مراقبت از مو

شامپو سبغ چیست؟ با تأثیر و خواص آن برای مو آشنا شوید!

اگر از ریزش، سستی و شکنندگی موهایتان به تنگ آمده‌اید، اگر ده‌ها محصول مختلف را برای تقویت و پرپشت شدن موهایتان امتحان کرده‌اید و فایده‌ای نداشته، پیشنهاد ما این است که شامپو سَبَغ را هم امتحان کنید. شامپو سبغ یک شامپوی صد در صد گیاهی است که با خواص شگفت انگیز خود مشکلات بسیاری از افراد را حل کرده. به همین علت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شامپوها در بین ایرانی‌ها شده است.

این شامپو علاوه بر تأثیرات غیرقابل انکارش روی ریزش مو، موخوره، شوره سر و بسیاری از مشکلات دیگر، قیمت اقتصادی و بسیار مناسبی هم دارد که شما را از شر هزینه‌های گزاف برای تقویت موهایتان خلاص می‌کند. در این مطلب به شما می‌گوییم شامپو سبغ چیست و با تأثیرات شگفت انگیزش آشنا می‌شوید. با ما همراه شوید.

 شامپو سبغ چیست و چه کاربردی دارد؟

طریقه مصرف شامپو سبغ

شامپو سبغ شامپویی است که کاملا بر پایه گیاهی تولید شده و هیچ گونه مواد شیمیایی در آن به کار نرفته است. این شامپو با ترکیبات گیاهی غنی و متنوع خود از قبیل هلیله، حنا، سیاه دانه، گزنه و…خواص درمانی فوق العاده‌ای دارد. از جمله اینکه ریزش موها، شوره سر، چربی پوست سر، موخوره و… را کنترل کرده و ضمن تقویت پوست سر و ساقه موها، باعث احیا و رویش مجدد موهایی سالم، براق و باکیفیت خواهد شد.

این شامپو مغذی پوست سر است و اگر به صورت مداوم مصرف شود بسیاری از مشکلات آزار دهنده و مزمن مربوط به موها را برطرف خواهد کرد.

انواع شامپو سبغ

شامپو سبغ گیاهی در دو مدل مخصوص موهای چرب، و مخصوص موهای معمولی و خشک تولید می‌شود. شامپو سبغ مخصوص موهای چرب ترشح چربی پوست سر را کنترل و تنظیم می‌کند. و شامپو سبغ موهای معمولی برای موهای خشک نیز کاربرد دارد و مناسب است.

پس دقت کنید که اگر موی خشک دارید از شامپو سبغ مخصوص موهای چرب به هیچ وجه استفاده نکنید، چون موهایتان را خشک‌تر خواهد کرد. برای موهای خشک، شامپو سبغ معمولی گزینه مناسبی است.

ترکیبات شامپو سبغ

ترکیبات شامپو سبغ

شامپو سبغ از ترکیب چندین گیاه مختلف ساخته می‌شود و رمز این ترکیب نیز دوز هر یک از گیاهان و عصاره‌ها و روغن‌ها و نحوه ترکیب آن‌ها با یکدیگر است. البته ترکیبات گیاهی شرکت‌ها ممکن است کمی با هم متفاوت باشد اما پایه اصلی شامپو سبغ اصل معمولا این مواد هستند:

  • روغن بادام تلخ: روغن بادام تلخ یکی از روغن‌های اصلی به کار رفته در شامپو سبغ است در پیشگیری از ریزش مو، خشکی و شوره سر موثر است.
  • اسطوخودوس: این گیاه خوشبو، آرامبخش و ضدالتهاب پوست سر است و ضمن آرامش بخشیدن به پوست، رشد موها را تسریع می‌کند و در از بین بردن شپش نیز موثر است.
  • هلیله: وجود هلیله در شامپو سبغ باعث افزایش گردش جریان خون در سر و با تقویت ریشه مو، موجب پر پشت شدن مو‌ها می‌شود.
  • روغن رزماری: روغن رزماری موجود در شامپو سبغ، موها را باطراوت می‌کند و ریزش مو را نیز کاهش می‌دهد.
  • گزنه: عصاره گیاه گزنه نیز با ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در ترکیبات خود یک ماده بسیار موثر جهت پیشگیری از ریزش موهاست.
  • بابونه: گیاه بابونه به کار رفته در شامپو سبغ با تغذیه موها از آسیب به مو جلوگیری می‌کند و باعث درخشندگی و براق شدن و همچنین نرم شدن موها می‌شود. همچنین بابونه به علت خاصیت تسکین دهندگی خود در درمان خارش و شوره سر و نیز رفع پسوریازیس و اگزمای پوست سر نقش موثری دارد.
شامپو سبغ چیست و چه کاربردی دارد؟
  • روغن نارگیل: روغن نارگیل حاوی ویتامین‌های مختلفی است که در ترمیم موهای آسیب دیده، بلند شدن موها، زیبایی و درخشش موها، کنترل ریزش مو و درمان شوره سر بسیار موثر است.
  • حنا: عصاره گیاه حنا از اصلی‌ترین ترکیبات شامپو سبغ است. حنا رطوبت از دست رفته مو را برمی‌گرداند و باعث درمان شوره و موخوره، رفع خارش، خشکی و جوش‌های پوست سر می‌شود. همچنین از ریزش مو جلوگیری کرده و امکان سرعت رشد مو، تقویت و پرپشت شدن موها را فراهم می‌کند. در ضمن حنا یک نرم کننده طبیعی است و ترشح چربی را در افرادی که موی چرب دارند کنترل خواهد کرد.
  • روغن آمله: روغن آمله یک مرطوب‌کننده و نرم‌کننده طبیعی پوست است که باعث آبرسانی پوست سر می‌شود و همچنین در درمان بیماری آلوپسی یا ریزش سکه‌ای مو نیز نقش دارد.
  • ریشه بابا آدم: گیاه بابا آدم یک نرم کننده طبیعی مو است که با استحکام بخشیدن به ریشه موها از ریزش مو پیشگیری می‌کند. همچنین این گیاه برای رفع شوره سر نیز بسیار مفید است. 
  • سبوس برنج: یکی از موثرترین ترکیبات شامپو سبغ، سبوس برنج است که با ویتامین‌های گروه B روند سوخت و ساز سلول‌های زنده پیاز مو را تحریک می‌کند و باعث رشد و تقویت مو می‌شود. همچنین ویتامین E موجود در سبوس برنج از ریزش مو جلوگیری می‌کند و استفاده مکرر از آن مانع سفید شدن ناگهانی مو در سنین پایین و می‌شود.
  • سدر: سدر گیاه با ارزشی برای کاهش و درمان شوره سر است که با نرمی و لطافت بخشیدن به ساقه مو مانع پیچ خوردگی موها شده و ریشه موها و پوست سر را تغذیه و تقویت می‌کند و موجب پرپشت شدن موها می‌شود.
  • روغن زیتون:  روغن زیتون یکی از بهترین مواد تقویت کننده موی سر است که باعث افزایش رشد مو، رفع خشکی و وز مو و کنترل ریزش مو می‌شود. این روغن در رفع شوره سر و از بین بردن موخوره و همچنین افزایش ضخامت مو بسیار مفید است.
  • روغن اسپند: روغن اسپند به کار رفته در شامپو سبغ رنگ موها را تثبیت و از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند. همچنین موجب درمان ریزش مو، رفع شپش، پاکسازی پوست سر، افزایش گردش خون در سر و رفع خارش و التهاب پوست سر می‌شود.
  • آویشن: این گیاه یکی از درمان‌های بی‌نظیر برای ریزش موی شدید است که ضمن جلوگیری از ریزش مو به رویش مجدد آن نیز کمک می‌کند.
  • سیاه دانه: گیاه سیاه دانه که طبع گرمی دارد، یکی از تقویت‌کننده‌های بسیار قدرتمند موی سر است. سیاه دانه باعث آبرسانی پوست سر می‌شود و با خاصیت ضد قارچ و ضد التهاب خود به کاهش شوره سر کمک می‌کند. سیاه دانه همچنین حاوی مواد آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان است که موجب حفظ سلامت پوست سر می‌شود.
  • گیاه دم اسبی:  گیاه دم اسبی حاوی سیلیکا و آنتی اکسیدان است که هر دو این ترکیبات برای رشد مو و رفع ریزش مو بسیار موثرند.
  • قهوه:  قهوه از دیرباز برای رنگ کردن مو به کار می‌رفت اما طبق تحقیقات جدید هم این ماده خوشبو در تیره کردن رنگ موهای سفید موثر است. قهوه همچنین باعث لطافت و درخشندگی مو شده و با تقویت و بهبود بافت مو سبب کاهش ریزش و رشد مجدد موها می‌شود.
  • شنبلیله:  شنبلیله گیاهی غنی از مواد معدنی است که در درمان ریزش مو، طاسی و کم پشتی مو استفاده می‌شود. شنبلیله با تقویت فولیکول‌های مو مانع از ریزش آنها شده و با خاصیت آبرسانی خود باعث بر طرف شدن  شوره و خشکی پوست سر می‌شود. این گیاه موها را درخشان‌تر و زیباتر می‌کند.

آیا شامپو سبغ بدون سولفات است؟

شامپو سبغ

بله شامپو سبغ یک شامپوی بدون سولفات و صد در صد طبیعی و گیاهی است که در تهیه آن فقط از عصاره و روغن طبیعی گیاهان استفاده شده و هیچ نوع ماده شیمیایی و صنعتی از جمله سولفات و پارابن به آن اضافه نمی‌شود. در واقع این شامپو محصولی از طب ایرانی است که توسط پزشکان مجرب این حوزه تهیه می‌شود و ویژگی و مزیت اصلی آن نیز ترکیبات کاملا طبیعی آن است.

طریقه مصرف شامپو سبغ

نحوه مصرف شامپو سبغ به این صورت است که ابتدا مقداری از شامپو را روی موی خیس ریخته، آن را به آرامی روی پوست سر و ساقه موها ماساژ می‌دهید. بعد مو را آبکشی کنید و یک بار دیگر مقداری از شامپو را روی سر بریزید. و دوباره با دست کل پوست سر و موها را به آن آغشته کنید. بگذارید شامپو حدود 5 دقیقه روی سر بماند و سپس آبکشی کنید.

بسیاری از افراد می‌گویند با مصرف شامپو سبغ از مصرف نرم کننده و ماسک مو بی نیاز شده‌اند. اما شما باید شرایط موی خودتان را در نظر بگیرید. این را هم بدانید که اثرات درمانی این شامپو با یک یا چند بار مصرف مشخص نمی‌شود. حداقل باید در یک بازه زمانی 6 الی 10 ماهه از آن استفاده کنید تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم در دوره‌ای که شامپو سبغ مصرف می‌کنید حتی الامکان از مصرف محصولات شیمیایی مو مانند شامپو و نرم کننده‌های معمولی خودداری کنید. چرا که ممکن است اثر ترکیبات گیاهی این شامپوی طبیعی با ترکیبات شیمیایی خنثی شود. در ضمن یادتان باشد قبل از هر بار مصرف شامپو بطری آن را خوب تکان دهید تا ترکیبات ته نشین شده، با هم آمیخته شوند.

با خواص و مزایای شامپو سبغ آشنا شوید

با خواص و مزایای شامپو سبغ آشنا شوید

حالا می‌خواهیم ببینیم شامپو سبغ چه فواید و خواصی دارد؟ این شامپوی صد در صد طبیعی که از ترکیب تعداد زیادی از گیاهان تولید می‌شود، خواص و مزایای فراوانی برای مو دارد از جمله:

  • کنترل و درمان ریزش مو
  • تقویت رشد مو و پرپشت کننده مو
  • براق کننده مو
  • به تعویق انداختن روند سفید شدن مو
  • رفع ریزش سکه‌ای مو
  • برطرف کردن موخوره
  • ضد شوره سر
  • تنظیم کننده چربی پوست سر
  • ضد قارچ و التهاب
  • درمان شپش

آیا استفاده از شامپو سبغ عوارض دارد؟

آیا استفاده از شامپو سبغ عوارض دارد؟

شامپو سبغ اصل به علت ترکیب صد در صد گیاهی آن، هیچ عارضه‌ای ندارد مگر این که شما به یکی از این گیاهان واکنش آلرژیک نشان دهید که این هم موضوع شایعی نیست.

با این حال باید حواستان را حسابی جمع کنید که شامپو سبغ تقلبی نخرید چرا که به علت محبوب شدن این شامپو، عده‌ای از افراد سودجو نیز اقدام به تولید شامپوهای تقلبی کرده‌اند. شامپوهای تقلبی نه تنها خواص شامپو سبغ اصل را ندارند بلکه ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشند.

راه اصلی تشخیص شامپو سبغ تقلبی از اصل توجه به لیبل و بسته بندی محصول است. چون محصولات تقلبی معمولا از لیبل و بسته بندی بی کیفیت استفاده می‌کنند.

راه دیگر نیز توجه به رنگ، غلظت و رایحه شامپو سبغ است. شامپو سبغ اصل به رنگ قهوه‌ای تیره و بسیار غلیظ است به نحوی که در اثر ساکن ماندن بطری، گیاهان داخل آن ته نشین می‌شود و رایحه گیاهی نسبتا تندی دارد که بوی حنا در آن واضح تر به مشام می‌رسد. اما شامپو سبغ تقلبی رقیق و آبکی است. یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای خرید محصول اصل، خرید از فروشگاه‌های معتبر است.

کلام آخر

شامپو سبغ یکی از محصولات طب ایرانی است که حاصل سال‌ها تجربه به اضافه دانش گیاه شناسی است و تا کنون اثرات قابل توجهی بر سلامت موهای صدها نفر از مصرف کنندگانش داشته است. شما هم اگر از مشکلاتی مانند ریزش مو، شوره سر و موخوره رنج می‌برید یک دوره حداقل شش ماهه از شامپو گیاهی سبغ استفاده کنید تا تأثیر یک محصول صد در صد طبیعی را بر روی سلامت موهای خود تجربه کنید. اما اگر مشکلاتی مانند شوره سر زیاد دارید شاید بد نباشد مطلب شامپو کتوکونازول چیست؟ را بخوانید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.1 / 5. مجموع آرا: 18

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا