آرایش چشم

خط چشم گرافیکی چیست؟ آموزش کشیدن بهترین مدل‌های ساده و مجلسی

خط چشم گرافیکی یا خط چشم مدل‌دار، یکی از محبوب‌ترین ترندهای آرایشی روز محسوب می‌شود و باب دل خانم‌های علاقه‌مند به تنوع است. شاید این ترند آرایشی را در چهره سلبریتی‌های معروف هم دیده‌اید و می‌خواهید آن را روی چهره خودتان هم امتحان کنید. کشیدن خط چشم‌های گرافیکی نیاز به دقت بالا و آموزش مختصر دارد. آیا می‌خواهید تنوعی به ترند آرایشی شخصی خودتان اضافه کنید؟ ما در این مقاله از وب‌سایت خانومی، علاوه بر معرفی چند مدل معروف از خط چشم‌های گرافیکی دخترانه، آموزش کشیدن آن را هم توضیح داده‌ایم.

خط چشم گرافیکی چیست؟

خط چشم گرافیکی

خط چشم مدل گرافیکی یا The Graphic eyeliner، معمولاً با لبه‌های کشیده، مدل‌های فانتزی رنگی و سایه برجسته همراه است. این نوع ترند آرایشی، به‌دلیل جدید بودن، ظاهری متفاوت از چهره شما می‌سازد و اصلاً مهم نیست که آرایش صورت شما دقیقاً با چه نوع کرم‌پودری آرایش شده است. به‌عبارت ساده‌تر، خط چشم مدل گرافیکی، با هر نوع ابزار آرایشی که چهره شما را آرایش می‌کند، سازگار می‌شود و همین ویژگی باعث محبوبیت آن شده است.

از این نوع خط چشم معمولاً به‌عنوان یکی از ابزارهای زیباشناسی در چهره افراد معروف یاد می‌شود. به‌همین دلیل است که می‌توان آن را در ترند آرایشی افراد معروفی همچون جی‌جی حدید (gigi Hadid)، دوجا کت (Doja Cat) و لیدی گاگا (Lady Gaga) هم مشاهده کرد.

این نوع خط چشم، از جمله خط چشم‌های لیکوئیدی یا مایع محسوب می‌شود که استفاده از آن را برای همه افراد آسان می‌سازد. همچنین، خط چشم مدل گرافیکی این امکان را به شما می‌دهد که در کنار سایه، از یک مداد خط چشم کلاسیک هم برای زیباتر شدن چشم‌ها استفاده کنید.

آموزش کشیدن خط چشم گرافیکی

کشیدن خط چشم گرافیکی

نحوه کشیدن خط چشم نوع گرافیکی کاملاً ساده و لذت‌بخش است؛ حتی برای افراد مبتدی و خانم‌هایی که برای اولین‌بار است این ترند آرایشی را امتحان می‌کنند. البته، نکته مهم اینجاست که قبل از کشیدن این نوع خط چشم باید زیرسازی آرایش چهره‌تان را زودتر انجام دهید و در نهایت به سراغ آرایش چشم‌ها بروید.

برای کشیدن خط چشم دخترانه مدل گرافیکی این 4 مرحله را انجام دهید:

1. آرایش صورت را با زیرسازی شروع کنید

قبل از کشیدن خط چشم، از یک کانسیلر که با رنگ پوست صورتتان سازگار است، برای زیرسازی استفاده کنید. در ابتدا مقداری از کانسیلر را روی پلک‌ها بریزید و با کمک یک براش کوچک با دقت آن را پخش کنید. حالا از یک تثبیت‌کننده کانسیلر برای اینکه زیرسازی آرایشتان ماندگار شود، کمک بگیرید.

2. از سایه چشم برای زیباتر شدن خط چشم استفاده کنید

دلیل اصلی استفاده از خط چشم گرافیکی، زیباتر نشان دادن چشم‌ها با استفاده از خط چشمی است که می‌کشید. بنابراین، لازم است که از یک سایه چشم ملایم و نود کمک بگیرید. برای این کار، کمی از سایه (ترجیحاً رنگ صدفی روشن) را به گوشه داخلی چشم‌ها بزنید و با استفاده از براش، آن را با دقت در گوشه‌های چشم پخش کنید. این کار را با ضربه‌های آرام و ملایمی که با براش روی سایه می‌زنید، انجام دهید.

حالا بهترین کار این است که از یک رنگ بژ که نزدیک به رنگ پوست صورتتان است، کمک بگیرید و آن را در خط پلک بالا پخش کنید. فراموش نکنید که سایه چشم قرار است نواحی پلک شما را کمی روشن کند و نیازی نیست که از سایه پررنگ استفاده کنید.

3. خط چشم گرافیکی را روی چشم‌ها بکشید

هر رنگی از خط چشم گرافیکی دخترانه را که دوست دارید، انتخاب کنید و آن را با یک براش نوک‌تیز از گوشه بیرونی چشم‌ها به سمت شقیقه‌ها بکشید. حالا خط اضافه‌تری را از وسط پلک تا انتهای خط قبلی بکشید و در ادامه، ابتدای خط دوم را به سمت گوشه داخلی چشم‌ها هدایت کنید؛ ولی آن را پایین نیاورید.

حالا خط‌هایی که کشیده‌اید را با دقت و ظرافت پررنگ کنید.

4. ترند آرایشی صورتتان را کامل کنید

برای اینکه ترند آرایشی شما کامل شود، بهتر است از یک سایه اکلیلی (ترجیحاً با رنگ ملایم) کمک بگیرید. برای شروع، مقداری از سایه اکلیلی را با براش روی پلک‌ها پخش کنید و در ادامه، خطی نازک را با استفاده از خط چشم مشکی کلاسیک، روی خط مژه بزنید. حالا این خط را به خط چشمی که در گوشه خارجی چشم کشیده بودید، وصل کنید.

حالا ترند آرایشی صورتتان را با استفاده از ریمل رنگ مشکی و مژه مصنوعی زیباتر بسازید. در این لحظه خط چشم گرافیکی فانتزی و دخترانه کامل شده است و می‌توانید تمام چشم‌ها را به خودتان خیره کنید. راستی، اگر در کشیدن خط چشم دل گرافیکی برای اولین‌بار با کمی چالش روبه‌رو شدید، نگران نباشید. چرا که اجرای حرفه‌ای و دل‌فریب این نوع خط چشم فانتزی شدیداً نیازمند تمرین است.

معرفی 10 مدل محبوب از مدل‌های خط چشم گرافیکی دخترانه

در ادامه با مدل‌های محبوبی که با استفاده از این نوع خط چشم طراحی شده‌اند، آشنا می‌شوید. این 10 مدل محبوب، فقط بخشی از مدل‌های معروف و رایجی هستند که در بین افراد علاقه‌مند به این ترند آرایشی استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید با کمی تمرین بیشتر، هر کدام از این مدل‌ها را با دقت و زیبایی روی چهره‌تان اجرا کنید.

به یاد داشته باشید که خط چشم مدل‌دار یا گرافیکی برای جشن‌های به‌خصوص و استفاده روزانه، بهترین گزینه ممکن محسوب می‌شوند.

مدل 1: خط چشم مدل گرافیکی گوشه چشم

این مدل همان‌طور که از عنوان آن پیداست، شامل خط‌های ظریف و هندسی کشیده‌شده در گوشه خارجی چشم است. این نوع مدل خط چشم مدل‌دار معمولاً با سایه پررنگ و مداد چشم همراه است.

خط چشم گرافیکی گوشه چشم
خط چشم گرافیکی گوشه چشم
خط چشم گرافیکی گوشه چشم

مدل 2: خط چشم مدل‌دار ترکیبی

منظور از خط چشم گرافیکی ترکیبی، مدلی است که در آن خط‌های کشیده‌شده با 2 رنگ متفاوت دیده می‌شوند.

خط چشم مدل‌دار ترکیبی
خط چشم مدل‌دار ترکیبی
خط چشم مدل‌دار ترکیبی

مدل 3: خط چشم مدل‌دار 2 رنگ

این مدل از خط چشم‌های گرافیکی، معمولاً برای استفاده روزانه مناسب است و شامل یک خط گرافیکی ساده به‌همراه سایه چشم با رنگی سنگین‌تر از رنگ پوست می‌شود.

خط چشم مدل‌دار 2 رنگ
خط چشم مدل‌دار 2 رنگ
خط چشم مدل‌دار 2 رنگ

مدل 4: خط چشم مدل‌دار کشیده

در این مدل، معمولاً خط‌های گوشه بیرونی چشم تا اندازه‌ای که خیلی عجیب‌وغریب به‌نظر نرسند، کشیده می‌شوند. این کشیدگی، فرصت پخش کردن سایه چشم با رنگ‌های فانتزی و متفاوت را روی سطح پلک‌ها می‌دهند و ظاهری کاملاً متفاوت از چهره شما می‌سازند.

خط چشم مدل‌دار کشیده
خط چشم مدل‌دار کشیده
خط چشم مدل‌دار کشیده

مدل 5: خط چشم گرافیکی شلوغ

مدل خط چشم شلوغ، معمولاً محدودیت‌های کمی در مورد استفاده از رنگ‌های نامتناسب با رنگ پوست و رنگ‌های استفاده‌شده در زیرسازی آرایش صورت دارد. همین ویژگی باعث می‌شود تا شما بتوانید از رنگ‌های جیغ و روشن‌تر مثل صورتی جیغ برای سایه چشم استفاده کنید.

خط چشم گرافیکی شلوغ
خط چشم گرافیکی شلوغ
خط چشم گرافیکی شلوغ

مدل 6: خط چشم مدل‌دار ساده

خط چشم مدل‌دار از نوع ساده، معمولاً با سایه پررنگ‌تر و مژه‌های مصنوعی همراه است. این مدل از خط چشم گرافیکی دخترانه، باعث بهتر جلوه داده شدن مژه‌های بلند و باریک شدن چشم‌ها می‌شود.

خط چشم مدل‌دار ساده
خط چشم مدل‌دار ساده
خط چشم مدل‌دار ساده

مدل 7: خط چشم مدل کایلی جنر

همان‌طور که گفته بودیم، سلبریتی‌ها معروفی مثل کایلی جنر از خط چشم گرافیکی استفاده می‌کنند. یکی از مدل‌های اختصاصی این خط چشم به همین سلبریتی معروف از خانواده جنر تعلق دارد که با یک خط هندسی سفید در بالای پلک همراه است.

خط چشم مدل کایلی جنر
خط چشم مدل کایلی جنر
خط چشم مدل کایلی جنر

مدل 8: خط چشم هندسی و گرافیکی

هدف اصلی این مدل از خط چشم، ایجاد یک خط هندسی و با لبه‌های تیز و طیف در گوشه بیرونی چشم‌هاست. این مدل، با صورت‌های استخوانی و مژه‌های بلند تناسب بیشتری دارد.

خط چشم هندسی و گرافیکی
خط چشم هندسی و گرافیکی
خط چشم هندسی و گرافیکی

مدل 9: خط چشم مدل لیدی گاگا

لیدی گاگا، از آن دسته سلبریتی‌هایی است که جسارت خاصی در ترندهای آرایشی خود به خرج می‌دهد. خط چشم مدل گرافیکی لیدی گاگا دقیقاً مثل صدای او خاص و البته بی‌نقص به‌نظر می‌رسد! در این مدل، مدل آرایش چشم‌ها به سبک مدل گربه‌ای کلاسیک همراه با چین‌های ریز همراه است. برای داشتن این مدل خط چشم، می‌توانید از ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید یا رنگ‌های پاستلی مثل صورتی یا بنفش استفاده کنید.

خط چشم مدل لیدی گاگا
خط چشم مدل لیدی گاگا
خط چشم مدل لیدی گاگا

مدل 10: خط چشم گرافیکی مدل دوجا کت

اگر نگاهی به پست‌های اینستاگرامی سلبریتی معروف دوجا کت نگاه کرده باشید، متوجه خط چشم مدل‌دار و گرافیکی مخصوص او می‌شوید. این مدل خط چشم معمولاً با رنگ‌های خاصی مثل فسفری روشن همراه است. برای مثال، شما می‌توانید از یک مداد چشم سبزرنگ برای برجسته کردن نواحی چشم استفاده کنید.

خط چشم گرافیکی مدل دوجا کت
خط چشم گرافیکی مدل دوجا کت
خط چشم گرافیکی مدل دوجا کت

ورود به دنیای خط چشم‌های فریبنده در سال جدید

خط چشم گرافیکی فانتزی، دنیایی جدید از ترندهای آرایشی به سوی علاقه‌مندان به آرایش‌های متفاوت باز کرده است. مدل‌های مختلف و متنوعی که با استفاده از این مدل خط چشم می‌توان روی چهره ایجاد کرد، هم در سال 2023 و هم در سال 2024 باب میل خانم‌ها در سرتاسر جهان قرار گرفته است. این علاقه‌مندی تا حدی پیشرفته است که حتی سلبریتی‌های معروف و مدل‌های مشهور هم از همین مدل خط چشم برای تزیین نواحی پلک و چشم استفاده می‌کنند.

راستی، شما می‌توانید با استفاده از لوازم آرایشی فروشگاه خانومی از جمله کانسیلر، خط چشم و سایه چشم، برای اجرای مدل‌هایی که در این مطلب مشاهده کردید استفاده کنید. خانومی، همه محصولات آرایشی اورجینال را از برندهای معروف در اختیار شما قرار می‌دهد تا هیچ دغدغه‌ای در مورد کیفیت آرایش صورت خود نداشته باشید. ارسال محصولات به هر نقطه‌ای از ایران رایگان است و می‌توانید هزینه محصولات آرایشی را با نرخ واقعی پرداخت کنید. ضمناً خرید اینترنتی از فروشگاه خانومی، معمولاً با تخفیف‌های 30 و حتی 50 درصدی همراه است.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا