مراقبت از مو

بهترین ماسک مو برای موهای دکلره شده از مارک‌های ایرانی و خارجی

موهای دکلره شده می‌تواند زیبا و جذاب باشد و معمولاً دکلره کردن موها برای خیلی‌ها کار هیجان‌انگیزی است که موها را از یک‌نواختی و رنگ تکراری همیشگی در می‌آورد. اما از طرفی موهای دکلره شده می‌توانند مستعد خشکی و شکنندگی باشند. برای جلوگیری از آسیب دیدن موها و بد حالت‌شدن‌شان باید بیشتر از حالت معمول و با استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی از آن‌ها مراقبت کنیم. یکی از راه‌های مهم و ضروری برای مراقبت از این نوع موها استفاده از ماسک مو است. با استفاده از بهترین ماسک مو برای موهای دکلره شده در خانه می‌توانید موهای سوخته و آسیب‌دیده خودتان را پس از دکلره ترمیم کنید.

در سال‌های اخیر تنوع ماسک‌های مو انقدر زیاد شده که انتخاب محصولی مناسب از میان آن‌ها دیگر کار آسانی نیست. برای همین در این مطلب می‌خواهیم شما را با بهترین ماسک‌های مو که برای موهای دکلره شده تولید شده‌اند، آشنا کنیم. بعد از خواندن این مطلب شما می‌توانید از این میان آن‌ها محصولی که مناسب وضعیت موی دکلره شده شما است را پیدا کنید و به موهای‌تان ظاهری درخشان و جذاب بدهید.

ویژگی‌های ماسک مو مناسب موهای دکلره شده

موهای دکلره شده به دلیل از دست دادن رنگدانه و مواد مغذی، نیاز به مراقبت ویژه دارند. یک ماسک مو فوق‌العاده مغذی، می‌تواند روی درخشش و استحکام موهای شما تأثیر به‌سزایی بگذارد. این موضوع به‌خصوص برای موهای خشک، آسیب دیده، وزدار و خیلی بلند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

علاوه بر این، بهترین ماسک‌های مو معمولاً حاوی مواد آبرسان و ترمیم‌کننده قوی هستند. همچنین آن‌ها می‌توانند بر اساس نوع مو و مشکلات خاص شما، دسته‌بندی شوند. برای مثال، بهترین ماسک‌ها برای موهای خشک معمولاً حاوی موادی مانند شی‌باتر، روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن آووکادو هستند که می‌توانند به احیا و درخشش مو کمک کنند.

همچنین روغن‌های گیاهی از جمله روغن آووکادو را می‌توانید در بهترین ماسک‌های مو برای موهای فر پیدا کنید. سایر مواد طبیعی و ترمیم‌کننده مانند عسل و پرپولیس، برای داشتن بهترین ماسک برای موهای دکلره شده ضروری هستند. با استفاده از ماسک‌های مو حاوی این مواد طبیعی، موهای شما بهترین حالت خودشان را پیدا می‌کنند. ماسک موی مناسب برای موهای دکلره شده باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

آبرسانی عمیق

دکلره کردن موها باعث خشکی و شکنندگی آن‌ها می‌شود. ماسک موی مناسب باید حاوی مواد آبرسان قوی مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین یا آلوئه ورا باشد تا رطوبت مورد نیاز موها را تأمین کند.

ترمیم‌کننده پروتئین

دکلره کردن ساختار پروتئینی موها را ضعیف می‌کند. ماسک موی مناسب باید حاوی پروتئین‌هایی مانند کراتین، پروتئین گندم یا پروتئین برنج باشد تا به ترمیم و تقویت موهای آسیب‌دیده کمک کند.

محافظت از رنگ

موهای دکلره شده بیشتر در معرض تغییر رنگ و کدر شدن هستند. بنابراین باید از ماسک موی حاوی مواد محافظت کننده از رنگ مو استفاده کنید تا رنگ موهای شما را حفظ کند.

باز کننده گره

موهای دکلره شده به دلیل خشکی و شکنندگی، بیشتر مستعد گره خوردن هستند. پس باید در فرمولاسیون ماسک مو نرم کننده‌ها و مواد باز کننده گره وجود داشته باشد تا شانه کردن و حالت دادن به موها را آسان کند.

نکات تکمیلی:

  • برای نتیجه‌گیری بهتر، هفته‌ای یک یا دو بار از ماسک مو استفاده کنید.
  • ماسک مو را روی موهای مرطوب بمالید و روی ساقه و انتهای موها تمرکز کنید.
  • هنگام استفاده از ماسک به مدت زمان توصیه شده روی محصول توجه کنید و ماسک را به همان اندازه روی موها بگذارید.
  • موهای‌تان را با آب خنک آبکشی کنید.
  • برای آبرسانی و محافظت بیشتر، از یک نرم کننده بدون آبکشی بعد از ماسک مو استفاده کنید.

بهترین ماسک مو ایرانی برای موهای دکلره شده

ماسک مو فولیکا

ماسک مو فولیکا

ممکن است موهای دکلره شده و با رنگ بلوند خیلی زود جلوه زیبا و شفافیت خود را از دست بدهند. برای همین بسیاری از ماسک‌های مو روی حفظ رنگ و جذابیت موهای دکلره ‌شده تمرکز می‌کنند. برند فولیکا که در زمینه تولید محصولات بهداشتی مو فعالیت می‌کند هم از این قاعده مستثنی نیست و ماسک نرم‌کننده عمیق موهای بلوند این برند می‌تواند گزینه خوبی برای تقویت و شادابی موها باشد.

این محصول سبب حفظ سلامت و استحکام مو می‌شود و جلوی کم‌رنگ شدن و کدر شدن رنگ مو را می‌گیرد. رادیکال‌های آزاد و اشعه‌های مضر خورشید می‌توانند به ساقه و ریشه مو آسیب بزنند، برای همین ماسک موی فولیکا به این مسئله هم توجه کرده و جلوی این اتفاق را می‌گیرد. این محصول فاقد سولفات است و به حفظ چربی طبیعی موها کمک می‌کند.

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم ماسک موی نرم‌کننده فولیکا باععث افزایش انعطاف‌پذیری، شانه‌پذیری و درخشندگی موها می‌شود و کار تغذیه، رطوبت‌رسانی و احیای موها را هم به‌خوبی انجام می‌دهد. این محصول را باید در حمام استفاده کنید تا پس از آبکشی دیگر شاهد وز شدگی و گره‌خوردن موها نباشید. ماسک موی نرم‌کننده فولیکا قیمت مناسب و حجم ۳۰۰ میلی‌لیتری دارد و می‌توانید با استفاده از آن رنگ زیبا و درخشان موهای‌تان را حفظ کنید.

ماسک مو لافارر

ماسک مو لافارر

ماسک‌های موی ساخته شده بر پایه عصاره‌های گیاهی می‌توانند باعث تقویت و بازسازی موها شوند و به بهبود کیفیت و رفع آسیب‌ها کمک کنند. ماسک مو ترمیم‌کننده موهای رنگ‌شده وآسیب‌دیده لافارر دقیقاً این ویژگی را دارد. این محصول در فرمولاسون خود از ترکیباتی مثل روغن دانه انار، روغن دانه کتان، روغن زیتون، عصاره اآوئه‌ورا و ویتامین اف بهره گرفته است که در تثبیت رنگ مو، نرمی و لطافت بیشتر آن نقش دارند.

کراتین هیدرولیز شده موجود در ماسک مو لافارر به‌طور عمیق ساقه مو را ترمیم و بازسازی می‌کند و موهای آسیب دیده را احیا می‌کند. این ماسک مو عمیقاً موها را تغذیه می‌کند، خاصیت ارتجاعی مو را افزایش می‌دهد و از ایجاد شکستگی و موخوره که بر اثر دکلره کردن مو ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به نرم‌کردن مو، حفظ رطوبت و درخشان‌کنندگی موها اشاره کرد. ماسک موی لافارر با حجم ۲۰۰ میلی‌لیتری و کیفیت عالی می‌تواند گزینه مناسبی برای مصرف دائمی شما باشد.

ماسک مو هانادی

ماسک مو هانادی

همه موها برای شادابی و طراوت به محصولات مراقبت از مو نیاز دارد و ماسک مو هم یکی از روش‌هایی است که می‌تواند در این راه کمک‌مان کند. باید این نکته را بدانید که ماسک موهای با کیفیت حاوی ویتامین‌های مؤثر و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای تغذیه و محافظت از موها هستند. برند ایرانی هانادی که برای تولید ماسک موهای باکیفیت خود شهرت دارد هم محصولات مناسب موهای دکلره و رنگ‌شده تولید می‌کند.

ماسک موی مغذی حاوی روغن آرگان و بدون سولفات هانادی می‌تواند گزینه مناسبی برای چنین موهایی باشد. روغن آرگان مانع از ایجاد شکستگی و موخوره در موها می‌شود و کراتین موجود در این ماسک هم موها را تقویت می‌کند تا با خیالی راحت از آن استفاده کنید. این محصول برای تمامی موها مناسب است و در فرمولاسیون آن از ویتامین A و E استفاده شده است. از ویژگی‌های دیگر ماسک موی هانادی می‌توان به محافظت در برابر حرارت، نرم‌کنندگی و حفظ رطوبت موها اشاره کرد. این ماسک مو نیاز به آبکشی دارد و با حجم ۵۰۰ میلی‌لیتری و قیمتی بسیار مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

ماسک مو بیول

ماسک مو بیول

کراتین در بازسازی موهای آسیب‌دیده نقش به‌سزایی دارد و اگر موهای شما بر اثر دکلره کردن آسیب جدی دیده است، می‌توانید سراغ ماسک‌هایی بروید که در فرمولاسیون‌شان کراتین دارند. برند بیول در ماسک مو هیرکر کراتینه عصاره گندم موهای خشک و آسیب‌دیده دقیقاً همین هدف را دنبال می‌کند. این محصول غشای سلولی موها را ترمیم می‌کند و باعث افزایش حجم و پرپشت شدن آن می‌شود.

ماسک مو بیول حاوی ویتامین‌های A، ‌B، E و عصاره جوانه گندم است که نقش مهمی در افزایش استحکام و انعطاف‌پذیری تارها دارند و در کاهش ریزش مو و شوره سر موثرند. ماسک مو جوانه گندم بیول در فرمولاسیون خود از مواد معدنی مانند منیزیم، سلنیوم، کلسیم و ید بهره گرفته است که در التیام ساقه، تقویت و تغذیه موها تأثیر دارند. این ماسک مو با دارا بودن کراتین، به طور عمیق ساقه مو را ترمیم و بازسازی  و موهای آسیب دیده را احیا می‌کند. ماسک مو جوانه گندم بیول در دو حجم ۲۰۰ و ۸۰۰ میلی‌لیتری عرضه می‌شود و قیمت مناسبی هم دارد.

بهترین ماسک مو خارجی برای موهای دکلره شده

ماسک مو پنتن

ماسک مو پنتن

یکی از نگرانی‌های رایج بعد از رنگ و دکلره کردن موها ضعیف شدن تارها و ریزش آن‌هاست. مراقبت از مو با ماسک موی مناسب یکی از راه‌های جلوگیری از این اتفاق است و ماسک مو ضد ریزش پنتن یکی گزینه‌های ایده‌آل و خوب برای این کار است. این محصول که به معجزه ۳ دقیقه‌ای شهرت دارد با بافت سبک‌اش به‌سرعت جذب مو می‌شود و در بهبود شانه‌پذیری و حالت‌گیری موها مؤثر است.

این محصول با داشتن ترکیب پرو ویتامین و مواد مغذی به‌خوبی بافت مو را تغذیه و تقویت می‌کند و جلوی ریزش را هم می‌گیرد. از طرفی ماسک موی پنتن بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم کرده و باعث مقاومت ساختار مو می‌شود. ماسک مو پنتن باعث درخشندگی و شادابی موهای کدر و مات می‌شود و سرزندگی را به آن برمی‌گرداند. فراموش نکنید که ماسک معجزه ۳ دقیقه‌ای را باید داخل حمام و با آبکشی استفاده کنید.

ماسک مو گلیس

ماسک مو گلیس

موهای دکلره در معرض خشکی و آسیب‌دیدگی قرار دارند و باید با ترکیبات مؤثر جلوی آسیب بیشتر را گرفت و آن را تقویت کرد. یکی از ماسک‌هایی که به صورت تخصصی رو این مسئله تمرکز دارد ماسک مو ترمیم‌کننده قوی مخصوص موهای به‌شدت آسیب‌دیده برند گلیس است. این محصول با فرمولاسیون قوی و غنی از مواد مغذی، به‌طور عمیق موها را ترمیم و تغذیه می‌کند و درخشش و لطافت را به آن باز می‌گرداند. ماسک مو گلیس ويژگی‌های فوق‌العاده‌ای مانند جلوگیری از گره خوردن مو، استحکام و تغذیهٔ ساقه و ریشهٔ مو، ترمیم‌کننده قوی و عمیق موها و مرطوب‌کنندگی دارد.

کراتین هیدرولیز شده موجود در این ماسک هم به ترمیم بافت آسیب‌دیده کمک می‌کند و شکاف‌های ساختار مو را می‌پوشاند. همچنین در فرمولاسیون این ماسک از پانتول بهره گرفته شده که محصول جانبی ویتامین بی ۵ است و به تقویت، حفظ رطوبت و ترمیم بافت آسیب‌دیده مو کمک می‌کند. از دیگر ترکیبات استفاده شده در این محصول برند گلیس می‌توان به عصاره مروارید سیاه و دایمیتیکون اشاره کرد. ماسک مو ترمیم‌کننده برند گلیس تمامی ویژگی‌های محصولی خوب برای موهای دکلره شده و آسیب دیده را دارد و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

ماسک مو لورال

ماسک مو لورال

یکی از مشکلات جدی موهای دکلره شده از دست رفتن آب و خشکی آن است. اگر با چنین مشکلی مواجه‌اید، یکی از محصولات مناسب برای مقابله با آن استفاده از ماسک مو آبرسان ۷۲ ساعته حاوی اسید هیالورونیک لورآل است. این ماسک مو با فرمولاسیون غنی از اسید هیالورونیک و آلوئه ورا، به طور عمیق موها را آبرسانی می‌کند و تا ۷۲ ساعت رطوبت موها را حفظ می‌کند.

ماسک موی لورآل باعث افزایش درخشندگی موها می‌شود و کار شانه‌کرد را راحت‌تر می‌کند. در فرمولاسیون این محصول از پارابن و رنگ مصنوعی استفاده نشده است و به همین دلیل آسیبی به مو و پوست سر نمی‌زند. ماسک آبرسان ۷۲ ساعته لورآل برای تمامی موها، مخصوصاً موی خشک مناسب است. همچنین بد نیست یادتان باشد که ماسک موی لورآل را باید داخل حمام و با آبکشی استفاده کنید. این محصول با حجم ۳۰۰ میلی‌لیتری و کیفیتی بسیار ایده‌آل می‌تواند خشکی موها را از بین ببرد و طراوت و زیبایی از دست رفته را به موهای شما باز گرداند.

ماسک مو دیکسون

ماسک مو دیکسون

سولفات‌ها مواد شوینده قوی هستند که می‌توانند چربی‌های طبیعی مو را از بین ببرند. این امر می‌تواند منجر به خشکی، شکنندگی و موخوره شود. ماسک موی بدون سولفات به حفظ چربی‌های طبیعی مو کمک می‌کند و آن را سالم و قوی نگه می‌دارد. یکی از راه‌های مراقبت از موهای دکلره شده که خودشان مستعد خشکی و شکنندگی هستند استفاده از ماسک‌های موی بدون سولفات است. ماسک مو فاقد سولفات ترمیم‌کننده حاوی روغن آرگان برند ایتالیایی دیکسون می‌تواند جان دوباره‌ای به موهای شکننده و آسیب‌دیده بدهد.

این محصول با روغن آرگانی که دارد به تغذیه موها کمک می‌کند و آنتی‌اکسیدان‌های به‌کار رفته در آن باعث درخشندگی و شادابی موها می‌شوند. این محصول برای تمامی موها مناسب است و در فرمولاسیون آن از وازلین هم استفاده نشده است. ماسک مو دیکسون نرم‌کننده و مرطوب‌کننده موهاست و جلوی وز شدن آن‌ها را هم می‌گیرد. این ماسک موی با کیفیت و حجم هزار میلی‌لیتری قیمت نسبتاً مناسبی دارد و می‌توانید تا مدت‌ها از آن استفاده کنید.

کلام آخر

هنگام انتخاب ماسک مو، به نیازها و ترجیحات خاص موهای خود توجه کنید. اگر موهای شما بسیار خشک است، باید آبرسانی عمیق را در اولویت قرار دهید و دنبال ماسک‌های آبرسان باشید. اگر با وز مو دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید ماسک مویی را انتخاب کنید که خاصیت باز کنندگی گره دارد. در هر صورت برای تک‌تک مسائل ایجاد شده پس از دکلرهٔ موها ماسک موی مناسبی وجود دارد، و فقط باید محصول مورد نظرتان را پیدا کنید. با استفاده از ماسک موی مناسب برای موهای دکلره شده، می‌توانید موهای خود را سالم، درخشان و خوش حالت نگه دارید. همچنین اگر می‌خواهید جلوی ریزش موهایتان را بگیرید، سراغ مطلب بهترین ماسک مو برای ریزش مو از برندهای ایرانی و خارجی بروید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4.1 / 5. مجموع آرا: 9

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا