مراقبت از پوست

بهترین برند ضدآفتاب خارجی و ایرانی رنگی و بی‌رنگ برای انواع پوست

یکی از مسائلی که در حوزه زیبایی جای هیچ حرف و حدیثی ندارد استفاده از ضدآفتاب رنگی و بی‌رنگ است. کرم‌های ضدآفتاب برای جلوگیری از چین‌وچروک، لکه‌های آفتاب و سرطان پوست کاملاً ضروری هستند. بعضی از متخصصان پوست تا این حد پیش می‌روند که بدون استفاده از بهترین ضدآفتاب، روتین‌های مراقب از پوست سنتی فایده چندانی ندارند. اما پیدا کردن محصول مناسب در حرف آسان‌تر از عمل است. به همین قرار است در این مطلب توضیح جامعی در مورد ضدآفتاب‌ها داشته باشیم تا در انتخاب بهترین‌ها سردرگم نشوید.

چند نوع کرم ضدآفتاب داریم؟

انواع ضدآفتاب‌های بی‌رنگ و رنگی

دو نوع کرم ضدآفتاب وجود دارد: ضدآفتاب معدنی و شیمیایی. محصولات معدنی برای پوست‌های حساس و مستعد جوش مناسب‌اند. اما در ترکیب کرم‌های معدنی از زینک اکسید و تیتانیوم دی‌اکسید استفاده می‌شود و به همین دلیل معمولاً حالت سفیدی روی پوست ایجاد می‌کنند. به همین خاطر برای از بین بردن این حالت سفیدی کرم‌های معدنی معمولاً کمی رنگ به آن‌ها اضافه می‌کنند و ضدآفتاب‌های رنگی اکثراً از این دسته هستند. از طرفی ضدآفتاب‌های شیمیایی که با مواد فعالی مثل اکسی بنزون، آووبنزون، اکتیسالات، اکتوکریلن، هموسالات و اکتینوکسات ساخته می‌شوند، راحت‌تر روی پوست می‌نشینند و به جای منحرف کردن اشعه‌های خورشید، مانند اسفنج آن را به خود جذب می‌کنند.

در هر صورت متخصصان پوست معتقدند که باید دنبال فرمولاسیونی با طیف وسیع بگردیم؛ یعنی ترکیبی که از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند و اس‌پی‌اف ۳۰ یا بالاتر داشته باشد. پس برای آشنایی بیشتر با بهترین برندهای تولیدکننده ضدآفتاب با ما همراه باشید.

بهترین کرم‌های ضدآفتاب روشن‌کننده ایرانی:

ضدآفتاب لافارر

ضدآفتاب روشن‌کننده لافارر

لافارر که در سال‌های اخیر جای خود را به خوبی در سبد محصولات آرایشی و بهداشتی باز کرده است، برندی ایرانی است. دکتر کامکار که سال‌ها در حوزه بهداشت و زیبایی فعالیت دارد، سال ۱۳۸۱ با به‌کارگیری از آزمایشگاه‌های بین‌المللی و تحقیقاتی این شرکت را پایه‌گذاری کرد. لافارر در زمینه تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت پوست و مو فعالیت دارد و انواع کرم‌ها، شوینده‌های صورت و شامپوها را به مشتری‌ها عرضه می‌کند. از ویژگی‌های این برند می‌توان به قیمت و کیفیت مناسب و استفاده از عصاره‌های گیاهی و طبیعی اشاره کرد. کرم‌های ضدآفتاب این برند هم تنوع خوبی دارند و برای انواع پوست‌ها طراحی شده‌اند.

ضد آفتاب لافارر مناسب پوست خشک از محصولات پرفروش این شرکت محسوب می‌شود. این محصول اس‌پی‌اف ۵۰ دارد و بی‌رنگ است و همچین ضدحساسیت و قرمزی است. این کرم بافت سبکی دارد و در ساخت آن از عصاره شیرین بیان، پاپایا و آلوئه‌ورا استفاده شده است. علاوه بر این‌‌ها کرم ضدآفتاب لافارر خاصیت آب‌رسانی دارد و به همین دلیل روند پیری پوست را کند می‌کند.

ضدآفتاب الارو

ضدآفتاب سفیدکننده الارو

الارو برند فرانسوی است که سال ۲۰۱۷ فعالیتش را آغاز کرده است. تمرکز اصلی این شرکت روی تولید محصولات مراقبت از پوست و مو است. با این‌حال الارو در بخش تولید محصولات آرایشی هم فعال است و رویکرد اصلی این برند سالم بودن و کارایی بالای لوازم آرایشی و بهداشتی است. یکی از ویژگی‌های اصلی الارو این است که در تمامی محصولاتش از فرمولی استفاده کند رطوبت و آب‌رسانی به پوست و مو را به شکل مطلوبی انجام دهد. ضدآفتاب‌های الارو براساس نوع پوست، رنگ و میزان چربی به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

ضد آفتاب فلوئیدی Wetforce الارو یکی از محصولات خوب و باکیفیت این برند آرایشی و بهداشتی است که تمامی انتظاراتی که از یک کرم ضدآفتاب دارید را برآورده می‌کند. این محصول دارای آب‌رسان و مرطوب‌کننده است و برای مصرف روزانه کاملاً ایده‌آل است و با کنترل چربی پوست و جلوگیری از ایجاد جوش به داشتن پوستی صاف و یک‌دست کمک می‌کند. فلوئید ضدآفتاب الارو بی‌رنگ است و  برای همه افراد مخصوصاً کسانی که پوست چرب دارند مناسب است. این نکته را هم فراموش نکنید که مانند هر محصول دیگری باید هر دو ساعت یک‌بار آن را تجدید کنید تا در برابر اشعه UV مصون بمانید.

ضدآفتاب سان سیف

ضدآفتاب روشن‌کننده سان سیف

سان سیف به عنوان برند تخصصی ضدآفتاب شرکت داروسازی پارس حیان، از سال ۱۳۹۰ با تولید انواع ضدآفتاب‌ها در طیفی وسیع و عملکردهای چندگانه کارش را شروع کرد. این شرکت در تولید ضدآفتاب‌هایش با همکاری لابراتور Dr. Straetmans کشور آلمان، گروه فرآورده‌های سان سیف را برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید تولید می‌کند. در محصولات این برند از ترکیب‌هایی استفاده می‌شود که از بروز حساسیت‌های پوستی و جوش جلوگیری کنند، همچین در این فرآورده‌ها از نرم‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌های سبک استفاده شده است تا به خوبی روی پوست پخش شوند.

ضد آفتاب کرم پودری سان سیف این برند همان‌طوری که از نامش پیداست، چند کار را باهم انجام می‌دهد. اول این‌که به خوبی از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند. دوم، پوشانندگی بالایی دارد و حالت روغنی پوست را می‌گیرد و آن را یک‌دست نشان می‌دهد. نکته آخر هم این‌که برای انواع پوست به‌ويژه پوست‌های چرب و مختلط مناسب است. این محصول در شش رنگ مختلف عرضه می‌شود و می‌توانید به راحتی رنگ مناسب پوست خود را از میان‌شان انتخاب کنید.

 ضدآفتاب پریم

 ضدآفتاب سفید‌کننده پریم

برند ایرانی پریم را سال ۱۳۹۰ لابراتور دکتر اخوی تأسیس کرد که سال‌ها در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی تخصص و تجربه داشت. در حال حاضر محصولات مراقبت از پوست و موی پریم از فرآورده‌های مورد تأیید متخصص‌ها هستند و باکیفیت خوب و قیمت مناسب‌شان جایگاه خود را به‌دست آورده‌اند. ضد آفتاب بدون چربی پریم برند پریم ضمن محافظت از پوست، نمایی یک‌دست و مات به آن می‌دهد و لکه‌های به جا مانده از جوش و لکه‌های پوستی دیگر را به خوبی می‌پوشاند.

ترکیب‌های گیاهی موجود در این محصول خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارند و پوست صورت را تحریک نمی‌کنند. این محصول از ضدآفتاب‌های معدنی است که در ترکیب خود تیتانیوم دی‌اکسید، متوکسی سینامات، اولینولیک اسید و عصاره اسپیره کوهی دارد. کرم پریم با خاصیت رطوبت‌رسانی‌اش به کاهش چین‌وچروک صورت کمک می‌کند و پوست را جوان و شاداب نگه می‌دارد. این محصول در دو رنگ بژ طبیعی و بژ روشن عرضه می‌شود و با حالت ماتی که دارد می‌تواند نقش کرم‌پودر را به خوبی ایفا کند.

بهترین کرم‌های ضدآفتاب سفید‌کننده خارجی:

برند سوپرگوپ

ضدآفتاب نامرئی روشن‌کننده سوپرگوپ

برند سوپرگوپ را سال ۲۰۰۷ هالی تاگارد با هدف ارائه کرم‌های ضدآفتاب به مدارس دولتی در آمریکا راه‌اندازی کرد. تاگارد که در آن زمان یکی از دوستانش به بیماری سرطان پوست دچار شده بود، به اهمیت مراقبت از پوست در برابر خورشید پی برد و بر آن شد تا با تأسیس سوپرگوپ در این حوزه فعالیت کند. این برند حالا علاوه بر محصولات مراقبت از پوست و مو، لوازم آرایشی هم عرضه می‌کند و همواره فرآورده‌های سبک، زود جذب و بدون چربی تولید می‌کند. ضدآفتاب نامرئی اس‌پی‌اف ۴۰ سوپرگوپ از دسته کرم‌های شیمیایی است و حالت ژلی و بی‌رنگ دارد.

این کرم به خوبی روی پوست پخش می‌شود و حالتی شبیه پرایمر دارد. در واقع از این کرم می‌توانید زیر آرایش روزانه خود استفاده کنید و چند ساعت بعد دوباره روی آرایش صورت‌تان از این کرم استفاده کنید و مطمئن باشید اصلاً ظاهر چرب و براقی به خود نمی‌گیرد. این محصول در برابر آب مقاوم است و در ترکیب خود آووبنزون، هوموسالات و اوکتی‌سالات دارد. اگر به دنبال ضدآفتاب هستید که آب‌رسانی را افزایش می‌دهد و پر از آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای پوست است این محصول را به شما توصیه می‌کنیم. البته این نکته را هم در خاطر داشته باشید که نسبت به ضدآفتاب‌های موجود در بازار کمی گران‌تر است.

ضدآفتاب نوتروژینا

ضدآفتاب سفیدکننده برند نوتروژینا

برند نوتروژینا را امانوئل استولاروف در سال ۱۹۳۰ با نام ناتون راه‌اندازی کرد و سال ۱۹۶۲ بعد از اینکه با صابون نوتروژینا به شهرت رسید، اسم برند را هم به همان نام تغییر داد. این برند آمریکایی بعد از سال‌ها فعالیت حالا یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولید محصولات مراقبت از پوست محسوب می‌شود. اما رمز این موفقیت را می‌توان در تولید محصولاتی باکیفیت و قیمت مناسب جست‌وجو کرد. علاوه بر این‌ها در تولید محصولات نوتروژینا از ترکیب‌های مطمئن گیاهی و شیمایی غیرمضر و غیرحساسیت‌زا استفاده می‌شود.

نوتروژینا در تولید انواع محصولات ضدآفتاب برای بزرگسالان و کودکان و انواع مختلف پوست پیش‌گام است و یکی از شرکت‌های معتبر در این حوزه محسوب می‌شود. کرم ضدآفتاب فاقد چربی Clear Face برند نوتروژینا با اس‌پی‌اف ۵۰ مناسب پوست‌های مختلط، چرب و آکنه‌دار است. این محصول بدون چربی، عطر، رنگ و اکسی‌بنزون است و همچنین غیرکومدوژنیک است.این محصول حالتی مات دارد و منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند و علاوه بر تمامی مواردی که گفتیم ضدآب هم است. کلیر فیس فرمولاسیون گیاهی دارد و با توجه به کیفیت، قیمت مناسبی دارد.

ضدآفتاب لاروش پوزای

ضدآفتاب سفیدکننده لاروش پوزای

برند لاروش پوزای سال ۱۹۷۵ با هدف تولید محصولات مراقبت از پوست با استفاده از آب گرم چشمه‌های شهر لاروش پوزای فرانسه شکل گرفت. این شرکت می‌خواست متخصص‌ها به بیماران‌شان، مخصوصاً آن‌هایی که پوستی حساس دارند، درمان‌های مؤثری ارائه دهند و اهمیت و ارزش برند در کارایی و سادگی‌اش بود. سال ۲۰۰۶ لاروش پوزای با ضدآفتاب نوآورانه خود به نام Anthelios انقلابی در این حوزه به وجود آورد. در این ضدآفتاب از مکسوریل اس‌ایکس استفاده شده بود که تنها فیلتر آفتاب در فرمول ضدآفتاب برای محافظت از اشعه‌های کوتاه و بلند UVA بود. بعدتر این شرکت در ترکیب‌های خود از آنتی‌اکسیدان‌ها هم استفاده کرد تا جلوی رادیکال‌های آزاد عامل پیری را هم بگیرد.

ضدآفتاب‌های این شرکت از پرفروش‌ترین و مرغوب‌ترین محصولات در سراسر جهان محسوب می‌شوند. کرم آنتلیوس لایت فلوئید اس‌پی‌اف ۵۰ این برند یکی از بهترین محصولاتی است که برای مراقبت از پوست خود در برابر خورشید، می‌توانید تهیه کنید. این کرم ۱۰۰٪ معدنی است و با زینک اکسید و تیتانیوم دی‌اکسیدی که دارد برای پوست‌های حساس ساخته شده است. علاوه بر این در ترکیب آن از آنتی‌اکسیدان‌ها برای محافظت در برابر اشعه‌های UV هم استفاده شده است. از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به بافت سبک، مقاومت در برابر آب، نداشتن پارابن و اکسی‌بنزون، و همچنین ضدحساسیت بودن آن اشاره کرد. می‌توانید با خیال راحت این ضدآفتاب را تهیه کنید و مطمئن باشید محصولی را خریده‌اید که نه تنها از پوست‌تان در برابر آفتاب محافظت می‌کند، بلکه اثرات ضدپیری هم دارد و از ایجاد لکه و چین‌وچروک روی پوست هم جلوگیری می‌کند.

 ضدآفتاب التا ام‌دی

 ضدآفتاب روشن‌کننده التا ام‌دی

برند سوئیسی-آمریکایی التا ام‌دی (Elta MD) بیش از چهل سال پیش کارش را با تولید کرم‌های مرطوب‌کننده آغاز کرد. بعد از ۳۰ سال کار در این زمینه، در سال ۲۰۰۷ التا ام‌دی برای تولید محصولات مراقبت از پوست شکل گرفت. از آن زمان کرم‌های ضدآفتاب بسیار با کیفیتی در این شرکت تولید شده است. التا ام‌دی کرم‌های معدنی و شیمایی مختلف برای انواع پوست‌‌ها تولید می‌کند و اولویت آن مراقبت و حفاظت از پوست است. التا ام‌دی UV Clear Tinted Broad-Spectrum SPF 46 کرمی سبک و با رنگی ملایم و شفاف است که به یک‌نواخت شدن رنگ پوست کمک می‌کند.

این محصول در ترکیب خود از ویتامین بی ۳ استفاده کرده است که باعث جلوگیری از بروز لکه‌های پوستی و کاهش آن‌ها می‌شود. این ضدآفتاب معدنی حاوی اکسید روی میکرونیزه شده است تا از پوست در برابر اشعه‌های مضر محافظت کند. این کرم برای مصرف روزانه و انواع پوست‌ها مناسب است، فاقد پاربن است و کمودژنیک (جوش‌زا) نیست. این محصول برای پوست‌های مستعد آکنه و روزاسه کاملاً مناسب است و علاوه بر آن حاوی نیاسینامید است که جلوی تغییر رنگ پوست را می‌گیرد. ترکیب‌های استفاده شده در این محصول به صاف و یک‌دست شدن پوست کمک می‌کنند و منافذ پوست را نمی‌بندند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا