اخبار سلامتی و زیباییمراقبت از پوست

مروری بر ترندهای مراقبت پوستی 2021؛ پیش بینی درباره ترندهای 2022 چیست؟

سال 2021 یک سال باشکوه برای کسانی بود که می‌خواستند بدانند که چطور باید پوست خود را هم از آب‌وهوای بد نجات دهند و هم این موجود عزیز را در مواد آرایشی غرق نکنند. ما در این مطلب مروری خواهیم داشت بر ترندهای مراقبت پوستی 2021 و در نهایت انتظارات و پیش بینی‌هایی که برای ترندهای مراقبت پوستی 2022 می‌شود را ارائه می‌دهیم. هر کدام از این ترندها می‌تواند سرنوشت سلامت پوست شما را تغییر دهد، پس با ما باشید تا هم این ترندها را بشناسید و هم با انواع جدید محصولات مراقبت از پوست آشنا شوید.

محصولات مراقبت پوستی که در سال 2021 ترند بودند

مهم‌ شدن مراقبت از میکروبیوم پوست

سال 2021 شاهد تمرکز شدیدتری روی میکروبیوم پوست دیده می‌شد و دلیل خوبی هم داشت. میکروبیوم در حال رشد قادر به جلوگیری از اگزما، روزاسه، آکنه و حتی پیری زودرس است. پس جای تعجب نیست که در بین ترندهای مراقبت پوستی سال 2021، برندها محصولاتی حاوی پروبیوتیک را عرضه کردند.

کاهش لایه‌ برداری بیش از حد، حذف پاک‌ کننده‌های خشن و استفاده از محصولات مراقبت از پوست غنی از پروبیوتیک، یک راه خوب برای سالم نگه داشتن میکروبیوم و رشد و شکوفایی آن است.

غذاهای تخمیر‌ی مانند ماست، کفیر، کلم ترش و کیمچی هم مملو از باکتری‌های مفید هستند اما اگر نمی‌توانید طعم ترش غذاهای تخمیر‌ی را تحمل کنید، مکمل‌های پروبیوتیک، از نظر تأمین میکروبیوم برای پوست خیلی مناسب هستند. در ضمن در بین ترندهای مراقبت از پوست در سال 2022 مواد تخمیری باز هم جایگاه والایی دارند.

از جمله محصولات مراقبت پوستی که مصرف روزانه آن از ایجاد چین و چروک و لک‌های پوستی جلوگیری می‌کند، کرم ضد آفتاب بی رنگ نئودرم است که با داشتن آلفا بیزابولول موجود در عصاره بابونه، خاصیت ضد التهابی دارد. این کرم ضد آفتاب همچنین حاوی روغن درخت چای، چای سبز و پروبیوتیک برای محافظت ازمیکروبیوم پوست است که به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می‌کند.

ضد آفتاب بی رنگ نئودرم حاوی پروبیوتیک

خرید ضد آفتاب SPF50 نئودرم

ترمیم سد محافظتی پوست

سد محافظتی پوستی ضعیف می‌تواند ناشی از مسائل متعددی باشد؛ آب‌و‌هوای بد، ساییدگی فیزیکی یا بعضی از مواد افزودنی معطر؛ همه این عوامل می‌توانند منجر به قرمزی، خشکی و خارش پوست شوند. در راستای حمایت از میکروبیوم پوست، احترام به سد دفاعی پوست چیزی است که در بین جدیدترین ترندهای مراقبت پوست 2021 به‌وفور شاهد آن بودیم.

همچنین در پاسخ به عوامل استرس‌زای پوستی متعدد در سال گذشته، محصولات بازسازی و ترمیم‌ کننده سد دفاعی پوست ظاهر شدند که نقش تقویتی برای پوست صورت و بدن ایفا می‌کنند. این فرمول‌ها دارای ترکیبات تسکین‌ هنده پوست مانند سرامیدها، اسیدهای چرب ضروری، کلسترول، اسید هیالورونیک، جو دو سر، آلوئه و نیاسینامید هستند.

ژل کرم مرطوب کننده، محافظت کننده و آبرسان قوی مناسب پوست های خشک و حساس فارماسی غنی از اسید پالمیتولئیک، تقویت ‎کننده و آبرسان پوست است. این ژل کرم نقش محافظتی برای سد دفاعی پوست را دارد و از سلامت میکروبیوتای پوست مراقبت می‌کند. مقابله با اثرات زیان‌بار ناشی از اشعه ماورا بنفش و کاهش التهاب پوستی از جمله ویژگی‌های دیگر این محصول مراقبتی است.

ژل کرم مرطوب کننده و آبرسان قوی فارماسی برای ترمیم سد محافظتی پوست

خرید ژل کرم محافظت کننده فارماسی

پوست‌ گرایی یا اسکینیمالیسم

در همان مسیر احترام گذاشتن به سد دفاعی پوست، اسکینیمالیسم یا همان پوست‌ گرایی به‌معنای کم کردن استفاده از محصولات زیبایی ما به نفع رویکرد مینیمالیستی است. این مورد می‌تواند به‌معنای کاهش تعداد محصولات و مواد فعال در روتین آرایشی ما باشد. برای مثال ما می‌توانیم از کرم پودر و کانسیلر کمتری استفاده کنیم تا به پوست اجازه درخشندگی بدهیم.

با سیل دائمی اطلاعات در مورد مواد و فرمول‌های پر سر و صدای لوازم آرایشی، وسوسه می‌شویم محصولات جدید را به‌طور مداوم امتحان کنیم. این کار پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بیش از حد تحریک می‌کند. اسیکنیمالیسم یکی از آن ترندهای مراقبت پوستی 2021 است که شاید در کل دهه سوم قرن 21 طرفداران خاص خودش را داشته باشد.

پوست گرایی در ترند پوستی 2021 و 2022

استفاده از وازلین برای رطوبت پوست

وازلین که یکی از ارزان‌ترین متریال‌ها برای مراقبت از پوست است می‌تواند به‌ منظور آبرسانی از طریق اپیدرمی (TEWL) و به‌عنوان یک مرطوب کننده موثر برای حفظ رطوبت در پوست شما، استفاده شود. استفاده از وازلین معمولاً آخرین مرحله در روتین شبانه شما است.

پشاید فکر کنید که با مالیدن وازلین با یک وضعِ آشفته چسبنده و چرب مواجه خواهید شد اما نکته کلیدی این است که فقط کافی است یک لایه بسیار نازک از وازلین روی پوست خود بمالید و لازم نیست آن را روی تمام صورت خود پخش کنید، پس فقط در مناطقی که پوست شما خیلی خشک است، وازلین بمالید.

استفاده از محصولات تک‌ دوز یا همان مونودوزینگ

ما معمولاً زمان آرایش از مقدار زیادی از محصولات آرایشی استفاده می‌کنیم چون فکر می‌کنیم حجم زیاد این محصولات به طراوت پوست ما کمک می‌کند. اما این همیشه درست نیست. مونودوزینگ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ترندهای مراقبت پوست در سال 2021 به این دلیل آمد تا به ما بگوید که لازم نیست خودمان را در مواد آرایشی غرق کنیم. محصولات مونودوز به این شکل ارائه شده‌اند که در هر کپسول، قرص یا واحد آنها به‌اندازه یک بار مصرف، مواد آرایشی قرار بگیرد و همان هم نشان می‌‌دهد که شما باید در هر بار استفاده چقدر از آن محصول را استفاده کنید.

با ویتامین C، به پوست خود هدیه بدهید

ویتامین C علی‌رغم خاصیت درخشندگی، در بازسازی و ترمیم پوست بسیار تاثیرگذار است! شما حتماً باید ویتامین C را دم دست داشته باشید و اصلاً آن را جایی بگذارید که هر روز ببیندش تا یادتان بیاید که چقدر حضور آن برای پوست شما مهم است. چه در سال 2021 باشیم و چه 2022، ویتامین سی حضور دائمی خودش را به شما اعلام می‌کند.

همچنین استفاده از محصولات حاوی ویتامین سی مانند سرم ویتامین سی پریم حاوی مقادیر زیاد آنتی اکسیدان و ویتامین‌های E , C است که در تحریک کلاژن سازی پوست، استحکام و انعطاف پذیری پوست تاثیر بسیار زیادی دارند. این کرم همچنین سفت کننده پوست است و مانع از پیری زودرس و ایجاد لک‌های تیره روی پوست می‌شود.

سرم ویتامین C پریم

خرید سرم ویتامین C پریم

رتینول، روشی برای مبارزه با علائم پیری

رتینول، موضوع داغ صنعت و ترندهای مراقبت از پوست در سال 2021 بود. رتینول راه خود را از یک ماده ناشناخته به یکی از مواد مورد نیاز در مراقبت از پوست، باز کرده است. با افزایش سن، تغییرات پوستی مانند منافذ باز پوست، رنگدانه‌ها و ناهمواری‌های پوستی و خطوط ریز پیشانی یا چین و چروک دور چشم را مشاهده می‌کنیم.

پس از 25 سالگی رتینول را به روتین‌های مراقبت از پوست خود اضافه کنید تا از علائم پیری بیشتر جلوگیری کنید. تا پیری هست، رتینول به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مبارزان با پیری در بین ترندهای مراقبت پوستی پیدا می‌شود و یکی از بهترین محصولات ضد چروک موجود در بازار، کرم بهبود دهنده چروک درماتیپیک است که با داشتن هیالورونیک اسید، رتینول و ماتریکسل برای بهبود انواع چروک استاتیک و دینامیک مناسب است.

کرم بهبود دهنده چروک درماتیپیک حاوی رتینول

خرید کرم بهبود دهنده چروک درماتیپیک

هیالورونیک اسید، آهن‌ ربای رطوبت

مواد تشکیل‌دهنده هیالورونیک اسید باعث شده است که در صنعت زیبایی این ماده را آهن‌ربای رطوبت، بنامند. هیالورنیک اسید باعث می‌شود افراد عاشق پوست‌شان بشوند و حتی پیش خودشان به آن افتخار کنند چون این ماده پوست را تغذیه، حجیم و هیدراته می‌کند. هیالورونیک اسید، ترکیب مناسبی است که عطش پوست شما را برطرف می‌کند و در عین حال آن به آن درخشندگی می‌بخشد.

کرم مرطوب کننده و آبرسان حاوی هیالورونیک اسید پمپی آدرا انتخابی بسیار مناسب برای تامین و حفظ رطوبت مورد نیاز پوست و حفظ عوامل اصلی آن مانند کلاژن و الاستین است.

کرم مرطوب کننده و آبرسان هیالورونیک اسید آدرا

خرید کرم هیالورونیک اسید آدرا

رهایی از آکنه پوستی با اسید سالیسیلیک

سالیسیلیک اسید ابرقهرمان شناخته‌ شده مراقبت از پوست و یکی از بهترین مواد برای درمان جوش صورت و از بین بردن آکنه است. این اسید پاک‌ کننده لکه‌ها در تعداد بی‌شماری از محصولات مراقبت پوست، از درمان‌های هدفمند گرفته تا تونرها، سرم‌ها و کرم‌ها فرموله شده و برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند، نجات‌بخش است!

استفاده از کرم ضد جوش  حاوی اسید سالیسیلیک از روش‌های موثر برای جلوگیری و درمان جوش است. کرم سالیسیلیک اسید ضد جوش ونزن برای افرادی که دارای پوست چرب و مستعد جوش هستند، با جدا کردن سلول‌های مرده از منافذ پوست باعث از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده آکنه می‌‌شود. این کرم با تنظیم چربی پوست و آبرسانی عمیق به داشتن پوستی نرم و لطیف بسیار کمک می‌کند.

کرم ضد جوش سالیسیلیک اسید ونزن

خرید کرم ضد جوش سالیسیلیک اسید ونزن

نیاسینامید، نیروگاه مبارزه با چین و چروک

یکی دیگر از ترندهای مراقبت پوستی 2021 نیاسینامید است که نباید از اسم آن بترسید. نیاسینامید یک ماده جادویی برای افرادی است که می‌خواهند آکنه، لکه‌های آکنه و خشکی پوست خود را درمان کنند. این ماده در سطح جهان به‌عنوان نیروگاه آنتی‌ اکسیدان‌هایی در نظر گرفته می‌شود که بدن ما هر روز برای مبارزه با علائم پیری و جلوگیری از همه علائم اولیه مانند خطوط ریز، لکه‌ها، چین‌ و‌ چروک‌ و پف زیر چشم به آن نیاز دارد.

نیاسین آمید موجود در این سرم پوست بالانس که به‌عنوان ویتامین B3 یا نیکوتین آمید هم شناخته می‌شود، بسیار موثر در بهبود بافت و رنگ پوست است و سد محافظتی طبیعی پوست را در برابر عوامل آسیب‌زای بیرونی تقویت می‌کند. سرم نیاسینامید ۱۵% بالانس اکتیو بدون پارابن و ترمیم کندده بسیار مناسبی برای لکه‌های پوستی و جای جوش به‌شمار می‌رود.

سرم نیاسینامید بالانس

خرید سرم نیاسینامید بالانس

حفظ تعادل پوست با پروبیوتیک‌ها

محصولات تزریق‌ شده با پروبیوتیک، باکتری‌ها را به پوست اضافه کرده و به حفظ تعادل بهینه آن کمک می‌کنند. اگرچه آنها در حال حاضر در برخی از محصولات مراقبت از پوست وجود دارند اما با پیشرفت تحقیقات در مورد پری‌ بیوتیک‌ها، پروبیوتیک‌ها و پست‌ بیوتیک‌ها این محصولات به‌طور تصاعدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از برندها قرار است که به سراغ تولید اختصاصی این محصولات بروند.

آلوئه ورا یک‌ ترند همیشگی

آلوئه ورا یکی از پرکارترین مواد گیاهی است که برای مراقبت شخصی استفاده می‌شود که اکثراً همه آن را می‌شناسند. عمدتاً به‌دلیل خواص خنک‌ کنندگی و ضد‌التهابی آن شناخته شده است.

چندی پیش بود که صنعت زیبایی به کاربرد قدرتمند آن برای درمانِ تقریباً هر چیزی پی برد و بنابراین، می‌توان با خیال راحت از آن استفاده کرد چون فواید و تاثیر خود را ثابت کرده است؛ پس چه ترندهای مراقبت پوستی 2021 و چه ترندهای مراقبت پوستی 2022 باید برای آلوئه‌ورا یک جای دائمی را درنظر بگیرید.

ماسک ورقه‌ای آلوئه ورا بیو آکوا

خرید ماسک ورقه‌ای آلوئه ورا بیوآکوا

ترندهای مراقبت پوستی‌ که در سال 2021 با آن‌ها خداحافظی کردیم

در سال 2021 ما به بسیاری از ترندها بدرود گفتیم که بعضی از این خداحافظی‌ها خیلی شیرین هستند چون نشان می‌دهند که علم در صنعت زیبایی بیش از پیش جدی گرفته می‌شود و بعضی از باورهای غلط در مورد پوست و مو جایش را به باورهای علمی داده است. در ادامه دو مورد از ترندهایی که در سال 2021 منسوخ شدند را با هم مرور می‌کنیم.

ترندهایی که در سال 2021 کمتر دیده شدند

– خداحافظی با ماسک‌های دست‌ ساز تهیه‌ شده از میوه‌ها

تشخیص اینکه کدام مواد اصطلاحاً طبیعی برای نوع پوست شما بهترین عملکرد را دارند، می‌تواند آزمون‌ و‌ خطای زیادی را بطلبد و این ترند مخصوصاً برای کسانی که پوست حساسی دارند، ممکن است دشواری‌های زیادی ایجاد کند چون ترکیبات موجود در این محصولات به‌دلیل سطح اسیدی بالای خود احتمالا باعث تحریک پوست شوند و همین یعنی ظاهر شدن قرمزی و التهاب پوستی.

برای مثال لیمو حاوی پسورالن است که می‌تواند حساسیت به نور را افزایش دهد و منجر به تغییر رنگ پوست شود. مواد سنگین‌تر و غلیظ‌تری مانند آووکادو، نارگیل و روغن زیتون اگر درست و به اندازه استفاده نشوند،  ممکن است منافذ را مسدود کرده و منجر به جوش‌های پوستی شوند.

همچنین بهتر است هنگام استفاده از موادی مانند زغال اخته یا زردچوبه مراقب باشید زیرا حاوی رنگدانه‌های طبیعی قوی هستند. اگر این مواد بیش از آنچه باید روی صورت شما باقی بمانند، می‌توانند پوست را لکه دار کنند. زردچوبه همچنین رنگ نارنجی به‌جای می‌گذارد که به‌راحتی پاک نمی‌شود. پس در مورد ترندهای مراقبت پوستی، همیشه اول تحقیق و بعد اقدام کنید.

جایگاه ماسک های خانگی در ترند مراقبت پوستی 2021 و 2022

– فروکش کردن تب جنبش زیبایی پاک

در سال 2021 جنبشی ایجاد شد به نام «زیبایی پاک» یا Clean beauty؛ هرچند درباره این جنبش تعریف دقیقی وجود ندارد اما این حرکت می‌خواست استفاده از محصولات اصطلاحاً طبیعی و دست‌ساز را ترویج و استفاده از محصولات صنعتی را نقد کند. اما سؤال اینجاست که آیا استفاده از محصولات طبیعی آن هم در شرایطی که دانشی درباره ترکیب‌های مواد اصطلاحاً «سبز» یا «دوست‌دار محیط زیست» نداریم، درست است؟

از آنجایی‌که پیام‌رسانی دقیقی در مورد محصولات جنبش زیبایی پاک ارائه نشده است، یک برند می‌تواند هر چیزی را که می‌خواهد در مورد محصولات ظاهراً پاک، سبز یا پایدار خود ادعا کند و هیچ نهادی برای بررسی واقعیت وجود ندارد.

این ایده که مواد طبیعی بر مواد مصنوعی برتری دارند، نادرست است، چون وقتی چیزی طبیعی است به این معنی نیست که برای شما خوب است. در واقع برخی از سمی‌ترین مواد موجود در جهان از طبیعت مشتق شده‌اند. با این وجود، این بدان معنا نیست که مواد طبیعی و گیاهی هرگز انتخاب خوبی نیستند.

چای سبز، آلوئه ورا و سنتلا آسیاتیکا همه مواد طبیعی فوق‌العاده مؤثری هستند، به‌شرطی که به‌درستی در یک فرمول استفاده شوند. بنابراین باید بگوییم این مورد هم از ترندهای مراقبت پوستی 2021 بیرون گذاشته شد.

زیبایی پاک در ترند مراقبت پوستی 2021 کمتر دیده شد

یک پیش بینی درباره ترندهای مراقبت پوستی سال 2022

سال 2022 برای صنعت مد و زیبایی یک سال پرشکوه خواهد بود. چرا؟ چون این سال ما را وارد دوران پساکرونا می‌کند. در انتها بیایید یک مرور جزئی داشته باشیم روی ترندهایی که در سال 2022 منتظر ما هستند

  1. اولین ترند مراقبت پوستی 2022، مهمان مراقبت از پوست در سال 2021 هم بوده است، این ترند محافظت از سد دفاعی پوست است که بالاتر درباره آن حرف زدیم.
  2. دومین ترند، استفاده از مواد تخمیری است، چون مواد تخمیری، فواید ضد پیری دارد و باعث کاهش التهاب پوست می‌شود و از یک فرآیند طبیعی برای کمک به افزایش مقاومت پوست بدون تحریک آن استفاده می‌کند.
  3. سومین مورد احتمالا شگفت‌زده‌تان می‌کند چون همیشه وقتی به لیست مواد تشکیل‌ دهنده هر محصول زیبایی نگاه کرده‌اید، کلمات aqua یا eau را در صدر لیست دیده‌اید. این بار اما ترند محصولات آرایشی واترلس یا بدون آب را داریم؛ این محصولات بدون آب یا با مقادیر بسیار کمِ آب هستند و یکی از اهدافشان مراقبت پوستی مرتبط با آگاهی‌های محیط زیستی است.
  4. چهارمین مورد که جهان صنعت زیبایی را تکان خواهد داد ال ای دی تراپی یا همان نوردرمانی با ال ای دی است. در سال 2022 به‌جای سرمایه‌ گذاری روی مجموعه‌ای از مایعات دوست‌دار پوست برای ارتقای سلامت چهره، همه چشم‌ها روی نور درمانی LED است.
  5. در کنار این ترندهای 2022، مراقبت هیبریدی از پوست، محافظ نور آبی یا همان Blue Light Protection و ترند آرایش زیبایی روسی (R-Beauty) را هم داریم که وقتی وارد شوند، صدایشان به گوش همه خواهد رسید

شما چه پیش‌ بینی‌ای درباره ترندهای مراقبت پوستی 2022 دارید؟ انتظارات و پیش بینی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. مفهوم کلین بیوتی رو کلا اشتباه گرفتید! دقیقا برعکس چیزی که هست. کلین بیوتی بر پایه شفافیت بنا شده و بر این اساس با عصاره های گیاهی ک یه طور شفاف از یک ماده مؤثره تشکیل نشده اند میونه خوبی نداره

    1. سلام بیتا عزیز،
      ممنون از توجهت.
      کلین بیوتی به محصولاتی اشاره داره که بدون دخالت مواد شیمیایی مصنوعی و مواد آسیب رسان به بدن یا مواد تحریک کننده پوست تولید شده باشن – موادی مثل پارابن‌ها، فتالات‌ها، اکسی بنزون و رایحه‌های مصنوعی. در متن هم به موضوعی که خودت بیان کردی، به نحوی اشاره شده و در تضاد باهم نیستن.

      با مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا