آرایش صورت

تفاوت‌ کرم پودر و موس

عمل فونداسیون یکی از مراحل اولیه آرایش است که برای یکدست شدن سطح پوست و آماده‌سازی آن برای مراحل بعدی آرایش انجام می‌شود. فونداسیون‌ها با ترکیبات متفاوت وجود دارند که از این میان کرم پودر و موس دو نوع زیرساز آرایشی پرطرفدار در بین آرایشگران هستند. در این مطلب از خانومی قرار است درباره تفاوت موس و کرم پودر صحبت کنیم و ببینیم کدام یک بهتر است یا بیشتر مناسب شماست.

درباره کرم پودر و موس

برای اینکه با فرق موس و کرم پودر به‌طور کامل آشنا شویم و ببینیم برای آرایش روزانه موس بهتر است یا کرم پودر، بهتر است ابتدا درباره هریک از این دو ماده آرایشی، ویژگی و ترکیبات آنها بیشتر بدانیم و سپس به بررسی تفاوت‌ها می‌پردازیم.

بهترین کرم پودر خارجی و ایرانی قیمت مناسب

کرم پودر چیست؟

کرم پودر، یک زیرساز آرایشی برای یک‌دست کردن رنگ پوست و آماده‌سازی آن برای مراحل بعدی آرایش است. کرم پودرها در انواع سبک و غلیظ وجود دارند که هرچقدر غلیظ‌تر باشند، پوشانندگی بهتری دارند.

موس چیست؟

فونداسیون موس (mousse foundation)، ترکیبی از کرم پودر و پنکک است که به‌ دلیل غلیظ‌تر بودن نسبت به کرم پودر، پوشش بسیار خوبی به لکه‌ها، خطوط ریز و ناهمواری‌های پوست می‌دهد.

فرق‌ بین کرم پودر با موس

برای رسیدن به بهترین حالت چهره خود، باید محصول مناسب و سازگار با رنگ پوست‌تان را انتخاب کنید. استفاده از فرم فونداسیون اشتباه می‌تواند آرایش شما را خراب کند. بنابراین بهتر است اطلاعات کاملی درباره این محصولات داشته باشید تا بتوانید فونداسیون مناسب پوست‌ خود را تهیه کنید. با نگاهی به تفاوت کرم پودر و موس قطعا انتخاب بهتری خواهید داشت.

بافت و ترکیب کرم پودر و موس: کرم‌پودر به شکل مایع یا کرم است که بافتی سبک و طبیعی روی پوست ایجاد می‌کند، علاوه‌براین یک ترکیب بر پایه آب محسوب می‌شود و اغلب حاوی ترکیبات مرطوب‌ کننده است. باتوجه به اینکه موس، ترکیبی بین کرم‌ پودر و پنکیک است و بافتی غلیظ‌تر دارد.

بسته‌ بندی کرم پودر و موس: با توجه به بافت خامه‌ای موس، این محصول اغلب در ظرف‌های کاسه‌ای عرضه می‌شود اما کرم‌پودر که حالت رقیق‌تری دارد در تیوب، بطری پمپی و شیشه بسته‌بندی می‌شود.

پوشش دهی کرم پودر و موس: کرم‌ پودر خیلی سریع و راحت روی پوست پخش می‌شود و پوششی متوسط تا کامل روی پوست ایجاد می‌کند اما اگر غلیظ نباشد، خطوط بسیار ریز صورت، پوست خشک و چین‌وچروک‌ها را محو نمی‌کند. موس، پوشش‌دهی کامل‌تری دارد و همه خطوط ریز صورت و ناهمواری‌های پوست را یکدست می‌کند. علاوه‌براین، موس ظاهری مات به چهره می‌بخشد و از براق شدن آن جلوگیری می‌کند، درحالی‌که کرم‌پودر با توجه به نوع آن، ممکن است هم جلوه مات و هم براق روی صورت ایجاد می‌کند.

میزان ماندگاری کرم پودر و موس: معمولا ماندگاری موس بیشتر از ماندگاری کرم‌ پودر است. علاوه‌براین کرم‌ پودر زمان تعریق ممکن است روی پوست پخش یا موجب براق شدن آن شود.

کاربرد کرم پودر و موس: از کرم‌ پودرهای سبک می‌توان برای آرایش‌ روزانه استفاده کرد، چراکه یک کاور سطحی روی پوست ایجاد می‌کند و به‌طور کامل منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. اما با توجه به اینکه پوشش‌دهی موس بهتر است، گزینه مناسب‌تری برای آرایش‌های حرفه‌ای و آرایش مهمانی محسوب می‌شود  و نسبت به کرم پودرهای سنگین برای آرایش روزانه هم بهتر است.

تفاوت کرم پودر و موس بر اساس نوع پوست: به‌طورکلی کرم‌ پودر انواع مختلفی دارد که هرکدام میزان چربی متفاوتی دارند. یکی از ویژگی‌های مهم موس این است که به دلیل جلوه مات و عدم مسدود شدن منافذ پوست گزینه بهتری برای پوست‌های چرب محسوب می‌شود. کرم‌پودر‌های سبک کاربرد بیشتری برای پوست‌های خشک دارد.

نیاز به سایر فونداسیون‌های آرایشی: اگر بخواهیم کرم پودر و موس را از لحاظ نیازشان به سایر محصولات آرایشی بررسی کنیم، باید بگوییم که استفاده از موس بدون کرم پودر یا پنکیک امکان‌پذیر است و صورت شما نیاز به فونداسیون دیگری نخواهد داشت اما بهتر است پس از کرم پودر از پنکیک برای مات کردن پوست استفاده کنید تا کاملا فیکس شود.

جدول زیر، اطلاعات جامعی درباره تفاوت کرم پودر و موس در اختیارتان قرار می‌دهد:

ویژگی کرم پودر موس
بافت مایع یا کرمی سبک (ساختاری مابین کرم‌ پودر و پنکیک)
ظاهر روی پوست مات تا براق مات
ماندگاری محدود بسیار بالا
طریقه استفاده با استفاده از اسفنج مخصوص آرایش با استفاده از نوک انگشتان تمیز یا برس و اسفنج مخصوص آرایش
ظرف محصول تیوب، شیشه یا بطری پمپی کاسه‌ای
مناسب برای آرایش روزانه آرایش روزانه و میکاپ‌های حرفه‌ای
فصل استفاده ترجیحا فصول سرد همه فصول
نوع پوست انواع پوست مخصوصا پوست خشک انواع پوست مخصوصا پوست چرب
میزان پوشش‌ دهی متوسط تا کامل فوق‌العاده بالا
مزایا –          اغلب حاوی مرطوب‌کننده –          جلوگیری از براق شدن پوست

–          عدم مسدود شدن منافذ پوست

–          پس از آن نیازی به پنکیک نیست

معایب –          امکان پخش شدن هنگام تعریق –          به دلیل ماندگاری بالا پخش نمی‌شود
نیاز به محصولات مکمل نیاز به پنکیک برای فیکس و مات شدن عدم‌نیاز به محصولات آرایشی فیکس‌ کننده

کرم پودر یا موس؟ کدام بهتر است؟

برای پاسخگویی به این سوال که «کرم پودر بهتره یا موس؟» باید گفت، هرکدام از این دو محصول، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. تنوع محصولات باعث شده که هرکسی بر اساس نوع پوست، ترجیحات شخصی و نوع پوشش آرایشی مدنظر، محصول خاصی را انتخاب کند. اما به‌طورکلی می‌توان گفت اگر اهل آرایش و استفاده از فونداسیون هستید، موس مزایای بیشتری مانند بافت سبک و منسجم، پوشانندگی بی‌عیب‌ونقص و ظاهری مات دارد و روی صورت ماسیده نمی‌شود.

اگر این ویژگی‌ها، دقیقا همان چیزهایی باشند که هنگام آرایش به آن‌ها نیاز دارید، بنابراین می‌توانید موس را انتخاب کنید. علاوه‌براین اگر به‌دنبال یک آرایش بی‌نقص و ماندگاری بالا هستید، موس بهتر است اما کرم‌ پودر برای مصرف روزانه کوتاه‌مدت گزینه خوبی است.

یکی از سوالاتی که درباره تفاوت موس و کرم پودر مطرح می‌شود این است که «ضرر کرم پودر بیشتره یا موس؟»

باتوجه به توضیحاتی که درباره فرق این محصولات آرایشی دادبم، موس بدون بستن منافذ پوست روی صورت پخش می‌شود، درحالی‌که کرم‌پودرهای سنگین موجب بسته شدن منافذ پوست شما شده و منجر به بروز جوش و آکنه خواهند شد. بنابراین یا باید از کرم‌پودرهای سبک استفاده کنید یا موس را انتخاب کنید که ضرر کمتری برای پوست‌تان دارد. اما فراموش نکنید پس از مصرف هریک از این محصولات آرایشی حتما پوست را به‌خوبی پاکسازی کنید تا پوشش ایجاد شده روی پوست کامل از روی پوست پاک شود.

در این مطلب، به‌طورکامل با تفاوت موس و کرم پودر آشنا شدید. با توجه به محبوبیت روزافزون فونداسیون‌ها، انواع کرم پودر و موس به‌راحتی در بازار موجود است و شما می‌توانید متناسب با نوع و رنگ پوست و سلیقه خودتان، بهترین را برای پوست خود انتخاب کنید.

کرم پودر بهتره یا موس

سوالات متداول تفاوت موس و کرم پودر

موس بهتر است یا کرم پودر؟

کرم‌پودر معمولا بافت غلیظ‌تری دارد و برای پوشش‌دهی مناسب باید با دقت بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد، علاوه‌براین ممکن است حالت یک لایه اضافی روی پوست به‌صورت غیرطبیعی به‌نظر برسد، به همین خاطر باید دقت کنید که رنگ کرم پودر دقیقا مطابق پوستتان باشد. در طرف مقابل، موس، محصولی سبک است که با مقدار بسیار کم، پوشش‌دهی کاملی ایجاد می‌کند و بدون مسدود کردن منافذ پوستی، خطوط و چین‌وچروک‌های سطح پوست را صاف و یکدست می‌کند. گرچه انتخاب به ترجیح شخصی شما بستگی دارد اما موس مزایای بیشتری دارد و انتخاب بهتری برای آرایشگران مبتدی است.

موس برای چه نوع پوستی مناسب است؟

ساختار موس به‌شکلی است که بدون مسدود کردن منافذ پوست، سطح صورت را صاف و یکدست می‌کند، به همین دلیل گزینه مناسبی برای پوست‌های چرب به‌شمار می‌رود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 2 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا