مراقبت از مو

تفاوت ماسک مو و نرم کننده در چیست؟

در میان انبوه محصولات مراقبت از مو، ماسک مو و نرم کننده دو محصول پرطرفدار هستند که هر دو برای بهبود سلامت و شادابی موها مؤثرند. محبوبیت ماسک مو و نرم کننده آن‌قدر زیاد است که بیشتر خانم‌ها هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، این محصولات را هم خریداری می‌کنند. با این حال، دانستن تفاوت ماسک مو و نرم کننده می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را برای موهایتان داشته باشید.

بسیاری از ما اغلب فرق ماسک مو و نرم کننده را نمی‌دانیم و صرفا از آن‌ها استفاده می‌کنیم. لازمه استفاده اصولی از هر محصول مراقبتی، شناخت کامل آن محصول، روش استفاده و تفاوتش با محصولات مراقبتی مشابه است. در این مطلب از مجله خانومی، به تفاوت نرم کننده و ماسک مو می‌پردازیم تا بدانیم ماسک مو بهتر است یا نرم کننده. اگر شما هم اطلاعت کافی درباره این دو محصول ندارید، در ادامه با ما همراه باشید.

کاربرد نرم کننده چیست؟

نرم‌‌کننده‌ها محصولات شناخته‌شده‌تری هستند و تقریبا همه ما از آن‌ها استفاده کرده‌ایم. مهم‌ترین ویژگی نرم‌کننده‌ها، کمک به نرمی، آب‌رسانی و جلوگیری از وز شدن ساقه مو است. همچنین نرم کننده باعث حفاظت از موها در مقابل نور خورشید می‌شود.

نرم کننده با حفظ بخشی از سبوم و تولید سبوم مصنوعی، تعادل چربی پوست سر را برقرار می‌کند. اگر شما هم پس از حمام احساس خشکی در موها و پوست سرتان دارید، روی نرم‌کننده‌ها حساب کنید. به‌طور کلی، محصولات نرم کننده مو فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی موها دارند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای آن عبارت‌اند از:

  • نرمی و لطافت: نرم کننده با آبرسانی و تغذیه مو، آن‌ها را نرم‌تر و لطیف‌تر می‌کند. این امر به‌ویژه برای موهای خشک و زبر مفید است، زیرا به رفع خشکی و وزی مو کمک می‌کند.
  • حالت‌پذیری: نرم کننده مو را انعطاف‌پذیرتر می‌کند و شانه زدن و حالت دادن به آن را آسان‌تر می‌کند. این امر به‌ویژه برای موهای فر یا مجعد مفید است، زیرا به جلوگیری از گره خوردن و وز شدن مو کمک می‌کند.
  • درخشش: نرم کننده مو را صاف و براق می‌کند و به آن درخشش طبیعی می‌بخشد.
  • محافظت: نرم کننده یک لایه محافظ روی ساقه مو ایجاد می‌کند که از آن در برابر آسیب‌های محیطی مثل حرارت، اشعه UV و کلر محافظت می‌کند.
  • آسانی در آبکشی: نرم کننده به باز کردن گره‌های مو کمک می‌کند و آبکشی مو را آسان‌تر می‌کند.
  • کاهش موخوره: نرم کننده با آبرسانی و تغذیه مو، از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.
  • سلامت پوست سر: بعضی از نرم‌کننده‌ها حاوی ترکیباتی هستند که به مرطوب کردن پوست سر و رفع خشکی و خارش آن کمک می‌کنند.

نکته: نوع نرم‌کننده‌ای که استفاده می کنید باید متناسب با نوع موی شما باشد. برای موهای خشک و زبر، از نرم‌کننده‌ای با فرمول غنی و مرطوب‌کننده استفاده کنید. برای موهای چرب، از نرم‌کننده‌ای با فرمول سبک استفاده کنید.

ماسک مو

کاربرد ماسک مو چیست؟

از نرم‌کننده بگذریم و برسیم به ماسک مو. ماسک مو محصول نسبتا جدیدتری در بازار داغ محصولات مراقبت از مو محسوب می‌شود. ماسک مو با ترکیب روغن‌های گیاهی با سایر مواد تغذیه‌کننده مو، کمک بزرگی به موهای خشک و آسیب‌دیده شما خواهد کرد. راز تقویت و طراوت موهایتان را ماسک‌های مو به‌خوبی می‌دانند!

اگر شما هم طرفدار استایل‌های خاص مو هستید و از انواع وسایل گرمایشی مخصوص مو از جمله سشوار، اتو مو و مواردی از این دست استفاده می‌کنید، حتما یک ماسک تهیه کنید.

فواید ماسک مو برای موهای شما:

  • آبرسانی عمیق و رفع خشکی مو: ماسک مو با نفوذ به ساقه مو، رطوبت مورد نیاز آن را تامین کرده و خشکی و شکنندگی موها را از بین می‌برد. این امر، موهایی نرم، لطیف و انعطاف‌پذیر را به ارمغان می‌آورد.
  • تقویت و ترمیم موهای آسیب‌دیده: ماسک‌های مو حاوی ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف هستند و باعث ترمیم موهای آسیب‌دیده ناشی از رنگ، مواد شیمیایی، حرارت و سایر عوامل مخرب می‌شوند.
  • جلوگیری از موخوره: موخوره، شکافتن تار مو از انتها، یکی از مشکلات شایع موهاست که ظاهری نازیبا به آن‌ها می‌دهد. استفاده منظم از ماسک مو، موخوره را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
  • افزایش درخشش و براقی مو: ماسک مو با صاف کردن سطح مو، نور را به طور یکنواخت منعکس کرده و موهایی درخشان و براق را به شما هدیه می‌دهد.
  • حفظ و تثبیت رنگ مو: این محصول مراقبت از مو با ایجاد لایه‌ای محافظ روی ساقه مو، از رنگ مو در برابر عوامل مخرب مثل نور خورشید و شستشوی مداوم محافظت می‌کند و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.
  • حالت‌دهی آسان مو: ماسک مو به موهایتان نرمی و لطافت را هدیه می‌دهد و شانه زدن و حالت‌دهی آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

تفاوت ماسک مو و نرم کننده

حالا که تا حدی درمورد نرم کننده و ماسک مو دانستیم، به مقایسه این دو محصول می‌پردازیم. در واقع هم نرم کننده و هم ماسک مو، موها را درخشان و لطیف می‌کنند. تفاوت ماسک مو و نرم کننده زمانی معنی پیدا می‌کند که هر عملکرد را جداگانه بررسی کنیم و بدانیم که به دنبال چه تأثیری برای موهایمان هستیم.

تفاوت ماسک مو و نرم کننده

نرم‌کنندگی

نرم کننده و ماسک مو، هر دو به نرم شدن موها کمک می‌کنند؛ ولی از نظر مکانیزم و نتیجه نهایی، کمی متفاوت هستند. از نظر آب‌رسانی و طراوت بخشیدن به موها، ماسک مو عملکرد بهتری نسبت به ماسک مو دارد. ماسک مو به اعماق ساقه مو نفوذ می‌کند و به همین دلیل تأثیر عمیق‌تری بر موها خواهد داشت. در این مورد، نرم کننده به‌اندازه ماسک مو مؤثر نیست، مخصوصاً اگر موهای خشک یا آسیب‌دیده‌ای دارید.

زمان استفاده

نرم کننده برای استفاده روزانه و آسان شانه شدن، نرمی و درخشش مو مناسب است. شما می‌توانید بعد از شستشو با شامپو، نرم کننده را به طور یکنواخت روی موهای خیس خود بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. این کار به آسان شانه شدن مو، نرمی و درخشش آن کمک می‌کند.

ماسک مو برای آبرسانی عمیق، تغذیه و ترمیم موهای آسیب‌دیده 1 تا 2 بار در هفته استفاده می شود. ماسک مو را به طور عمیق روی موهای خود بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. این کار به آبرسانی عمیق، تغذیه و ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند.

تفاوت ماسک مو و نرم کننده

زمان مورد نیاز برای اثربخشی

هرچند امروزه زمان زیادی صرف مراقبت از بدن و حفظ زیبایی می‌کنیم، ولی همچنان روش‌های سریع نسبت به روش‌های زمان‌بر، محبوب‌تر هستند. ماسک مو باید حداقل ۱۰ دقیقه روی موها بماند تا بتواند وظایفش را انجام دهد؛ ولی نرم کننده لازم دارد پس از شستن موها با شامپو، کمی روی موها بماند و تمام! شاید این سرعت عمل و صرفه‌جویی در زمان برای شما هم مهم باشد.

تأثیر پایدار

ماسک مو، به‌عنوان یک محصول مراقبتی، با کمک مواد مغذی و مفید، مشکل موها را به‌صورت اصولی رفع می‌کند. تفاوت ماسک مو و نرم کننده اینجا است که نرم کننده برخلاف ماسک مو، جنبه آرایشی و زیبایی کوتاه‌مدت دارد. اگر یک تأثیر پایدار برای موهایتان نیاز دارید، ماسک مو برنده رقابت است. به همین دلیل است که نرم‌کننده‌ها را می‌توانید به‌صورت روزانه استفاده کنید؛ ولی ماسک مو را با فواصل زمانی بیشتری به کار ببرید.

روش استفاده

با دانستن تفاوت‌های ظریف در نحوه استفاده از ماسک مو و نرم کننده، می توانید از هر دو محصول به طور مؤثر استفاده کنید و به بهترین نتیجه برای سلامتی و زیبایی موهای خود دست پیدا کنید. فرض کنید از ماسک مو مثل نرم کننده استفاده می‌کنید و آن را فقط برای چند دقیقه روی موهای خود نگه می‌دارید. در این صورت، ماسک مو زمان کافی برای نفوذ به ساقه مو و اثرگذاری عمیق را نخواهد داشت. در نتیجه موهای شما به طور کامل تغذیه و ترمیم نمی‌شوند و ممکن است خشک و شکننده شوند.

نحوه استفاده نرم کننده:

  • روی موهای خیس بمالید.
  • چند دقیقه بگذارید بماند.
  • آبکشی کنید.

نحوه استفاده ماسک مو:

  • روی موهای مرطوب بعد از شامپو بمالید.
  • 15 تا 20 دقیقه بگذارید بماند.
  • آبکشی کنید.
تفاوت ماسک مو و نرم کننده

پیشنهاد خانومی برای نرم کننده و ماسک مو

خانومی در مقایسه بین نرم کننده و ماسک مو، بی‌طرف است. از همین رو، سعی کردیم فرق نرم کننده و ماسک مو را توضیح دهیم و حالا برای انتخاب یک ماسک مو یا نرم کننده مناسب هم پیشنهادهایی داریم:

خرید نرم کننده مو فولیکا حاوی آمینو فیبر اف

بالم نرم کننده مو حاوی آمینو فیبر اف 200 میل فولیکا، یکی از بهترین نرم‌کننده‌های موی ایرانی که به شما در داشتن موهایی سالم و زیبا کمک می‌کند.

فولیکا، برندی معتبر و شناخته شده در زمینه تولید محصولات بهداشتی و آرایشی، با ارائه این محصول، نرم‌کننده‌ای باکیفیت و مغذی را به بازار عرضه کرده است که به طور خاص برای موهای نازک و کم‌حجم فرموله شده است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد بالم نرم کننده مو فولیکا:

  • حاوی آمینواسید: این ماده مغذی، به تقویت و احیای ساختار مو کمک می‌کند و تار مو را ضخیم‌تر و مقاوم‌تر می‌سازد.
  • تقویت‌کننده و حجم دهنده مو: بالم فولیکا با نفوذ به ساقه مو، استحکام آن را افزایش می‌دهد و از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.
  • مرطوب‌کننده و درخشان‌کننده مو: این محصول رطوبت مورد نیاز مو را تامین و باعث می‌شود موهایی درخشان، شاداب و خوش‌حالت داشته باشید.
  • مناسب موهای نازک و کم‌حجم: بالم فولیکا با ضخیم‌تر کردن تار مو، به افزایش حجم موهای نازک و کم‌حجم کمک می‌کند.
  • حاوی ویتامین B6 و  B7: این ویتامین‌ها به سلامت و شادابی مو کمک و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.
  • حجم 200 میل: این حجم از بالم برای استفاده طولانی مدت مناسب است.

با استفاده از بالم نرم کننده مو و انواع ماسک مو فولیکا، موهایی سالم، درخشان و خوش‌حالت داشته باشید!

بهترین نرم کننده مو خارجی

خرید نرم کننده مو برند مای مدل کیپ فرش

به دنبال نرم‌کننده‌ای ایده‌آل برای موهای چرب خود هستید؟ محصولی که نه‌تنها موهایتان را نرم و لطیف کند، بلکه شادابی و طراوت را به آنها هدیه دهد؟ نرم‌کننده مو مای مدل کیپ فرش، یکی از بهترین نرم‌کننده‌های موی خارجی است که به طور خاص برای موهای چرب فرموله شده و با ترکیبات منحصربه‌فرد خود، تمام نیازهای موهایتان را برآورده می‌کند.

ویژگی‌های برجسته نرم‌کننده مو کیپ فرش:

  • حاوی عصاره آلوئه‌ورا و لیمو: این عصاره‌ها به آبرسانی عمیق موها می‌پردازند و از خشکی و زبری آنها جلوگیری می‌کنند.
  • کنترل چربی مو: نرم‌کننده کیپ فرش چربی کف سر و موها را تنظیم و از ایجاد چربی اضافی روی موها جلوگیری می‌کند.
  • نرم‌کنندگی و لطافت مو: این محصول موهایتان را به طور کامل نرم و لطیف می‌کند و شانه‌پذیری آنها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.
  • درخشان‌کننده مو: با استفاده از نرم‌کننده کیپ فرش، موهایی درخشان و شاداب خواهید داشت.
  • تقویت‌کننده ریشه و ساقه مو: این محصول با تغذیه و تقویت ریشه و ساقه مو، از موخوره و آسیب دیدن موها جلوگیری می‌کند.
  • ضد گره‌خوردگی مو: نرم‌کننده کیپ فرش، گره‌های مو را به طور کامل باز و از ایجاد گره‌های جدید جلوگیری می‌کند.
  • حفظ طراوت و شادابی مو: با استفاده از این محصول، موهایتان شاداب‌تر و باطراوت‌تر به نظر خواهند رسید.
  • مناسب برای موهای چرب: فرمولاسیون ملایم این نرم‌کننده، آن را برای استفاده روی موهای چرب ایده‌آل کرده است.
نرم کننده مو کیپ فرش
مای

نرم کننده مو کیپ فرش مای

11%
98362 87870
تومان

بهترین ماسک مو برای موی چرب

ماسک موی ویژه موهای چرب برند زی موی 200 میل

ماسک موی چرب 200 میل زی موی، یکی از بهترین ماسک موهای موجود در بازار، که به شما در داشتن موهایی سالم و زیبا کمک می‌کند!

این ماسک مو زی موی، با ترکیبی منحصربه‌فرد از مواد مغذی، به طور ویژه برای موهای چرب طراحی شده است و با کنترل چربی پوست سر و مو، از چرب شدن سریع موها جلوگیری خواهد کرد.

بعضی از ویژگی‌های برجسته ماسک موی چرب زی موی:

  • کنترل چربی پوست سر و مو: این ماسک مو با تنظیم ترشح غدد چربی، از چرب شدن سریع موها جلوگیری می‌کند و ظاهری شاداب و باطراوت به موها می‌بخشد.
  • تقویت و تغذیه مو: ماسک موی زی موی حاوی کراتین و پروتئین هیدرولیز شده است که باعث افزایش استحکام و ضخامت تارهای مو می‌شود.
  • افزایش درخشش و لطافت مو: این محصول با آبرسانی موها، باعث افزایش درخشش و لطافت آنها می‌شود و موهایی نرم و ابریشمی برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • کاهش التهاب و خارش پوست سر: ماسک موی زی موی با داشتن خواص ضد التهابی، به کاهش التهاب و خارش پوست سر کمک می‌کند.
  • حالت‌پذیری بهتر موها: این محصول با نرم و لطیف کردن موها، حالت‌پذیری آنها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد و شانه زدن موها را آسان می‌کند.
  • فاقد پارابن: ماسک موی زی موی فاقد پارابن بوده و برای افرادی که پوست سر حساس دارند، کاملاً مناسب است.

بهترین ماسک مو برای موی خشک

بهترین ماسک مو برای موی خشک

ماسک مو لافارر با ترکیبی منحصربه‌فرد از مواد طبیعی و مغذی، خشکی موها را به طور کامل از بین برده و آنها را نرم، لطیف و درخشان می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی ماسک موی لافارر:

  • آبرسانی عمیق: این ماسک مو با نفوذ به ساقه مو، رطوبت مورد نیاز آن را به طور کامل تامین و از خشکی و وزی مو جلوگیری می‌کند.
  • ترکیبات مغذی: حاوی روغن آووکادو، روغن جوجوبا، روغن زیتون، کراتین هیدرولیز شده، عصاره آلوئه‌ورا و ویتامین F است که به تقویت و احیای موهای آسیب‌دیده کمک می‌کنند.
  • محافظت‌کننده: مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این محصول از موها در برابر حرارت و عوامل مخرب محیطی محافظت می‌کند.
  • بازکننده گره مو: مصرف روزانه این ماسک مو به شانه شدن راحت موها کمک و از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.
ماسک مو موهای خشک
لافارر

ماسک مو موهای خشک لافارر

33%
417100 279460
تومان

سؤالات متداول تفاوت ماسک مو و نرم کننده

شباهت‌هایی که در ماسک مو و نرم کننده به‌عنوان محصولات مراقبت از پوست وجود دارند، گاهی حرفه‌ای‌ترین افراد را هم دچار اشتباه می‌کنند. به‌همین دلیل است که سؤالات پیرامون تفاوت ماسک مو و نرم کننده معمولاً تکراری یا از یک جنس هستند.

از جمله بعضی از این پرسش‌ها که به آن‌ها پاسخ داده‌ایم و شاید سؤال شما هم باشند:

  • نرم‌کننده و ماسک مو هرکدام چه کاربردی دارند؟ نرم‌کننده مو تمرکز بیشتری بر آبرسانی، صاف کردن و نرم کردن موها دارد، درحالی‌که ماسک مو بیشتر بر تغذیه، تقویت و بهبود سلامت موها تمرکز دارد.
  • چند بار از نرم‌کننده و ماسک مو استفاده کنیم؟ معمولاً نرم‌کننده مو برای استفاده روزانه و در هر شستشوی مو مناسب است. اما ماسک مو را معمولاً یک یا دو بار در هفته استفاده می‌کنیم.
  • آیا ماسک مو می‌تواند به‌عنوان نرم‌کننده مو استفاده شود؟ این دو محصول کاربرد‌های متفاوتی دارند و بهتر است هر کدام به‌جای خود استفاده شوند؛ با این حال بعضی از ماسک‌های مو خاصیت نرم‌کنندگی هم دارند.
نرم کننده مو

علاوه بر این سؤالات، 2 پرسش مهم هم در مورد تفاوت ماسک مو و نرم کننده وجود دارند:

در حمام از نرم کننده استفاده کنیم یا ماسک مو؟

همان‌طور که گفتیم، برای استفاده از نرم کننده باید حمام کنید؛ زیرا قبل از استفاده باید موها را خوب بشویید و سپس نرم کننده را آبکشی کنید. انواع ماسک مو، نیازی به موهای شده ندارند و اغلب حتی نیاز به آبکشی هم ندارند. پس گزینه مناسب برای استحمام، نرم‌کننده‌ها هستند.

آیا می‌توان همزمان از نرم کننده و ماسک مو استفاده کرد؟

هرچند این دو محصول، دو محصول متفاوت هستند، استفاده همزمان از نرم کننده و ماسک مو به‌عنوان مکمل، ایده خوبی است. ماسک مو می‌تواند آب‌رسانی و تقویت موها را انجام دهد تا جذابیت و درخشندگی حاصل از نرم کننده کار را تمام کند. در واقع تفاوت ماسک مو و نرم کننده در استفاده همزمان، پایه‌ریزی زیبایی توسط ماسک مو و نما دادن به این پایه‌ریزی توسط نرم کننده است.

ترتیب استفاده از ماسک مو و نرم کننده

حالا که دانستید استفاده همزمان ماسک مو و نرم کننده ایده خوبی است، شاید با این سؤال مواجه شوید که چطور و با چه ترتیبی از این دو استفاده کنیم. ترتیب استفاده از نرم کننده و ماسک مو، این است که ابتدا از ماسک مو برای تقویت مو استفاده کنید و سپس نرم‌کننده را به‌عنوان جلوه دادن به موها و افزایش نرمی و درخشش استفاده کنید. البته دقت کنید که دفعات استفاده از ماسک مو، به‌مراتب کمتر از نرم کننده است.

به‌طور کلی، درک تفاوت ماسک مو و نرم کننده از هر لحاظ بهانه خوبی برای مراقبت بیشتر از پوست است. پیشنهاد ما این است که پس از درک کامل فرق ماسک مو نرم کننده، یک روتین روزانه مراقبت از پوست برای خودتان طراحی کنید و طبق آن پیش بروید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا