویایی را تشکیل می‌دهند تا پوستی شاداب و درخشان داشته باشید. برند سیمپل با استفاده از بهترین مواد سرم آبرسانی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است که برای انواع پوست‌ها مناسب است، آبرسان عمیق پوست است و چین‌وچروک و خطوط ریز روی صورت را هم برطرف می‌کند. این محصول با حجم ۳۰ میلی‌لیتری و قیمتی کاملاً مناسب عرضه می‌شود و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

آبرسان نوتروژینا

سرم‌ آبرسان عمیق نوتروژینا

سرم‌ آبرسان عمیق نوتروژینا هیالورونیک اسید غلیظی دارد و به عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ کرده و آن را به بهترین شکل تغذیه می‌کند. سرم آبرسان هیدرو بوست دارای پرو ویتامین B5 است که موجب بازسازی پوست می‌شود. این محصول بدون پارابن و رایحه تولید شده و مولکول‌های هیالورونیک اسید موجود در آن تا هزار برابر بیشتر رطوبت را در خود نگه می‌دارند و باعث ایجاد پوستی شاداب و سرزنده می‌شوند.

از دیگر مواد استفاده شده در فرمولاسیون این محصول می‌توان به گلیسیرین، صمغ زانتان و دی‌اکسید تیتانیوم اشاره کرد. تأثیر این سرم ۲۴ ساعت است و برای تمامی پوست‌ها به‌ویژه پوست‌های دهیدراته و حساس مناسب است. آبرسان نوتروژینا حجم ۱۵ میلی‌لیتری دارد و اگرچه یک بار استفاده از آن در طول روز برای آبرسانی به پوست کافی است، اما بهتر است صبح‌ها و شب‌ها در روتین مراقبت از پوست خود آن را بگنجانید. اگر می‌خواهید پوستی سالم و شفاف داشته باشید، سرم هیدروبوست نوتروژینا با توجه به کیفیت مطلوب و قیمت نسبتاً خوب می‌تواند گزینه مناسبی برای قرارگیری در سبد محصولات‌تان باشد.

آبرسان کامان

کرم آبرسان کامان

اگر دنبال برند ایرانی با کیفیت و قیمتی مناسب در زمینه تولید کرم‌های آبرسان پوست هستید، کامان می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد. کرم صورت بمب آبرسان برند کامان محصولی است که با داشتن اسید هیالورونیک و ویتامین سی، پوستی صاف و یک‌دست برای مصرف‌کنند به‌وجود می‌آورد. این محصول با فرمولاسیون سبک و بر پایه آب، به سرعت جذب پوست می‌شود و بدون ایجاد حس سنگینی و چربی، پوست را به طور عمیق آبرسانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به کنترل چربی، جلوگیری از شل شدگی، افزایش نرمی و لطافت و روشن‌کنندگی پوست اشاره کرد.

بمب آبرسان برند کامان برای تمامی پوست‌ها، حتی پوست‌های حساس مناسب است. در فرمولاسیون این محصول از موادی همچون گلیسیرین، انواع سرامیدها، عصاره لیمو، سدیم هیالورونات، سدیم اسکورییک فسفات و دایمتیکن استفاده شده است. این محصول خاصیت ضدالتهابی و تسکین‌دهندگی دارد و ترمیم کننده بافت پوست است. کرم بمب آبرسان کامان با حجم ۲۰۰ میلی‌لیتری و قیمتی مناسب به بازار عرضه می‌شود.

آبرسان لورال

کرم روز آبرسان پوست‌های خشک و حساس لورال

کرم روز آبرسان پوست‌های خشک و حساس لورال، یک مرطوب‌کننده و آبرسان روزانه است که به طور خاص برای پوست‌های خشک و حساس ساخته شده است. محصول برند لورال دارای عملکرد سه‌گانه محافظت‌کننده، آبرسان و روشن کننده پوست است و به همین دلیل عنوان تریپل اکتیو را روی آن گذاشته‌اند. همچنین این محصول حاوی فیلترهای محافظت در برابر پرتوی UV است. همچنین این کرم حاوی اسید هیالورنیک و گلیسیرین است که به آبرسانی پوست و حفظ رطوبت آن کمک می‌کند. این کرم به طور عمیق پوست را آبرسانی می‌کند و تا 24 ساعت رطوبت آن را حفظ می‌کند.

آبرسان لورال حاوی ویتامین E است که یک آنتی‌اکسیدان است و به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های محیطی کمک می‌کند. این محصول با داشتن ویتامین E به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های محیطی مانند رادیکال‌های آزاد هم کمک می‌کند. در فرمولاسیون این کرم از مواد تسکین‌دهنده‌ای استفاده شده است که به آرامش پوست و کاهش قرمزی و التهاب کمک می‌کند. این کرم فاقد عطر و رنگ است و به همین دلیل برای پوست‌های حساس کاملاً مناسب است. کرم روز ۵۰ میلی‌لیتری برند لورال می‌تواند به عنوان یک پرایمر مناسب برای زیرسازی آرایش هم عمل کند.

آبرسان گارنیه

سرم قوی اسید هیالورونیک و آلوئه‌ورای گارنیه

اگر دنبال آبرسانی قدرتمند و جوان‌کننده برای پوست‌ها و معمولی خشک هستید، سرم قوی اسید هیالورونیک و آلوئه‌ورای گارنیه می‌تواند گزینه بسیاری خوبی برای شما باشد. این سرم ۳۰ برابر بیشتر از آبرسان‌های معمولی اسید هیالورونیک دارد و سرشار از گلیسیرین است و باعث می‌شود پوستی لطیف و صاف داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به روشن‌کنندگی، کاهش منافذ باز، اصلاح رنگ پوست و غیرحساسیت‌زا بودن آن اشاره کرد.

تنها پس از ۷ روز استفاده از این سرم آبرسان، تغییرهای خوبی را روی پوست‌تان می‌بینید و از بهبود کیفیت آن شگفت‌زده می‌شوید. این محصول پر از آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای پوست است و پوستی شاداب و سالم‌تر برای‌تان به ارمغان می‌آورد. آبرسان گارنیه با داشتن کیفیت ایدئال و حجم ۳۰میلی‌لیتری قیمت قابل‌قبولی هم دارد می‌توانید روزانه از آن استفاده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا