آرایش صورتویدئو

آرایش مناسب مهمانی با چند تکنیک‌ ساده

انتخاب یک آرایش ساده و مناسب برای مهمانی‌های مختلف یا یک موقعیت خاص کار آسانی نیست چرا که همه ما دوست داریم در جمع بدرخشیم و نگاه‌ها را به خود جذب کنیم. حتما در بعضی مهمانی‌ها دیده‌اید که افرادی با آرایش‌های نامناسب توجه منفی همه را جلب کرده‌اند. اگر نمی‌خواهید جزو این دسته از افراد باشید یا به یک مهمانی دعوت شده‌اید که نمی‌دانید چطور برای آن آرایش کنید، در ویدیو زیر یک نوع آرایش صورت ساده را آموزش داده‌ایم و در این مقاله شما را با چند آرایش ساده برای مهمانی آشنا کرده‌ایم.

 

اهمیت انتخاب آرایش مناسب برای مهمانی

واقعیت این است که نمی‌توان از یک رژ قرمز براق برای یک مصاحبه کاری جدی یا یک مراسم ختم استفاده کرد. رنگ‌ها به واسطه فلسفه و احساساتی که بر می‌انگیزند در آرایش و لباس استفاده می‌شوند. به همین خاطر است که انتخاب رنگ نوع آرایش اهمیت بالایی دارد. در کنار اهمیت انتخاب آرایش مهمانی، ترفندهایی وجود دارد که باید حتما رعایت کنید تا در طول مهمانی آرایشی یکدست و عالی داشته باشید.

آرایش مهمانی شیک

مراحل یک آرایش کامل

برای داشتن یک آرایش کامل و با دوام علاوه بر کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی، رعایت مراحل و زیرسازی درست هم اهمیت زیادی دارد. در ادامه این مطلب مراحل یک آرایش اصولی و حرفه‌ای را برایتان شرح می‌دهیم تا بتوانید آرایشی ایده‌آل و جذاب داشته باشید.

1. آماده سازی و زیر سازی پوست صورت

آماده کردن پوست قبل از آرایش یک نکته مهم است که شاید کمتر به آن توجه کنید اما برای داشتن آرایشی با دوام و تاثیرگذار بهتر است حتما قبل از شروع آرایش، خصوصا اگر پوست چربی دارید، سطح پوست را با میسلار یا شوینده صورت تمیز کنید و سپس از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرحله بعد از پاکسازی پوست استفاده از یک پرایمر مناسب پوست صورت است که تاثیر زیادی در ماندگاری و زیبایی آرایش صورت شما دارد.

تمیز کردن پوست صورت به شما کمک می‌کند تا آرایش بهتر روی پوست شما بنشیند و در صورت تعریق و ترشح چربی آرایش بهم نریزد و حالت اولیه خود را حفظ کند به خصوص اگر پوست صورت شما چرب است.

آماده سازی صورت برای آرایش مهمانی

2. کانسیلر و کانتور را دست کم نگیرید

عارضه‌های پوستی مثل جوش، جای زخم، لک و التهاب از مواردی هستند که زیبایی آرایش و یک‌دستی پوست شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. برای یک‌دست کردن پوست صورت خود می‌توانید از رنگ‌های مختلف کانسیلر که هرکدام جهت برطرف کردن مشکل خاصی هستند استفاده کنید و سپس با یک کانتورینگ حرفه‌ای به صورت خود زاویه ببخشید و چهره خود را جذاب‌تر کنید. در مقاله ویدیویی آموزش کانتور و کانسیلر می‌توانید با ترفندهای آن آشنا شوید.

کانسیلر سبز: کانسیلر سبز در مقابل رنگ قرمز است و برای پوشاندن جوش‌های قرمز، زخم و التهاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کانسیلر زرد: پوشاندن تیرگی‌های صورت نظیر کبودی و سیاهی رنگ‌ها از کاربردهای کانسیلر زرد روی پوست‌های روشن است.

کانسیلر نارنجی: در مقابل رنگ آبی و کبودی قرار می‌گیرد و مناسب نقاط کبود روی پوست‌های تیره است.

کانسیلر بنفش: برای پوست‌های زرد و رنگ‌های پریده کانسیلر بنفش بهترین گزینه است.

آموزش کانسیلر و کانتور صورت

3. رنگ و لعاب را فراموش نکنید

بعد از زاویه سازی صورت و از بین بردن نواقصی مانند جای جوش و غیره، چهره شما مانند یک مجسمه نیاز به رنگ آمیزی دارد تا روح پیدا کند. مهم ترین نکته هر آرایش رنگ لعاب آن است و باید دقت زیادی در انتخاب رنگ سایه، رژ گونه و رژ لب داشته باشید چرا که استفاده از سایه‌های پر زرق و برق برای یک مهمانی ساده اصلا انتخاب درستی نخواهد بود.

نکات آرایش مهمانی

4. اسپری تثبیت کننده

تعریق یکی از مواردی است که ممکن است باعث برهم خوردن آرایش شما شود و اعتماد به نفس شما را از بین ببرد. استفاده از تثبیت کننده به شما این امکان را می‌دهد تا بخاطر گذر زمان و تعریق نگران بهم خوردن آرایش خود نباشید و با خیالی آسوده به معاشرت با دوستان و آشنایان خود بپردازید.

ترفندهای آرایش مهمانی

آرایش هرچه ساده تر بهتر! این جمله‌ای است که شاید از خیلی‌ها شنیده باشید. این جمله کاملا درست است و هر بانویی باید آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهد. چرا که حتی برای مهمانی شب و مهمانی عروسی هم آرایش غلیظ و پرزرق و برق ممکن است زیادی باشد. اما یک آرایش ملایم مهمانی همیشه زیباست و پشیمانی به همراه ندارد. مهمترین ترفند برای داشتن یک آرایش بی‌نقص در مهمانی اجرای دقیق تمامی مراحل آرایش است.

ترفندهای آرایش مهمانی

آرایش چشم

چشم‌ها مهمترین رکن در تاثیرگذاری چهره هستند و ترفندهای آرایش چشم بی‌شمارند. اما برای داشتن آرایش چشمی تاثیرگذار باید بهترین مدل آرایش چشم مناسب چهره خود را بشناسید تا علاوه بر انتخاب رنگ و جلوه مناسب برای مهمانی، مدل مناسبی هم انتخاب کنید.

آرایش چشم مناسب مهمانی

آرایش مناسب چشم گود و فرو رفته

برای شروع ابتدا با کانسیلر دو گوشه چشم را به وسیله خط به یک دیگر وصل کنید و یک مثلث رو به پایین روی گودی چشم بکشید و با اسفنج پخش کنید. یک آرایش ملایم و ساده که در آن کمی هم سایه قهوه‌ای کم‌رنگ زیر چشم استفاده شود بهترین آرایش برای گودی زیر چشم است.

آرایش مناسب چشم پف دار

برای پوشاندن پف چشم، باید روی پلک بالا و بعد برآمدگی چشم، یک خط قهوه‌ای بکشید و تا گوشه خارجی چشم امتداد دهید و محو کنید. استفاده از خط چشم ضخیم یا سایه مشکی و ریمل پر پشت و بلند کننده برای آرایش چشم پف دار بهترین گزینه خواهد بود.

آرایش مناسب چشم پف دار

آرایش مناسب چشم درشت

برای متعادل کردن ظاهر چشم می‌توانید از خط چشم گربه‌ای استفاده کنید تا به چشم حالتی کشیده‌تر ببخشید. همچنین می‌توانید روی محل رویش مژه خط بکشید تا به کمک پرپشت شدن مژه چشم‌هایی کشیده‌تر داشته باشید.

آرایش مناسب چشم درشت

آرایش مناسب چشم ریز یا بادامی

مهمترین نکته برای آرایش چشم‌های کوچک زدن سایه بالاتر از خط پلک است تا اندازه چشم محدود نشود. برای این مدل چشم بهتر است از خط چشم داخلی استفاده نکنید.

آرایش مناسب چشم ریز

آرایش مناسب چشم با پلک افتاده

ریمل بلند کننده مژه و خط چشم نازک با سایه نخودی و روشن بهترین انتخاب برای پلک‌های افتاده و کوتاه است که چشم را درشت و خوش حالت نشان می‌دهد.

آرایش مناسب چشم با پلک افتاده

آرایش لب

داشتن لب‌هایی زیبا و خوش فرم در مهمانی‌ها اهمیت زیادی دارد به همین خاطر آرایش لب می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. انتخاب رژ لب برای مهمانی اهمیت زیادی دارد و لازم است که با رنگ لباس‌های شما و رنگ پایه آرایش شما همخوان باشد. شما می‌توانید سری به مقاله هر رژ لب برای کجا خوبه؟ بزنید و یک رژ لب مناسب انتخاب کنید.

آرایش لب باریک

برای آرایشس کردن لب‌های باریک می‌توانید گوشه‌های خارجی لب را با خط لبی تیره مشخص کنید و سپس خط لب را به سمت داخل محو کنید. بعد یک رژ لب روشن‌تر را به قسمت‌های داخلی لب بزنید و با براش محو کنید.

آرایش گونه

رژ گونه یکی از بخش‌های اصلی آرایش صورت است که به چهره شادابی و سرزندگی می‌بخشد. رژ گونه‌های زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما توجه داشته باشید که رژگونه های اکلیلی مناسب مهمانی‌های کوچک و خودمانی نیستند.

رژ گونه مناسب صورت ‌های گرد: برای کوچک‌تر نشان دادن صورت‌های گرد رژگونه را روی استخوان به سمت گیجگاه ادامه دهید.

رژ گونه مناسب صورت‌های مربعی: روی بر آمدگی گونه و یک سانتی متر با فاصله از بینی بهترین محل برای رژگونه است.

رژ گونه مناسب صورت‌های کشیده: رژ گونه در این مدل صورت تنها زیر سطح برجسته گونه استفاده خواهد شد.

رژ گونه مناسب صورت‌های قلبی شکل: رژگونه را از زیر سطح برجسته گونه بزنید و تا انتهای خط رویش مو ادامه دهید.

رژگونه مناسب صورت‌های مثلثی: رژ گونه در این مدل صورت در برآمده‌ترین قسمت گونه استفاده می‌شود.

رژ گونه مناسب صورت‌های بیضی شکل: رژگونه در این صورت‌ها به صورت کامل روی برآمدگی گونه‌ها را پوشش می‌دهد و در اطراف امتداد می‌یابد.

راهنمای استفاده از رزگونه

نکات آرایش مهمانی

عموما مهمانی‌ها هرکدام دارای جو خاصی هستند و همه ما با توجه به جو و شناختی که از افراد حاضر در جمع داریم لباس و آرایش خود را انتخاب می‌کنیم. اما اگر به مهمانی دعوت شویم که از جو دقیق آن و افراد حاضر در جمع اطلاعی نداشته باشیم چطور باید حاضر شویم تا به اصطلاح همرنگ جماعت باشیم و از جلب توجه منفی بپرهیزیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که هر مهمانی قواعد خاص خودش را دارد که در صورت رعایت آن می‌توانید بدون نگرانی از طرز فکر باقی افراد از مهمانی لذت ببرید. در ادامه انواع مهمانی‌ها و نکات مربوط به آن را بررسی می‌کنیم.

ترندهای روز را جدی بگیرید

درست است که اکثریت بر این باور هستند که برای آرایش شب باید از سایه‌های پرزرق و برق و رژ لب‌های پررنگ استفاده کرد. اما محصولات و ترندهای آرایشی مدام در حال تغییر کردن هستند و ممکن است روزی زرق و برق و آرایش تند از لیست ترندها خارج شود و جای خود را به محصولات جدیدتر و سبک‌های آرایشی دیگر بدهد. به همین خاطر دنبال کردن ترندهای روز برای داشتن یک آرایش مناسب اهمیت زیادی دارد.

میکاپ مهمانی ساده و شیک

آرایش مناسب مهمانی شب

در آرایش مهمانی شب عموما رنگ‌های تیره و پرزرق و برق استفاده می‌شود. تفاوت عمده‌ی آرايش شب و روز به اين دليل هست كه معمولا توی روز آرايش‌ها خيلي ملایم و ساده هستند اما مهمانی شب اين فرصت را در اختیار شما می‌گذارد تا بيشتر آرايش كنيد و مثل ماه در مجلس بدرخشيد.

آرایش جذاب برای مهمانی شب

آرایش مناسب مهمانی خانوادگی

در مهمانی‌های خانوادگی جو کاملا برای شما آشناست و می‌توانید کاملا خود را رها کنید. اما بهتر است که حتی در ممهمانی‌های خانوادگی هم اصول آرایشی را رعایت کنید و آرایشی نرمال داشته باشید. برای مثال اگر به یک مهمانی رسمی خانوادگی دعوت هستید قطعا یک خط چشم زخیم و سایه اکلیلی انتخاب مناسبی نخواهد بود.

بهترین انتخاب برای مهمانی‌های خانوادگی خط چشم باریک و استفاده از رنگ‌های مات و مخملی است که شما را از هرگونه قضاوت و جلب توجه منفی در امان نگه خواهد داشت.

آرایش ساده برای مهمانی خانوادگی

آرایش مناسب مهمانی دوستانه

به هیچ‌عنوان برای یک خوش و بش دوستانه از یک آرایش غلیط و کرم‌هایی با پوشانندگی بالا استفاده نکنید. پیشنهاد ما برای آرایش دورهمی، میکاپی ساده است که خط چشمی کمرنگ و رژ لبی با رنگ جسورانه دارد و چهره شما را گیرا می‌کند.

آرایش مناسب دورهمی دوستانه

آرایش مهمانی تولد

در آرایش مهمانی تولد بهتر است که از رنگ‌های شاد با کمی زرق و برق استفاده کنید. مهمانی تولد یک جشن جذاب بر پایه شادی است و قطعا فعالیت زیادی نیاز دارد به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم از لوازم آرایشی با دوام استفاده کنید تا در حین مهمانی نگران تمدید آرایش خود نباشید. ریمل‌های استخری، رژلب‌های ضد آب و کرم پودر های با دوام از بهترین انتخاب‌ها برای آرایش مهمانی تولد است.

آرایش مهمانی تولد

آرایش مهمانی عروسی

مهمترین مسئله در آرایش مهمانی عقد یا عروسی، فرق بین خانواده‌های درجه یک عروس و داماد با سایر مهمانان است! باید توجه کنید تا آرایش شما به صورتی سنگین و جلب توجه کننده نباشد که شما را با خانواده درجه یک اشتباه بگیرند. آرایش مهمانی عروسی می‌تواند یک آرایش شیک و معمولی باشد که در آن از رژ لب مایع نیمه براق و خط چشم اکلیلی نازک استفاده کرده‌اید.

آرایش مهمانی عروسی

آرایش ملایم و دخترانه برای مهمانی دورهمی

برای یک دورهمی دخترانه یا یک تجدید دیدار دوستانه در محیط بیرون یا داخل خانه نباید از آرایش‌های تند و غلیظ استفاده کرد. استفاده از سایه‌های اسموکی و رژ لب‌هایی با رنگ دخترانه و بافت مخملی برای این رویدادها بهترین گزینه هستند.

آرایش ملایم دخترانه برای مهمانی

کلام آخر

انتخاب آرایش مناسب مهمانی و رعایت حد وسط کار ساده‌ای نیست زیرا عوامل زیادی هستند که باید در نظر گرفته شوند. اگر از یک آرایش پر زرق و برق استفاده کنید مانند یک رقص نور در مجلس به چشم خواهید آمد. اگر هم یک آرایش نچرال را انتخاب کنید ممکن است فکر کنند نتوانسته‌اید آماده شوید. همچنین استفاده نکردن از محصولات آرایشی با دوام می‌تواند در میانه مهمانی آرایشتان را بهم بریزد و به اصطلاح حالتان را بگیرد. به همین خاطر توجه به قوانین ارایشی و استفاده از محصولات مرغوب و با دوام اهمیت زیادی خواهد داشت.

سوالات متداول آرایش مهمانی

منظور از میکاپ ملایم صورت چیست؟

میکاپ ملایم صورت برای مهمانی شامل یک زیرسازی سبک روی پوست صورت است و عموما در آن از سایه‌های نود و خط چشم نازک استفاده می‌شود.

چه مدت قبل از مهمانی باید آرایش کنم؟

بهتر است حدود یک ساعت قبل مهمانی  آرایش کنید و فرصت دهید تا جا بیفتد.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا