روتین پوستیمراقبت از پوست

بهترین شوینده صورت برای پوست خشک و حساس ایرانی و خارجی

چه زمانی سراغ انتخاب بهترین شوینده صورت برای پوست خشک و حساس می‌رویم؟ زمانی که پوست خشک شده باشد. یعنی وضعیت ناخوشایندی که پوست، خیلی سریع آب مورد نیازش را از دست می‌دهد و اصطلاحاً «کم‌آب» می‌شود. سن بالا، سابقه درمان پزشکی، تغییرات فصلی و دوش گرفتن با آب داغ از جمله عواملی‌اند که می‌توانند به‌صورت مستقیم باعث خشکی پوست شوند. از جمله ویژگی‌های یک پوست خشک می‌توان به پوسته‌پوسته شدن، خارش و ترک خوردن بافت پوست اشاره کرد. بیشتر افراد ممکن است به‌طور طبیعی دچار خشکی پوست شوند، اما زمانی که روغن‌ها طبیعی و رطوبت مورد نیاز پوست تأمین شود، این اتفاق هرگز رخ نمی‌دهد.

انتخاب بهترین شوینده صورت برای پوست خشک و حساس، یکی از روش‌های درمان و پیشگیری خشکی پوست محسوب می‌شود. خشکی پوست می‌تواند هر قسمت از پوست بدنتان را تحت تاثیر قرار دهد و معمولاً دست‌ها، بازوها و پاها درگیر این شرایط می‌شوند. اضافه کردن لوازم مراقبت پوستی مفید مثل کرم‌های مرطوب‌کننده، شوینده‌ها، کرم‌های آبرسان و کرم دور چشم به روتین روزانه می‌تواند پوستی شاداب، باطراوت و درخشان را برایتان به ارمغان بیاورد. در این مقاله از وب‌سایت خانومی، به سراغ بررسی علل رایج خشکی پوست (از جمله شرایط محیطی و بهداشتی)، چگونگی پیشگیری و معرفی 10 شوینده صورت از برندهای ایرانی و خارجی رفته‌ایم.

نگاهی به 5 علت اصلی خشکی پوست

 دلیل خشکی پوست

خشکی پوست زمانی ایجاد می‌شود که پوست به‌صورت ناگهانی و خیلی سریع رطوبت و آب از دست می‌دهد؛ دقیقاً مثل زمین سرسبزی که مسیر آبرسانی و آبیاری آن به یکباره بسته می‌شود. چند عامل مهم وجود دارند که می‌توانند باعث از دست رفتن رطوبت مورد نیاز پوست و در نتیجه، خشکی پوست شوند. مهم‌ترین عوامل خشکی پوست عبارت‌اند از:

  • کهولت سن: افراد مسن بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به خشکی پوست هستند. با افزایش سن، منافذ پوست به‌صورت طبیعی چربی کم‌تری تولید می‌کنند و خطر خشکی پوست افزایش پیدا می‌کند.
  • سابقه بیماری: اگر افراد سابقه بیماری‌های ارثی و آلرژیک داشته باشند، به احتمال زیاد اگزما یا درماتیت سبورئیک (از جمله بیماری‌هایی که باعث پوست خشک می‌شوند) را تجربه خواهند کرد.
  • تغییرات فصلی: خشکی پوست در ماه‌های پاییز و زمستان که سطح رطوبت در آن‌ها نسبتاً پایین می‌آید، شایع‌تر از فصل‌های دیگر است. در فصل تابستان، سطح بالای رطوبت از خشک شدن پوست به‌دلیل تغییرات فصلی جلوگیری می‌کند.
  • عدم استفاده از محصولات مراقبت پوست: عدم استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده، کرم‌های دور چشم و غیره می‌‌تواند روی کاهش مواد مغذی پوست تاثیر بگذارد و پوست را اصطلاحاً فقیر کند. با انتخاب محصولات مراقبت پوست مناسب مثل بهترین شوینده صورت برای پوست خشک، می‌توانید تا حدود زیادی از ابتلا به خشکی پوست پیشگیری کنید.
  • عادات اشتباه در استحمام: حمام کردن با آب خیلی گرم یا داغ باعث افزایش خشکی پوست و آسیب به سلول‌های پوستی می‌شود.

نکات مهم برای انتخاب بهترین شوینده صورت برای پوست خشک

نکات مهم برای انتخاب شوینده پوست خشک و حساس

شوینده پوست صورت یا Face Wash Toner، به‌دلیل برخورداری از فرمولاسیون آب‌مانند، باعث پاکسازی و مرطوب کردن پوست به‌صورت هم‌زمان می‌شوند. به‌همین دلیل است که شوینده پوست صورت، بهترین گزینه درمان خشکی پوست در بین سایر محصولات مراقبت پوستی مثل سرم‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌ها محسوب می‌شوند.

طبق گفت کارشناسان حوزه پوست و زیبایی، شوینده‌های صورت می‌توانند باعث کاهش منافذ بزرگ پوست، آبرسانی و پاکسازی سلول‌های پوستی شوند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن این 2 نکته مهم، بهترین شوینده صورت برای پوست خشک را به‌راحتی انتخاب کنید:

  • مواد تشکیل‌دهنده: شوینده‌های صورت با 2 نوع فرمولاسیون الکلی و غیرالکلی وارد بازار می‌شوند. شوینده‌های مبتنی بر الکل، می‌توانند به تعادل تولید چربی در سطح پوست کمک کنند و طبیعتاً برای افراد با پوست چرب مناسب‌اند. در عوض، شوینده‌های غیرالکلی صورت به‌دلیل ساختار ملایمی که دارند، به درد پوست‌های خشک می‌خورند. همچنین، بهترین شوینده صورت برای پوست خشک حاوی ترکیبات لایه‌بردار مثل AHA و BHA برای تقویت گردش سلولی و همچنین اسید هیالورونیک برای هیدراته کردن پوست است.
  • عملکرد: فرمولاسیون به‌کاررفته در تولید شوینده صورت، باعث نتیجه مثبت یا منفی روی پوست صورت شما می‌شود. فرمولاسیون بعضی از شوینده‌ها باعث اصلاح رنگ پوست و باز کردن منافذ می‌شود. در حالی که بعضی دیگر باعث رفع تیرگی، تأمین رطوبت مورد نیاز و رفع خشکی پوست خواهند شد. در هر صورت، مطمئن شوید که یک شوینده مناسب پوست خشک را انتخاب می‌کنید.

معرفی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک ایرانی

تعداد برندهای معتبر ایرانی که در زمینه تولید محصولات مراقبت پوستی فعالیت می‌کنند، کم نیست. در ادامه به 5 شوینده صورت پوست خشک ایرانی مناسب اشاره می‌کنیم که هم‌اکنون در بازار موجود هستند:

1. ژل شست‌وشو و شوینده صورت هیدرودرم مناسب پوست خشک

ژل شست‌وشو و شوینده صورت هیدرودرم مناسب پوست خشک

برخورداری از مواد مغذی و عصاره‌های گیاهی، از جمله ویژگی‌هایی‌اند که بهترین شوینده صورت برای پوست خشک مثل ژل شستشو هیدرودرم دارد. این محصول حاوی لاکتات سدیم، ژل آلوئه‌ورا، عصاره شی‌باتر، گلیسیرین و دکسپانتنول است که همگی از جمله مواد مغذی پوست خشک محسوب می‌شوند. پوست خشک، رطوبت کمی دارد و در اثر تابش نور خورشید و آلودگی‌های محیطی، رطوبت خود را سریعاً از دست می‌دهد.

وجود آلوئه‌ورا و گلیسیرین در این محصول باعث می‌شوند که خشکی پوست در اثر عوامل محیطی و غیرمحیطی (مثل کمبود مواد مغذی پوست)، دچار شرایط بدتر نشود. از جمله ویژگی‌های مهم این محصول ایرانی:

  • پاکسازی سلول‌های مرده پوست
  • حفظ تعادل در رطوبت مورد نیاز پوست
  • ضد خشکی و سازگار با PH پوست انسان
  • بازسازی و ترمیم سلول‌های پوست خشک
  • فاقد پارابن و مواد صابونی
ژل شستشو صورت پوست خشک
هیدرودرم

ژل شستشو صورت پوست خشک هیدرودرم

19%
107000 86670
تومان

2. فوم شست‌وشو هیدرودرم مناسب پوست‌های حساس

فوم شست‌وشو هیدرودرم مناسب پوست‌های حساس

فوم‌های شست‌وشوی صورت از جمله انواع شوینده‌های پوست صورت محسوب می‌شوند که به‌دلیل طراحی متفاوت، کاربرد آسانی هم دارند. این محصول برای استفاده روزانه آقایان و خانم‌ها طراحی شده است و به‌دلیل برخورداری از عصاره آلوئه‌ورا و بابونه، علاوه بر کاهش التهاب و قرمزی، از رشد آکنه جلوگیری می‌کند.

کاربردی‌ترین ویژگی این فوم شست‌وشوی صورت، رطوبت‌رسانی عمیق به عمق پوست است که باعث ترمیم شرایط پوست‌های حساس و حتی خشک می‌شود.

نگاهی به ویژگی‌های اصلی این محصول به‌عنوان بهترین شوینده صورت برای پوست خشک و حساس:

  • ضد آلودگی هوا
  • التیام‌بخش پوست‌های حساس و آسیب‌دیده
  • حاوی عصاره‌های بابونه و آلوئه‌ورا
  • فاقد پارابن، SLES و مواد صابونی

3. ژل شست‌وشوی لافارر ویژه پوست خشک و حساس

 ژل شست‌وشوی لافارر ویژه پوست خشک و حساس

ژل شست‌وشوی لافارر، به‌دلیل عدم برخورداری از پارابن و مواد صابونی، انتخاب خوبی است برای مصرف روزانه و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از گردوغبار. بسیاری از افراد این محصول را به‌عنوان بهترین شوینده صورت برای پوست خشک معرفی می‌کنند و دلیل خود را عصاره‌های گیاهی موجود در آن می‌دانند. این ژل شوینده صورت حاوی عصاره‌های گل شیرین‌بیان، گلیسیرین، بابونه و آلوئه‌وراست و علاوه بر پاکسازی صورت باعث آبرسانی عمیق در سلول‌های پوستی می‌شود.

از جمله ویژگی‌های این محصول به‌عنوان بهترین شوینده صورت برای پوست خشک و حساس:

  • حاوی آلانتوئین، بیولین، دسکپامتنول و سدیم برای ترمیم پوست خشک
  • حاوی عصاره‌های گیاهی برای درمان پوست حساس
  • حاوی نرم‌کننده، رفع قرمزی و التهاب و تسکین‌دهنده پوست آسیب‌دیده

4. فوم شست‌وشوی ژنو بایوتیک مناسب پوست خشک و حساس

 فوم شست‌وشوی ژنو بایوتیک مناسب پوست خشک و حساس

پوست‌های خشک و حساس به لایه‌برداری ملایم و همیشگی نیاز دارند و فوم شوینده ژنو بایوتیک به‌دلیل برخورداری از پاک‌کننده قوی و لایه‌بردار، انتخاب خوبی برای این نوع پوست‌هاست. همچنین، این محصول ایرانی حاوی عصاره آلوئه‌ورا هم است و به‌همین دلیل باعث آبرسانی عمیق، تسکین پوست و حفظ رطوبت در آن می‌شود.

فوم شست‌وشوی ژنو بایوتیک به‌عنوان یکی از بهترین شوینده‌های صورت برای پوست خشک دارای چنین ویژگی‌هایی است:

  • برخورداری از PH مناسب پوست
  • مناسب استفاده روزانه
  • فاقد پارابن و صابون
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

5. ژل مرطوب‌کننده و شست‌وشوی سینره ویژه پوست خشک

ژل مرطوب‌کننده و شست‌وشوی سینره ویژه پوست خشک

بهترین شوینده صورت برای پوست خشک و آسیب‌دیده، کمک به پاکسازی منافذ مسدودشده پوست است که در اثر باقی ماندن لوازم آرایشی، چربی‌های اضافه و غیره دچار آسیب شده‌اند. ژل شوینده صورت سینره، از چنین قابلیتی برخوردار است و به‌دلیل داشتن مرطوب‌کننده، باعث بهبود وضعیت پوست‌های خشک می‌شود.

همچنین، این محصول به‌عنوان یک شوینده ملایم هم به‌حساب می‌آید و علاوه بر پاکسازی، از خشکی یا کشیدگی پوست جلوگیری می‌کند. برای آشنایی بیشتر با عملکرد این شوینده پوست صورت به این ویژگی‌ها دقت کنید:

  • حاوی آبرسان
  • فاقد پارابن و مواد صابونی
  • دارای PH مناسب پوست و بدون تست حیوانی

معرفی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک خارجی

برندهای خارجی تولیدکننده محصولات مراقبت پوست، متعدد و مختلف‌اند و بعضی از برندهای متفرقه با تقلید از این برندها محصولات تقلبی و فیک را روانه بازار کرده‌اند. بنابراین، انتخاب بهترین شوینده صورت برای پوست خشک خارجی کمی چالش‌برانگیز است. به‌همین دلیل، 5 نمونه موفق از شوینده‌های صورت خارجی برای پوست خشک را به شما معرفی خواهیم کرد:

1. ژل شستشو صورت نوتروژینا ویژه پوست حساس

ژل شستشو صورت نوتروژینا ویژه پوست حساس

برخورداری ژل شستشو نوتروژینا از عصاره زردچوبه، علاوه بر پاکسازی و لایه‌برداری ملایم پوست، از بروز جوش هم جلوگیری می‌کند. این محصول آمریکایی با میزان PH سطح پوست انسان هم سازگار است و به‌دلیل عدم برخورداری از پارابن و مواد صابونی، برای مصرف روزانه توصیه می‌شود.

خاصیت ضد جوش عصاره زردچوبه، علاوه بر جلوگیری از لک‌ها و آکنه‌های پوستی، از التهاب، قرمزی و خشکی پوست هم جلوگیری می‌کند. ضمناً آنتی‌اکسیدان موجود در این شوینده صورت، از پوست خشک و حساس در برابر رادیکال‌های آزاد محیط محافظت می‌کند. از جمله ویژگی‌های این محصول به‌عنوان یکی از بهترین ژل‌های شستشوی صورت برای پوست خشک می‌شود به این نکات اشاره کرد:

  • فاقد روغن‌های معدنی
  • فاقد سولفات، پارابن، سیلیکون و چربی اضافه
  • آبرسان، ضد التهاب، ضد جوش و بازکننده منافذ مسدودشده
  • حاوی عصاره زردچوبه و آنتی‌اکسیدان

2. میسلار واتر سیمپل مناسب انواع پوست

میسلار واتر سیمپل مناسب انواع پوست

میسلار واتر یکی از پاک‌کننده‌های صورت و محصول برند انگلیسی Simple است که علاوه بر پاکسازی پوست، باعث پاک شدن انواع لوازم آرایشی و چربی اضافه هم می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های میسلار واتر سیمپل، امکان استفاده آن برای همه پوست‌ها از جمله پوست خشک و حساس است. این ویژگی باعث می‌شود تا اعضای خانواده شما با انواع پوست‌ها بتوانند از یک محصول مشترک برای درمان یا حفظ سلامت پوستشان استفاده کنند.

نگاهی به ویژگی‌های اصلی این محصول انگلیسی:

  • برخورداری از ویتامین C برای درخشندگی پوست
  • حاوی پاک‌کننده چشم و لب
  • ضد آکنه و حاوی ترکیبات تسکین‌دهنده
  • رطوبت‌رسانی 90 درصدی و فاقد تست حیوانی

3. محلول آرایش پاک کن گارنیر ویژه پوست‌های خشک و حساس

محلول آرایش پاک کن گارنیر ویژه پوست‌های خشک و حساس

شوینده صورت گارنیر، کاندیدای بهترین شوینده صورت برای پوست خشک از نظر بسیاری از علاقه‌مندان به لوازم آرایشی است. این محصول به‌دلیل برخورداری از عصاره گل رز و عدم نیاز به آبکشی، شوینده مناسب پوست خشک و حساس برای پاک کردن سریع محصولات آرایشی و بهداشتی محسوب می‌شود.

مانند اغلب انواع ژل شستشو گارنیر، ذرات میسل موجود در این محلول مثل یک آهنربا همه آلودگی‌ها و مواد آرایشی را به یکباره از پوست صورت محو می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با عملکرد این محلول شوینده نگاهی به ویژگی‌های مهم آن بیندازید:

  • درخشان‌کننده و براق‌کننده صورت
  • عدم نیاز به آبکشی
  • حاوی ذرات میسل
  • مناسب چشم، لب و صورت

4. ژل شست‌وشوی صورت سیمپل مدل Refreshing

 ژل شست‌وشوی صورت سیمپل مدل Refreshing

ژل شوینده برند انگلیسی سیمپل هم مثل میسلار واتر به‌عنوان یکی از بهترین شوینده‌های صورت برای پوست خشک معرفی شده و به‌دلیل فرمولاسیون ویژه، برای مصرف روزانه مناسب است. این مدل از شوینده سیمپل با کنترل چربی، حفظ رطوبت مورد نیاز پوست و عدم برخورداری از الکل، مانع خشکی پوست می‌شود.

ژل شوینده مدل Refreshing همان‌طور که عنوانش پیداست، باعث رفرش شدن یا تازه شدن پوست و در نتیجه، جوان‌سازی آن می‌شود. از جمله ویژگی‌های مهم این محصول خارجی:

  • حاوی ویتامین B5
  • فاقد صابون، الکل، پارابن و چربی
  • جلوگیری از التهاب، قرمزی و رفع ناخالصی‌های پوست

5. ژل شست‌وشوی نوتروژینا حاوی عصاره گریپ فروت

ژل شست‌وشوی نوتروژینا حاوی عصاره گریپ فروت

پوست‌های حساس و خشک، معمولاً مستعد جوش‌ها یا دانه‌های سرسیاه‌اند و از این بابت نیاز به انتخاب بهترین شوینده صورت برای پوست خشک دارند. خبر خوب این است که ژل شست‌وشوی نوتروژینا با عصاره گریپ‌فروت، هم برای بهبود شرایط پوست‌های خشک و حساس مناسب است و هم برای انواع پوست‌های دیگر کاربرد دارد.

ویتامین‌های A و C موجود در محتویات این شوینده آمریکایی، حالت روغنی را از پوست می‌گیرد و در عوض، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش و چربی اضافه پوست را کاهش می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌های این شوینده پوست صورت نگاهی به ویژگی‌های اصلی آن بیندازید:

  • مناسب استفاده روزانه
  • کنترل جوش و آکنه
  • لایه‌برداری ملایم
  • آبرسان و نرم‌کننده
  • حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین C و A

دریایی از شوینده‌های صورت برای حفظ سلامت پوست

اگر گاهی اوقات دچار خشکی پوست می‌شوید، می‌توانید با استفاده از تغییرات ساده در سبک زندگی و استفاده از محصولات مراقبت پوستی مثل شوینده‌ها از بروز دوباره این مشکل جلوگیری کنید. حتی با وجود خشکی شدید پوست و تجربه علائم ناخوشایند مثل پوسته‌پوسته شدن، قرمزی و التهاب باز هم می‌توانید با استفاده روزانه شوینده صورت، این مشکل را تحت کنترل خودتان درآورید.

در این مقاله از وب‌سایت خانومی، لیستی از 10 محصول متنوع ایرانی و خارجی ارائه کردیم تا در انتخاب بهترین شوینده صورت برای پوست خشک و حساس مشکلی نداشته باشید. برای دسترسی به محصولات بهداشتی و شوینده‌های مناسب انواع پوست‌ها، وارد بخش «مراقبت پوست» شوید تا به همه محصولات مراقبت پوستی دسترسی داشته باشید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4.2 / 5. مجموع آرا: 5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا