آرایش صورترویداد

جدیدترین ایده‌های میکاپ هالووین 2022

هر چه به هالووین (Halloween) نزدیک‌تر می‌شویم، شور و هیجان مردم برای انتخاب شخصیت مورد علاقه‌شان و پیدا کردن یک گریم هالووین عجیب و غریب بیشتر می‌شود. میکاپ ترسناک و خون آشامی همیشه یکی از محبوب‌ترین آرایش‌های هالووین بوده اما در این مقاله با هم چند مدل میکاپ هالووین را خواهیم دید که جزو جدیدترین و عجیب ترین ایده‌های آرایش‌ هالووین 2022 دخترانه و پسرانه محسوب می‌شوند.

لوازم میکاپ هالووین رو از فروشگاه خانومی انتخاب کن

هالووین، یکی از جشن های مهیج و پرطرفدار است که در بسیاری از نقاط دنیا به‌خصوص در کشورهای غربی در روز 31 اکتبر (9 آبان) برگزار می‌شود. ریشه هالووین به جشن‌های سلتیک‌های ساوین برمی‌گردد که سال نو خود را اول نوامبر جشن می‌گرفتند. هالووین، مخفف «Hallows’ Evening» به معنی «شب قدیسان» است و در آن فعالیت‌های مختلفی مانند آماده کردن کدوی هالووین، تماشای فیلم‌های ترسناک، رسم Trick-or-Treat (مانند رسم قاشق زنی) و شرکت در مهمانی‌های هالووین با لباس‌های ویژه این روز رواج دارد.


در بلاگ خانومی درباره بلک فرایدی یا جمعه سیاه بیشتر بخوانید


از میان تمام رسم‌های رایج این جشن، در کل جهان به لباس و آرایش هالووین توجه بیشتری می‌شود. به همین دلیل در این مقاله به معرفی 17 میکاپ برای مهمانی هالووین می‌پردازیم تا شما هم بتوانید با استفاده از لوازم آرایشی ساده مانند کانسیلر، کرم پودر، سایه و خط چشم و الهام گرفتن از شخصیت‌های معرفی‌شده، به این جشن ملحق شوید.

آرایش ترسناک هالووین دخترانه جدید

میکاپ هالووین اسکلت (Skeleton makeup)

گریم هالووین اسکلت، به این زودی‌ها قصد ندارد از میدان خارج شود و هنوز هم خواهان بسیاری در میان طرفداران ترفند ترسناک هالووین دارد. در ساده ترین حالت، این طرح احتیاج به سایه چشم مشکی و خط چشم دارد و می‌توانید با مداد، خطوط عمودی روی لب‌ها و کناره‌های آن ایجاد کرده و گونه‌ها و نوک بینی را هم کمی سیاه کنید.

یک مدل گریم ترسناک هالووین شکل کدو تنبل را در ویدیو زیر آموزش داده‌ایم که با چند رنگ و ترفند ساده می‌توانید آن را روی صورت خود اجرا کنید.

میکاپ هالووین هارلی کویین (Harley Quinn makeup)

هارلی کویین، شخصیت ضد قهرمان در کتاب‌های کمیک آمریکایی است که بیشتر به‌عنوان مکمل مؤنث جوکر شناخته می‌شود. این شخصیت محبوب که معمولاً پایه ثابت میکاپ هالووین است، مجدداً پس از بازی «مارگوت رابی» در فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) مورد توجه قرار گرفت و احتمالاً جزو محبوب ترین گریم های هالووین امسال قرار بگیرد.

پوست صورت سفید گچی، سایه آبی و صورتی به سبک هارلی کویین، رژ قرمز و تتوی قلب مشکی روی گونه سمت راست، از جمله ترفند گریم هالووین است که برای تبدیل شدن به این کاراکتر باید رعایت کنید.

میکاپ خفن هالووین هارلی کویین

میکاپ هالووین مینیون (Minion makeup)

آخرین فیلم مینیون‌ها با نام Minions: The Rise of Gru، میکاپ جدیدی را ترند کرده و حدود 99.6 میلیون بار در تیک تاک دیده شده است! با کمی خلاقیت می‌توانید از مینیون های بانمک و دوست‌داشتنی برای آرایش هالووین امسال کمک بگیرید؛ تنها چیزی که نیاز دارید، یک جلیقه آبی و تی‌شرت زرد است اما می‌توانید سنگ تمام بگذارید و صورتتان را هم با رنگ تی‌شرت هماهنگ و عینک مخصوص مینیون ها را روی صورتتان طراحی کنید!

ایده میکاپ هالووین پسرانه و دخترانه 2022

میکاپ هالووین تارگرین (Targaryen makeup)

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که اسم سریال بازی تخت و تاج (GOT) را نشنیده باشد. امسال انتظار می‌رود که اسپین آف این سریال، یعنی سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) و به‌خصوص خانواده مو نقره‌ای تارگرین با استقبال بسیاری برای آرایش هالووین 2022 روبه‌رو شود. رنگ مو یا کلاه گیس نقره‌ای و آرایش ابروها نقش کلیدی در این مدل دارد.

اما می‌توانید کمی خلاقیت بیشتر را چاشنی کارتان کنید و با استفاده از لوازم آرایشی، کمی سس گوجه یا بتادین یک گریم صورت جذاب‌تر مانند طرح زیر ایجاد کنید.

مدل میکاپ هالووین خاص دخترانه

میکاپ هالووین پری دریایی (Mermaid makeup)

فیلم پری دریایی کوچک که قرار است در سال 2023 پخش شود، توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. یکی از معدود دفعاتی است که یک فرد سیاه‌پوست، نقش شاهزاده خانم دیزنی را بازی می‌کند و میکاپ هالووین الهام گرفته شده از این موضوع، حدود 96.3 میلیون بار در تیک تاک بازدیدکننده داشته است. ساده ترین آرایش هالووین پری دریایی احتیاج به سایه‌های روشن مانند قرمز، سبز و آبی و پولک تزئینی دارد.

میکاپ هالووین پری دریایی

میکاپ هالووین جادوگر (Witch makeup)

با پخش سری دوم فیلم جادو جنبل (Hocus Pocus 2) در سال 2022، دیدن تم سحر و جادو در مهمانی‌ها دور از انتظار نیست. اگر قصد دارید گروهی به مهمانی هالووین بروید، سایه دودی اسموکی و رژ لب ارغوانی خاندان جادوگر شیطان‌ صفت سه خواهران ساندرسون (Sanderson sisters)، گزینه خوبی برای حال و هوای هالووین خواهد بود.

میکاپ هالووین جادوگر

میکاپ هالووین وکنا (Vecna makeup)

اگر فصل چهارم سریال اتفاقات عجیب (Stranger Things) را دنبال کرده باشید، حتماً می‌دانید که وِکنا، نام موجود ترسناکی است که توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب کرد. البته احتمالاً لباس و گریم این شخصیت بیشتر مورد توجه حرفه‌ای‌ها قرار بگیرد.

میکاپ هالووین ترسناک جدید

میکاپ هالووین مکس میفیلد (Max Mayfield makeup)

برخلاف شخصیت وکنا، کاراکتر مکس میفیلد در سریال اتفاقات عجیب، گزینه خوبی برای مبتدی‌ها یا کسانی به‌حساب می‌آید که حوصله و زمان کافی برای آماده شدن ندارند. تنها چیزی که برای این گریم هالووین ساده احتیاج دارید، یک جفت لنز سفید، کلاه گیس قرمز و هدفون است.

آرایش هالووین ساده ترسناک

میکاپ هالووین خون آشام (Vampire makeup)

گریم هالووین خون آشام نیز همیشه طرفداران خود را داشته و خواهد داشت. علاوه بر ترکیب سایه سیاه و قرمز می‌توانید از مژه مصنوعی و لنز آبی یخی استفاده کنید تا کنتراست جالبی در آرایشتان به وجود آورد. در انتها می‌توانید ردی از ترکیب رژ لب مشکی و قرمز خود را تا چانه ادامه دهید تا رد خون را تداعی کند.

گریم خون آشام دخترانه جدید

میکاپ هالووین سایه های سیاه (Dark Shadows makeup)

سایه های سیاه یک فیلم کمدی-ترسناک به کارگردانی تیم برتون است و گریم نقش اصلی آن، با بازی جانی دپ یکی از پرطرفدارترین گریم‌های هالووین پسرانه ترسناک است که به‌عنوان گریم خون آشامی برای هالووین استفاده می‌شود.

گریم هالووین خون آشامی پسرانه

میکاپ هالووین مرلین مونرو (Marilyn Monroe makeup)

فیلم بلوند (Blonde) که به‌تازگی در سال 2022 اکران شد، به داستان زندگی مرلین مونرو می‌پردازد و به همین دلیل مجدداً احتمال می‌رود از میکاپ او برای هالووین امسال الهام گرفته شود. استفاده از کانسیلر روشن روی تیغه بینی و سایه سفید مات روی گوشه داخلی چشم، قسمت متحرک پلک بالا و زیر ابرو، نقش مهمی در زیرسازی این نوع آرایش دارد.

میکاپ هالووین مرلین مونرو

میکاپ هالووین پنی وایز (Pennywise makeup)

پنی وایز، دلقک ترسناک و معروف فیلم IT، همیشه گزینه ترسناکی برای هالووین بوده است. امسال می‌توانید کمی از بُعد ترس آن کم کنید و ظاهر شیک‌تری به آن بدهید و طرح مخصوص صورت پنی وایز را با رژ لب بنفش، قرمز یا مشکی روی صورتتان طراحی کنید.

گریم مدل دلقک ترسناک برای هالووین

میکاپ هالووین کت وومن (Catwoman makeup)

ویژگی ظاهری بارز کَت وومن یا همان زن گربه‌ای، خط چشم گربه ای او است و اکران فیلم جدید بتمن در سال 2022، به این شخصیت کتاب‌های کمیک کمک کرده تا دوباره سر زبان‌ها بیفتد.

آرایش هالووین زن گربه ای

میکاپ هالووین واندر وومن (Wonder woman makeup)

فیلم واندر وومن 3 یا همان زن شگفت انگیز 3 در حال ساخت است و بسیاری از طرفداران آن در انتظار اکران این فیلم هستند. هدبند این شخصیت، از جمله ویژگی‌های اصلی این مدل آرایش هالووین است که باید آن را تهیه یا روی پیشانی خود طراحی کنید.

گریم هالووین جذاب دخترانه

میکاپ هالووین بث هارمن (Beth Harmon Makeup)

برای اینکه خودتان را شبیه به شخصیت محبوب مینی سریال The Queen’s Gambit، یعنی بث هارمن کنید، کافی است خط چشم سفید را روی خط مژه پایین بزنید تا حالت چشم‌های آنا، شخصیت اصلی فیلم تداعی شود، از خط چشم مشکی برای پلک بالای و زیر چشم استفاده کنید. کلاه گیس قرمز را فراموش نکنید اما اگر در دسترس نبود، می‌توانید موها را دو رنگ یا به رنگ ماهاگونی در آورید.

آرایش ساده 2022 هالووین

میکاپ هالووین باربی (Barbie makeup)

فیلم باربی با بازی مارگوت رابی قرار است در سال 2023 اکران شود اما عکس‌های گرفته‌شده از این بازیگر هنگام فیلم‌برداری باعث شد تا بار دیگر این تم نیز سر زبان‌ها بیفتد و میکاپ هالووین آن حدود 195.5 میلیون بازدید داشته باشد! سایه و رژ صورتی رنگ خود را بردارید و برای تکمیل گریم هالووین دخترانه خود، تا می‌توانید در لباستان از رنگ صورتی استفاده کنید.

میکاپ هالووین باربی

میکاپ هالووین ونزدی آدامز (Wednesday-Addams)

برای الهام گرفتن از شخصیت ونزدِی آدامز باید حتماً موهای مشکی‌تان را در دو طرف ببافید اما برای اینکه آرایش صورتتان کمی به فضای هالووین نزدیک‌تر باشد، ظاهری رنگ پریده لازم است؛ سایه دودی و رژ لب مشکی. این مدل را می‌توانید به‌عنوان میکاپ هالووین برای کودکان استفاده کنید.

گریم هالووین برای کودکان

سؤالات متداول هالووین

ریشه هالووین از کجا آغاز شد؟

خاستگاه هالووین به کشور ایرلند و جشن باستانی سلتیک‌ها به نام Samhain برمی‌گردد. آنها که سال نو خود را 1 نوامبر جشن می‌گرفتند، معتقد بودند که شب قبل از سال نو ارواح مردگان وارد دنیای زندگان می‌شوند. بنابراین ظاهر خود را زشت و ترسناک درست می‌کردند تا آنها را از خود دفع کنند.

جشن هالووین چه روزی است؟

جشن هالووین هر سال 31 اکتبر (9 آبان) برگزار می‌شود.

چرا کدو تنبل نماد هالووین شد؟

کدو تنبل هالووین به داستان جک فانوسی یا جک اولنترن برمی‌گردد که شیطان را فریب می‌دهد و بعد از مرگش که او را به بهشت راه نمی‌دهند، فانوسی با کدو تنبل می‌سازد تا در تاریکی جهنم جایی برای سکونت و آرام گرفتن پیدا کند و با نور فانوس خود مردم را راهنمایی کند.

آیا گریم هالووین حتماً باید ترسناک باشد؟

خیر. بسیاری از مردم به نوع ترسناک آرایش هالووین علاقه دارند اما عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند خود را به شکل افراد مشهور و حتی حیوانات درآورند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا