آرایش صورت

آموزش استفاده از کانسیلر مدادی و دو طرفه برای دور چشم

خانم‌هایی که هنر خودآرایی را تا اندازه‌ای بلد هستند، می‌دانند که کانسیلر یک رکن اصلی آرایش روزانه است. کانسیلر آچار فرانسه‌ای است که از یک آرایش حرفه‌ای تا یک آرایش روزمره سریع و دم دستی، به کار می‌آید و همیشه باید در کیف لوازم آرایش شما حضور داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم درباره روش استفاده از کانسیلر برای دور چشم به ویژه کانسیلر مدادی و کانسیلر دو طرفه صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چه تفاوتی در طرز استفاده از انواع مختلف کانسیلر (مدادی و دو طرفه) وجود دارد؟

کانسیلر نوعی کرم پودر فشرده‌ است که برای اصلاح رنگ پوست و پوشاندن معایب پوست مانند جای جوش‌ها، لک‌ها و تیرگی زیر چشم و اطراف لب به کار می‌رود. تمرکز کانسیلر روی نقاط صورت است. بر خلاف کرم پودر که بر روی کل پوست صورت تمرکز دارد.

اطلاعات بیشتر درباره کانسیلر را در مطلب کانسیلر چیست؟ بخوانید.

این محصول جادویی انواع مختلف و کاربردهای متنوعی دارد. کانسیلرهای مایع، کرمی، پودری، استیکی یا ماتیکی، مدادی و دو طرفه انواع کانسیلر هستند که هر کدام کاربردهای خود را دارند. در اینجا کانسیلر مدادی و دو طرفه بیشتر مد نظر ما هستند. هر چند شما می‌توانید کانسیلر مدنظرتان را از بین محصولات کانسیلر میبلین انتخاب کنید.

کانسیلر مدادی

کانسیلر مدادی

کانسیلر مدادی همانطور که از اسم آن پیداست، در قالب مداد تولید شده و مانند خط چشم‌های مدادی باید تراشیده و استفاده شود. کانسیلرهای مدادی تا حدی شبیه کانسیلرهای استیکی یا ماتیکی هستند ولی نسبت به کانسیلرهای ماتیکی پوشش‌دهی این کانسیلرها متوسط است. پس اگر تیرگی دور چشمتان خیلی زیاد است، شاید این کانسیلر برایتان چندان مناسب نباشد.

این کانسیلر بر پایه ی کرم است و به خاطر نوک مدادی شکل خود می‌تواند با دقت و نرمی، جای جوش و تیرگی‌های پوست را پوشش ‌دهد. با کانسیلرهای مدادی می‌توان ریزه‌کاری‌های بیشتری را روی پوست انجام داد. این محصول بسیار کم حجم است و ماندگاری خوبی نیز دارد. استفاده از این محصول برای افرادی که در مناطق گرمسیر و شرجی زندگی می‌کنند، مناسب است. چون ماندگاری این کانسیلر نسبت به تعریق بالاتر است.

کانسیلر دو طرفه

کانسیلر دو طرفه

از سوی دیگر کانسیلرهای دو طرفه، در واقع ترکیبی از دو محصول متفاوت در یک بسته بندی هستند: کانتور و کانسیلر. کانسیلرهای دو طرفه شبیه کانسیلرهای ماتیکی هستند با این تفاوت که دو سر دارند: یک سر آن کانسیلر است، یعنی کرم‌پودر فشرده‌ای همرنگ یا یک درجه روشن‌تر از پوست شما برای پوشاندن نقایص پوستی. سر دیگر این محصول کانتور است. کرم پودر فشرده‌ای تیره‌تر از پوست شما برای طراحی و عمق بخشیدن به نقاط خاص صورت. کانسیلرهای دو طرفه برای خانم‌هایی که می‌خواهند به سرعت و سادگی با محصولی کم حجم و همیشه در دسترس به آرایش خود عمق و ظرافت بیشتری ببخشند، یک انتخاب عالی است.

مراحل گام به گام استفاده از کانسیلر

مراحل گام به گام استفاده از کانسیلر

به طور کلی کانسیلرها برای پوشاندن عیوب پوستی مانند جای جوش و زخم، سیاهی دور چشم، رگ‌های برجسته، لکه‌های قرمز و قهوه‌ای، اصلاح رنگ پوست و یکدست کردن آن به کار می‌روند. حالا می‌خواهیم ببینیم هر یک از کانسیلرهای مدادی و دوطرفه چه کاربردهایی دارند و چگونه باید از آن‌ها استفاده کنیم.

طرز استفاده از کانسیلر دو طرفه

کانسیلر دو طرفه
  1. شما باید ابتدا با استفاده از سر کانتور یعنی رنگ تیره‌تر، روی نقاطی مانند زیر گونه‌ها، کناره بینی و کناره‌های پیشانی، خط فک و قوز بینی را بپوشانید. یعنی خطوط باریکی به رنگ تیره بکشید و بعد این خطوط را با براش یا انگشت، بلِند (پخش) کنید.
  2. در مرحله بعد بعد با استفاده از سر کانسیلر یعنی رنگ روشن‌تر، سیاهی زیر چشم‌ها، جوش‌ها، لکه‌ها و نواقص پوستی خود را پوشش دهید و در صورت نیاز روی پیشانی و گونه‌های خود نیز مقداری کانسیلر بزنید.
  3. به عنوان مثال اگر صورت گرد دارید و می‌خواهید کمی گردی صورتتان تعدیل شود، با استفاده از سر کانتور زیر استخوان‌های گونه، کناره‌های پیشانی و خط فک را تیره‌تر کنید. بعد با استفاده از کانسیلر زیر چشم‌ها، مرکز پیشانی و وسط چانه را روشن کنید.
  4. برای صورت‌های کشیده نیز با کانتور بالای پیشانی و زیر چانه را تیره‌تر کنید و سپس با کانسیلر وسط پیشانی و زیر چشم‌ها را روشن‌تر کنید تا صورت‌تان کوتاه‌تر به نظر برسد.

روش استفاده از کانسیلر برای دور چشم (کانسیلر مدادی)

روش استفاده از کانسیلر برای دور چشم (کانسیلر مدادی)

یکی از کاربردهای اصلی کانسیلر برای پوشاندن حلقه‌های تیره دور چشم است. این حلقه‌های تیره در اثر خستگی، کم خوابی، کم خونی یا افزایش سن به وجود می‌آیند و برای داشتن یه ظاهر بی‌نقص بهتر است این لکه‌ها را با کانسیلر بپوشانید.

  1. برای این کار کانسیلری را انتخاب کنید که یک تا دو درجه روشن‌تر از حلقه‌های تیره زیر چشم و همرنگ پوست طبیعی شما باشد.
  2. به جای پوشاندن لکه به شکل نیم دایره، زیر چشم‌تان با کانسیلر یک مثلث بکشید. رأس این مثلث باید به سمت پایین و گونه‌ها و قاعده مثلث زیر چشم باشد. این مثلث با ایجاد یک توهم دیداری، ناحیه گونه‌ را برجسته کرده و چهره شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. بعد این مثلث را با انگشت یا اسفنج آرایشی به آرامی محو کنید.
  3. می‌توانید کانسیلر را به صورت نقطه‌ای زیر چشم بزنید و بعد با انگشت یا اسفنج آن را به خوبی پخش کنید تا جذب پوست شود.

نکته یک: با استفاده از کانسیلر مدادی می‌توانید یک سایه روشن زیر ابروی خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید برای دوام بیشتر سایه چشم، از کانسیلر برای روشن‌تر و یکدست کردن پلک بالایی نیز استفاده کنید.

نکته دو: با کانسیلر مدادی می‌توانید به زیبایی آرایش لب‌های خود نیز کمک کنید به این شکل که دور لب خود را با کمک کانسیلر مدادی روشن‌تر کنید تا بعد از زدن رژلب، لب‌هایتان برجسته‌تر به نظر برسد. دقت کنید که فقط یک خط باریک روشن دور لب بکشید و نه بیشتر.

 باید و نبایدهای استفاده از کانسیلر

 باید و نبایدهای استفاده از کانسیلر

 استفاده از کانسیلر هم مثل هر محصول آرایشی دیگر باید و نبایدهایی دارد. ترفندهایی هستند که اگر خوب رعایت کنید ظاهر و دوام آرایش شما دو چندان می‌شود.

  • پیش از زدن کانسیلر و کانتور، پوست خود را با تونر، میسلار واتر و آب ولرم کاملا تمیز کنید.
  • قبل از زدن کانسیلر، با کرم مرطوب کننده مناسب، پوست خود را آبرسانی و آماده دریافت مواد آرایشی کنید.
  • می‌توانید قبل از زدن کانسیلر از پرایمر و کرم پودر استفاده کنید. در واقع اگر قرار است آرایش کاملی داشته باشید و از کرم پودر و کانسیلر به طور همزمان استفاده کنید، بهتر است اول کرم پودر بزنید و بعد از کانسیلر برای پوشاندن نواقص پوستی که همچنان به چشم می‌آیند، استفاده کنید.
  • کانسیلر را همرنگ یا یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید. برای انتخاب کانسیلر مناسب می‌توانید سراغ کانسیلر شیگلم بروید.
  • برای یکدست کردن کانسیلر از انگشت‌های تمیز خود یا اسفنج آرایشی مرطوب و تمیز استفاده کنید.
  • اگر از کانسیلر دو طرفه برای کانتورینگ استفاده می‌کنید، مراقب باشید که ابتدا خطوط کانتور را کم و با احتیاط بکشید و بعد در صورت لزوم به تدریج آن را افزایش دهید. کشیدن خطوط بیش از حد تیره و طولانی چهره شما را غیر طبیعی نشان می‌دهد.
  • لایه کانسیلر را به خصوص زیر چشم‌ها بیش از حد ضخیم نزنید چون باعث تجمع محصول و نشان دادن چین و چروک‌ها می‌شود.
  • بهتر است بعد ازاستفاده از کانتور و کانسیلر، پودر تثبیت کننده آرایش بزنید تا بتوانید ساعت‌ها از آرایش تمیز و ماندگار لذت ببرید. 

سخن آخر

کانتور، کانسیلر و پرایمر چه فرقی با هم دارند؟

استفاده از کانسیلر به عنوان یک محصول آرایشی برای پوشاندن نقایص چهره بسیار کابردی و ضروری است. اسکارهای ناشی از آکنه، تیرگی‌های دور چشم و اطراف لب، جای جوش‌ها و لکه‌های پوستی، نقاطی هستند که با یک کانسیلر خوب، کاملا پوشانده می‌شوند و یک آرایش بی‌نقص را به شما هدیه می‌دهند. کانسیلرهای مدادی با دقت بالای خود در تمیز کاری و رعایت ریزه‌کاری‌های آرایشی، یکی از انواع کاربردی و عالی کانسیلرها هستند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4.2 / 5. مجموع آرا: 5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا