روتین پوستیمراقبت از پوست

بهترین شوینده ایرانی و خارجی برای پوست چرب با منافذ باز و جوش‌دار

وقتی پای مراقبت از پوست در میان باشد، انتخاب شوینده صورت مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، مخصوصاً اگر پوست چرب داشته باشید. ترشح بیش‌ازحد چربی می‌تواند باعث مشکلات پوستی مختلفی مثل آکنه، مسدود شدن منافذ و ظاهر چرب و براق پوست شود. بهترین شوینده‌های پوست چرب می‌توانند تفاوت مهمی را رقم بزنند و نقش پررنگی داشته باشند. همین عمل ساده شستن چربی اضافی مزایایی همچون کاهش منافذ مسدود و چربی اضافه دارد.

به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر در مورد اهمیت شوینده‌های صورت بیشتر صحبت شده است و دیگر متوجه شده‌ایم که شستن صورت با یک صابون دم‌دستی که پوست صورت را سفت و کشیده می‌کند، کار چندان مناسبی نیست. در چنین شرایطی بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که محصول آن‌ها برای پوست چرب مناسب و مواد مختلفی را در فرمولاسیون شوینده‌های خود استفاده می‌کنند. همین مسئله می‌تواند باعث گیجی و سردرگمی افرادی باشد که آشنایی چندانی با این محصولات ندارند. برای همین قصد داریم در این مطلب راهنمای جامعی برای معرفی بهترین شوینده‌های صورت برای پوست چرب معرفی کنیم تا شناخت بهتری از این محصولات داشته باشید.

شناخت پوست چرب

قبل از اینکه مفصل‌تر در مورد شوینده‌های صورت برای پوست‌های چرب صحبت کنیم، شاید بد نباشد که این نوع از پوست‌ها را بهتر بشناسیم. معمولاً غدد چربی در افرادی با پوست چرب بیش از حد فعال هستند و مقدار زیادی سبوم یا چربی تولید می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود پوست همیشه براق باشد. سبوم برای پوست مفید است و یکی از عوامل جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک است. اما سبوم زیاد باعث بزرگ‌شدن منافذ پوست می‌شود و احتمال ابتلا به آکنه را بیشتر می‌کند. با انتخاب شوینده صورت مناسب می‌توانید پوست چرب را کنترل کنید و به حالتی متعادل سالم دست پیدا کنید.

در انتخاب شوینده پوست چرب به چه نکاتی باید توجه شود؟

هنگام جستجو برای بهترین پاک کننده صورت برای پوست چرب، چند عامل کلیدی مهم است که باید به خاطر داشته باشید:

  • ترکیبات: به دنبال پاک کننده‌هایی باشید که حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک، روغن درخت چای یا زغال هستند. چون این مواد تولید چربی پوست را کنترل می‌کنند و مانع ایجاد آکنه و جوش روی صورت می‌شوند.
  • غیرکمودوژنیک: محصولات غیرکومدوژنیک را انتخاب کنید. یعنی شوینده‌هایی که منافذ پوست‌تان را مسدود نکنند. این مسئله برای جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش‌های سر سیاه ضروری است.
  • بدون روغن: دنبال شوینده‌های صورت بدون روغن باشید تا چربی بیشتر به پوست صورت خود اضافه نکنید.
  • لطیف اما مؤثر: در حالی که هدف قرار دادن چربی اضافی مهم است، باید این مسئله را هم لحاظ کنید که شوینده صورت‌تان همچنان ملایم باشد تا باعث خشکی و تحریک پوست نشود.

انواع شوینده‌های صورت

  • شوینده صورت اسید سالیسیلیک: اسید سالیسیلیک ماده‌ای قدرتمند است که عمیقاً به منافذ پوست نفوذ می‌کند و به طور مؤثر چربی اضافی و سلول های مرده پوست را از بین می‌برد. شوینده‌های دارای اسید سالیسیلیک جلوی ایجاد آکنه را می‌گیرند و رنگ پوست را روشن و زیبا می‌کنند.
  • شوینده صورت روغن درخت چای: روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی است که باعث می‌شود برای پوست چرب و مستعد آکنه انتخابی عالی و مناسب باشد. شوینده‌های روغن درخت چای چربی اضافی پوست را کاهش می‌دهند، با باکتری های ایجاد کننده آکنه مبارزه می‌کند و در تسکین التهاب پوست نقش به‌سزایی دارد.
  • شوینده صورت زغال: زغال مانند آهنربایی است که ناخالصی‌ها و چربی اضافی را از پوست خارج می‌کند. این نوع از شوینده‌ها منافذ را باز می‌کنند، پوست را سم زدایی می‌کنند و باعث احساس طراوت و شادابی می‌شوند.
  • شوینده صورت فوم: شوینده‌های صورت فومی وزنی سبک دارند و برای پوست چرب ایده‌آل هستند. آنها به طرز چشمگیری آلودگی، چربی و مواد آرایشی را از بین می‌برند، آن هم بدون اینکه رطوبت طبیعی پوست را از بین ببرند.
  • شوینده صورت ژل: پاک‌کننده‌های ژلی پایه آبی دارند و پاکسازی تمیز و بی‌نقصی را برای پوست‌های چرب و آکنه‌دار ارائه می‌دهند. این نوع از شوینده‌ها چربی اضافی و ناخالصی‌ها را از بین می‌برند و تعادل پی‌اچ طبیعی پوست را حفظ می‌کنند.

بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست چرب ایرانی

ژل شستشوی هیدرودرم

ژل شستشوی هیدرودرم

ژل شستشوی صورت هیدرودرم مدل Acne Wash مناسب پوست چرب، شوینده ایرانی خوبی است که می‌تواند ضمن پاکسازی پوست در کنترل چربی و مهار آکنه هم نقش پررنگی داشته باشد. در ساخت این محصول از پاک‌کننده‌های غیرصابونی بهره گرفته شده است و اسیدیته آن با پوست صورت سازگار است. در این محصول از موادی همچون روغن درخت چای، اسید سالیسیلیک و سبومین استفاده شده است. فرمولاسیون این محصول به گونه‌ای است که می‌تواند چربی، آلودگی‌ها و مواد آرایشی را به خوبی از منافذ پوست پاک کند. در نتیجه از ایجاد جوش هم جلوگیری می‌کند و کیفیت ظاهری پوست‌تان را افزایش می‌دهد. این محصول شرکت هیدرودرم حجم ۱۵۰میلی‌لیتری دارد که با قیمت کاملاً مناسبش می‌تواند انتخابی مقرون‌به‌صرفه و کارآمد برای افرادی با پوست چرب و منافذ باز باشد.

ژل شستشوی صورت لافارر

ژل شستشوی صورت لافارر

ژل شستشوی صورت مدل لایه‌بردار لافارر یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که پوست چرب با منافذ باز دارند. این محصول برای پوست چرب، محصولی مناسب برای پاکسازی عمقی پوست چرب و مستعد آکنه است. این ژل حاوی ترکیبات مؤثری مانند اسید سالیسیلیک، عصاره آلوئه ورا و بید سفید است که به کنترل تولید چربی، از بین بردن سلول های مرده پوست و جلوگیری از بروز آکنه کمک می کنند.

ژل شستشوی صورت لافارر میزان ترشح چربی پوست را تنظیم می‌کند و مانع ایجاد آکنه و جوش‌های سرسیاه روی صورت می‌شود. مصرف بلند مدت این محصول براق بودن بیش از اندازه پوست را از بین می‌برد و آن را مات می‌کند. این ژل خاصیت لایه‌برداری سطحی دارد و باعث حذف سلول‌های مرده پوست می‌شود. این محصول با حجم ۱۵۰میلی‌لیتری و قیمتی نسبتاً مناسب برای مصرف روزانه کاملاً مناسب است.

ژل شستشوی صورت سینره

ژل شستشوی صورت سینره

ژل شستشوی صورت ضدآلودگی هوا برای پوست چرب شرکت سینره باعث پاکسازی عمیق پوست می‌شود. محصول سینره pH پوست را تنظیم می‌کند و در جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه نقش مهمی ایفا می‌کند. این ژل شستشو رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین می‌کند و باعث خشکی پوست نمی‌شود. در فرمولاسیون شوینده سینره از مواد صابونی استفاده نشده است و می‌تواند خیلی خوب آلودگی‌ها و مواد آرایشی را از روی پوست پاک‌ کند و مانع از انسداد منافذ پوستی شود.

در فرمولاسیون این محصول از مواد همچون عصاره مورینگا، روغن درخت چای و اسید سیتریک استفاده شده است. عصاره مورینگا ماده‌ای آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب است که به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا کمک می‌کند. ژل شستشوی صورت سینره حجم ۲۰۰میلی‌لیتری دارد و قیمت مناسبش، آن را برای مصرف روزانه بسیار ایده‌آل می‌کند.

بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست چرب خارجی

ژل شستشوی نوتروژینا

ژل شستشوی نوتروژینا

شوینده متعادل‌کننده چربی صورت نوتروژینا برای پوست‌های چرب ساخته شده است. در این ژل از عصاره لیمو و آلوئه‌ورا استفاده شده است که کار آبرسانی به پوست را انجام می‌دهند و از خشکی آن جلوگیری می‌کنند. ژل شستشوی پوست چرب نوتروژینا با پاکسازی عمیق منافذ پوست تمام آلودگی‌ها و مواد آرایشی را از روی پوست پاک می‌کند و کار کنترل ترشح چربی را هم به خوبی انجام می‌دهد.

ژل شستشوی نوتروژینا بسیار سبک و فاقد چربی است و به همین دلیل برای پوست‌های چرب کاملاً ایده‌آل است. علاوه بر همه این مواردی که گفتیم، این محصول از ایجاد جوش و آکنه هم جلوگیری می‌کند و درعین‌حال پوست را خشک هم نمی‌کند. این محصول کاملاً مورد تأیید پزشکان و متخصصان است و برای همین با قیمت مناسب و حجم ۲۰۰ میلی‌لیتری‌اش می‌تواند گزینه مناسبی برای مصرف روزانه باشد.

ژل شستشوی سیمپل

ژل شستشوی سیمپل

ژل شستشوی صورت مناسب پوست چرب و مختلط سیمپل می‌تواند نیاز شما به محصولی با کیفیت و خوب برای برطرف کردن چربی اضافه پوست و تمیزی صورت‌تان را برطرف کند. این محصول کاملاً گیاهی است و با خاصیت سم‌زدایی خود پوست را به‌خوبی تمیز می‌کند. همچنین این ژل ترشح چربی پوست را تنظیم و کنترل می‌کند، باعث گرفتگی منافذ نمی‌شود و از بروز هر نوع جوش روی پوست صورت جلوگیری می‌کند.

عصاره آویشن، فندق و روی موجود در فرمولاسیون این شوینده تأثیر ضدعفونی‌کنندگی دارد و باعث کاهش التهاب و تحریک پوست می‌شود. ژل شستشوی سیمپل منافذ باز پوست را کوچک می‌کند، تعدادشان را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث شادابی و طراوت صورت می‌شود. این محصول فاقد الکل، پارابن و رنگ است و به همین دلیل هیچ‌گونه حساسیتی برای فرد ایجاد نمی‌کند. این ژل حجم ۱۵۰میلی‌لیتری دارد و برای مصرف روزانه گزینه مطلوب و مناسبی است.

ژل شستشوی گارنیه

ژل شستشوی گارنیه

ژل پاک‌کننده پیور اکتیو گارنیه مناسب شستشوی پوست‌های چرب و مختلط است و باعث پاکسازی منافذ باز پوست می‌شود. این ژل پاک‌کننده فرانسوی سلول‌های مرده است و مشکلات پوستی مثل جوش و لکه‌های پوستی را به عنوان محصولی لایه‌بردار کاهش می‌دهد. از مزیت‌های مهم این ژل فرمولاسیون غیرصابونی آن است که پوست را خشک نمی‌کند و باعث شادابی و تمیزی پوست می‌شود.

در ساخت این محصول از اسید سالیسیلیک استفاده شده است که عاملی آنتی‌باکتریال و آبرسان است. این محصول حاوی زینک است و مصرف طولانی مدت آن باعث ترمیم لک و نواقص پوستی می‌شود. ژل شستشوی گارنیه حجم ۲۰۰میلی‌لیتری دارد و استفاده دائمی و روزانه آن باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود و منافذ باز صورت را کاهش می‌دهد.

بهترین فوم شستشوی صورت برای پوست چرب ایرانی

فوم شستشوی ژنو بایوتیک

فوم شستشوی ژنو بایوتیک

فوم شستشوی صورت مناسب پوست چرب و مختلط ژنو بایوتیک شوینده‌ای ملایم است که بدون ایجاد حساسیت پوست را تمیز می‌کند و آلودگی‌ها را از بین می‌برد. این محصول ترشح سبوم را کنترل می‌کند و به این ترتیب باعث رفع براقی آن می‌شود. در این محصول از مواد همچون عصاره چای سبز، پروویتامین بی ۵ و آلتونین استفاده شده است و با کمک این مواد تغذیه و آبرسانی پوست به‌خوبی انجام می‌شود.

فوم ژنو بایوتیک حجم ۱۵۰میلی‌لیتری دارد و برای مصرف روزانه کاملاً مناسب است. مقرون‌به‌صرفه بودن و کیفیت مطلوب این فوم شستشو، آن را به یکی از شوینده‌های پرطرفدار ایرانی تبدیل کرده است و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

فوم شستشوی مدیلن

فوم شستشوی مدیلن

فوم شستشو و آبرسان صورت مدیلن برای پوست‌های چرب و مختلط کاملاً مناسب است و پی‌اچ سازگار با پوست دارد. این شوینده ملایم پوست میزان سبوم را کنترل می‌کند و در نتیجه مانع از ایجاد آکنه می‌شود. در این فوم از ترکیبات مؤثری همچون اوره و سدیم لاکتات، فنوکسی اتانول و لوریل گلیکوزاید بهره گرفته شده است.

این محصول مواد حساسیت‌زا، پارابن و سولفات وجود ندارد و مصرف بلند مدت آن، پوست‌تان را لطیف و شاداب می‌کند. اگر دنبال پاک‌کننده صورت ملایم و مؤثری هستید که آلودگی‌های محیطی و آرایش را به‌خوبی پاک کند و باعث انسداد منافذ پوست نشود، فوم شستشوی صورت مدیلن با حجم ۲۰۰میلی‌لیتری‌اش گزینه ایده‌آلی برای‌تان خواهد بود.

فوم شستشوی درمالیفت

فوم شستشوی درمالیفت

فوم شستشوی پوست‌های چرب و جوش‌دار درمالیفت لایه‌بردار ملایم پوست است و با از بین بردن چربی‌های اضافه و آلودگی‌ها باعث پاکسازی عمیق پوست می‌شود. این محصول ضدباکتری و ضدقارچ است و ترشح چربی پوست را کنترل می‌کند و بدون ایجاد خشکی روی صورت در بهبود جای جوش هم مؤثر است. در فرمولاسیون این محصول از موادی همچون اسید سالیسلیک، عصاره برگ راسبری و آلفا هیدروکسی اسید استفاده شده است.

ترکیبات استفاده شده در این محصول از ایجاد جوش‌های سرسیاه و سرسفید جلوگیری می‌کنند و در درمان آکنه تأثیر به‌سزایی دارند. پی‌اچ این فوم شستشو کاملاً با پوست سازگار است و در ترکیبات آن از پارابن، سولفات و مواد صابونی استفاده نشده است. این محصول حجم ۱۵۰میلی‌لیتری دارد و یکی از شوینده‌های صورت ایرانی خوب و مقرون‌به‌صرفه در بازار محصولات بهداشتی و آرایشی است.

بهترین فوم شستشوی صورت برای پوست چرب خارجی

فوم شستشوی الارو

فوم شستشوی الارو

فوم شستشو ضدآکنه الارو برای استفاده روزانه افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، مناسب است. این محصول با بافت خود پوست را به‌خوبی شست‌وشو می‌دهد و منافذ باز آن را پاکسازی می‌کند. در فرمولاسیون این فوم از اسید سالیسیلیک، پروتئین هیدرولیزه سویا و ویتامین ای بهره گرفته شده است که رطوبت پوست را تأمین می‌کند و از خشکی و کشیدگی آن جلوگیری می‌کند.

فوم الارو ضدالتهاب و تسکین‌دهنده است و موجب کاهش قرمزی و سوزش پوست می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های به‌کار رفته در این محصول از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و جلوی پیری زودرس پوست را می‌گیرند. این محصول فاقد الکل، پارابن و مواد صابونی است و کاملاً غیرکمودوژنیک است. این محصول حجم ۱۵۰میلی‌لیتری دارد و با قیمت نسبتاً مناسبش کیفیت خوبی را به مصرف‌کننده ارائه می‌دهد.

فوم شستشوی بیوآکوا

فوم شستشوی بیوآکوا

فوم شستشوی صورت Eliminate Acne بیوآکوا بهترین گزینه برای افرادی با پوست چرب و مختلط است. این محصول دارای ترکیبات مفیدی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد ضدالتهاب و تسکین‌دهنده است. فوم شستشوی بیوآکوا پاک‌کننده آلودگی‌ها و مواد آرایشی و همچنین تنظیم‌کننده سبوم پوست است. این محصول باعث پاکسازی عمیق منافذ پوست می‌شود و سلول‌های مرده آن را از بین می‌برد. فوم بیوآکوا بافت سبک و لطیفی دارد و باعث خشکی کشیدگی پوست صورت نمی‌شود. حجم این محصول ۱۰۰میلی‌لیتر است و با توجه به قیمت مناسب آن برای مصرف روزانه مطلوب است.

فوم شستشوی سراوی

فوم شستشوی سراوی

فوم شستشوی صورت سراوی برای پوست‌های چرب و نرمال تولید شده است. این محصول می‌تواند سبوم اضافی، آلودگی و مواد آرایشی را به‌راحتی از روی پوست پاک کند. در فرمولاسیون این فوم سراوی از اسید هیالورونیک و سرامیدها استفاده شده است که باعث آبرسانی پوست می‌شوند و از خشکی پس از شستشوی صورت جلوگیری می‌کنند.

شوینده فومی سراوی در ساختار خود نیاسینامید هم دارد که به کنترل چربی پوست و کاهش منافذ باز صورت کمک می‌کند و باعث ایجاد پوستی روشن و یک‌دست می‌شود. این محصول فاقد عطر، ترکیبات تحریک کننده و کومدوژنیک است و برای افرادی که پوستی حساس دارند، گزینه‌ای بسیار مناسب است. حجم این محصول ۲۳۶ میلی‌لیتر است و با توجه به کیفیت خوب برای مصرف روزانه بسیار مناسب است.

نکات استفاده از شوینده صورت برای پوست چرب:

برای اینکه بیشترین استفاده و بهترین نتیجه را از شوینده صورت‌تان به‌دست آورید، شاید بد نباشد به نکاتی که در ادامه می‌آید توجه داشته باشید:

  • دو بار در روز صورت خود را بشویید: صورت خود را صبح و عصر بشویید تا چربی اضافی، آلودگی و ناخالصی‌ها را از بین ببرید.
  • از شست‌وشوی بیش از حد خودداری کنید: اگرچه مهم است که پوست خود را تمیز نگه دارید، اما شست‌وشوی بیش از حد می‌تواند روغن‌های طبیعی را از بین ببرد و منجر به افزایش تولید چربی شود.
  • مرطوب‌کننده بزنید: حتی اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کردن پوست خود غافل نشوید. به دنبال مرطوب‌کننده‌های سبک و بدون روغن باشید که منافذ پوست‌تان را مسدود نکنند.

کلام آخر

یافتن بهترین شوینده صورت مناسب پوست چرب برای حفظ سلامت و تعادل رنگ پوست بسیار مهم است. با در نظر گرفتن عوامل کلیدی مانند مواد تشکیل دهنده، فرمول‌های غیرکومدو‌ژنیک، شوینده‌های بدون روغن، و پاک کننده‌های ملایم، می‌توانید به طرز چشم‌گیری چربی اضافی را کنترل و از بروز جوش جلوگیری کنید. شوینده‌های صورت مبتنی بر اسید سالیسیلیک، روغن درخت چای، زغال، کف و ژل از جمله بهترین انتخاب‌ها برای پوست چرب هستند و حتماً هنگام خرید محصول این موارد را در خاطر داشته باشید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.9 / 5. مجموع آرا: 7

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا