مراقبت از مو

طرز استفاده از ماسک مو، با و بدون آبکشی و بهترین زمان استفاده از آن

موهای زیبا، درخشان و سالم، به مراقبت نیاز دارند. یکی از گام‌های مراقبت از مو، استفاده از انواع ماسک‌های مغذی و آبرسان است. اگر شما هم موهای خشک و آسیب‌دیده دارید، برای روتین مراقبت از موهای خود، حتما باید ماسک مو باکیفیت تهیه کنید. طرز استفاده از آن را بلد باشید و به‌صورت اصولی، از آن کمک بگیرید. در این مطلب قصد داریم نحوه استفاده از ماسک مو با آبکشی و البته مدل بدون آبکشی را با هم بررسی کنیم. بایدها و نبایدهای استفاده از انواع ماسک مو را بگوییم و در انتها، سه مورد از بهترین برندهای این محصول را به شما معرفی کنیم، پس همراه ما باشید!

بهترین زمان استفاده از ماسک مو

موهای درخشان و سالم

ماسک‌های مو دو مدل اصلی دارند: با آبکشی یا بدون آبکشی. ناگفته پیدا است که زمان استفاده از هر کدام از این ماسک‌ها، کاملا متفاوت است که در ادامه به بررسی هر دو خواهیم پرداخت:

ماسک موی با آبکشی

یکی از پرکاربردترین ماسک موها، ماسک موی با آبکشی است که اغلب افراد آن را مشابه نرم‌کننده در نظر می‌گیرند. هر چند این دو محصول تفاوت‌های زیادی دارند که در مطلب تفاوت نرم کننده و ماسک مو، می‌توانید این تفاوت‌ها را به‌صورت دقیق و کامل مطالعه کنید. ماسک موی با آبکشی نسبت به مدل بدون آبکشی، غلظت بسیار زیادی دارد و در حین استفاده، موهای شما کاملا سنگین می‌شود. بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توانید پس از استفاده از این ماسک، موهای خود را نشویید.

بهترین زمان استفاده از ماسک مو با آبکشی، پس از شست‌وشوی موها با شامپو است. دلیل این موضوع این است که شما با شستن موهای خود، چربی، آلودگی و غبار را از روی موها و کف سر، تمیز می‌کنید. ساقه موها برای جذب بیشترین میزان محصول، آماده می‌شوند. تنها نکته مهم این است که پیش از استفاده از ماسک، حتما آب اضافه مو را با کمی فشار ملایم دست‌ها، بگیرید. هر قدر که موها آب کمتری در میان بافت خود داشته باشند، ماسک مو بهتر و کامل‌تر جذب خواهد شد.

ماسک موی بدون آبکشی

موهای سالم

برخلاف ماسک با آبکشی، انواع ماسک‌های بدون آبکشی نیز در بازار وجود دارند که پس از استفاده از آن‌ها، نیازی به شستن موی خود ندارید. این ماسک‌ها بافت سبک‌تری دارند و در حین استفاده از آن‌ها نباید موهای خود را کاملا آغشته به محصول کنید. برخی تصور می‌کنند که این مدل ماسک، همان سرم مو است. هر چند این دو محصول تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند که در مطلب تفاوت سرم و ماسک مو، این تفاوت‌ها را با هم بررسی کردیم.

بهترین زمان استفاده از ماسک مو بدون آبکشی، پس از استحمام و زمانی است که موهای شما نسبتا خشک شده و تنها کمی رطوبت دارد. اگر از این محصول زمانی استفاده کنید که موها کاملا خیس هستند، ماسک مو عملکرد بسیار کمتری خواهد داشت. از طرفی به دلیل خیس بودن مو، دقیقا نمی‌توانید تشخیص دهید که چقدر از ماسک استفاده کرده‌اید. بنابراین این احتمال وجود دارد که پس از خشک شدن، متوجه شوید که یک دسته از موهای خود را بیش از حد، به ماسک مو آغشته کرده‌اید و موهای شما ظاهر چرب، به هم چسبیده و نازیبا خواهند داشت.

از سوی دیگر، اگر بخواهید از ماسک مو بر موهای کاملا خشک استفاده کنید، باید میزان بسیار بیشتری از ماسک خود استفاده کنید. موهای کاملا خشک، وز بیشتری خواهند داشت و برای رسیدن به ظاهر مطلوب، باید مواد بیشتری را به آن‌ها بزنید. بنابراین بهترین زمان استفاده از ماسک بدون آبکشی، زمانی است که حدودا 40 دقیقه تا یک ساعت از استحمام شما گذشته است. در این حالت موها خیس نیستند، ولی کمی رطوبت در ساقه مو وجود دارد.

مراحل گام به گام استفاده از ماسک مو با آبکشی

حالا که بهترین زمان استفاده از این محصول را می‌دانیم، نحوه دقیق استفاده از آن را نیز باید یاد بگیریم. نحوه استفاده از ماسک مو با آبکشی شامل گام‌های زیر است:

گام اول: شست‌وشوی مو

ابتدا موها را با شامپو مناسب، شست‌وشو دهید. شامپو را کاملا از روی موها بشویید و آب اضافه مو را با فشار ملایم دست‌ها، خارج نمایید.

گام دوم: تقسیم‌کردن موها

موهای خود را به دو دسته تقسیم کنید. در صورتی که موهای شما خیلی پرپشت هستند، موها را به سه یا چهار دسته تقسیم کنید تا استفاده از ماسک، راحت‌تر باشد.

گام سوم: استفاده از ماسک

ماساژ مو با ماسک

با اپلیکاتور ماسک یا با استفاده از انگشتان، مقدار مناسبی از ماسک را بردارید. کف دست‌ها را به هم بمالید تا ماسک به‌خوبی در دستان شما پخش شود. یکی از دسته‌های مو را انتخاب کنید و با حرکات ملایم و رو به‌پایین، موها را ماساژ دهید. از حرکات تند استفاده نکنید. پس از ماساژ اولیه، انگشتان خود را درون موها حرکت دهید تا ماسک به بخش‌های مختلف برسد. بهتر است که ریشه موها به ماسک آغشته نشود.

این کار را به‌ترتیب برای همه بخش‌های مو تکرار کنید. تمام دسته‌ها را یکی یکی، ماساژ دهید. سپس از یک شانه با دندانه‌های با فاصله کمک بگیرید و موها را کمی شانه کنید. در این مرحله، موهای شما کامل نرم خواهند بود. اگر احساس می‌کنید که گره موها زیاد است، به هیچ عنوان شانه را با زور بین موها نکشید. تنها با استفاده از حرکات ملایم دست، موها را شانه کنید تا گره‌ها کاملا باز شوند.

مرحله چهارم: انتظار و آبکشی

 آبکشی ماسک مو

پس از آغشته شدن موها، حداقل 3 دقیقه، حدودا 5 دقیقه و حداکثر 10 دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم رو به سرد، موها را آبکشی کنید. در این مرحله هم به این نکته مهم توجه کنید که نباید با حرکات سریع و محکم، باعث گره‌خوردن مو شوید. تنها اجازه دهید که جریان آب، ماسک را از موهای شما خارج کند. سپس با حرکات ملایم، موها را رو به پایین ماساژ دهید. با این کار، ماسک اضافه از ساقه موها خارج می‌شود.

در صورتی که پس از آبکشی دقیق و کامل، حس می‌کنید که موی شما خیلی چرب است و میزان زیادی از محصول استفاده کرده‌اید، با مقدار بسیار کمی شامپوی رقیق شده، کمی موها را بشویید تا چربی اضافه ماسک، خارج شود. پس از آن نیز برای استفاده‌های آتی، مقدار کمتری ماسک استفاده کنید.

مرحله پنجم: خشک کردن مو

+ خشک‌کردن مو

حتما موها را پس از آبکشی، خشک کنید. برای این کار از یک حوله استاندارد استفاده نمایید. با باد ملایم سشوار، موها را خشک کرده و هیچ‌وقت اجازه ندهید که موها با جریان طبیعی هوا، خشک شوند.

مراحل گام به گام استفاده از ماسک مو بدون آبکشی

همه ماسک‌های مو پس از استفاده، نیاز به آبکشی ندارند. مدل‌های بدون آبکشی که معمولا با عبارت Leave In روی آن‌ها قابل تشخیص هستند، بیرون از حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استفاده از این مدل ماسک‌ها، مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: شست‌وشوی موها با شامپو

بله درست خواندید! برای استفاده از ماسک موی بدون آبکشی هم باید ابتدا موهای خود را با شامپو بشویید. برای درک بهتر این مسئله، تصور کنید که بخواهید از یک کرم مرطوب‌کننده صورت یا یک کرم مغذی استفاده کنید، اما صورت خود را پس از یک روز خسته‌کننده کاری، اصلا نشویید!

بنابراین حتما موهای خود را با شامپوی روزانه‌تان شست‌وشو دهید و به‌خوبی آبکشی نمایید. نکته مهم این‌جا است که اگر قصد دارید از ماسک خارج از حمام استفاده کنید، به هیچ عنوان از نرم‌کننده استفاده نکنید. موهای شما باید کاملا تمیز و بدون هیچ‌گونه مواد اضافه باشند.

گام دوم: خشک‌کردن موها

پس از شست‌وشو، با استفاده از یک حوله، آب اضافه مو را بگیرید. کمی صبر کنید تا خیسی اولیه موها از بین برود. باید موهای شما مرطوب و کمی نمناک باشد. خیسی کامل مو یا خشکی آن، باعث می‌شود که اثردهی ماسک کم شود.

گام سوم: استفاده از ماسک

+ استفاده از ماسک

موها را به دو الی 4 دسته تقسیم کنید. مقدار بسیار کمی از ماسک (در حد یک بار فشار دادن سری پمپی محصول) را روی دست بگذارید. کمی آن را میان کف دستان خود ماساژ داده و سپس موها را با کف دست‌تان ماساژ دهید.

سعی کنید که مقدار بسیار کمی ماسک را به‌صورت یکنواخت بر همه بخش‌های مو پخش کنید. پس از اتمام دسته اول، این کار را برای دیگر دسته‌های مو تکرار نمایید. پس از آن، موها را به شکلی که دوست دارید، کاملا صاف یا فر، حالت دهید. از روش اختصاصی خود کمک بگیرید و بدون نگرانی از وز شدن موها، فرآیند مرتب‌سازی موهای خود را انجام دهید. به همین سادگی و تنها در همین سه مرحله، موهای شما کاملا نرم، زیبا و درخشان خواهند شد!

بایدها و نبایدهای استفاده از ماسک مو

+ استفاده از ماسک مو

حالا که نحوه استفاده از ماسک مو را با هم بررسی کردیم، اجازه دهید که مهم‌ترین نکات استفاده از این محصول را هم مرور کنیم. برخی از مهم‌ترین بایدها و نبایدهای ماسک مو شامل موارد زیر هستند:

  • حتما ماسک مو را با توجه به نوع موهای خود و بر طبق نیاز موهای‌تان بخرید.
  • ماسک مو با آبکشی یا بدون آبکشی را هرگز روی موی کاملا خشک استفاده نکنید.
  • ماسک‌ مو را فقط هفته‌ای یک بار استفاده کنید و هیچ‌گاه بیش از حد ماسک نزنید.
  • مراحل استفاده از ماسک را جدی گرفته و حتما آن‌ها را به‌ترتیب پشت سر بگذارید.
  • از ماسک موی باکیفیت هر چند گران‌تر استفاده کنید تا دچار ریزش و… نشوید.
  • با توجه به نیاز مو، از چند  ماسک آبرسان، نرم‌کننده، تقویت‌کننده و…، استفاده نمایید.
  • هرگز از مقدار زیادی ماسک برای افزایش اثرگذاری استفاده نکنید.
  • پس از استفاده از ماسک مو، حتما با باد سشوار یا حوله گرم، کمی به مو حرارت بدهید.

همه این موارد، مهم‌ترین بایدها و نبایدها استفاده از ماسک مو هستند. با در نظر گرفتن همین 8 نکته مهم، ماسک اثرگذاری بسیار بهتری خواهد داشت و ماندگاری آن خیلی بیشتر می‌شود. حالا و در انتهای مطلب، تنها باید 3 مدل از بهترین ماسک‌های مو را به شما هم معرفی کنیم.

بهترین برندهای ماسک مو

برخی از بهترین ماسک‌هایی که می‌توانید برای درخشان‌شدن مو و کاهش خشکی و وز استفاده کنید، شامل موارد زیر هستند:

پنتن: ترمیم و تغذیه موها

ماسک موی داخل حمام Onrici ترمیم و بازسازی موها

یکی از بهترین و مشهورترین برندهای محصولات مو، برند پنتن است. این برند با سابقه درخشان فعالیت‌های خود، همیشه بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است. در صورتی که با خشکی، موخوره و وز بیش از حد موهای خود مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که یک بار از ماسک مو پنتن داخل حمام کمک بگیرید. این ماسک، یکی از بهترین محصولاتی است که با داشتن فرمولاسیون قوی باعث نرم و ابریشمی شدن موها می‌شود.

جلوگیری از شکنندگی موها بر اثر بی‌آبی و در نتیجه افزایش موخوره، از دیگر فواید بی‌نظیر این محصول است. تغذیه کامل مو، آبرسانی، محافظت در برابر حرارت و ایجاد یک لایه محافظتی در مقابل آلودگی، همه از ویژگی‌های این ماسک پنتن هستند.

لایتنس: نرم‌کننده قوی برای موهای خشک

ماسک مو آرگان لایتنس

رنگ‌کردن مداوم موها یا در معرض تابش آفتاب قرار گرفتن مو، به سوختگی و شکنندگی تارهای مو منجر می‌شود. در این موقعیت است که استفاده از یک ماسک موی مقوی، می‌تواند بخش زیادی از مشکلات موهای شما را از بین ببرد. ماسک مو لایتنس، یکی از بهترین محصولات خارجی است که با داشتن بافت غلیظ، عطر ملایم و اثرگذاری قوی، در مدت زمان کمی به یکی از محصولات پرطرفدار در بازار ایران تبدیل شده است.

تغذیه قوی و عمیق، درخشان‌شدن و نرمی موها، همه از فواید این محصول هستند. این ماسک فاقد سولفات و نمک بوده و با خیال راحت، می‌توانید هفته‌ای یک بار از آن استفاده کنید. حجم بسیار زیاد ماسک و قیمت عالی آن همراه با کیفیت بی‌نظیر، همه باعث شده‌اند که این ماسک یک انتخاب ایده‌آل برای اغلب مصرف‌کننده‌ها باشد.

گلیس: بازسازی و افزایش میزان رشد موها

ماسک مو Supreme Length گلیس

موها به دلایل مختلفی مثل استفاده از مواد شوینده بسیار قوی، عدم نگهداری مناسب یا رنگ‌کردن مداوم، دچار آسیب می‌شوند. ریزش شدید موها، از بین رفتن حالت زیبا و طبیعی آن‌ها، کدر شدن و کم‌پشت شدن، همه نشانه‌هایی از موی آسیب‌دیده است. برای تقویت موها در این وضعیت، اولین گام استفاده از یک ماسک موی بازسازی کننده باکیفیت خواهد بود.

در میان محصولات متنوع موجود در بازار، ماسک مو گلیس بازسازی کننده موها، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما به‌شمار می‌آید. این محصول موهای خسته و آسیب‌دیده را احیا می‌کند. باعث افزایش انعطاف‌پذیری ساقه مو شده و ایجاد یا افزایش موخوره را محدود خواهد کرد. حالت‌پذیری موها را نیز بیشتر کرده و موهایی سالم، بدون وز، نرم و ابریشمی در اختیار شما خواهد گذاشت.

موهایی درخشان و سالم با استفاده از بهترین ماسک‌های مو

نحوه استفاده از ماسک مو بسیار مهم است. استفاده اشتباه می‌تواند باعث آسیب بیشتر به موهای شما شود. در این مطلب، روش استفاده از ماسک با آبکشی یا بدون آن را با هم بررسی کردیم. مهم‌ترین بایدها و نبایدهای استفاده از ماسک را هم مرور کرده و بهترین زمان استفاده از ماسک مو را هم به شما گفتیم. حالا فقط کافی است که نوع موهای خود را در نظر بگیرید و با توجه به نیاز موهای‌تان، بهترین ماسک را خریداری کنید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا