آرایشآرایش لب

خط لب چیست و چه ربطی به مداد لب دارد؟

اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که به میکاپ کردن علاقه دارید، مطمئنا با وسیله‌ کوچک اما بسیار تاثیرگذار به نام مداد لب آشنایی دارید. مداد لب جزو آن دسته لوازم‌آرایشی است که ممکن است نبود آن خلل بزرگی به آرایش شما وارد نکند، اما مسلما وجود آن آرایش شما را بی نقص می‌کند. به‌طوری که می‌توان مداد لب را کلید یک میکاپ تمیز دانست. هدف مداد لب را از اسمش می‌توان دریافت که کار اصلی آن قبل از رژ لب این است که با خطوطی که بر روی خط لب ایجاد می‌کند، لب‌ها را برجسته‌تر نشان دهد و بعد از استفاده از رژلب باعث می‌شود که رژلب درجای خود باقی بماند و پخش نشود.

اما سوال این است، آیا خانمی وجود دارد که نخواهد زیبایی لب‌هایش را به رخ بکشد؟ حتی اگر لب‌های پر مانند آنجلینا جولی و مگان فاکس به شما نعمت نرسیده باشد، یک خط لب و چند ترفند ساده تنها چیزی است که شما برای به دست آوردن لب‌هایی زیبا لازم دارید. در این مقاله خواهید خواند:

تکنیک‌های کشیدن خط لب-خانومی

۴  دلیل که چرا همیشه باید خط لب بزنید

وقتی مداد لب به درستی استفاده شود، ماندگاری رژ لب شما را بیشتر می‌کند و ازبخش شدن رژ لب جلوگیری می‌کند. به همین دلیل است که شما باید آن را به مجموعه اصلی آرایش خود اضافه کنید:

  • خط لب باعث می‌شود که رژ لب به لب شما بچسبد:
    برای ماندگاری طولانی مدت رژ لب، با استفاده از مداد لب، خط لب‌های خود را مشخص کنید و سپس آن را پر کنید و رژ لب را روی این قسمت بزنید. این کار را چندبار تکرار کنید، مخصوصاً اگر از رنگ‌های پررنگ استفاده می‌کنید. یک مداد لب خوب علاوه بر ایجاد رنگ، با عمل به عنوان پایه‌ای که رژ لب به آن می‌چسبد، رنگ واقعی رژ لب شما را نیز افزایش می‌دهد.
  • خط لب از لکه گیری جلوگیری می‌کند:
     برای اطمینان از پخش شدن رژلب یا لک شدن آن، یک خط لب مناسب تنها چیزی است که شما نیاز دارید.
  •  از خطوط لب می‌توان برای ظاهری مات استفاده کرد:
    یک خط لب به تنهایی می‌تواند ظاهری مات ساده و در عین حال زیبا با یک پایان کامل به شما بدهد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که خطوط لب خود را با خط لب پر کنید تا رنگ مات به دست آید.
  •  خطوط لب، لب های پرتری می‌دهند:
    خطوط لب می‌توانند لب‌های شما را بزرگتر، پرتر نشان دهند. هنگام استفاده از خط لب برای ایجاد لب‌های خوش فرم، مطمئن شوید که سایز رژ لب شما متناسب است. هم می‌توانید با مدادلب کلی خط بکشید و با رژلب پر کنید و هم برای پر شدن لب ها از مدادلب استفاده کنید. برای نگاهی جسورانه‌تر، پس از استفاده از خطوط لب خود را با استفاده از کانسیلر پنهان کنید. اگر لب‌های نازک و ناهمواری دارید، خط لب می‌تواند به شما در ایجاد ظاهری پوکه‌ای کمک کند.

نحوه استفاده صحیح از خط لب در 7 مرحله آسان

رژ لب زدن با خط لب کاملاً ساده است، در عین حال به مهارت‌ها و نکاتی برای رسیدن به پایان کامل نیاز دارد. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای کشیدن یک خط لب تمیز وجود دارد:

  • مرحله 1: آبرسانی و لایه برداری کنید:
    مهم است که قبل از استفاده از رژ لب، لب‌ها را مرطوب نگه دارید و از شر هرگونه پوست مرده خلاص شوید. در غیر این‌صورت، شما یک ظاهر تمیز نخواهید داشت. مقداری از بالم لب را روی لب‌های خود بزنید تا مرطوب شود. برای از بین بردن پوست مرده به آرامی از مسواک نرم استفاده کنید. در مرحله بعد، لب‌های خود را با یک دستمال پاک کنید تا باقی مانده‌ همه چیز را از بین ببرید.
  • مرحله 2: پایه را بگذارید:
    اکنون وقت آن است که پایه را اضافه کنیم. خط لب را انتخاب کنید که به رنگ نزدیک به رژ لب شما باشد تا طبیعی به نظر برسد. برای لباس روز می‌توانید با رنگ‌های طبیعی مانند صورتی رز یا موکا سبک بروید. برای عصر سعی کنید چیزی حساس مانند آژیر قرمز یا صورتی گرم را امتحان کنید.
  • مرحله 3: خطوط را مشخص کنید:
    روش‌های زیادی برای شکل دادن به لب‌های شما وجود دارد، اما برای مبتدیان، بهتر است همه چیز ساده باشد. از قوس‌های قلبی شکل در وسط لب بالایی خود شروع کنید. کمی بالاتر از خط لب طبیعی خود، به آرامی و دقیق، شکل “M” را بکشید. مراقب باشید که بیش از حد خط لب را بالای لب خود نکشید.
  • مرحله 4: لب پایین را خط بزنید:
    حالا به لب پایین بروید و از مرکز شروع به خط کشیدن کنید و با احتیاط به کناره‌ها بروید. دهان خود را کاملاً باز نگه دارید و هنگام کشیدن لب‌های خود را محکم کنید تا پایان کامل داشته باشید.
  • مرحله 5: روی خط لب را دوباره پر کنید:
    پس از اتمام طرح کلی، خطوط لب بالا و پایین را با یک حرکت کوتاه پر کنید. سپس، لب‌ها را با همان خط لب پر کنید. این کار را همواره انجام دهید.
  • مرحله 6: مخلوط کنید تا یکنواخت شود:
    اگر ظاهری مات می‌خواهید، به سادگی مقداری براق کننده لب بزنید و به کارتان پایان دهید. اگر رنگ قوی‌تری می‌خواهید، از رژ لب با همان سایه در تمام لب‌های خود استفاده کنید. و برای یکدست شدن رنگ رژ لب، آن را به درستی با استفاده از برس لب مخلوط کنید.
  • مرحله 7: لبه‌ها را تمیز کنید:
    برای اتمام برنامه، از پنبه  یا لبه یک دستمال برای لبه‌های نرم استفاده کنید.

بهترین مداد لب-خانومی

۳ نکته آسان برای استفاده از خط لب

  • از هایلایتر استفاده کنید:
    بعد از زدن رژ لب، کمی هایلایتر را روی قوس قلبی شکل لب خود قرار دهید تا براق تر و پرتر به نظر برسد.
  • از کانسیلر استفاده کنید:
    اگر از رژ لب‌های براق یا خامه ای استفاده می‌کنید، دور تا دور لب‌های خود را کمی کانسیلر بزنید تا از پخش شدن رنگ رژلب جلوگیری کند. این کار را پس از استفاده از خط لب انجام دهید.
  • از برس استفاده کنید:
    هنگام استفاده از خط لب برای پر کردن لب‌های خود، از برس لب برای ترکیب رنگ استفاده کنید. این کار باعث یکنواخت شدن رنگ و طبیعی‌تر نشان دادن لب‌های شما می‌شود.

توصیه های نهایی

اکنون که از شگفتی‌های خط لب آگاه شدید، لب‌های خود را با مدادلب به زیبایی بیارایید که مطمئناً باعث زیبایی دو چندان شما خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا