روتین پوستیمراقبت از پوست

بهترین آبرسان پوست خشک از برند های ایرانی و خارجی

احساس کشیدگی در پوست، پوسته‌پوسته‌شدن صورت یا دست‌ها و از همه بدتر شکنندگی‌های کوچکی که در مدت کوتاهی به چین‌های ماندگار تبدیل می‌شوند، تنها بخشی از مشکلاتی است که پوست‌های خشک دارند. کرم آبرسان می‌تواند همه این مشکلات را از بین ببرد، هر چند انتخاب بهترین آبرسان پوست خشک با وجود تنوع بی‌نظیر در بازار، اصلا کار راحتی نیست. به همین خاطر قصد داریم بهترین آبرسان پوست خشک ایرانی و خارجی را به شما معرفی کرده و از آن مهم‌تر این‌که مشخصه‌های یک آبرسان کارآمد را با هم بررسی کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما بمانید!

مهم‌ترین ویژگی‌های یک آبرسان پوست خشک چیست؟

مهم‌ترین ویژگی‌های یک آبرسان پوست خشک

قبل از معرفی برخی از بهترین آبرسان های پوست خشک، ابتدا باید بدانید که یک آبرسان قوی و اثرگذار، چه ترکیباتی دارد. برخی از مهم‌ترین مشخصه‌ها و البته ترکیبات موثر برای یک آبرسان اثرگذار، شامل موارد زیر است:

  • آبرسان بر پایه آب یا روغن
    اغلب سرم‌های آبرسان، بر پایه آب هستند، بافت سبکی دارند و به‌خوبی جذب پوست می‌شوند. به همین خاطر بیشتر افراد جامعه تصور می‌کنند که فقط آبرسان‌های بر پایه آب، مناسب هستند. در این‌جا باید به شما بگوییم که هر دو مدل آبرسان بر پایه آب و بر پایه روغن، تاثیر فوق‌العاده‌ای برای پوست‌تان دارند. تنها باید بدانید که کدام مدل، مناسب چه زمان از روز است.
    آبرسان‌های بر پایه آب، برای استفاده روزانه ایده‌آل خواهند بود. دلیل این موضوع این است که اغلب روتین‌های روزانه، حاوی دیگر کرم‌های بر پایه روغن هم‌چون ضدآفتاب بوده و چربی مناسب پوست را از طریق دیگر محصولات، تامین می‌کند.
    از سوی دیگر، اغلب محصولات روتین شب بدون روغن یا با روغن بسیار کم هستند. بنابراین بهتر است که آبرسان شب خود را از میان کرم‌ها و آبرسان‌های بر پایه روغن انتخاب کنید.
  • هیالورونیک اسید
    هیالورونیک اسید که با حروف اختصاری HA نیز مشهور است، به‌صورت طبیعی در میان بافت‌های بدن وجود دارد. این ماده مغذی، همان چیزی است که پوستی باطراوت و درخشان برای ما می‌سازد و متاسفانه بر اثر عوامل مختلفی مثل افزایش سن یا حتی موارد خیلی ساده‌تری هم‌چون تغییر آب‌وهوا، میزان آن کاهش پیدا می‌کند.
    HA باعث نرمی، انعطاف و آبرسانی عمیق پوست خواهد شد و شکنندگی‌های ظریف پوست را هم از بین می‌برد. بنابراین وجود هیالورونیک اسید در آبرسان‌ها، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این محصولات است.
  • اوره
    یکی دیگر از مهم‌ترین ترکیباتی که باید در بهترین آبرسان مناسب پوست خشک وجود داشته باشد، اوره است. اوره دو ویژگی مهم مرطوب‌کنندگی و لایه‌برداری دارد. در سرم‌های آبرسان، میزان کمی اوره برای افزایش میزان آبرسانی محصول، مورد استفاده قرار می‌گیرد که این ماده در کنار هیالوروینک اسید، میزان آبرسانی را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد.
  • گلیسرین
    گلیسیرین میزان از دست‌رفتگی آب پوست را کاهش می‌دهد. این ماده با ایجاد یک لایه محافظتی روی پوست، از خشک‌شدن سطح پوست شما بر اثر مجاورت با هوا، جلوگیری خواهد کرد. ترکیب این ماده با آمینو اسید، تولید کلاژن در پوست را شبیه‌سازی کرده و به همین خاطر، چین و چروک‌های ریز را از بین می‌برد.
  • آمینو اسید
    یکی از مهم‌ترین ماده‌ها برای جوان‌سازی و تولید سلول‌های پوست، آمینو اسید است. وجود این ماده شگفت‌انگیز در انواع آبرسان‌ها، جلوگیری از پیری پوست در طولانی‌مدت را تضمین خواهد کرد.
  • نیاسینامید
    نیاسینامید که به‌عنوان ویتامین B3 نیز شناخته می‌شود، یک ویتامین محلول در آب است که منافذ باز پوست را می‌بندد، باعث کاهش رنگ لکه‌های پوستی شده و بافت شکننده سلول‌ها را تقویت می‌کند.
  • پپتاید
    پپتایدها می‌توانند اثرات مواد آبرسان به پوست را تقویت کرده و باعث طراوت و شادابی ظاهر پوست شما شوند. بنابراین خرید یک آبرسان دارای پپتاید، می‌تواند آبرسانی ماندگارتری برای شما ایجاد کند.
  • آنتی اکسیدان
    آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را کاهش دهند و در کنار انواع ترکیبات آبرسان، باعث شادابی هر چه بیشتر پوست‌تان خواهند شد.

با توجه به این موارد گفته شده، حالا خیلی راحت می‌توانید بهترین آبرسان پوست خشک مناسب خود را با توجه به بررسی ترکیبات هر محصول، بیابید. البته اگر دقیقا می‌خواهید بدانید که بهترین برند ایرانی دارای آبرسان قوی کدام است، بخش بعدی به شما کمک خواهد کرد.

بهترین آبرسان‌های پوست خشک ایرانی

برخی از بهترین آبرسان های ایرانی پوست خشک، شامل موارد زیر هستند:

آبرسان کامان؛ محرک ساخت سلول‌های جوان‌ساز

ژل آبرسان آلوئه ورا کامان

علاوه بر انواع ترکیبات گفته‌شده در بخش‌های پیش، بدون شک شما هم می‌دانید که استفاده از گیاهان مغذی، تا چه می‌تواند اثربخشی محصولات پوستی را افزایش دهد. خوشبختانه در میان برندهای ایرانی، آبرسان کامان با ترکیب مواد مغذی و آبرسان پوست با آلوئه‌ورا، بهترین آبرسان پوست خشک ایرانی را در بازار عرضه کرده است.
این آبرسان بر پایه آب بوده و یک ژل آبرسان قوی است. به‌ همین خاطر به‌سرعت جذب پوست شده و وارد لایه‌های زیرین می‌شود. خواص ضد التهابی آلوئه‌ورا همراه با ترکیبات مغذی آن، از پیری پوست جلوگیری کرده و علاوه بر آبرسانی و نرم‌کنندگی، باعث بهبودی سریع زخم‌ها و ترمیم بهتر لکه‌های پوستی خواهد شد.

آبرسان ووچه؛ جلوگیری از ضخیم‌شدن لایه سطحی پوست

 کرم آبرسان مخصوص پوست خشک و معمولی ووچه

یکی از بهترین کرم‌های آبرسان که می‌توانید در هر ساعت از روز از آن استفاده کنید، کرم آبرسان مخصوص پوست خشک و معمولی ووچه است. این برند ایرانی با ترکیب بهترین محصولات طبیعی همراه با ترکیبات موثر شیمیایی، یکی از بهترین آبرسان‌های فعلی را به بازار عرضه کرده است. آبرسان ووچه بدون پارابن و سیلیکون، همراه با پروتئین هیدرولیز شده گندم و از همه مهم‌تر هیالورونیک اسید شگفت‌انگیز، ساخته شده و با توجه به همه این مشخصه‌ها، می‌توانیم آن را جزو بهترین آبرسان‌های پوست خشک ایرانی بنامیم.
آبرسان وچه برای افراد دارای پوست نرمال تا خشک مناسب بوده و با داشتن ترکیبات فوق‌العاده خود از ضخیم‌شدن لایه سطحی پوست، کدر شدن آن و ایجاد ظاهر خسته و بی‌طراوت، جلوگیری می‌کند.

آبرسان ژوت؛ نرم، سبک و موثر

 آبرسان هیدراکتیو ژوت

یافتن بهترین آبرسان پوست خشک ایرانی با وجود برندهای مشهور و محبوب داخلی، چندان دشوار نیست و آبرسان ژوت، گواهی بر این ادعا است. کرم آبرسان هیدراکتیو ژوت با وجود بافت بسیار سبک و جذب بسیار سریع، یکی از قوی‌ترین آبرسان‌های موجود در بازار است. عدم وجود پارابن، الکل و البته روغن، باعث شده که این محصول یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی باشد که به دنبال یک آبرسان قوی با جذب بالا هستند.
علاوه بر هیالورونیک اسید، این آبرسان دارای دکسپانتنول بوده که به کاهش خارش، سوزش و دیگر علائم اگزما و البته نیش حشرات و حتی التهابات پوستی نیز کمک می‌کند. ویتامین E، شی باتر و آلوئه‌ورا هم از دیگر ترکیبات موجود در آبرسان هیدراکتیو ژوت هستند که به نرمی و آبرسانی هر چه بیشتر پوست کمک می‌کنند.

آبرسان هرمودر؛ کرم آبرسان جوجوبا مناسب پوست خشک و حساس

کرم آبرسان هرمودر

برای افراد دارای پوست حساس، انتخاب یک کرم آبرسان مناسب، یک فرآیند چالش برانگیز است. اما خوشبختانه با آبرسان‌های پوست خشک ایرانی مناسب پوست‌های حساس، یافتن محصول مناسب برای این دسته از افراد نیز راحت‌تر شده است. کرم آبرسان هرمودر دارای روغن جوجوبا، ویتامین A، B5 و E بوده و با داشتن این ترکیبات، یکی از بهترین کرم‌های ضد رادیکال‌های آزاد است.
با توجه به حجم بسیار خوب این آبرسان و قیمت مناسب آن، باید بگوییم که کرم آبرسان هرمودر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مصرف روزانه و طولانی‌مدت خواهد بود.

آبرسان لافارر؛ آبرسان با روغن‌های طبیعی

 آبرسان پوست خشک لافارر

خارش و کشیدگی مداوم پوست، یکی از ناخوشایندترین عوارض خشکی شدید پوست است و کرم آبرسان لافارر، می‌تواند به‌راحتی این عارضه را از بین ببرد. در واقع اغلب افراد دارای پوست خیلی خشک، ترجیح می‌دهند از کرم‌های آبرسان و نرم‌کننده استفاده کنند تا اثرات مرطوب‌کنندگی محصول مورد استفاده آن‌ها، مدت زمان بیشتری باقی بماند.
در این صورت، استفاده از آبرسان لافارر جزو گزینه‌های خوب روی میز است. آبرسان لافارر با داشتن عصاره‌های گیاهی هم‌چون گل همیشه بهار، روغن زیتون، روغن بادام و البته آلوئه‌ورا، می‌تواند پوست شما را به ‌بهترین شکل ممکن آبرسانی و تغذیه کند. با وجود ویتامین‌های C و E موجود در این محصول، آبرسان لافارر را می‌توانیم یک محصول ضد التهاب نیز بنامیم که اثرات سوزش و خارش ناشی از خشکی بیش از حد را نیز از بین می‌برد.

بهترین آبرسان‌های پوست خشک خارجی

حالا و پس از معرفی این محصولات ایرانی، همراه ما باشید تا در این بخش، بهترین محصولات آبرسان خارجی را هم بررسی کنیم:

آبرسان نوتروژینا؛ آبرسانی عمیق پوست

سرم آبرسان عمیق حاوی هیالورونیک اسید نوتروژینا

بدون شک می‌توانیم نوتروژینا را بهترین آبرسان پوست خشک خارجی بدانیم که با عرضه محصولات متنوع در این زمینه، یکی از کامل‌ترین برندهای مراقبت از پوست است. سرم آبرسان عمیق این برند، دارای دو نوع هیالورونیک اسید است و می‌تواند لایه‌های زیرین پوست شما را نیز نرم و مرطوب کند.
جلوگیری از شکنندگی پوست بر اثر افزایش سن و از بین‌رفتن آب میان بافتی، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های آبرسان نوتروژینا است. این آبرسان را می‌توانید در روتین شبانه یا روزانه خود به کار ببرید و از اثرات بی‌نظیر آن در طی مدت زمان کوتاهی، شگفت‌زده شوید.

آبرسان تگودر؛ افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

کرم آبرسان تگودر

این برند اسپانیایی، یکی از بهترین محصولات آبرسان پوستی را به بازار عرضه کرده است که افراد دارای پوست نرمال تا خشک، می‌توانند از آن استفاده کنند. کرم آبرسان تگودر بدون پارابن است و با داشتن ترکیبات طبیعی هم‌چون رز، آلوئه‌ورا و جلبک قهوه‌ای، می‌تواند میزان نرمی و لطافت پوست شما را افزایش دهد.
ناگفته نماند که در این محصول، ترکیبات اثرگذار دیگری هم‌چون آنتی‌اکسیدان‌ها نیز وجود دارد که می‌تواند از اثرات منفی رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و فرآیند پیری پوست را نیز کاهش دهد.

آبرسان بالانس؛ کاهش اثرات پیری پوست

سرم هیالورونیک اسید بالانس

کسانی که به‌دنبال آبرسان قوی هستند و می‌خواهند اثرات پیری پوست ناشی از خشکی بیش از حد را کاهش داده و یا حتی از بین ببرند، می‌توانند سراغ سرم هیالورونیک اسید بالانس بروند. این آبرسان، محصول کشور انگلستان بوده و با داشتن هیالورونیک اسید محلول بر آب که با نام تجاری Hyasol PF نیز شناخته می‌شود، از بهترین‌ آبرسان‌های پوست خشک خارجی است.
این سرم به‌سرعت به پوست جذب می‌شود و می‌توانید در روتین روزانه و شبانه پوست خود از آن استفاده کنید. آبرسانی عمیق و جلوگیری از افزایش چروک‌های ناشی از خشکی شدید پوست، از مهم‌ترین مشخصه‌های این آبرسان هستند.

آبرسان بیوآکوا؛ ترکیب قوی با هیالورنیک اسید

آبرسان بیوآکوا

یکی از بهترین محصولات خارجی پوستی، محصولات بیوآکوا هستند که با قیمت مناسب و البته بازدهی عالی، می‌توانند یکی از انتخاب‌های شما برای روتین پوستی‌تان باشند. آبرسان بیوآکوا بر پایه چربی است و هیالورونیک اسید نیز دارد. بنابراین می‌توانید این محصول را برای روتین شبانه پوست خود استفاده کرده و از اثرات فوق‌العاده آن برای آبرسانی و کاهش خشکی بافت پوست صورت یا دستان خود، کمک بگیرید.

آبرسان گارنیر؛ ترکیب گلیسیرین، هیالورونیک اسید و آلوئه‌ورا

آبرسان قوی هیالورونیک گارنیر

در صورتی که انواع سرم‌ها و کرم‌های آبرسان دارای هیالورونیک اسید را امتحان کرده‌اید و هیچ‌کدام اثربخشی مناسب را برای پوست شما نداشته‌اند، وقت آن رسیده است که به سراغ یکی از قوی‌ترین و بهترین آبرسان‌های پوست دنیا بروید. سرم آبرسان هیالورونیک و آلوئه‌ورا گارنیه (یا همان گارنیر)، با داشتن 30 برابر هیالورنیک اسید بیشتر نسبت به دیگر سرم‌های آبرسان، معجزه‌ای برای پوست‌های خشک است.
تاثیر این آبرسان خیلی بیشتر و البته سریع‌تر است و حتی در کمتر از یک ماه، می‌توانید شاهد نرمی و طراوت بسیار بیشتر پوست خود باشید. این سرم با تقویت بافت میان سلولی، از شکنندگی لایه سطحی پوست جلوگیری خواهد کرد و باعث نرمی هر چه بیشتر صورت و دستان شما می‌شود. از بین‌بردن زبری پوست، افزایش شادابی و طراوت همراه با ایجاد بافت قوی و کاهش افتادگی پوست، همه از مشخصه‌های بی‌نظیر این آبرسان هستند.

صحبت پایانی

انتخاب بهترین کرم و ژل برای آبرسانی پوست خشک، کار چندان راحتی نیست. با وجود این، حالا شما می‌دانید که یک آبرسان خوب باید چه ویژگی‌ها و ترکیباتی داشته باشد و از آن مهم‌تر این‌که با بهترین آبرسان پوست خشک در بین برندهای ایرانی و خارجی نیز آشنا شده‌اید. حالا فقط کافی است نیازهای پوست خود را در نظر بگیرید و با توجه به مشخصه‌های هر کدام از محصولات معرفی شده، یکی از بهترین آبرسان‌های مناسب خود را خریداری کنید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.2 / 5. مجموع آرا: 107

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. درود بر شما
      محصولات آبرسان معمولا مناسب افرادی است که پوست خشکی دارند. به طور کلی هر محصول ویژگی های خاص خود را دارد و پیشنهاد میکنیم هر کالا را جداگانه بررسی نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا