آرایش صورت

آموزش میکاپ دانشجویی

میکاپ برای دانشگاه یکی از چالش‌هایی است که دختران زیادی با آن روبه‌رو هستند. با یک میکاپ دانشجویی ساده هم زمان کمتری برای حاضر شدن تلف می‌کنید، هم اگر اهل آرایش کردن هستید، می‌توانید ظاهر خود را طوری درست کنید که با محیط آموزشی دانشگاه در تضاد نباشد. ویدیو زیر یک نمونه آرایش دانشجویی ماندگار و ساده را آموزش می‌دهد. برای نمونه‌های دیگر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آرایش مخصوص دانشگاه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

آرایش دانشگاهی مانند هر آرایش دیگری دارای خصوصیاتی است که شما با دانستن این خصوصیات بهترین آرایش خود را انجام خواهید داد. آرایش دانشجویی ایرانی معمولا آرایشی سبک با رنگ‌های نود و مخملی است که جلب توجه زیادی نمی‌کند و تحمل آن برای طولانی مدت آسان است.

میکاپ دانشجویی

آموزش میکاپ مناسب برای دانشگاه

آرایش دانشگاه مانند آرایش مهمانی نیست که نیاز به صرف زمان زیاد و دقت خاص داشته باشد بلکه مهم است که علاوه بر زیبا کردن چهره شما و طروات بخشیدن به آن سبک و قابل تحمل به مدت طولانی باشد. در ادامه اصلی‌ترین مراحل یک آرایش ماندگار و اصولی را برایتان شرح می‌دهیم.

آموزش آرایش دانشجویی

قدم اول: پاک کردن صورت از هر گونه آلودگی

شستن صورت و پاک کردن آلودگی‌ها به ماندگاری آرایش و جلوه بهتر آن کمک زیادی می‌کند. به همین خاطر بهتر است به کمک یک شوینده صورت ملایم و متناسب با پوست صورت خود پوست خود را از آلودگی‌ها پاک کنید.

شستن صورت قبل از آرایش

قدم دوم: استفاده از مرطوب کننده صورت

بعد از شستن صورت با شوینده، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری کند. مرطوب‌کننده به پوست شما شادابی می‌بخشد و باعث بهتر نشستن کرم‌پودر روی پوست شما می‌شود. چرا که خشکی پوست یکی از علل ماسیدن کرم پودر روی پوست صورت است.

استفاده از مرطوب کننده در زیرساز آرایش دانشجویی

قدم سوم: زیر سازی پوست

داشتن پوستی یک رنگ و یک‌دست یکی از مهمترین ارکان آرایش است. شما می‌توانید در این بخش با توجه به ترجیحات خود و پس از پرایمر و کانسیلر از کرم پودر، بی‌بی کرم، سی‌سی کرم یا ضد آفتاب رنگی برای یک‌دست کردن پوست صورت خود استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که در صورتی که ترجیح می‌دهید از کرم پودر و بی‌بی کرم یا سی‌سی کرم استفاده کنید، باید حتما دارای حداقل SPF30 باشند تا از پوست شما محافظت کنند.

زیرسازی صورت در میکاپ دانشجویی

قدم چهارم: استفاده از خط چشم

خط چشم یکی از آن چیزهایی است که ممکن است از شما زمان زیادی بگیرد. از آنجایی که کشیدن خط چشم قرینه کار بسیار دشواری است و هرکسی نمی‌تواند از پس اینکار بربیاید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله چطور خط چشم بکشم؟ بزنید و از ترفندهای آن استفاده کنید. شما  می‌توانید با کشیدن یک خط چشم باریک و نازک به چشم‌های خود روح ببخشید و چشمان خود را از خواب‌آلودگی دور کنید.

خط چشم دانشجویی

قدم پنجم: استفاده از ریمل

در خرید ریمل برای دانشگاه حتما دقت کنید چرا که اگر ریملی بخرید که پس از یکی دو ساعت بریزد و پایین چشم شما را سیاه کند حسابی دردسر خواهید داشت. ریملی که برای دانشگاه انتخاب می‌کنید باید ضدآب باشد و نباید حس سنگینی به مژ‌ه‌های شما بدهد. حتی اگر شما خط چشم نکشید با زدن یک ریمل ساده می‌توانید آرایش کاملی داشته باشید. برای انتخاب نوع ریمل می‌توانید سری به مقاله راهنمای جامع انتخاب ریمل بزنید.

ریمل مناسب میکاپ دانشجویی

قدم پنجم: مرتب کردن ابروها

در چهره مدل و حالت ابرو بسیار‌ مهم است چرا که اگر ابروهای خود را با براش مرتب نکنید یا جاهای خالی ابروی خود را با سایه ابرو پر نکنید، آرایش شما ناقص می‌ماند و حالتی خسته به چهره می‌بخشد. می‌توانید با استفاده از یک براش و صابون ابرو، ابروهای خود را به سمت بالا لیفت کنید و تفاوت را در چهره خود ببینید.

لیفت ابرو برای آرایش دانشجویی

قدم ششم: آرایش لب

رنگ‌های نود مثل کالباسی، صورتی پاستیلی و مواردی این‌چنین می‌تواند انتخاب مناسبی برای آرایش دانشجویی باشد. یکی از گزینه‌های مناسب برای رژ لب دانشجویی، رژلب‌های مایع ۲۴ ساعته است چرا که برخی رژ لب‌ها سریع‌تر پاک می‌شود و نیازمند تمدید مجدد است.رژ لب دانشجویی

قدم هفتم: رژ گونه

رژ گونه نقش بسیار مهمی شادابی چهره دارد. علت این مهم بودن این است که اگر شما رنگ رژگونه خود را اشتباه انتخاب کنید یا بیش از حد رژ گونه بزنید باعث پیرشدن چهره و زشت شدن آرایش شما می‌شود. پس در آرایش مخصوص دانشگاه باید از رنگ‌هایی که ملایم‌تر هستند استفاده کنید همچنین مقدار این رژگونه آن‌قدر زیاد نباشد که مقنعه شما را کثیف کند.

نحوه زدن رژگونه در آرایش دانشجویی

نبایدهای آرایش برای دانشگاه

دانشگاه یک محیط آموزشی است که آرایش‌های تند و سنگین برای محیط آن مناسب نیستند. در ادامه به صورت موردی برایتان نکته‌های ممنوعه آرایش دانشگاه را برایتان شرح می‌دهیم.

  • استفاده از کرم‌پودرهای سنگین و چرب
  • استفاده از سایه‌های پررنگ و غلیظ
  • چشم‌های پهن و کشیده
  • استفاده از رژلب‌های براق و تند
  • استفاده از هایلایتر

انواع مدل آرایش دانشجویی دخترانه

آرایش غلیظ و زیاد، مخصوصاً در دانشگاه جذابیت زیادی ندارد. در واقع با آرایش حالت صورت خود را از بی‌حالی در می‌آورید. پس بهتر است که برای دانشگاه از مدل‌های آرایش ساده و نود استفاده کنید و از رنگ‌های جیغ، خط چشم‌های عجیب غریب، سایه‌های پر رنگ خودداری کنید.

تا اینجا خصوصیات یک آرایش ملایم مناسب دانشگاه را با هم بررسی کردیم و در ادامه آرایش دانشجویی دخترانه مناسب برای دانشگاه را معرفی می‌کنیم.

1. آرایش نچرال

میکاپ نچرال یا طبیعی یکی دیگر از مدل‌های آرایش برای دانشگاه است. در این نوع میکاپ تمرکز روی استفاده از رنگ‌های طبیعی است و سعی می‌شود از بخش‌های غیرطبیعی مثل استفاده از مژه مصنوعی و خط‌ چشم‌های پررنگ پرهیز شود. برای طبیعی‌تر شدن این آرایش می‌توانید به جای رژ، از تینت لب استفاده کنید.

آرایش دانشجویی ساده

2. آرایش ساده کره‌ای

اگر به بازیگر‌ها یا خواننده‌های زن جوان کره‌ای دقت کرده باشید، همگی پوستی جوان و شاداب و طبیعی دارند. در این آرایش تمام سعی شما باید بر نشان‌دادن طراوت و شادابی پوست باشد؛ پس بهتر است از سبک‌ترین لوازم‌آرایشی استفاده شود. هم‌چنین در سایه چشم در این مدل آرایش باید از طیف رنگ‌های صورتی، قهوه‌ای و نود انتخاب شود.

میکاپ برای دانشگاه

3. آرایش مینیمال اروپایی

در این آرایش مهم‌ترین چیزی که وجود دارد تمیزی و شادابی پوست است. بهتر است قبل از شروع آرایش از تونر یا سرم استفاده کنید تا تمیز بودن بافت پوست شما بیش‌تر نمایان شود. در آرایش اروپایی برای گونه‌ها و چشم‌ها از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود و پرپشت بودن ابروها بسیار اهمیت دارد. اگر ابروهای کم پشتی دارید می‌توانید با استفاده از سایه ابرو و ژل ابرو آن‌ها را پرتر نشان دهید.

آرایش ملایم دخترانه

4. آرایش مونوکروم

در آرایش مونوکروم از یک طیف رنگی استفاده می‌شود. به این صورت که تمامی رنگ‌های استفاده شده همگی با هم شباهت دارند. این میکاپ نسبت به سبک‌های دیگر سخت‌تر است و نیازمند شناخت دقیق رنگ‌ها است. رنگی که برای رژ گونه و لوازم آرایش خود در آرایش مونوکروم انتخاب می‌کنید باید متناسب با رنگ مو، چشم و پوست شما باشد.

آرایش مونوکروم دانشجویی

5. آرایش نود

آرایش نود یکی از آرایش‌هایی است که می‌توانید برای دانشگاه استفاده کنید. در این آرایش از رنگ‌های ملایم استفاده می‌شود و نه آن‌قدر ساده است که چهره را بی روح نشان دهد و نه آن‌قدر غلیظ است که صورت را کثیف نشان بدهد بلکه یک آرایش ملایم و ساده است.

آرایش نود مخصوص دانشگاه

بهترین محصولات برای آرایش دانشجویی

میکاپ دانشگاه باید در طول روز و سرکلاس قابل تحمل باشد و شمارا آزار ندهد یا از فرم طبیعی خود خارج نشود. به همین خاطر باید توجه کنید که برای میکاپ دانشگاه محصولات آرایشی با بافت سبک و ماندگاری بالا خریداری کنید. در ادامه سعی می‌کنیم محصولاتی را به شما پیشنهاد کنیم که در آرایش دانشجویی کاربرد دارند و با توجه به مصرف روزانه، قیمتی مقرون به صرفه برای شما دارد و پوست شما را در طولانی مدت دچار مشکل نخواهد کرد.

کرم پودر مات بادوام کالیستا

اگر پوست چربی دارید این محصول یک گزینهٔ عالی با قیمت مناسب برای شماست. پوشش این کرم‌پودر بسیار بالا است و دارای رنگ‌دانه‌های قوی دارد. آنچه این کرم پودر را برای دانشگاه انتخابی مناسب کرده، بافت بسیار سبک است و ماندگاری بالایی آن است.

هم‌چنین این کرم پودر رنگ‌بندی مختلفی دارد که بر اساس نوع رنگ پوست خود می‌توانید انتخاب کنید. این کرم‌پودر آبرسانی پوست هم انجام می‌دهد که باعث جلوگیری از خشکی پوست شما می‌شود و نکته مهم در مورد این محصول ضدآب بودن آن است و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

ویژگی‌ها:

  • ضدآب
  • دارای بافت طبیعی و سبک
  • مناسب برای انواع رنگ پوست
  • کاور و پوشانندگی بسیار بالا
  • حجم: ۳۵ میل

کرم پودر بادوام  مات
کالیستا

کرم پودر مات کالیستا مدل Long Lasting

40%
326100 195660
تومان

ریمل حجم دهنده رمیلیا

اگر مژ‌ه‌های کم پشت و کم‌رنگی دارید این ریمل مناسب شماست. چرا که با دارابودن رنگ‌دانه‌های مشکی و پررنگ به چهره شما روح می‌بخشد و مژه‌‌های شما را بسیار پر نشان می‌دهد. همچنین باعث خوش حالت شدن مژه‌ها می‌شود.

ویژگی‌ها:

  • دارابودن برس مخصوص
  • حجم دهنده به مژه‌های کم پشت
  • بدون ریزش
  • ماندگاری بالا روی مژه‌ها
  • جلوگیری از چسبیدن مژه‌ها به یکدیگر

ریمل حجم دهنده امیزینگ رمیلیا

رژ لب مایع ساتین مات کالیستا

رژ لب از آیتم‌های کامل‌کننده آرایش است و انتخاب رژ لبی که کیفیت و ماندگاری بالایی داشته باشد سخت است. این محصول فاقد سرب است و به‌سلامتی شما آسیب نمی‌زند، بافت مخملی دارد و برای استفاده چند ساعته گزینه بسیار مناسبی است.

ویژگی‌ها:

  • فاقد سرب
  • دارای بافتی نرم، روان و سبک
  • پوشش‌دهی کامل
  • ماندگاری فوق‌العاده
  • بدون ایجاد حساسیت و چسبندگی
  • حجم: ۶ میل

رژ لب مایع ساتین مات
کالیستا

رژ لب مایع ساتین مات کالیستا

20%
316300 253040
تومان

کلام آخر

آرایش دانشجویی ساده از چالش‌های دختران جوان است. در این مقاله سعی کردیم با معرفی راهکارها و محصولات مناسب برای آرایش دانشجویی به شما در حل این چالش کمک کنیم. اما باید بدانید که داشتن یک روتین پوستی مناسب هم تاثیر زیادی در شادابی و زیبایی شما دارد. حالا شما به ما بگویید که برای دانشگاه چه مدل آرایشی را ترجیح می‌دهید؟

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا