مراقبت از مو

بهترین شامپو ضد شوره ایرانی و خارجی برای موهای چرب و خشک

شاید برای شما هم این اتفاق رخ داده باشد که با اولین تماس انگشتان دست با پوست سرتان، بارانی از پوسته‌های سفید اطراف‌تان ظاهر شود و با شرایط ناخوشایند شوره سر مواجه شوید. خب اجازه دهید که در همین ابتدا بگوییم که شوره سر کاملا طبیعی است و هیچ ارتباطی با میزان بهداشت افراد ندارد. در عوض عوامل مختلفی مثل آب و هوا، نوع پوست و مو و حتی نوع رژیم غذایی شما، باعث کاهش یا افزایش شوره سر می‌شود. خوشبختانه یکی از ساده‌ترین راه‌های از بین‌بردن شوره سر، استفاده از شامپوهای مختلف است. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید که بهترین شامپو ضد شوره کدام است، همراه ما باشید تا در این مطلب، بهترین شامپو برای شوره سر را به شما معرفی کنیم!

در زمان خرید شامپو ضد شوره قوی به چه مواردی دقت کنیم؟

شامپوهای تخصصی برای از بین‌بردن شوره، اولین گام درمان هستند. بنابراین پیش از مراجعه به پزشک برای بازگرداندن سلامت موهای خود، بهتر است یک شامپو ضد شوره مناسب بخرید. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید که موثرترین و بهترین شامپو ضد شوره باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

ترکیبات موثر

شامپو ضد شوره باید حاوی ترکیباتی باشد که خارش و پوسته‌های اضافه را از بین ببرد. بنابراین محصولی را انتخاب کنید که دارای ترکیبات زیر باشد:

  • زینک پیریتیون: ضد قارچ و ضد باکتری، جلوگیری از رشد مخمر تولید شوره
  • اکتی‌پیروکس: ضد قارچ و ضد شوره، کاهش التهاب و خارش
  • کلیمبازول: داروی ضد قارچ موضعی برای درمان اگزما، عفونت قارچی و شوره سر

پاک‌سازی عمیق

علاوه بر ترکیبات ضد شوره، شما باید شامپویی را بخرید که بتواند کف سر و ساقه‌های مو را کاملا تمیز کند. از بین بردن گرد و خاک، شوره‌های سر و چربی اضافه، می‌تواند به کاهش شوره، خارش و التهاب کمک کند. پس حتما محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی مواد پاک‌کننده عمیق مثل سالیسیلیک اسید هستند.

در نظر گرفتن نوع مو

شوره مو برای هر دو مدل موی چرب و خشک، به‌وجود می‌آید. بنابراین پیش از خرید یک شامپوی مناسب برای درمان شوره موهای خود، حتما نوع مو یعنی چرب یا خشک‌بودن آن را در نظر بگیرید و شامپوی متناسب با مدل موی خود بخرید.

علاوه بر این، نوع شوره‌های خود را هم در نظر بگیرید. شوره‌های خشک، پوسته‌های سبک و پراکنده‌ای هستند که در ساقه موها یا حتی روی شانه‌های شما ظاهر می‌شوند. شوره‌های چرب، پوسته‌های چرب و چسبیده به کف سر هستند که در هنگام شانه‌کردن یا خاراندن کف سر، روی شانه یا زیر ناخن‌های شما دیده می‌شوند.

بهترین شامپو ضد شوره مو ایرانی

در صورتی که شوره موهای شما به‌تازگی آغاز شده و برای درمان شوره‌های خود به دنبال یک محصول ایرانی هستید، گزینه‌های زیر همه از بهترین شامپوهای ایرانی ضد شوره هستند:

فولیکا: مناسب برای شوره خشک و چرب

 شامپو ضد شوره جهت مصارف روزانه فولیکا

در اغلب موارد، آغاز شوره سر هیچ دلیل واضحی ندارد و ممکن است به دلیل تغییرات آب‌وهوایی یا حتی نوع شامپوی مصرفی شما باشد. در این صورت، اولین گام برای درمان شوره، استفاده از یک شامپو روزانه مناسب است که بتواند از شیوع شوره جلوگیری کرده و به درمان آن کمک کنند.

شامپو ضد شوره روزانه فولیکا در اغلب موارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان اولیه شوره است. این شامپو برای از بین بردن هر دو مدل شوره‌ چرب و خشک، کاربرد دارد و می‌تواند پوسته‌های اضافی روی سر را با همان اولین شست‌وشو، از بین ببرد. علاوه بر این، فرمولاسیون این شامپو فولیکا ضد شوره، بسیار ملایم است و به همین دلیل، استفاده روزانه از آن به ساقه موها آسیب نمی‌زند. عصاره آویشن و پروویتامین B5، باعث شده که این شامپو التهابات سطحی کف سر را هم از بین ببرد.

لایسل: رفع شوره و جلوگیری از بروز مجدد

 شامپو لایسل مناسب انواع مو

یافتن یک شامپوی ملایم که بدون آسیب‌زدن به موها باعث پاکسازی عمقی آن‌ها شود، کار چندان راحتی نیست، اما خوشبختانه شامپو لایسل با عرضه یک محصول ضد شوره بدون سولفات و پارابن، یکی از بهترین شامپوها را به بازار معرفی کرده است. این محصول شوره سر را از بین می‌برد، از شیوع مجدد آن جلوگیری کرده و خارش کف سر را نیز تسکین می‌دهد.

خواص ضد التهابی و ضد قرمزی، از دیگر مشخصه‌های این شامپو هستند که آن را به یکی از بهترین شامپو ضد شوره ایرانی تبدیل کرده است. از دیگر ترکیبات این شامپو باید به مواد ضد قارچی و ضد التهابی این محصول نیز اشاره کنیم که به درمان کامل شوره سر منجر خواهد شد.

دیپ سنس: مناسب شوره چرب و خشک

 شامپو ضد شوره دیپ سنس

در صورتی که شما هم از آن دسته افرادی هستید که به‌صورت هم‌زمان با هر دو مدل شوره چرب و خشک درگیر شده‌اید، باید شامپو دیپ سنس را به شما معرفی کنیم. این محصول ایرانی فوق‌العاده، با داشتن انواع ترکیبات موثر مثل سالیسیک اسید و پیروکتون اولامین، باعث پاکسازی عمیق پوست سر شما خواهد شد. به همین دلیل با همان اولین استفاده، تغییر را احساس خواهید کرد و بخش زیادی از شوره‌های شما از بین خواهند رفت.

علاوه بر این، شامپو دیپ سنس به دلیل داشتن انواع عصاره‌های طبیعی از بروز مجدد شوره جلوگیری کرده و التهاب کف سر شما را نیز تسکین می‌دهد. از بین‌بردن خارش مداوم، از دیگر مزایای استفاده از این شامپوی ضد شوره دیپ سنس است.

بهترین شامپو ضد شوره مو خارجی

در صورتی که موهای شما معمولی است و در میان برندهای خارجی، به دنبال یک شامپو ضد شوره روزانه می‌گردید، گزینه‌های زیر می‌توانند بهترین شامپوها برای استفاده روزانه شما باشند:

لورال: پاکسازی عمیق

شامپو لورال ضد شوره و کلیرفای

شامپو لورال را می‌توانیم یکی از بهترین شامپوهای ضد شوره خارجی بنامیم که با پاکسازی عمیق پوست و ساقه مو، هر نوع شوره چرب یا خشک را از بین می‌برد. این محصول دارای مواد ضد التهابی بوده و می‌تواند خارش پوست کف سر را هم از بین ببرد. بنابراین اگر پوست کف سر شما مدام التهاب و خارش دارد، بهتر است که از این شامپو استفاده کنید تا میزان شوره‌های سر شما به‌طرز قابل توجهی کمتر شوند.

نکته بسیار مهم درباره شامپو ضد شوره لورال این است که می‌تواند هر دو مدل شوره را از بین ببرد. از انباشته‌شدن چربی و پوسته‌های چرب روی سر شما جلوگیری کرده و مانع تشکیل‌شدن پوسته‌های خشک روی سر شود.

ا جی ایکس: ترکیب درخت چای و نعناع

 شامپو ا جی ایکس درخت چای و نعناع

یکی دیگر از بهترین شامپوهای مناسب برای موی شوره‌دار، شامپو ا جی ایکس است. عصاره درخت چای موجود در این محصول، خاصیت ضد التهابی دارد و از خارش، تورم و قرمزی ناشی از قارچ و باکتری جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، با داشتن عصاره نعناع، باعث ایجاد حس خنکی و تازگی روی سر شده و التهاب ناشی از گرما و تعریق را کاهش می‌دهد.

به همین دلیل کسانی که دارای موهای معمولی هستند و شوره سر آن‌ها به‌تازگی شروع شده، بهتر است به جای استفاده از انواع شامپو ضد شوره قوی، از شامپو OGX استفاده کنند. شادابی و خنک‌کنندگی همراه با پاکسازی عمیق و از بین‌بردن التهاب‌های جزئی، از مهم‌ترین خواص این محصول هستند.

سبامد: درخشان‌کننده و افزایش حجم مو

شامپو روزانه ضد شوره سبامد 200 میل

یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن شوره‌های سر، شامپو سبامد است که با داشتن ترکیبات ملایم، برای استفاده روزانه ایده‌آل است. این شامپو ساختار مو را تقویت می‌کند و با داشتن عصاره‌های طبیعی چرب، از خشکی بیش از حد ساقه‌ها یا کف سر، جلوگیری خواهد کرد.

افزایش حجم مو و ایجاد ظاهری تمیز و درخشان برای موها، از دیگر مشخصات اصلی این محصول بی‌نظیر است. بنابراین اگر به یک شامپوی روزانه نیاز دارید که علاوه بر کنترل و درمان شوره، ظاهر حجیم به موهای شما بدهد، شامپو سبامد بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بهترین شامپو ضد شوره موی چرب

موهای چرب، معمولا به شوره‌های چرب نیز دچار می‌شوند. این مدل شوره‌ها، بر روی پوست سر انباشته شده و باعث خارش کف سر خواهند شد. خوشبختانه انواع شامپوی ضد شوره موی چرب برای این مدل موها و شوره‌ها در بازار وجود دارند که می‌توانید با خرید یکی از آن‌ها، شوره موی خود را از بین ببرید. سه مورد از بهترین شامپو ضد شوره برای موهای چرب شامل موارد زیر است:

شامپو فولیکا موی چرب: پاک‌کننده ریشه مو

 شامپو ضد شوره چرب فولیکا

یکی از بهترین شامپوها برای از بین بردن شوره‌های مقاوم به درمان، شامپو فولیکا ضد شوره موی چرب است. این شامپو، حاوی سالیسیک اسید، ایکیتول و انواع عصاره‌های طبیعی مثل عصاره گزنه بوده که علاوه بر پاکسازی عمیق مو و کف سر، از التهاب و خارش نیز جلوگیری می‌کند.

این محصول می‌تواند میزان ترشح چربی را کاهش داده و با تنظیم میزان چربی سر، از ایجاد و افزایش شوره چرب هم جلوگیری کند. بنابراین اگر دارای شوره‌های مقاوم هستید و انواع شامپوها را بدون رسیدن به یک نتیجه مناسب امتحان کرده‌اید، حتما این بار یک شامپو ضد شوره فولیکا بخرید و از نتیجه خارق‌العاده آن شگفت‌زده شوید.

مدیلن: تامین رطوبت مو و ضد ریزش

شامپو ضد شوره مناسب موهای چرب 200 میل مدیلن

یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد و تکثیر شوره سر، قارچ‌ها هستند و استفاده از محصولات ضد قارچ، می‌توانند به درمان این بیماری کمک کنند. شامپو مدیلن ضد شوره مناسب موهای چرب، یک ضد قارچ قوی است و با داشتن ترکیبات موثر مثل زینک پریتیون 2 درصد، از پوسته‌شدن کف سر و افزایش شوره‌ها، جلوگیری می‌کند.

ترکیبات ضد قارچی این محصول از التهاب، خارش و قرمزی کف سر هم جلوگیری کرده و باعث خنک‌کنندگی و تسکین پوست سر هم خواهد شد. بهتر است این شامپو را هر سه روز یک بار استفاده کنید و در این میان، موهای خود را با انواع شامپوهای روزانه هم بشورید.

لافارر: حاوی عصاره‌های طبیعی برای درمان شوره و افزایش خونرسانی

شامپو ضد شوره موهای چرب و کدر کلیمبا لافارر

لافارر با محصولات بی‌نظیر خود همیشه توانسته نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند. آنها این بار با عرضه یکی از بهترین محصولات ضد شوره، کاتالوگ محصولات خود را کامل کرده‌اند. این شامپو دارای ترکیبات ضد قارچی و ضد میکروب بوده و به‌خوبی می‌تواند شوره ناشی از قارچ و بیماری‌های میکروبی را کنترل کند.

علاوه بر این با داشتن انواع عصاره‌های طبیعی هم‌چون رزماری و آلوئه‌ورا، گردش خون در پوست سر را افزایش داده و به رشد بهتر موها کمک نماید. این ترکیبات گیاهی، بوی ناخوشایند مو را نیز از بین می‌برند و با وجود آلوئه‌ورا، این شامپو یک تسکین‌دهنده ایده‌آل برای افرادی است که با التهاب و قرمزی شدید پوست سر مواجه هستند. کنترل و رفع شوره، ضد قارچ‌بودن و افزایش تغذیه فولیکول‌های مو، از مهم‌ترین مشخصه‌های این محصول است.

بهترین شامپو ضد شوره موی خشک

شوره‌هایی که در ساقه موها به چشم می‌خورند یا با هر حرکت سر روی شانه‌ها می‌ریزند، شوره خشک هستند. درمان این شوره در اغلب موارد دشوار است و اگر شما هم به چنین مدل شوره‌ای مبتلا هستید، شامپوهای زیر می‌توانند انتخاب خوبی برای درمان شما باشند:

سریتا: ضد شوره قوی و تنظیم Ph  پوست سر

شامپو ضد شوره پروبیوتیک مناسب موهای خشک سریتا

از بین رفتن تعادل Ph کف سر، می‌تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند که یکی از آن‌ها، شوره است. شامپو سریتا ضد شوره مناسب موهای خشک، با تنظیم Ph کف سر می‌تواند این مشکل را حل کند. این محصول از ایجاد یا تکثیر شوره خشک، جلوگیری می‌کند و باعث رطوبت‌رسانی کف سر و موها می‌شود. به همین دلیل، باعث از بین رفتن ورقه‌های پوستی کف سر خواهد شد که به دلیل خشکی بیش از حد، ایجاد می‌شوند.

لایه‌برداری عمیق و پاکسازی ریشه، ساقه و پوست کف سر، از دیگر مزایای این محصول بی‌نظیر است. بنابراین اگر شوره‌های خشک مقاوم به درمان دارید و خشکی پوست سرتان، شما را آزار می‌دهد، در اولین فرصت شامپو ضد شوره قوی سریتا را تهیه کرده و به‌صورت مرتب از آن استفاده کنید.

درمالوگ: ضد شوره، ضد ریزش و درخشان کننده مو

شامپو ضد شوره مناسب موی خشک درمالوگ

موهای شوره‌دار و خشک، معمولا دهیدراته هستند و ظاهری کدر دارند. درمالوگ با عرضه شامپو ضد شوره مناسب موی خشک، یک محصول عالی برای از بین‌بردن تمام این مشکلات ارائه داده است. این شامپو دارای روغن آرگان بوده و از خشکی بیش از حد ساقه، ریشه و البته پوست کف سر جلوگیری می‌کند. شامپو درمالوگ، درخشندگی و رطوبت ساقه موها را نیز افزایش داده و مانع پوسته‌پوسته‌شدن کف سر نیز می‌شود.

تقویت فولیکول‌های مو و جلوگیری از ریزش موها، از دیگر مشخصه‌های اصلی این محصول است. این شامپو برای کسانی مناسب است که علاوه بر شوره شدید، با ریزش مو نیز مواجه هستند و موهای خشک و به‌شدت دهیدراته دارند.

کلیر: ضد شوره قوی مردانه همراه با خاصیت خنک‌کننده

شامپو ضد شوره و خنک کننده فعال 3 x 1 مناسب آقایان

کلیر، بهترین شامپو ضد شوره مردانه است که خواص خنک‌کنندگی و ضد التهابی هم دارد و برای موهای خشک همراه با شوره، ایده‌آل است. این محصول باعث کنترل چربی کف سر شده و از خشکی بیش از حد کف سر و در نتیجه افزایش شوره‌های خشک نیز جلوگیری می‌کند. عصاره نعناع موجود در شامپو ضد شوره کلییر، خواص تسکین‌دهنده و ضد التهابی دارد و بهترین گزینه برای روزهای داغ تابستان است.

تقویت کننده فولیکول موی سر با توجه به هورمون‌های بدن مردان، از دیگر ویژگی‌های این شامپو کلییر است. برای مردانی که شوره خشک مقاوم به درمان دارند، استفاده از شامپو ضد شوره مردانه کلییر، بهترین گزینه برای بازگرداندن سلامت موها خواهد بود.

از بین بردن تمام شوره‌های سر با استفاده از بهترین شامپو ضد شوره

شوره یکی از پردردسرترین بیماری‌های پوستی است که اگر خیلی سریع درمان آن را شروع کنید، نتیجه بسیار بهتری به‌دست خواهید آورد. اولین قدم درمانی، استفاده از یک شامپوی مناسب است. در این مطلب، با بررسی انواع محصولات تخصصی، امکان انتخاب بهترین شامپو ضد شوره را برای شما آسان‌تر کردیم. فرقی ندارد که شوره‌های خشک دارید یا شوره‌های چرب و خارش مداوم کف سرتان شما را عاصی کرده‌اند. در هر صورت از میان انواع شامپوهای گفته شده در این مطلب، حتما می‌توانید بهترین شامپو برای شوره سر را بیابید و با استفاده مداوم از آن، سلامت و شادابی را به موهای سرتان هدیه کنید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا