مراقبت از پوست

با میسلار واتر و کاربرد آن آشنا شوید

همه ما باید هر روز صورت خود را از هرگونه آلودگی و مواد آرایشی پاک کنیم اما نحوه انجام این کار می تواند متفاوت باشد؛ از پاکسازی پوست با شوینده‌های قوی گرفته تا استفاده از پاک کننده‌های سبک‌تر بدون الکل و متناسب با نوع پوست. ما میسلار واتر را برای خلاص شدن از هرگونه آلودگی پوستی و پاک کردن لوازم آرایشی پیشنهاد می‌کنیم و در این مقاله شما را با ترکیبات، مزایا و کاربرد میسلار واتر به‌طور کامل آشنا خواهیم کرد.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر نوعی پاک کننده پوست صورت است که از ذرات روغنی به نام میسل تشکیل شده که کمک می‌کنند تا سموم و ناخالصی‌های انباشته شده در منافذ پوست به‌صورت عمقی پاکسازی شوند. علاوه بر این، ترکیبات میسلار واتر به گونه‌ای است که شما پس از استفاده از آن، احساس نرمی و شادابی در پوست خود تجربه خواهید کرد.

کلمه میسلار واتر (micellar water) یک کلمه انگلیسی با تلفظ صحیح «میسِلار واتِر» و یک پاک کننده ملایم بر پایه آب است.

میسلار واتر چه کاربردی دارد؟

میسلار واتر یک پاک کننده کامل است که می‌‌توانید از آن برای پاک کردن انواع لوازم آرایشی از روی پوست خود استفاده کنید. این محصول می‌تواند انواع محصولات آرایشی مانند کرم پودر، ریمل، خط چشم، رژ لب را به راحتی از روی پوست پاک و منافظ پوست را به‌صورت عمقی پاکسازی کند. به‌علاوه از میسلار برای تمیز کردن براش‌های آرایشی هم می‌توانید استفاده کنید.

میسلار واتر‌ها حاوی گلیسیرین و مولکول‌های چربی دوست هستند که با هیدراته کردن پوست، مانع از خشکی آن می‌شوند و به کوچک کردن منافذ پوست و افزایش شادابی آن کمک می‌کنند.

از دیگر کاربردهای میسلار واتر می‌توان به رفع مشکلات آرایشی اشاره کرد. برای مثال اگر به هر دلیلی خط چشمی که کشیدید ایراد داشت، به جای آن‌ که تمام صورتتان را بشویید، کافی است با یک پد آغشته به میسلار واتر خط چشم را پاک کرده و مجددا آن را بکشید.

کاربرد میسلار واتر

ترکیبات استفاده شده در میسلار واتر

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، micellar water از یک سری ذرات لیپیدی پاک کننده به نام میسل تشکیل شده است که این ذرات به صورت سوسپانسیونی در آب معلق هستند. به همین دلیل گفته می‌شود که این محصول بر پایه آب بوده و فاقد هر گونه الکل است.

میسل‌های موجود در این محصول دارای یک سر آب دوست و یک سر آبگریز هستند. این ویژگی کمک می‌کند تا میسل‌ها در چربی‌های اضافی پوست و آلودگی‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را از بین ببرند. به عبارتی ساده‌تر می‌توان گفت که عملکرد میسل‌ها شبیه به یک آهنرباست و کثیفی‌های موجود در منافظ پوست را به خود جذب می‌کند.

علاوه بر ذرات میسل معلق در آب، ترکیبات‌ دیگری مانند گلیسیرین، ویتامین A ،C و E نیز در این محصول وجود دارد تا استفاده از آن برای آبرسانی پوست هم مناسب و موثر باشد.

میسلار واتر برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟

شاید تاکنون با این موارد مواجه شده‌ باشید که برخی از محصولات پوستی تنها برای نوع خاصی از پوست مناسب هستند و هنگام خرید حتما باید به این موضوع دقت داشته باشید. خیلی از افراد ممکن است درک درستی از نوع پوست خود نداشته باشند و در هنگام خرید دچار اشتباه شوند. یکی از مزیت‌های بسیار خوب میسلار واتر این است که برای تمامی پوست‌ها از جمله پوست چرب، حساس، نرمال و مختلط مناسب بوده و همه افراد (با هر نوع پوستی) می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

از آنجایی که تمیز کردن پوست با میسلار واتر نیاز به ماساژ شدید پوست ندارد، افراد دارای پوست‌های حساس می‌توانند با خیالی آسوده از این محصول جهت پاکسازی و آبرسانی پوست صورت خود استفاده کنند.

پاک کردن آرایش نواحی حساس صورت مانند اطراف چشم و مژه‌ها با میسلار واتر مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

به طور کلی گفته می‌شود که میسلار واترها برای انواع پوست مناسب هستند اما محصولاتی در بازار وجود دارد که به‌طور اختصاصی برای گروه‌های پوستی مختلف طراحی و تولید شده‌اند. به‌طور مثال، میسلار واتر لورال مناسب پوست نرمال و میسلار واتر گارنیر و لافارر مخصوص پوست خشک و حساس است. برند ژنو بایوتیک نیز فرمولاسیون میسلار واتر خود را به گونه‌ای طراحی کرده که برای پوست چرب مناسب است.

ترکیبات استفاده شده در میسلار واتر

مزایای میسلار واتر

میسلارواتر جزو نخستین محصولاتی است که در بهترین روش پاک کردن آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پاک کننده مزایای زیادی نسبت به دیگر رقبای خود همچون پد آرایش پاک کن، دستمال مرطوب و تونر دارد که در این بخش بررسی خواهیم کرد:

  1. این محصول برای انواع پوست مناسب است و هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کند.
  2. مانع از ایجاد قرمزی یا سوزش چشم‌ها می‌شود.
  3. به دلیل جذب شدن آلودگی‌ها ذرات میسل، نیازی به ماساژشدید این محصول روی پوست نیست.
  4. میسلار واتر علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، به دلیل عدم وجود الکل یا درصد الکل کم در ترکیبات آن، خاصیت آبرسانی دارد و مانع از خشکی پوست می‌شود.
  5. از آنجایی که میسلار واتر آلودگی را از عمق منافذ پوست پاک می‌کند، از بروز جوش‌های سر سیاه جلوگیری خواهد کرد.
  6. بسیاری از میسلارها پس از استفاده نیازی به آبکشی ندارند.
  7. میسلارواترها به دلیل داشتن فرمولاسیون ملایم به پوست صورت آسیبی وارد نمی‌کنند.
  8. کار چند محصول مراقبتی را با هم انجام می‌دهد، بنابراین یک گزینه مناسب برای پاک کردن آرایش در سفر و موقعیت‌های مشابه است.
  9. میسلار واتر محصولی ایده‌آل برای پوست‌های آسیب دیده است.

مزایای استفاده از میسلار واتر

آیا استفاده از میسلار واتر عوارض دارد؟

شاید اولین نگرانی افراد برای خرید هر نوع محصول پوستی این باشد که آیا استفاده از این محصول دارای عوارض است یا خیر. در رابطه با عوارض میسلار واتر باید عنوان کرد که اگر شما این محصول را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید و از اصالت کالا مطمئن باشید، استفاده از آن برای شما هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که محصول مورد نظر باید دارای تاریخ انقضا باشد و لازم است تا پیش از آن تاریخ از میسلار واتر خود استفاده نمایید.

نحوه استفاده از میسلار واتر

طرز استفاده از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش صورت نسبت به سایر آرایش پاک کن‌ها کمی متفاوت و به شرح ذیر است:

  1. ابتدا یک پنبه توپی یا پد آرایشی را به میسلار واتر آغشته کنید.
  2. پد آغشته به میسلار واتر را روی تمام سطوح پوست صورت به آرامی بکشید.
  3. برای پاک کردن آرایش چشم‌ دو عدد پد را کاملا به این محصول آغشته کرده و آن‌ها را روی چشمانتان قرار داده و خیلی آرام روی پلک و مژه‌ها فشار دهید. این کار را برای 15 ثانیه ادامه داده و دوباره تکرار کنید تا میسلار واتر آلودگی‌های چشم را مثل آهن ربا به خود جذب کند.

نحوه استفاده از میسلار واتر

کلام آخر

برای داشتن پوستی سالم، شاداب و جوان باید از یک روتین پوستی مناسب و منظم پیروی کرد. پاکسازی پوست، از بین بردن آلودگی‌ها و همچنین آبرسانی پوست از جمله موارد بسیار مهمی هستند که باید در هر روتینی رعایت شوند. محصولات مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام به صورت جداگانه وظیفه مراحل مختلف مراقبت از پوست را برعهده دارند اما محصولاتی مانند میسلار واتر هستند که یک محصول چند منظوره برای انواع پوست محسوب می‌شوند و استفاده از آن برای تمامی افراد توصیه می‌شود. میسلار واتر یک آرایش پاک کن بسیار قدرتمند است که برای پاکسازی پوست نیازی به ماساژ شدید ندارد و صرفا با قرار دادن پد آغشته و فشار آرام آن روی پوست، بخش زیادی از آلودگی و مواد آرایشی را پاک می‌کند.

سوالات متداول میسلار واتر

میسلار واتر چیست؟

Micellar water یک محصول پوستی برای پاک کردن عمیق آرایش و بر پایه آب است.

میسلار واتر برای چه نوع پوستی مناسبت است؟

این محصول برای تمامی افراد با هر نوع پوستی مناسب است.

عوارض میسلار واتر چیست؟

در صورت خرید محصول اورجینال از فروشگاه‌های معتبر و استفاده از آن پیش از تاریخ انقضا هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا