آرایش صورت

آموزش کانتور بینی گوشتی، بزرگ و صاف به صورت گام به گام

یک آرایش تمیز و شیک، اجزای مختلفی دارد و بدون شک شما هم می‌دانید که در حال حاضر، کانتور بینی به یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک آرایش مجلسی تبدیل شده است. با تکنیک کانتور بینی، شما می‌توانید کاری کنید که بینی شما برجسته‌تر یا حتی مسطح‌تر به نظر برسد. نکته مهم این‌جا است که هیچ فرمول یکسانی برای انجام این کار وجود ندارد و هر فرد با توجه به نوع بینی خود، نحوه آرایشی که دارد و از همه مهم‌تر نتیجه‌ای که به دنبال آن است، باید انواع کانتور بینی را بررسی کرده و یک مدل از آن را انتخاب کند. حالا اگر شما هم دقیقا نمی‌دانید که کانتور بینی چه مدل‌هایی دارد، چطور باید آن را انجام دهید و از همه مهم‌تر این‌که برای انجام این کار به چه ابزاری نیاز دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

انواع کانتور بینی

با توجه به انواع محصولات موجود در بازار، سه مدل کانتور را می‌توانید انتخاب کنید که شامل این موارد هستند:

کانتور کرمی: چرب و ماندگار

کانتور تایلامی دو طرفه


کانتورهای کرمی مثل کانتور و کانسیلر 2 طرفه مدل Wonder Stick تایلامی، بهترین انتخاب برای مبتدیان هستند. این کانتورها خطوط واضح و دقیق ایجاد می‌کنند و از آن مهم‌تر این‌که مانند کانتورهای پودری، به دقت و تجربه زیاد نیاز ندارند.
عرضه دو رنگ اصلی برای کانتور در یک محصول، دیگر دلیل محبوبیت این مدل کانتورها است. این مدل کانتور برای افراد دارای پوست خشک و نرمال، عالی است. از ایجاد ترک‌های ناشی از خشکی پوست بر روی خطوط اخم و اطراف بینی بر اثر چین و چروک‌های گوشه چشم جلوگیری کرده و یک نمای صاف و یک‌دست ایجاد می‌کند.

کانتور پودری: سبک و مناسب استفاده روزمره

کانتور پودری رولوشن مدل اولترا


یکی از بهترین و البته رایج‌ترین مدل کانتورها، انواع کانتور پودری است. استفاده از این کانتورها نسبتا راحت بوده و مدل پودری برای پوست چرب، ایده‌آل خواهد بود. کانتور پودری، باعث چرب شدن بینی نمی‌شود و از آن مهم‌تر این‌که بخشی از چربی ایجاد شده پوست را هم به خود جذب می‌کند. بنابراین اگر پوست چرب دارید و می‌خواهید یک کانتور بینی مناسب بخرید، یک مدل پودری مثل پالت کانتور پودری مدل Ultra رولوشن را امتحان کنید.

کانتور مایع: فیدکردن سریع و راحت

انواع کانتور بینی مایع، ظاهری مشابه رژهای مایع دارند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت و سریع است. استفاده از این نوع کانتور برای افراد دارای پوست مختلط و حتی خشک، عالی است. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که انواع کانتور مایع بینی، چربی بسیار کمتری نسبت به کانتور کرمی دارند، بنابراین اگر پوست‌تان چرب است و استفاده از کانتور پودری برای شما یک چالش واقعی است، با خیال راحت یک کانتور مایع انتخاب کرده و به‌راحتی بینی خود را فرم دهید.
استفاده از این مدل کانتور مشابه این است که کانتور بینی با مداد ابرو انجام دهید. کانتور مایع به دلیل ظرافت اپلیکاتور خود، همان شرایط را برای شما ایجاد خواهد کرد و خیلی سریع و راحت، می‌توانید نقاط برجسته بینی را با کانتور، عمیق‌تر جلوه دهید.

برای کانتورینگ بینی چه وسایلی مورد نیاز است؟

حالا و پس از این توضیحات، اگر کانتور بینی مورد نیاز خود را انتخاب کردید، زمان آن رسیده است که انواع ابزار برای کانتور را هم تهیه کنید:

انتخاب رنگ کانتور بینی متناسب با پوست

در صورت انتخاب رنگ نامناسب برای کانتور، همه زحمات شما به هدر می‌روند و حتی برترین تکنیک‌های کانتور کردن، هیچ نتیجه خوبی برای شما ایجاد نخواهند کرد.
بهترین رنگ مناسب برای کانتور صورت خود را به این شکل تعیین کنید: تیره‌ترین رنگ کانتور باید حداقل دو درجه از پوست طبیعی شما تیره‌تر و روشن‌ترین رنگ کانسیلر، باید حداقل دو درجه از پوست شما روشن‌تر باشد. اگر قصد دارید یک پالت با چند رنگ بخرید، به تناژ پوست خود توجه کرده و یک پالت متناسب تهیه نمایید که رنگ‌های مختلف آن، شباهت زیادی با رنگ پوست شما داشته باشند.

انواع براش

براش کانتور بینی

پس از انتخاب کانتور مورد نظرتان، مهم‌ترین ابزاری که باید داشته باشید، انواع براش است. شما برای یک کانتور حرفه‌ای حداقل به سه براش نیاز دارید:

  • براش متوسط: برای رسم خطوط کانتورینگ
  • براش پهن: برای فید کردن خطوط اصلی کانتور
  • براش تیز و کوچک: برای کانسیلر و هایلایتر و ایجاد نقاط روشن روی پوست

برخی براش‌های جدید وجود دارند که مسطح هستند و درست در بخش میانی آن‌ها، یک شکاف وجود دارد. این براش‌ها هم در برخی مواقع کاربردی خواهند بود. هر چند به این نکته نیز باید توجه کنید که هر مدل بینی، یک کانتورینگ اختصاصی نیاز دارد و این براش‌ها تنها برای بینی‌های صاف و کشیده مناسب هستند.

پد مخصوص

پد کوچک چندتایی


برخی افراد ترجیح می‌دهند که کانتور و کانسیلر را بدون براش و با استفاده از انواع پد، فید کنند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، به یک پد بزرگ برای فید کردن کرم و یک بسته پد اسفنجی کانسیلر و کانتور پنج عددی جنرال نیاز خواهید داشت. پدها را خیس کنید و سپس با استفاده از چند پد کوچک و مجزا، خطوط تیره کانتور و بخش‌های روشن کانسیلر را محو کنید. با این کار، یک کانتورینگ جذاب و ایده‌آل به‌دست می‌آورید.
علاوه بر این ابزارها، برخی افراد با توجه به تکنیک‌های مختلف، از روش کانتور بینی با چنگال استفاده می‌کنند که در این صورت، داشتن یک چنگال اختصاصی هم یکی از لوازم مورد نیاز خواهد بود. این تکنیک برای افراد دارای بینی بلند و مسطح مناسب است که دو خط تیره یکسان در دو طرف بینی و یک خط روشن در وسط ابروی خود نیاز دارند.
پس از فراهم‌کردن ابزار مورد نیاز، حالا وقت آن رسیده است که آموزش کانتور بینی را با هم شروع کنیم.

آموزش گام به گام کانتورینگ بینی

خطوط کانتور بینی


قبل از هر چیز باید بدانید که کانتور بخش‌های مختلف صورت، یکی از آخرین مراحل آرایش است. بنابراین پس از اتمام آرایش ابرو و چشم، پوست صورت‌تان را با تونر تمیز کنید. مقداری مرطوب کننده بزنید. از پرایمر استفاده کرده و در نهایت کرم پودر بزنید. پس از آن، زمان ایجاد خطوط تیره و روشن روی پوست فرا می‌رسد که در این مطلب، قصد داریم به‌صورت اختصاصی به آموزش کانتور بینی بپردازیم. برای این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده‌کردن بیس کار

آماده‌سازی زیرساز پوست

پس از اتمام آرایش چشم، به‌ترتیب تونر، مرطوب کننده و پرایمر بزنید تا پوست بینی شما آماده مراحل کانتورینگ شود.

مرحله دوم: کانسیلر

کانسیلر


کانسیلر باعث می‌شود که بخشی از بینی شما برجسته‌تر شود. بنابراین استفاده درست و دقیق از کانسیلر، اهمیت زیادی دارد. با دقت و پس از در نظر گرفتن مدل بینی‌تان، خطوط مناسب را با کانسیلر روشن کنید.

مرحله سوم: کانتور کردن

کانتور

با توجه به مدل بینی خود، دو طرف بینی را با خطوط عمودی یا بخش‌هایی از بینی را با خطوط افقی، مشخص کنید. اگر از کانتور مایع یا کرمی استفاده می‌کنید، رسم خطوط ظریف برای شما بسیار راحت خواهد بود. البته اگر کانتور شما پودری است، باید از یک براش ظریف با نوک کج و تیز استفاده کنید که خطوط صاف، تیز و تمیز رسم نمایید.

مرحله چهارم: فید کردن

فید کردن

ناگفته پیدا است که اگر نتوانید خطوط رسم‌شده در دو بخش قبل را به‌خوبی محو کنید، همه زحمات شما به باد می‌رود. پس با یک براش تمیز، خطوط را به‌آهستگی و با حرکات دورانی فید کنید. اگر در این بخش از پد استفاده می‌کنید، حتما دو پد مجزا برای کانسیلر و کانتور داشته باشید و با حرکات آهسته و ضربات نرم، مرز خطوط پررنگ را در هم محو کنید.

مرحله پنجم: هایلایتر

هایلایتر

هایلایتر برای آرایش شب و مجلسی، ضروری است. بنابراین اگر قرار است به یک قرار دوستانه در روز بروید، بهتر است که این مرحله را حذف کنید. مقدار بسیار کمی هایلایتر با رنگ دل‌خواه (ترجیحا صدفی یا طلایی بسیار روشن)، بر روی نوک بینی و مقدار بسیار کمتری در پل بینی بزنید. این کار باعث می‌شود که نوک بینی شما برجسته‌تر دیده شود و بینی عروسکی‌تری داشته باشید.

مرحله ششم: نتیجه نهایی

بینی کانتورشده


از کمی فاصله به تصویر خود در آیینه نگاه کنید و توجه داشته باشید که همه خطوط به‌خوبی در هم فید شده باشند. اگر این بخش هم به‌خوبی انجام شده است، از نتیجه نهایی کار خود لذت ببرید!
این مراحل، بخش‌های اصلی یک کانتورینگ حرفه‌ای بینی هستند. نکته مهم اما این‌ است که هر بینی با توجه به فرم خود، یک روش اختصاصی برای کانتورینگ نیاز دارد که در بخش بعدی، به بررسی مدل‌های مختلف و نحوه کانتورینگ هر کدام پرداختیم.


در مجله خانومی درباره تفاوت کانتور و کانسیلر بیشتر بخوانید


برای هر یک از انواع بینی چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد؟

در صورتی که هر بار با امتحان یک تکنیک جدید برای کانتور بینی، با یک نتیجه بد مواجه شده‌اید و دقیقا نمی‌دانید که چرا هیچ‌کدام از تکنیک‌ها برای شما کارآمد نیستند، باید به شما بگوییم که حلقه گمشده آرایش شما، عدم توجه به فرم بینی‌تان است. در این بخش، انواع بینی‌ها و کانتورهای مناسب آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین مدل را با توجه به فرم صورت و بینی خود، انتخاب کنید:

بینی گوشتی


این مدل بینی‌ها پره‌های بزرگی دارند و معمولا در نقطه خط اخم، برجسته‌تر هستند. برای کانتور بینی گوشتی و بزرگ، ابتدا و پیش از هرچیز، نقطه وسط بینی را یافته و به‌صورت افقی، آن را با روشن‌ترین رنگ مناسب پوست خود، حدودا دو تا سه سانت، روشن کنید.
پس از آن، از زیر تاج ابرو تا نقطه‌ای که با کانسیلر معین کردید، از هر دو طرف، خط عمودی بکشید. در اطراف ناحیه روشن‌شده، هیچ خط تیره‌ای رسم نکرده و تنها نوک بینی را با یک حالت U شکل، محدود کنید. همه خطوط را با براش یا پد، محو کنید و از نتیجه کار خود لذت ببرید!

کانتور بینی گوشتی

بینی دراز

بینی‌های دراز معمولا صاف و کشیده هستند. برای این مدل بینی، قسمت نوک را با یک خط عرضی از بقیه بخش‌ها جدا کنید تا پس از اتمام کار، یک فرم کوتاه و شیک ایجاد شود. نوک بینی را با کانسیلر روشن کرده و پل بینی را نیز با مقداری کانسیلر، از بقیه بخش‌ها جدا نمایید. میزان کمی کانتور را به دو طرف افزوده و با یک براش یا پد، همه خطوط عرضی و عمودی را محو کنید.

بینی عقابی

برای کانتور بینی عقابی، از رسم خطوط خمیده پرهیز کنید و خطوط شکسته و صاف با زاویه‌های مشخص، در اطراف بینی رسم نمایید. این کار باعث می‌شود که خمیدگی سطح بینی کمتر نمایان شود.
کار خود را با رسم دو خط زاویه دار از زیر تاج ابرو تا ابتدای بینی شروع کنید. پس از آن، خطوط صافی را در هر دو سمت بینی رسم کرده و بخش زیرین بینی و نزدیک پره‌ها را هم تیره کنید.

کانتور بینی عقابی و خم

بینی کج

بینی کج معمولا در یک نقطه شکستگی یا انحنا دارد. نقطه شکستگی و عمق بینی خود را بیابید و آن را با کانسیلر مشخص کنید. این کار باعث می‌شود که سایه تیره روی آن بخش از بینی از بین رفته و همه نقاط بینی شما کاملا مسطح به نظر برسد. اگر در بخش شکستگی خود، یک نقطه برجسته هم دارید، آن نقطه را نیز با کانتور، کمی پنهان کنید.
پس از آن، کافی است که مدل بینی‌تان را در نظر بگیرید و با استفاده از روش‌های مختلفی که در این بخش وجود دارند، یک مدل را انتخاب کرده و خطوط کانتورینگ متناسب با بینی‌تان را رسم نمایید. پس از آن خطوط را فید کرده و از دیدن بینی جدید خود، لذت ببرید!

کانتور بینی کج

بینی استخوانی

برای کانتور بینی استخوانی، ابتدا یک خط عرضی درست مثل مدل بینی‌های کشیده و دراز رسم کنید که نازک و استخوانی بودن بینی‌تان، کمتر دیده شود. پس از آن بخش پایینی بینی و در کنار پره‌ها را تیره کنید. دو طرف بینی را با کانسیلر کمی روشن نمایید تا حس تیزی و استخوانی‌بودن کمتر شود. با کمک یک پد یا براش، خطوط اصلی را کمرنگ کرده و آن‌ها در هم محو کنید و نتیجه کار خود را ببینید.

بینی مثلثی


بینی مثلثی، بسیار زیبا است و تنها با چند حرکت کوچک، می‌توانید یک کانتور بینی بسیار حرفه‌ای داشته باشید. برای کانتور بینی مثلثی، از تاج ابرو تا یک چهارم بالای ابروهای خود را با استفاده از کانسیلر، روشن کنید. این کار باعث می‌شود که بینی شما نمایان‌تر شده و در نگاه اول، برجسته‌تر به‌ نظر برسد.
پس از آن یک U بزرگ در انتهای بینی‌تان رسم کرده و بدون استفاده از کانسیلر، تمام خطوط را محو نمایید.

کانتور بینی مثلثی

بینی صاف

بینی صاف هم یکی دیگر از بینی‌های جذاب است که کانتور کردن آن بسیار راحت خواهد بود. اگر یک بینی صاف دارید، از تاج ابرو تا نوک بینی خود را از هر دو طرف، به هم وصل کنید. دو خط تیره در دو سمت بینی شما ایجاد خواهد شد. با استفاده از پد یا براش، خطوط را محو کنید و بدون استفاده از کانسیلر، یک فرم برجسته و واضح برای بینی‌تان ایجاد نمایید.

کانتور بینی صاف

بینی باریک

بینی‌های باریک، معمولا بخش میانی بسیار ظریف و کوچکی دارند. اگر احساس می‌کنید که میزان باریکی بینی شما بسیار زیاد است و کمی حجیم‌شدن، می‌تواند ظاهر زیباتری به شما بدهد، از کانسیلر بیشتری در بخش میانی استفاده کنید. برای این کار، خط وسط بینی را چشمی مشخص کرده و دو طرف آن خط فرضی را با کانسیلر، رسم کنید. در کنار خطوط کانسیلر و در نزدیکی گونه‌ها، کمی کانتور بزنید و همه خطوط را فید کنید. این روش باعث برجستگی و پهن‌شدن دماغ شما می‌شود.

کانتور بینی باریک

حرف آخر: تکرار، تکرار، تکرار

انواع کانتور بینی می‌تواند باعث تغییر شکل کلی بینی شما شود. به همین خاطر توجه به جزئیات، اهمیت بسیار زیادی در این بخش از آرایش دارد، چون فقط کمی حواس‌پرتی می‌تواند تمام زحمات شما را هدر دهد. بنابراین ابتدا ابزار خود را مشخص کنید، سپس نوع بینی خود را یافته و با استفاده از روش‌های گفته شده در این مطلب، بهترین مدل متناسب خود را اجرا کنید. اگر در اولین دفعه‌ها نتیجه مورد نظر شما به دست نیامد، نگران نباشید. با کمی تکرار و تمرین، حتما به همان کانتور بینی ایده‌آل و شیک مد نظرتان می‌رسید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.9 / 5. مجموع آرا: 15

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا