مراقبت از مو

بهترین ماسک مو برای ریزش مو از برندهای ایرانی و خارجی

داشتن موهایی سالم و درخشان، همان چیزی است که همه ما آرزوی آن را داریم. برای تحقق بخشیدن به این آرزو، راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از انواع محصولات و لوازم بهداشتی و آرایشی مثل ماسک‌های مو است. جلوگیری از خشکی، کاهش آسیب‌های ناشی از سوختگی و احیای ساقه‌های مو، همه از کاربردهای انواع ماسک مو هستند. در این میان اما، برخی برندها با عرضه بهترین ماسک مو برای ریزش، یک گام تازه در این حوزه برداشته‌اند. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید که بهترین ماسک‌های مو برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش کدام هستند و از آن مهم‌تر این‌که چه ویژگی‌هایی دارند، همراه ما باشید تا همه این اطلاعات مهم را در اختیارتان بگذاریم!

ماسک مو ضد ریزش مو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

موهای درخشان و سالم

اغلب افراد تصور می‌کنند که ماسک مو درست مثل یک نرم‌کننده عالی، فقط باعث نرمی و درخشش موها می‌شود. به همین خاطر در اولین گام، این دسته از افراد باید تفاوت نرم کننده و ماسک مو را بدانند. ماسک‌های مو یکی از مهم‌ترین گام‌های مراقبت از مو هستند که می‌توانند سلامت موهای شما را تضمین کنند.

بیشتر ماسک‌ها در صورت برخورد با ریشه مو، احتمال ریزش را افزایش می‌دهند. البته در حال حاضر انواع ماسک‌های اختصاصی در بازار وجود دارند که با داشتن عصاره‌های طبیعی و تقویت‌کننده، فولیکول‌های مو را تقویت کرده و از ریزش موها و نازک شدن ساقه مو، جلوگیری می‌کنند.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین ماسک مو برای ریزش شامل موارد زیر هستند:

ترکیبات آبرسان و مغذی

یکی از ویژگی‌های مهم اغلب ماسک‌های ضد ریزش مو، ترکیبات احیا کننده و مغذی آن‌ها است. این ماسک‌ها با داشتن روغن‌های طبیعی مثل آرگان یا نارگیل، به تغذیه عمیق موها کمک می‌کنند. همین ویژگی موجب شده که برخی افراد، ماسک مو و سرم مو را یکسان در نظر بگیرند. هر چند که این دو محصول، تفاوت‌ها زیادی با یکدیگری دارند که در مطلب تفاوت سرم و ماسک مو، تفاوت‌های کلیدی این دو را با هم بررسی کردیم.

جلوگیری از شکنندگی موها

موخوره

موهای سوخته ناشی از رنگ و دکلره یا استفاده از محصولات شوینده قوی و نامناسب، باعث خشکی ساقه‌های مو می‌شوند. موهای شکننده، در معرض آسیب‌های بسیار بیشتری هستند و بیش از سایر موها دچار ریزش‌های شدید می‌شوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین ماسک مو برای ریزش، جلوگیری از نازک‌شدن و شکنندگی موها است. این ماسک‌ها باعث تقویت هر ساقه مو شده، ضخامت آن را با ترکیبات مغذی خود، افزایش می‌دهند و به این شکل، از کم‌حجم شدن موها جلوگیری می‌کنند.

ترکیبات ضد قارچی

انواع قارچ‌ها باعث التهاب، قرمزی، شوره و البته ریزش مو می‌شوند. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم انواع ماسک موی ضد ریزش، از بین بردن این قارچ‌ها است. ترکیباتی هم‌چون عصاره درخت چای یا آلوئه‌وار، علاوه بر تسکین پوست کف سر و کاهش التهاب‌ها، ریزش ناشی از افزایش قارچ کف سر را نیز کنترل می‌کنند.

لایه‌برداری از بین‌بردن آلودگی‌های عمقی کف سر

شوره سر

انباشته‌شدن باقیمانده‌های مواد شوینده یا محصولات بهداشتی لابه‌لای موها، باعث چربی بیش از حد پوست شده و هوارسانی به کف سر را مختل می‌کند. یکی از ویژگی‌های بهترین ماسک مو برای ریزش مو، داشتن ترکیبات لایه‌بردار است. در اغلب این ماسک‌ها، ترکیباتی هم‌چون سالیسیلیک اسید یا زغال فعال وجود دارد. این مواد به پاکسازی عمقی کف سر کمک کرده و ریزش موی ناشی از چربی، کاهش اکسیژن‌رسانی به ریشه یا ایجاد شوره را متوقف می‌کنند.

کاهش اثرات هورمونی (DHT Blocker)

افزایش هورمون‌های مردانه، همان چیزی است که به ریزش شدید موی ارثی یا با الگوی مردانه منجر می‌شود. بهترین ماسک مو برای ریزش موی ارثی، حاوی ترکیبات مهارکننده این هورمون‌ها است. این محصولات با عبارت DHT Blocker قابل تشخیص هستند و معمولا با نسخه پزشک یا پیشنهاد داروساز، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نکات مهم پیش از خرید بهترین ماسک مو برای ریزش مو

تا این‌جا شما هم می‌دانید که مهم‌ترین ویژگی‌های ماسک‌های موی ضد ریزش چیست. حالا تنها باید قبل از خرید این محصولات، موارد مهم زیر را هم در نظر بگیرید:

نوع ریزش مو

موی کم پشت

در صورتی که ریزش موی شما عصبی یا ارثی باشد، برای جلوگیری از آن باید درمان دارویی را آغاز کنید. در کنار مراحل درمان، از محصولات مکمل مثل ماسک‌های ضد ریزش مو نیز استفاده نمایید.

نوع ماسک مو

هر محصول، فواید و ویژگی‌های خاص خود را دارد. حتما پیش از خرید ماسک، ابتدا نوع ریزش و البته نوع موهای خود را در نظر بگیرید. سپس محصولی را بخرید که متناسب با موهای شما باشد و همان فوایدی را در اختیارتان بگذارد که به آن نیاز دارید.

نحوه استفاده از ماسک موی منتخب

ماساژ مو

فراموش نکنید که استفاده نادرست و غیر اصولی از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات، می‌تواند به ضررهای جبران ناپذیری منجر شود. بنابراین ابتدا نحوه مصرف محصول خریداری شده را مطالعه کنید. سپس با توجه به نکات درج شده در راهنمای ماسک، از آن استفاده نمایید.

عوارض جانبی احتمالی

در صورتی که پوست حساسی دارید یا در حال استفاده از داروهای موضعی خاص هستید، حتما پیش از استفاده از ماسک مو برای ریزش مو، احتمال بروز آلرژی یا تداخل دارویی را در نظر بگیرید. برخی مواقع بی‌ضررترین محصولات نیز در صورت استفاده اشتباه یا ترکیب‌شدن با داروهای دیگر، اثرات جانبی مختلفی را به همراه خواهند داشت.

با توجه به همه این نکات مهم، اگر قصد خرید بهترین ماسک مو برای ریزش ایرانی را دارید، در بخش بعدی برخی از بهترین برندهای ایرانی را با هم بررسی خواهیم کرد.

بهترین ماسک موهای جلوگیری از ریزش مو ایرانی

بهترین ماسک‌های موی ایرانی ضد ریزش شامل موارد زیر هستند:

بیول: تغذیه مو با عصاره شیر و عسل

ماسک موی شیر و عسل کنترل ریزش و موی فرسوده بیول

موهای آسیب‌دیده و خشک، به‌راحتی در برابر آسیب‌های روزمره مثل حرارت سشوار یا اتو، از بین می‌روند. شکنندگی موها همان چیزی است که به ریزش بسیار بیشتر منجر می‌شود و با استفاده از ماسک مو بیول، می‌توانید سرعت وقوع این فرآیند را کاهش داده یا حتی متوقف کنید.

ماسک موی شیر و عسل، باعث تغذیه عمقی موها شده و نرمی و لطافت را به موی شما باز می‌گرداند. از بین‌بردن ظاهر وز، کدر و بی‌حالت موها، از دیگر فواید این ماسک مو است. در صورتی که با خشکی بسیار شدید مواجه هستید، بیول را باید بهترین ماسک مو برای ریزش ایرانی در نظر بگیرید که با قیمت بسیار مناسب، اثردهی بسیار خوبی دارد.

زی موی: افزایش خونرسانی به فولیکول‌ها

ماسک مو زی موی

خونرسانی بیشتر به معنای رشد سریع‌تر و ساقه مستحکم‌تر موها است. با توجه به همین نکته مهم، برند ایرانی زی، ماسک موی حاوی کافئین و جنسینگ خود را به بازار عرضه کرد. این ماسک با افزایش میزان گردش خون در کف سر، باعث رشد سریع‌تر موها شده و از سوی دیگر، به تقویت هر چه بهتر و بیشتر ریشه‌ها نیز کمک می‌کند.

رشد سریع‌تر و تقویت فولیکول‌ها، کاهش ریزش مو را نیز در پی دارد. بنابراین پس از استفاده مداوم، موهای شما به‌مرور پرپشت‌تر خواهد شد. علاوه بر این، ماسک مو زی موی، حاوی منتول است. این ترکیب موثر به تقویت ساقه مو کمک کرده و حالت‌پذیری موها را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین علاوه بر افزایش حجم مو پس از چند بار استفاده، موهای شما از همان اولین مصرف، ظاهر زیباتر و درخشنده‌تری خواهند داشت.

سریتا: افزایش حجم و آبرسانی به موها

ماسک مو تیوپی موهای نازک و کم حجم

سریتا یکی از برندهای محبوب و پرسابقه ایرانی است که با عرضه محصولات کارآمد و باکیفیت، توانسته توجه خیل عظیمی از مصرف‌کننده‌ها را به خود جلب کند. برای کسانی که دارای موهای نازک، کم‌حجم و با ریزش زیاد هستند، این برند ماسک موی اختصاصی خود برای حجیم‌سازی مو را ارائه داده است.

ماسک موی تیوپی سریتا برای موهای نازک، حاوی پروتئین جوانه گندم بوده و کراتین و سیلیکون نیز دارد. این ترکیبات باعث می‌شوند که از همان اولین استفاده، موهای شما نرم، درخشنده و حجیم به نظر برسند. پروتئین جوانه گندم نیز به کاهش ریزش مو کمک کرده و در طولانی‌مدت، به تقویت ساقه‌های مو کمک می‌کند. این ماسک مو سریتا یکی از بهترین ماسک موها برای ریزش ایرانی است که علاوه بر تغذیه موها، ظاهر درخشنده و زیبایی نیز برای شما می‌سازد.

آرتین: ویتامینه و افزایش رشد مو

ماسک مو بدون آبکشی کافئین و جنسینگ آرتین

موهای رنگ شده را می‌توانیم جزو آسیب‌دیده‌ترین موها در نظر بگیریم. حتی اگر موهای شما در حین فرآیند رنگ‌شدن آسیب نبینند، تغییر رنگ موها و خارج شدن ملانین از میان کوتیکول‌های مو، بافت مو را تضعیف خواهد کرد. بنابراین عجیب نیست که موهای رنگ‌شده، بیش از پیش در معرض آسیب و ریزش باشند. خوشبختانه با استفاده از بهترین ماسک مو برای ریزش مو، می‌توانید این آسیب را کنترل کنید.

ماسک موی آرتین حاوی جنسینگ و کافئین بوده و بدون نیاز به آبکشی است. پس از استفاده از این ماسک، میزان گردش خون در کف سر شما افزایش پیدا می‌کند. از آن‌جا که این ماسک برای خارج از حمام است، ماندگاری آن بر روی سر نیز بسیار بیشتر بوده و اثرات آن نیز به شکل قابل توجهی بیشتر است. وجود ویتامین‌های گروه B همراه با ویتامین E، استفاده از عصاره‌های نارگیل و جوجوبا، از دیگر مشخصه‌های این ماسک هستند که با از بین بردن ظاهر کدر موها، به زیبایی و درخشندگی هرچه بیشتر آن‌ها کمک می‌کنند.

بهترین مارک های ماسک مو برای جلوگیری از ریزش مو

با وجود همه این برندهای داخلی، اگر دوست دارید که با بهترین ماسک مو برای ریزش خارجی هم آشنا شوید، باید موارد زیر را به شما معرفی کنیم:

پنتن: محافظ و ترمیم کننده موهای آسیب‌دیده

ماسک مو ضد ریزش مدل Doklume Karsiti پنتن

پنتن با ارائه محصولات اختصاصی خود برای سلامت موها، همیشه به‌عنوان یکی از بهترین برندها شناخته می‌شود و در حال حاضر با ارائه بهترین ماسک مو برای ریزش خارجی، توانسته بار دیگر جایگاه خود را در بازار تثبیت کند. ماسک مو پنتن به‌صورت اختصاصی برای موهای ضعیف، نازک و شکننده، عرضه شده است. بافت بسیار سبکی دارد و پس از استفاده، به هیچ عنوان ظاهر چرب و به هم چسبیده برای موهای شما ایجاد نمی‌کند.

تاثیر سریع این ماسک تنها پس از 3 دقیقه، یکی از بهترین مشخصه‌های آن به‌شمار می‌آید. ماسک موی پنتن ضد ریزش بوده و باعث تقویت، تغذیه و استحکام موهای نازک خواهد شد. بافت آسیب‌دیده مو را به‌مرور تقویت کرده و از ریزش شدید موها نیز جلوگیری می‌نماید. آبرسانی و احیای عمقی موها، از دیگر فواید این ماسک ضد ریزش مو هستند که می‌توانید برای زیبایی و استحکام هر چه بیشتر موهای خود، از آن استفاده کنید.

گلیس: آبرسان و ترمیم‌کننده عمیق مو

ماسک مو ترمیم کننده عمیق شوارتسکف

دهیدراته شدن، شایع‌ترین و البته مخرب‌ترین اتفاقی است که برای موها رخ می‌دهد. با خشکی شدید مو، دیگر مشکلات نیز کم‌کم به‌وجود می‌آیند. شکنندگی، وز شدن، کدری و بی‌حالتی و از همه خطرناک‌تر افزایش ریزش، همه بخشی از عوارض موهای خشک هستند. این‌جا است که استفاده از بهترین ماسک مو برای ریزش مو، درست مثل یک معجزه می‌تواند به شما کمک کند.

ماسک مو گلیس با داشتن ترکیبات مغذی و ترمیم‌کننده، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای از بین‌بردن عوارض خشکی شدید مو و ریزش آن است. این ماسک مو با ترمیم بافت آسیب‌دیده موها، نقاط شکننده مو را بازسازی کرده و باعث احیای عمیق موهای شما می‌شود. آبرسانی کامل، نرم‌کنندگی موها و البته از بین‌بردن حالت خشک و وز مو، همه از مشخصه‌های اصلی این محصول هستند.

لورال: حاوی بیوتین و آرژنین برای تقویت موها

ماسک مو ضد ریزش مناسب موهای ضعیف و نازک لورال

بیوتین همان ماده خارق‌العاده‌ای است که در انواع خوراکی‌های مغذی مثل غلات و تخم مرغ وجود دارد و باعث استحکام موها و ناخن‌ها می‌شود. محصولات مویی حاوی بیوتین، درست مثل یک مکمل موثر، به تقویت هر چه بیشتر بافت موها کمک می‌کنند و ظاهری ضخیم و سالم به موهای شما می‌بخشند. از سوی دیگر، آرژنین یکی از اسید آمینه‌های ضروری بدن است که برای ساخت انواع پروتئین‌ها به بدن کمک می‌کند.

ماسک مو لورال با استفاده از این دو ترکیب موثر و شگفت‌انگیز در ساختار خود، یکی از بهترین ماسک‌های ضد ریزش مو به شمار می‌آید. ماسک موی ضد ریزش لورال باعث افزایش ضخامت مو شده و میزان ریزش موها را نیز کاهش می‌دهد. جلوگیری از آسیب‌های محیطی، درخشان‌کردن موها و افزایش نرمی، از دیگر فواید این ماسک موی خارجی ضد ریزش هستند. اگر به یک محصول چند کاره نیاز دارید که علاوه بر زیبایی ظاهری موها، سلامت آن‌ها را نیز تامین کند، بدون شک ماسک مو لورال را باید بهترین ماسک مو برای ریزش خارجی بنامیم.

هانادی: بدون سولفات همراه با ویتامین‌های E و A

ماسک مو مغذی حاوی روغن آرگان و فاقذ سولفات هانادی

سولفات همان ماده‌ای است که باعث کف‌کردن شامپو می‌شود و در طولانی‌مدت، با باقی‌ماندن بخشی از آن در لابه‌لای موها، باعث از بین‌رفتن ساختار شاداب و باطراوت مو خواهد شد. استفاده از محصولات فاقد سولفات، می‌تواند از تجمع این مواد جلوگیری کرده و به درخشندگی و زیبایی هر چه بیشتر موهای شما کمک کند. این‌جا است که یک ماسک موی مغذی و فاقد سولفات، یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن خواهد بود.

ماسک مو هانادی، بدون سولفات بوده و علاوه بر آن، حاوی ویتامین‌های A و E است. دارای روغن آرگان است و با محافظت از موهای شما در برابر حرارت و آلودگی‌های محیطی، به سلامت و شادابی هر چه بیشتر موها کمک می‌کند. در صورتی که موهای شما ظاهری شکننده، وز، کدر و بی‌حالت دارند، این محصول بهترین ماسک مو برای ریزش خارجی مناسب شما خواهد بود.

سلامت و پرپشتی موها با ماسک مو ضد ریزش و تقویت کننده مو

ماسک مو تنها یکی از بخش‌های مراقبت از مو است که در کنار دیگر محصولات مراقبتی و بهداشتی، می‌تواند سلامت و شادابی موهای شما را تامین کند. فراموش نکنید که بهترین ماسک مو برای ریزش تنها زمانی کارایی مناسب را خواهد داشت که با توجه به نوع موهای شما و مشکلی که دارید، مورد استفاده قرار بگیرد. در این مطلب ویژگی‌های بهترین ماسک‌های ضد ریزش مو را با هم بررسی کرده و پس از آن نیز 8 ماسک موی ایرانی و خارجی تقویت‌کننده و جلوگیری از ریزش را هم معرفی کردیم. حالا و با کمک اطلاعات این مطلب از مجله خانومی، به‌راحتی می‌توانید محصول مناسب خود را بیابید و با استفاده مداوم و درست، موهایی سالم‌تر، زیباتر و درخشان‌تر، داشته باشید. شما تا به حال از چه ماسک موهایی برای کنترل ریزش استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با در میان بگذارید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا