آرایشآرایش صورت

بی بی کرم بهتر است یا سی سی کرم (CC Cream)؟

امروزه استفاده از کرمهای رنگی بسیار مرسوم شده است. معمولا برای آنکه یادگاری های دوران نوجوانی و جوانی (جای جوش) پوشانده شود، از کرمهای پوشاننده استفاده می شود. کرمهای پوشاننده در مدلهای مختلفی به بازار عرضه شده است. که هر کدام کاربرد خاصی دارد.

مدتی است که نسل جدیدی از کرمهای پوشاننده وارد بازار مراقبت از پوست شده اند که علاوه زیبایی، نگاهی نیز به سلامت پوست دارند. این نوع کرمها که چند خاصیت را در خود دارند به کرمهای بی بی کرم (BB Cream)، سی سی کرم (CC Cream)، دی دی کرم (DD Cream) یا همان کرمهای الفبایی مشهور شدند. در این مطلب به بررسی هر کدام و بیان تفاوتهای آنها می پردازیم.

 

بی بی کرم (BB Cream) چیست و چه خواصی دارد؟

بی بی کرم (BB Cream) مخفف بلمیش بالم Blemish Balm یا بیوتی بالم Beauty Balm  است که حاوی چند خاصیت است. بی بی کرم ها در واقع مرطوب کننده های رنگی هستند که هم خاصیت آبرسانی به پوست را دارند، هم حاوی ویتامین های مغذی پوست هستند و هم رنگی هستند. پوشش رنگی که روی پوست ایجاد میکنند در حد کرم پودر نیست و پوشش ملایم و نازکی روی پوست ایجاد میکنند که برای مصرف روزانه بسیار مناسب است.

 

عکس

 

مشخصات بی بی کرم (BB Cream)

پاک کردن آنها از روی پوست راحت است و به همین دلیل میتوان بعنوان یک یکنواخت کننده رنگ پوست بصورت روزانه و برای مصرف دم دستی استفاده کرد. مزیت آن نسبت به کرمهای آرایشی رنگی این است که آبرسانی به پوست هم میکنند و به پوست آسیب نمی رساند. در برخی از برندها بی بی کرم پوست چرب و خشک از هم جدا هستند ولی اکثر برندها یک بی بی کرم با یک رنگ  برای انوع پوست دارند.

 

عکس

 

برخی از برندها برای آنکه مزیتی نسبت به رقبای خود داشته باشند، به بی بی کرم، فیلترهای ضدآفتاب نیز می زنند و روی محصول بی بی کرم خود، عدد SPF نیز درج میکنند. اگر SPF ای که روی بی بی کرم درج شده است 25 و به بالا باشد، میتوانید بعنوان ضدآفتاب از آن استفاده کنید اما اگر کمتر از 25 بود، فراموش نکنید که ضدآفتاب نیست و نمی توانید فقط با بی بی کرم به راحتی زیر نور خورشید قرار بگیرید.

 

عکس

 

سی سی کرم چیست و چه خواصی دارد؟

سی سی کرم (CC Cream) مخفف Color Correcting است. سی سی کرم (CC Cream) در واقع همان بی بی کرم است با این تفاوت که پوشانندگی بالاتری دارد. سی سی کرمهای را میتوان بعمنوان یک کرم پودر در نظر گرفت که خاصیت آبرسانی دارد و حاوی ویتامین های مغذی پوست و گاهی فیلترهای آفتاب می باشد.

 

عکس

 

مشخصات سی سی کرم 

سی سی کرم ها به افرادی پیشنهاد می شود که جای لک و جوش روی صورتشان زیاد است و برای پوشاندن آنها به کرمهایی با کاور بالاتری نیاز دارند. برخی از برندها برای اینکه نسبت به رقبای خود مزیتهای بیشتری داشته باشند، گاهی به سی سی کرمهای خود، مواد اکتیو اضافه تری مانند ضدلک یا آنتی اکسیدانها را نیز می افزایند. اما این موضوع را نمیتوان به همه برندها نسبت داد. در برخی از برندها، سی سی کرمها نیز مانند بی بی کرمها حاوی SPF هستند. اگر این عدد بالاتر از 25 باشد میتوانید آن را یک ضدآفتاب رنگی با کاور نسبتا بالا درنظر بگیرید.

 

عکس

 

دی دی کرم (DD Cream) چیست و چه خواصی دارد؟

مدتی بعد از ورود بی بی کرم ها و سی سی کرم ها به بازار، محصولات جدیدی به بازار عرضه شدند به نام دی دی کرم. دی دی کرم (DD Cream) مخفف Dynamic Do-All  یا Daily Defense است. دی دی کرم (DD Cream) در واقع همان بی بی کرم است با این تفاوت که این نوع محصول بر خاصیت ضدچروک تمرکز دارد. یعنی ترکیبات ضدچروک به BB کرم اضافه می شود.

 

مشخصات دی دی کرم 

از نظر پوشانندگی، در حد همان بی بی کرم است و مانند سی سی کرم، پوشانندگی بالایی ندارد. دی دی کرم ها (DD Cream) به افرادی پیشنهاد می شود که بالاتر از 35 سال سن دارند و در آستانه یا در مواجه با چروکهای پوست هستند و برای مصرف روزانه مناسب است.

اگر شما تجربه استفاده از کرمهای الفبایی را دارید، در بخش نظرات در زیر همین مطلب، تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا