رویداد

بلک فرایدی ۱۴۰۲ چه روزی است؟ حراج جمعه سیاه ۲۰۲۳

همه با شنیدن نام تخفیف و حراج‌های فروشگاهی، ناخودآگاه وسوسه می‌شویم سری به آن فروشگاه‌ها بزنیم تا بتوانیم محصولات مورد نظرمان را با قیمت مناسب‌تر خریداری کنیم. بلک فرایدی هم یکی از بهترین روزهای سال است که در آن، خیلی از محصولات با تخفیف بالا به فروش می رسند. فروشگاه لوازم آرایش خانومی هم در این رویداد بزرگ جهانی محصولات خود را با تخفیف ویژه تا 70% به حراج می گذارد؛ اما اینکه این رویداد دقیقا چیست و در چه روزی از سال برگزار می‌شود، مواردی هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بلک فرایدی ۲۰۲۳  به تاریخ شمسی ۱۴۰۲ چه زمانی است؟

  • بلک فرایدی به تاریخ شمسی روز 3 آذر 1402 (۱۴۰۲/۰۹/۰۳) برابر با 24 نوامبر 2023 است.
  • سایبر ماندی به تاریخ 6 آذر 1402 برابر با 27 نوامبر 2023 است.

جمعه سیاه (Black Friday) بدون شک بزرگ‌ترین رویداد خرید سال است. امسال، تاریخ حراج جمعه سیاه 2023 در ایران و در تقویم سال 1402 برابر با جمعه 3 آذر است.

تاریخ حراج بلک فرایدی در آمریکا نیز دقیقا یک روز بعد از تاریخ جشن شکرگزاری و قبل از عید کریسمس است که شامل آخرین پنجشنبه ماه نوامبر 2023 می‌شود. این تاریخ در هر سال با سال قبل متفاوت است.

ساعت شروع آن هم معمولا از شب پنج‌شنبه شروع شده و تا شب جمعه ادامه دارد.

لازم به ذکر است در اولین دوشنبه بعد از حراج بلک فرایدی که به آن دوشنبه سایبری یا سایبر ماندی (Cyber Monday) گفته می‌شود، بیشتر خرده‌فروشان آنلاین مانند آمازون، ای بی، والمارت و غیره، تخفیفاتی تا 80 درصد برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. جالب است بدانید برخی از فروشگاه‌ها مانند آمازون، در دو روز از سال یعنی بلک فرایدی و سایبر ماندی فروش ویژه دارند.

بلک فرایدی

بلک فرایدی یا جمعه سیاه چیست؟

به تعریف کلی به آخرین جمعه ماه نوامبر که فروشگاه های بزرگ بیشترین تخفیف سالیانه خود را روی اجناس لحاظ می کنند بلک فرایدی یا جمعه سیاه می گویند.

برای آشنایی با تاریخچه جمعه سیاه و محل پیدایش این اصطلاح، باید به سال 1869 برگردیم؛ زمانی که دو سرمایه‌گذار (جی گولد و جیمز فیسک) با افزایش سرسام‌آور قیمت طلا، باعث سقوط شدید بازار سهام و کاهش قیمت‌ها تا 20 درصد شدند. درست است که هر دوی آن‌ها توانستند سود زیادی را به جیب بزنند، اما خرده‌فروشان و فروشگاه‌ها ضرر و زیان زیادی را متحمل شدند؛ به همین دلیل، این روز که بیشترین کاهش قیمت‌ها در آن تجربه شده بود، با نام جمعه سیاه نام‌گذاری شد.

در اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960، مردم محلی اصطلاح Black Friday را برای اشاره به روز بین روز شکرگزاری و بازی فوتبال ارتش – نیروی دریایی به کار بردند. دلیلش هم این بود که این رویداد، گردشگران و خریداران زیادی را به سمت خود جذب می‌کرد و باعث وارد آمدن فشار روی مجریان قانون محلی می‌شد.

در دهه 1980 بود که این اصطلاح برای اولین بار به خرید ربط داده شد. خرده‌فروشان اصطلاح جمعه سیاه را دوباره زنده کردند تا منعکس کننده تاریخچه نحوه استفاده حسابداران از جوهر در رنگ‌های مختلف باشد. در اسناد حسابداری ضرر و زیان را با رنگ قرمز و سود را با رنگ سیاه نشان می‌دهند. از آنجا که در طول سال فروشگاه‌های زیادی به دلیل قیمت‌های بالا و فروش کمی که دارند، ضرر ده هستند، بلک فرایدی این فرصت را برای آن‌ها فراهم کرده تا با کاهش قیمت محصولاتشان، فروش بیشتری داشته باشند تا میزان ضرر و زیانشان جبران شود.

بلک فرایدی در کشورهای مختلف دنیا

فلسفه بلک فرایدی

از زمانی که بلک فرایدی در آمریکا به عنوان یک رویداد خرید سالانه شناخته شده است، خرده‌فروش‌های بزرگ و کوچک تا قبل از رسیدن این موعد، تمامی آماده‌سازی‌های لازم را انجام می‌دهند و درب فروشگاه‌هایشان از ساعت 5 صبح به روی خریداران باز است.

یکی از دلایلی که خرده‌فروشان را ترغیب می‌کند اجناس بلک فرایدی را با تخفیفات بالای 50 درصد به فروش برسانند، این است که سال میلادی رو به اتمام است و در سال جدید، محصولات جدیدی روانه بازار خواهند شد؛ بنابراین فروشگاه‌ها تمایل دارند تا حد امکان، انبارهایشان را از محصولات سال جاری خالی کرده و آن‌ها را با کالاهای جدید پر کنند.

از طرف دیگر، مردم هم با روبه‌رو شدن با پیشنهادات ارزان قیمت، ترغیب می‌شوند تا جایی که در توان دارند خرید کنند.

بلک فرایدی در واقع یک بازی دو سر سود است که در آن فروشندگان انبارگردانی می‌کنند و خریداران از تخفیف‌های شگفت‌انگیز برخوردار خواهند شد.

بلک فرایدی در ایران

به همین بهانه، در ایران هم چند سالی می‌شود که بیشتر خرده‌فروشان بزرگ و کوچک از این فرصت استفاده می‌کنند و با هدف انبارگردانی، فروش بیشتر و سود کمتر را ترجیح می‌دهند. خریداران هم با تخفیف‌های فوق‌العاده، خریدهای سال نو و هدایای خود را در این روز تهیه می‌کنند تا هزینه‌هایشان را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

تا همین چند سال پیش، خریدها تنها به صورت حضوری بود و مردم بعد از باز شدن درب فروشگاه‌ها، به سمت داخل هجوم می‌بردند؛ اما چند سالی می‌شود که خرید آنلاین هم رواج پیدا کرده است. به همین دلیل، اکنون نه تنها در آمریکا، بلکه در سراسر جهان، تمرکز فروشگاه‌ها در بلک فرایدی، روی جذب مشتری‌های آنلاین و فروش‌های اینترنتی است.

بلک فرایدی 2022

تجربه یک جمعه سیاه واقعی

هیچ کدام از کالاهایی که در بلک فرایدی به فروش می‌رسند، بنجل نیستند و فروشنده برای اینکه از دست آن‌ها خلاص شود، روی آن‌ها تخفیف نمی‌گذارد. علاوه بر این، فروشنده قیمت پایه را بالا نمی‌برد که بعد شامل تخفیف شود؛ بلکه تنها هدف، فروش تعداد زیادی محصول در مدت زمان کوتاه است.

بلک بیوتی خانومی

بلک بیوتی

اگر از طرفداران پر و پا قرص لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست هستید، بلک بیوتی خانومی را از دست ندهید! خانومی یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی است که در زمینه فروش بهترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد. تمامی محصولات خانومی اورجینال و اصل بوده و با قیمت‌هایی منصفانه و کمتر از رقبا به فروش می‌رسند.

هدف از برگزاری رویداد بلک بیوتی خانومی، فراهم شدن امکان خرید برای همه افراد و به ویژه آن‌هایی است که توان خرید بالایی ندارند. در این حراجی بزرگ، قیمت بسیاری از کالاها به نصف می‌رسد و تخفیف‌های 30 تا 70 درصدی برای خریداران در نظر گرفته شده است. همه چیز از لوازم آرایشی و مراقبت از پوست گرفته تا هدایای مناسبتی مانند عطر و ادکلن، شامل تخفیف‌های عالی می‌شوند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.3 / 5. مجموع آرا: 8

نوشته های مشابه

‫21 دیدگاه ها

  1. سلام کرم آبرسان سیمپل مدل rich را هم مانند مدل لایت به تخفیف اضافه کنید ممنون سرم های ویتامین سی و آبرسان هم اضافه کنید

  2. سلام کرم آبرسان و مرطوب کننده سیمپل مدل rich در تخفیف نیست فقط لایت هست لطفا مثل لایت در تخفیف بزارید ممنون
    سرم های آبرسان را هم اضافه کنید ممنون

  3. درود و عرض ادب ممنون از سایت خوبتون
    لطفا برای بلک فرایدی سرم نیاسید آمید بالانس رو هم شارژ کنید ممنون🌹🌹🌹

  4. سلام ممنون از تخفیفات بی نظیرتون لطفا ccکرم سینره هه طیف رنگشو بزارید داخل حراجتون ممنون

  5. درود و عرض ادب ممنون از سایت خوبتون لطفا برای بلک فرایدی محصولات بالانس رو شارژ کنید ممنون🌹🌹

    1. درود بر شما
      لوازم آرایشی در بلک فرایدی خانومی تا 70 درصد تخفیف شگفت انگیز خواهند داشت و شما می‌‌توانید پیش از شروع کمپین از صفحه لندینگ بلک بیوتی محصولات دارای تخفیف را مشاهده کنید.
      با سپاس از همراهی شما
      https://www.khanoumi.com/landing/black/

      1. چگونه باید خرید کنیم لطفا نحوه خربد و ادرس خرید و نحوه پرداخت لوازم بهداشتی و ارایشی را بفرمایید

    1. درود بر شما
      شما میتوانید محصولاتی که برای روز بلک فرایدی تخفیف های هیجان انگیز خواهند داشت را از لندینگ بلک بیوتی به آدرس زیر مشاهده و انتخاب نمائید.
      ممنون از همراهی شما

      https://www.khanoumi.com/landing/black

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا