مراقبت از پوست

با بهترین کرم دور چشم ایرانی و خارجی آشنا شوید

کرم دور چشم شاید یک محصول ضروری در روتین پوستی نباشد اما از آنجایی‌که پوست اطراف چشم یکی از حساس‌ترین نواحی صورت است که تحت شرایط خاص و با افزایش سن بسیار آسیب‌پذیر یا دچار تیرگی، چروک و پف می‌شود؛ استفاده از کرم زیر چشم از یک برند خوب، یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از این اتفاق است.

در این نوشته سراغ معرفی بهترین کرم ضد چروک دور چشم، کرم‌های رفع تیرگی و پف زیر چشم می‌رویم و با بررسی محصولات متنوع به شما کمک می‌کنیم تا بهترین برند دور چشم خود را انتخاب کنید و در مراحل روتین مراقبت از پوست استفاده از آنها را از سنین پایین‌تر جزو اولویت‌ها خود قرار دهید.

انواع کرم دور چشم

پوست دور چشم ممکن است دچار مشکلات مختلفی شود و از این رو مهم است ابتدا مشکل پوست دور چشم خود را شناسایی کنید و سپس بروید پوست دور چشم بسیار حساس است و به واسطه کم‌آبی یا افزایش سن و مراقبت نا صحیح ممکن است دچار مشکلات مختلفی شود. از این رو مهم است ابتدا مشکل پوست دور چشم خود را شناسایی کنید، سپس سراغ انتخاب و خرید کرم دور چشم مناسب بروید.

در ادامه با انواع کرم دور چشم برای رفع عارضه‌های پوستی اطراف چشم آشنا خواهیم شد.

رفع تیرگی دور چشم

سیاهی و تیرگی دور چشم علل زیادی دارد. کهولت سن، اختلالات ژنتیکی، خشکی مداوم چشم‌ها و مرطوب نبودن پوست مهم‌ترین عوامل ایجاد آن هستند. گریه کردن و ماندن زیر آفتاب در طولانی مدت ‌هم می‌تواند این عوامل را کاهش داده و کمبود رطوبت اطراف چشم تشدید کند.

پس بهترین کرم رفع سیاهی دور چشم، کرمی است که علاوه بر کاهش و از بین بردن تیرگی‌، با آبرسانی قوی و مداوم از ایجاد تیرگی مجدد در پوست جلوگیری کند.

بهترین کرم دور چشم ضد چروک و رفع سیاهی

– کرم دور چشم ضدچروک

علاوه بر گذر زمان، عواملی همچون ژنتیک، آلودگی‌های محیطی و اشعه‌های UVA و UVB آسیب جدی به پوست صورت وارد می‌کنند و باعث ایجاد چین و چروک‌های ناخوشایند و بد شکل روی پوست ما می‌شوند.

اگر شما هم قصد خرید بهترین کرم دور چشم بالای ۴۰ سال را دارید، باید به میزان SPF آن توجه کنید تا پوستتان در برابر اشعه و آلودگی‌ها محافظت شود و در نتیجه راهکاری عالی برای از بین بردن چین و چروک‌های صورتتان داشته باشید. بهتر است حد اقل SPF15 را برای دور چشم‌ها درنظر داشته باشید.

از طرفی خشکی دور چشم هم می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک پوست اطراف آن شود. برای درمان خشکی دور چشم استفاده از کرم‌ دور چشم ضد چروک که حاوی مرطوب کننده و آبرسان هستند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

کرم رفع تیرگی و سیاهی دور چشم

– کرم دور چشم برای پف زیر چشم

چطور سیاهی و پف زیر چشم را از بین ببریم؟ پف چشم یا bags under eyes به علت تجمع مایعات زیر پلک‌ ایجاد می‌شود و ظاهری خسته و پر تورم به چشم‌ها می‌دهد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که این عارضه آزارتان می‌دهد، می‌توانید از کرم دور چشم برای پف زیر چشم‌ استفاده کنید و این تورم را کاهش دهید.

بهترین کرم رفع پف زیر چشم

– کرم دور چشم ضد میلیا

میلیا دانه‌های کوچک سفید و زرد مایل به سفیدی است که در نقاط مختلفی در پوست بدن مشاهده می‌شود، البته که احتمال حضور آن‌ها در اطراف چشم‌ها بیشتر است. این دانه‌ها در واقع همان کراتین‌های (ساختار پروتئینی که سبب استحکام ناخن و موها می‌شود) به دام افتاده در منافذ خالی پوست هستند که دانه‌های کوچک و ریزی را روی سطح پوست به‌وجود می‌آورند و معمولاً با جوش و آکنه اشتباه گرفته می‌شوند‌.

علت به وجود آمدن میلیا می‌تواند عمل جراحی، مراقبت نکردن از پوست و موارد دیگر باشد؛ البته گاهی ممکن است این زائده‌های پوستی بدون دلیل در سنین مختلف به وجود بیایند. اگر شما هم این دانه‌های سفید مزاحم را روی پوست دور چشم خود مشاهده می‌کنید، بهتر است سراغ خرید کرم دور چشم ضد میلیا بروید.

بهترین کرم دور چشم ضد میلیا

یک پرسش بسیار مهم که بسیاری از افراد درگیر آن هستند، این است که آیا کرم دور چشم باعث میلیا می‌شود؟ باید بدانید اکثر دلایل به‌وجود آورنده میلیا ژنتیکی هستند اما اگر سراغ استفاده و خرید کرم دور چشم بی‌کیفیت بروید، می‌توانید باعث بروز میلیا روی پوست خود شوید. سعی کنید کرمی که انتخاب می‌کنید بافتی سبک داشته باشد و سنگینی اضافه روی پوستتان ایجاد نکند.

نحوه استفاده از کرم دور چشم

با پوست دور چشم نباید مانند پوست باقی نقاط بدن برخورد کرد، با آن مثل یک کودک رفتار کنید؛ با ملایمت و با ظرافت. برای آشنایی کامل با نحوه استفاده از کرم دور چشم پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله چگونه و چه زمانی از کرم دور چشم استفاده کنیم؟ داشته باشید.

نکته مهم: باید توجه داشته باشید کرم‌های دور چشم باکیفیت، معمولاً برای طیف گسترده‌ای از مشکلات کاربرد دارند اما تمرکز خود را روی یک نوع عارضه خواهند گذاشت. برای مثال کرم دور چشم ضد میلیا، سعی می‌کند دانه‌های سفید میلیا را در اطراف چشم شما کاهش دهد، اما ممکن است به حذف تیرگی یا پف زیر چشم شما نیز کمک کند.

در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم نمونه‌های عالی از بهترین مارک کرم دور چشم ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم. می‌توانید با خرید و استفاده از این کرم‌ها، زیبایی، روشنی و جوانی پوست دور چشم‌ خود را تضمین کنید.

ویژگی های بهترین مارک کرم دور چشم چیست؟

برخلاف تصور عموم گران بودن یک محصول عموما به معنای کیفیت بهتر آن نیست. مواد تشکیل دهنده و فرمولاسیون یک محصول بیشترین تاثیر را در اثرگذاری یک کرم دور چشم دارد. بهتر است تاثیرگذاری کرم دور چشم را بعد از تکمیل دوره مصرف از نظر میزان تاثیر بررسی کنید، نه صرفا با چندبار استفاده.

بهترین مارک کرم دور چشم ایرانی

بهترین کرم دور چشم ایرانی کدام است؟ جواب این سوال چندان آسان نیست، چرا که اخیرا برندهای ایرانی به شدت در حال رقابت با یکدیگر هستند و هریک با بهبود فرمولاسیون خود سعی در جلب رضایت مصرف‌کننده دارد. اما در این بازار رقابتی برندهای سینره، نئودرم، مای و پریم از پرطرفدارترین‌ها هستند.

بهترین مارک کرم دور چشم ایرانی

کرم دور چشم سینره

اگر بیشتر از ۲۵ سال سن دارید و دنبال بهترین دور چشم ایرانی می‌گردید می‌توانید به سراغ خرید کرم دور چشم سینره بروید. این کرم دارای کمپلکس MDI است که تاثیری زیاد در جلوگیری از ایجاد چین و چروک دور چشم دارد. به علاوه مواد به کار رفته در ترکیبات آن باعث کلاژن سازی و افزایش انعطاف پوست دور چشم می‌شود.

ویژگی‌ها:

  • بهبود گردش خون مویرگی
  • دارای کوآنزیم کیوتن و ویتامین E
  • سرشار از اسید‌های چرب ضروری مثل امگا ۳ و ۶
  • حجم: ۳۰ میلی‌لیتر

کرم دور چشم مای

یکی از بهترین برند‌های ایرانی در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، برند مای است. کرم دور چشم سه کاره مای جذبی سریع دارد و با افزایش خون رسانی در مویرگ‌های پوست دور چشم، تیرگی‌ها و پف آن را کاهش می‌دهد. به علاوه خاصیت نرم‌ و مرطوب‌کنندگی این محصول باعث می‌شود تا پوستی شفاف و بدون چروک داشته باشید.

ویژگی‌ها:

  • تحریک ساخت کلاژن
  • استحکام دهی پوست
  • دارای روغن جوجوبا و ویتامین‌های A و E
  • حجم: ۱۵ میلی‌لیتر

ضد آفتاب دور چشم سان اسکین

این محصول دارای SPF 50 است. اس‌پی‌اف‌ها ساختار‌هایی هستند که در برابر اشعه‌های آفتاب از پوست ما محافظت می‌کنند. پس اگر دوست دارید از پوست دور چشم خود در برابر آفتاب و در نتیجه آن خشکی محافظت کنید، می‌توانید سراغ خرید ضد آفتاب دور چشم سان اسکین بروید. این کرم یکی از نمونه‌های عالی از بهترین کرم دور چشم بالای ۴۰ سال محسوب می‌شود.

ویژگی‌‌ها:

  • پیشگیری از ایجاد چین و چروک پنجه کلاغی
  • آب‌رسانی عمیق
  • پیشگیری از خشکی و پیری ناشی از اشعه‌های آفتاب
  • حجم: ۲۰ میلی‌لیتر

کرم دور چشم ضد چروک هیدرودرم

اگر به دنبال تغذیه و ترمیم پوست دور چشم خود باشید می‌توانید با خیالی آسوده به سراغ خرید کرم دور چشم هیدرودرم بروید. این کرم دارای روغن بادام شیرین، شی باتر، گلیسیرین و ویتامین‌های ‌E و B5 است و به همین علت به سنتز‌های سلولی و ساخت کلاژن در پوست دور چشم شما کمکی ‌کند. به علاوه این کرم می‌تواند التهابات پوستی و پف زیر چشم را کاهش دهد. این کرم یکی از نمونه‌های ممتاز از بهترین کرم دور چشم برای بالای ۴۰ سال به شمار می‌آيد.

ویژگی‌ها:

  • دارای آنتی اکسیدان برای خاصیت ضد چروکی
  • افزایش رطوبت پوست اطراف چشم‌ها
  • کاهش افتادگی پوست‌ها با خاصیت لیفت کنندگی
  • حجم: ۲۰ میلی‌لیتر

کرم دور چشم ضد چروک، تیرگی و پف وچه

این کرم دور چشم برای افراد بالای ۲۰ سال مناسب بوده و کاملاً به کاهش چروک‌های دور چشم کمک می‌کند. این کرم خاصیت کشسانی پوست دور چشم را افزایش می‌دهد و PH پوست را در حالت طبیعی نگه می‌دارد. به علاوه دارای کافئین، ویتامین E و C، روغن آووکادو و کافئین است که این ترکیبات طبیعی به افزایش کارایی آن کمک خواهند کرد.

ویژگی‌ها:

  • کم کردن خطوط زیر چشم و چروک ناشی از آن‌ها
  • بدون پارابن و روغن‌های معدنی
  • بالا بردن جربان خون در مویرگ‌های پوست دور چشم
  • حجم: ۱۵ میلی‌لیتر

بهترین برند کرم دور چشم خارجی

بسیاری از ما استفاده از محصولات خارجی را ترجیح می‌دهیم. چرا که بر این باور هستیم که محصولات خارجی فرمولاسیون قوی‌تر و تاثیرگذاری بیشتری دارند. عموما در لیست بهترین کرم‌های دورچشم خارجی نام برندهای  اوریاژ، الارو، لورآل و نوتروژینا وجود دارد. در ادامه به معرفی بهترین کرم‌های دور و زیر چشم خارجی می‌پردازیم.

– بهترین کرم دور و زیر چشم خارجی

کرم‌های دور چشم خارجی عموماً کیفیت‌های بالایی دارند و همگی تحت لیسانس سازمان غذا و داروی جهانی تایید شده‌اند. چند نمونه از کرم دور چشم عالی خارجی را با هم بررسی می‌کنیم:

بهترین دور چشم خارجی کدام است؟

کرم دور چشم لوک اکتیو ژاک آندرل

اگر پوست دور چشم شما خشک شده و نیاز به یک مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده قوی دارد، پیشنهاد ما استفاده از بهترین دور چشم خارجی کرم دور چشم لوک اکتیو ژاک آندرل است. این کرم ترمیم و تغذیه کننده پوست است و خاصیت کشسانی پوست این ناحیه را با افزایش کلاژن سازی بالا می‌برد.

ویژگی‌ها:

  • ضد چروک و تیرگی‌های پوست دور چشم
  • دارای ویتامین E، کافئین و عصاره گیاهان مختلف
  • مرطوب و نرم‌کننده پوست دور چشم
  • حجم: ۱۵ میلی‌ لیتر

کرم دور چشم ضد چروک با خاصیت ضد تیرگی الارو

اگر  از تیرگی و چروک‌های پوست دور چشم خود خسته شذه‌اید و دنبال محصولی هستید که سریع و موثر این دو مشکل را حل کند، می‌توانید به سراغ کرم دور چشم الارو بروید. این محصول ضد چروک و تیرگی بوده و بافت آن ژله‌ای است و خیلی سریع جذب پوست شما می شود. به علاوه با استفاده از آن می‌توانید به بازسازی سلول‌های پوست دور چشم خود کمک کنید.

ويژگی‌ها:

  • بالا بردن انعطاف پذیری پوست
  • دارای شی باتر، روغن آرگان و کافئین
  • از بین برنده کیسه‌های زیر چشمی و پف آن‌ها
  • حجم: ۲۰ میلی‌لیتر

ژل کاهش پف دور چشم لیراک

ژل ضد پف دور چشم لیراک مدل Diopti Fatigue حاوی هیالورونیک اسید است که به واسطه آبرسانی کردن پوست دور چشم چروک و تیرگی‌های اطراف آن را از بین می‌برد. این کرم با فرمولاسیون خاص خود و ویتامین C به روشن‌تر شدن تیرگی دور چشم هم کمک زیادی خواهد کرد. این کرم یکی از بهترین کرم ضد چروک دور چشم خارجی است و طرفداران زیادی دارد.

ویژگی‌ها:

  • ضد پف
  • ضد تیرگی
  • کاهش چشمگیر چروک
  • سرشار از کافئین خالص، سدیم هیالورونات و ویتامین C
  • بافت ژل-کرمی و سبک
  • فاقد عطر و پارابن

ژل کرم دور چشم آبرسان عمیق و ضد خستگی ایوروشه

ژل کرم آبرسان ایوروشه مدل Hydra Vegetal یک ژل تازه است که رنگدانه‌های مرواریدی دارد. این ژل به کاهش تیرگی ناحیه اطراف چشم کمک کرده و آن را صاف و مرطوب می‌نماید. در این کرم از گیاه ادولیس Edulis استفاده شده است که آب را در خود نگه می‌دارد و آبرسان طبیعی پوست است. ایوروشه یک تولید کننده کرم دور چشم عالی خارجی است و نتیجه بخشی عالی دارد.

ویژگی‌ها:

  • پیشگیری از تشکیل و افزایش چین و چروک
  • تأمین رطوبت و آبرسانی کامل دور چشم
  • مانع تشکیل دانه های سفید رنگ و میلیا
  • رفع خستگی و ایجاد طراوت و شادابی
  • کاهش کبودی و تیرگی اطراف چشم
  • کاهش پف زیر چشم

دوست چشمان خود باشید

همان‌طور که گفتیم پوست دور چشم پوستی حساس  و نازک است و تغییرات جزئی می‌تواند باعث آسیب رساندن به آن یا ایجاد چروک، تیرگی و پف زیر چشم شود. برای جلوگیری از این عارضه‌ها در اطراف چشم خود حتما از یک کرم دور چشم خوب و از برندهای معتبر بازار استفاده کنید. ضرب المثلی قدیمی وجود دارد که می‌گوید: «چشم‌ها دریچه روح‌اند!» پس با مراقبت اصولی از پوست دور چشم خود، زیبایی را به چهره و حتی روح خود هدیه دهید.

سوالات متداول بهترین کرم دور چشم

کرم دور چشم را شب استفاده کنیم یا روز؟

کرم دور چشم حاوی SPF را باید در طول روز و زمان‌هایی که قرار است در معرض آفتاب قرار بگیریم، استفاده کنیم. اما بهترین زمان استفاده از دور چشم ضد چروک شب است زیرا در طول روز دست خوردن دور چشم، تعریق و تحرکات عضلات دور چشم در ایجاد تیرگی و چین و چروک تاثیر زیادی دارند.

بهترین کرم دور چشم را چطور انتخاب کنیم؟

با توجه به نیاز خود هنگام خرید بهترین کرم دور چشم، برند، حجم و فرمولاسیون کرم دور چشم و خواص آن (ضد چروک بودن، مرطوب‌ کنندگی، رفع تیرگی و از بین برنده پف زیر چشم) بسیار اهمیت دارد. این مقاله فهرستی از بهترین دور چشم ایرانی و خارجی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آیا کرم دور چشم باعث میلیا می‌شود؟

میلیا عموما دلایل ژنتیکی دارد اما استفاده از کرم‌های بی‌کیفیت از برندهای شناخته نشده هم می‌تواند باعث بروز میلیا شود.

آیا سن برای استفاده از کرم دور چشم مهم است؟
تیرگی پوست دور چشم ارتباطی به سن ندارد اما چین و چروک با بالارفتن سن شدیدتر می‌شود.

مواد تشکیل دهنده کرم‌های دور چشم چیست؟

کافئین، رتینول، هیالورونیک اسید، پیتیدها و ویتامین‌ها از مواد تاثیر گذار در فرمولاسیون کرم‌های دور چشم هستند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 2.5 / 5. مجموع آرا: 4

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا