مراقبت از پوست

با فیشیال صورت هرگز برای جوان شدن دیر نیست

فیشیال یکی از روش‌های پاکسازی و بهبود پوست صورت است که با استفاده از راهکارهایی مانند بخور دادن، استفاده از ماسک‌های لایه بردار، ماساژ صورت و آبرسانی به پوست، باعث از بین رفتن لک‌های پوستی و جای جوش وآکنه می‌شود. انجام فیشیال در بازه‌های زمانی منظم طروات و شادابی پوست را به همراه دارد.

بهترین لایه بردارها رو برای فیشیال صورتت انتخاب کن

فیشیال صورت عموماً در مراکز زیبایی انجام می‌شود اما شما می‌توانید بدون مراجعه به این مراکز، با استفاده از مواد طبیعی یا ماسک‌ها و اسکراب‌هایی که در بازار موجود هستند، در خانه هم پوست خود را پاکسازی کنید.

بهتر است هنگام پاک سازی پوست، فضایی آرام را انتخاب کنید. دور کردن اضطراب و استرس کمک زیادی به بهبود پوست می‌کند. برای ایجاد یک فضای آرامش‌بخش می‌توانید از موزیک‌های ملایم، عود و شمع معطر کمک بگیرید. هم‌چنین نوشیدن یک دمنوش آرامش‌بخش مانند گل گاو زبان، چای سبز یا دمنوش بابونه می‌تواند موثر باشد.

یکی از مهم‌ترین گام‌های لایه برداری پوست در منزل، شناخت نوع پوست و انتخاب مواد مناسب برای پاکسازی آن است. به‌طور مثال اگر پوست شما چرب باشد و از مواد مناسب پوست خشک برای فیشیال و پاکسازی استفاده کنید، مشکلات پوستی‌تان تشدید می‌شود.

✨ حتما بخوانید: با این 5 کرم لایه بردار صورت از شر لک های پوستی خلاص شو

لایه برداری و پاکسازی پوست صورت در خانه

خواص فیشیال صورت

معمولا فیشیال صورت با هدف رفع لک و جای جوش و به تأخیر انداختن فرآیند پیری پوست انجام می‌شود. در فیشیال صورت، سلول‌های مرده از روی پوست پاکسازی شده و پوست صاف و روشن جایگزین سلول‌های مرده می‌شود.

ماساژ صورت یکی دیگر از مراحل فیشیال است. ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون، باز شدن چروک‌های ظریف پوستی و سفت شدن پوست صورت می‌شود. همچنین ماساژ صورت در کاهش آکنه، درخشندگی پوست، بهبود زخم‌ها و از بین بردن استرس و خستگی بسیار موثر است.

در فیشیال صورت با استفاده از سرم‌ها یا انواع کرم‌ های مرطوب کننده و آبرسان، رطوبت مورد نیاز پوست تامین می‌شود. آبرسانی پوست باعث روشن‌تر شدن رنگ پوست، درمان آکنه، جوانی پوست و کاهش چین و چروک می‌شود.

به طور کلی انجام فیشیال، پوست شما را از آلودگی‌ها پاک کرده، مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد و به جوانسازی، شادابی و درخشان شدن پوست کمک شایانی می‌کند.

✨ حتما بخوانید: آبرسانی پوست صورت چرا و چگونه انجام می‌شود؟

مراحل  فیشیال صورت

پس از تشخیص نوع پوست، انتخاب مواد مناسب برای فیشیال و قرار گرفتن در محیطی آرام، پاک سازی پوست را شروع می‌کنیم:

مرحله اول: پاکسازی پوست

اولین مرحله، پاک کردن تمام آلودگی‌ها از سطح پوست است. قبل از اینکه شروع به لایه برداری پوست کنیم، باید مطمئن شویم هیچ اثری از مواد آرایشی، چربی یا آلودگی‌های محیطی بر روی پوست وجود ندارد.

برای پاک کردن آلودگی‌ها می‌توانید از شوینده‌ های صورت یا پاک‌ کننده‌های طبیعی استفاده کنید. استفاده از فیس براش (براش شست و شوی صورت) در هنگام شست و شو در از بین بردن آلودگی‌های صورت موثر است. در نظر داشته باشید شستن صورت با صابون باعث خشکی و تحریک پوست می‌شود. پس از شستشو صورت می‌توانید مقداری گلاب روی پوست اسپری کنید و چند ثانیه ماساژ دهید.

پاک سازی پوست اولین مرحله فیشیال صورت

خرید انواع پاک کننده صورت

مرحله دوم: بخور

مرحله دوم پاک سازی صورت، بخور است. استفاده از بخور آب گرم باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود. باز شدن منافذ پوستی لایه برداری پوست را آسان‌تر کرده و جذب محصولات مراقبت پوستی را بهتر می‌کند. بخور در برطرف کردن سردردهای سینوسی هم موثر است. استفاده از گیاهان دارویی مانند بابونه و روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل در بخور، اثر آرامش‌بخش دارد و باعث کاهش استرس و از بین رفتن باکتری‌های پوستی می‌شود.

اگر دستگاه بخور ندارید، می‌توانید با استفاده از یک کاسه بزرگ آب داغ و یک حوله این کار را انجام دهید. صورت خود را حدود ۲۰ سانتی‌متر از کاسه دور نگه دارید تا پوستتان دچار التهاب یا سوختگی نشود.

بخور دادن در فیشیال صورت

مرحله سوم: لایه برداری

سومین مرحله فیشیال، لایه برداری پوست است. جمع شدن سلول‌های مرده باعث خشکی و پوسته شدن پوست می‌شود. در لایه برداری، سلول‌های مرده پوست با استفاده از روش‌های خانگی یا انواع لایه بردار صورت از سطح پوست جدا می‌شوند.

برای لایه برداری پوست در خانه می‌توانید از اسکراب‌ و ماسک‌ های لایه بردار استفاده کنید. اسکراب ترکیبی از مواد لایه بردار پوستی و دانه‌های ریزی است که جدا کردن اضافات پوستی را آسان‌تر می‌کند. اسکراب‌های دانه ریز برای لایه برداری پوست مناسب‌ترهستند. دانه‌های درشت در اسکراب برای بعضی از افراد می‌تواند باعث تحریک و ایجاد التهاب روی پوست شود.

علاوه بر اسکراب‌های موجود در بازار، می‌توانید از اسکراب‌های خانگی که از ترکیب ماست، شکر، عسل و غیره تهیه می‌شوند نیز استفاده کنید. اما اگر وقت درست کردن اسکراب خانکی را ندارید، اسکراب چای سبز سنت ایوز می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای پوست صورت شما باشد. این اسکراب صورت حاوی ویتامین A, C, E و عصاره درخت چای است و با داشتن مواد آنتی باکتریال و مواد لایه بردار طبیعی به پاکسازی کامل پوست شما کمک می‌کند. 

اسکراب لایه بردار صورت سنت ایوز

خرید اسکراب صورت سنت ایوز

– روش های لایه برداری پوست

برای لایه برداری علاوه بر اسکراب‌ها یا ماسک‌های لایه بردار پوست می‌توانید از لیف، پدهای لایه بردار یا پیله کرم ابریشم استفاده کنید. برای لایه برداری پوست با پد، لازم است به آرامی و دایره‌وار پد یا پیله را روی پوست خود حرکت دهید. توجه داشته باشید قرمزی و تورم پوست، نشانه آسیب پوستی است. حرکت پد باید کاملا آهسته و ملایم باشد تا باعث ایجاد خراش پوستی و التهاب نشود.

– فواید لایه برداری پوستی

همان‌طور که اشاره شد، لایه برداری پوست باعث رفع آلودگی‌های محیطی و از بین رفتن سلول‌های مرده سطح پوست می‌شود. وجود سلول‌های مرده روی پوست علاوه بر پوسته شدن، باعث کدر شدن پوست و ایجاد لکه می‌شود. لایه برداری بهذنمایان شدن سلول‌های جدید پوستی کمک می‌کند و پس از انجام آن، پوستی لطیف و صاف خواهید داشت.

انسداد منافذ پوستی توسط سلول‌های مرده باعث بروز جوش‌های سرسیاه و آکنه می‌شود. لایه برداری عمیق، منافذ مسدود را باز می‌کند و احتمال ایجاد آکنه و جوش را کاهش می‌دهد.

✨ حتما بخوانید: بهترین درمان منافذ باز پوست صورت چیست؟

مرحله چهارم: ماساژ صورت

ماساژ صورت یکی از راه‌های رایگان و بسیار موثر برای تقویت عضلات صورت است. ماساژ دادن صورت علاوه بر تاثیر بر پوست، باعث آزاد شدن مرفین و ایجاد احساس آرامش می‌شود.

علاوه بر ایجاد آرامش، ماساژ صورت به افزایش گردش خون و سفت شدن و شادابی پوست بسیار کمک می‌کند. برای ماساژ می‌توانید از روغن‌ های گیاهی مانند روغن بادام شیرین، رزماری یا نارگیل استفاده نمایید.

ماساژ صورت معمولا به صورت دورانی انجام می‌شود. از گونه‌ها شروع کنید و به سمت گوش، پیشانی و گردن بروید. مراقب باشید فشار زیادی به پوست صورت وارد نکنید و عضلات را به سمت پایین نکشید. به نواحی دارای آکنه یا جوش فشار وارد نکنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید از رولر(غلتک) ماساژ استفاده کنید.

ماساژ صورت با روغن از مراحل فیشیال صورت

مرحله پنجم: ماسک صورت

در این مرحله می‌توانید با استفاده از ماسک‌ صورت طبیعی نظیر ماسک عسل، ماست و ماسک‌های مشابه یا ماسک‌های مغذی موجود در بازار برای تغذیه پوست صورت استفاده کنید. ماسک‌های مغذی عموما حاوی مقادیر زیادی ویتامن C و E هستند که باعث طروات و جوانی پوست شما می‌شوند.

اگر پوست شما خشک و حساس است و به‌دنبال یک التیام بخش و آبرسان بعد از یک لایه برداری عمیق هستید، ماسک صورت ایوروشه با رایحه طبیعی بابونه و بافت ابریشمی فوراً پوست را مرطوب می‌کند و در تسکین ناراحتی و التهابات پوستی بسیار موثر است.

ماسک پوست خشک و حساس ایوروشه

خرید ماسک صورت ایوروشه

مرحله پنجم: آبرسانی پوست

آخرین مرحله از فیشیال صورت، تامین رطوبت موردنیاز پوست است. آبرسانی از شدت آسیب‌های پوستی کم می‌کند. در این مرحله می‌توانید با استفاده از کرم‌ها یا سرم‌های آبرسان و مرطوب‌ کننده، فیشیال خود را کامل کنید.

✨ حتما بخوانید: درمان خشکی پوست با چند راهکار قطعی

و اما کلام آخر …

اگرچه انجام منظم فیشیال صورت به جوانی پوست شما کمک می‌کند اما در نظر داشته باشید لایه برداری بیش از حد می‌تواند به پوست صدمه وارد کند. اگر پوست حساسی دارید، هر 4 یا 6 هفته یکبار فیشیال را انجام دهید. برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید قبل از انجام فیشیال با یک متخصص پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از انواع محصولات مراقبت پوست سایت خانومی برای انجام لایه‌ برداری و فیشیال پوست خود استفاده کنید.

فراموش نکنید که پوست شما نیاز به نفس کشیدن دارد تا طراوات و شادابی خود را حفظ کند، بنابراین با استفاده از محصولات مناسب کمک کنید حال پوستتان همواره خوب باشد.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا