اخبار سلامتی و زیبایی

روش‌ های تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی

روغن آرگان یکی از کمیاب‌ترین روغن‌ها و در نتیجه روغنی گران قیمت در جهان است. تهیه روغن آرگان خالص و اصلی سخت است و تولید آن زمان می‌برد. در نتیجه قیمت آن بالا است. همانطور که انتظار می‌رود، تمام روغن آرگان‌های موجود در بازار واقعی و خالص نیستند، زیرا ممکن است بسیاری از افراد به اصطلاح تولید کننده آن را رقیق کنند تا آن را ارزان‌تر در بازار عرضه کنند.

اما این روغن سرشار از خاصیت، ارزش آن را دارد که به جای پرداخت هزینه کمتر برای چیزی که فرقی با روغن موجود در کابینت آشپزخانه‌تان ندارد، برای خرید 100٪ روغن خالص، هزینه بیشتر که هزینه واقعی خودش است را بپردازید.

روغن آرگان-خانومی

تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی

حتی خرید روغن آرگان در خود مراکش هم برای شما نمی‌تواند تضمینی باشد که روغن رقیق شده نخریده‌اید، مگر اینکه بدانید از کجا بخرید. با موج محبوبیت روغن آرگان، محصولات زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند «روغن خالص آرگان» هستند. پس در چنین بازاری، چگونه می‌توان از خرید روغن آرگان تقلبی اجتناب کرد و روغن اصل را تشخیص داد؟ در این مقاله می‌خواهیم 9 راه حل ساده برای این‌که بتوانید روغن آرگان اصل را از تقلبی آن تشخیص دهید به شما معرفی کنیم.

لیست مواد سازنده

دنبال محصول آرایشی بگردید که تنها یک مواد سازنده داشته باشند: 100% روغن آرگان. نه نگهدارنده، نه رایحه و نه حتی آب. تنها روغن خالص و طبیعی آرگان. تحقیقات نشان داده است که وقتی روغن آرگان را با مواد دیگر ترکیب کنید، در واقع کیفیت، خواص و اثرگذاری روغن آرگان را پایین آورده‌اید.

روغن آرگان-خانومی

بسته ‌بندی روغن آرگان

روغن آرگانی را که در بطری‌های شفاف یا پلاستیکی فروخته می‌شود، خریداری نکنید. نور بهترین ویژگی‌های روغن را تجزیه می‌کند و شیشه تیره تنها راه درست برای نگهداری از روغن آرگان است. بسته‌بندی شیشه‌ای همچنین سازگار با محیط زیست و کاملاً قابل بازیافت است.

قیمت روغن آرگان اصل

تهیه روغن آرگان بسیار دشوار و کارساز است و اینطور چیزها هزینه‌بر هستند. البته این موضوع هم بدان معنا نیست که گران‌ترین روغن آرگان حتماً بهترین است. شما فقط می‌خواهید هزینه روغن خالص آرگان را بپردازید، نه این‌که هزینه یک کمپین بازاریابی گسترده و بسته‌بندی‌های فانتزی را نیز متحمل شوید.

قیمت محصول همچنین با غلظت آرگان روی محصول تعیین می‌شود. مواد را به دقت بررسی کنید، نباید برای محصولی که غلظت کمی روغن آرگان دارد، هزینه کنید. اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم بهترین روغن آرگان، روغن آرگان خالص، بدون افزودن مواد شیمیایی و پارابن است. با مارک‌های گران قیمت پوست که شامل روغن آرگان در پایین لیست بلند بالایی از مواد دیگر است خودتان را گول نزنید.

روغن آرگان-خانومی

رایحه روغن آرگان

روغن آرگان دارای رایحه مغز آجیلی ملایمی است (برخی آن را با بوی ذرت بو داده یا نوار لاستیکی مقایسه می‌کنند). چند دقیقه پس از تماس با پوست، رایحه از بین می‌رود، زیرا روغن آرگان واقعی به سرعت جذب می‌شود. بهترین کیفیت روغن آرگان نیز باید از عطر کمی برخوردار باشد. فرآیند خوشبو سازی، بوی مغز آرگان را به همراه بسیاری از مواد مغذی مهم که باعث از بین رفتن روغن آرگان می‌شود ، از بین می‌برد. باید از روغنی که بوی قوی دارد و یا بدون بو است پرهیز کنید. چرا که در هر دو مورد مشکوک است.

بافت ابریشمی روغن آرگان

بافت روغن آرگان باید صاف و ابریشمی باشد. باید آنقدر صاف باشد که تقریباً بلافاصله پس از استفاده، روی پوست شما از بین برود. نباید احساس کم آبی یا لجن بودن یا چسبندگی داشته باشد. قطعاً نباید پوست شما را آزار دهد. شرایط پوستی شما هر چه باشد، روغن آرگان باید یک منبع تسکین دهنده باشد که در صورت استفاده اثر تسکین دهنده‌ای ایجاد کند، نه این‌که منبع درد باشد.

رنگ روغن آرگان

روغن آرگان مخصوص آرایشی باید رنگ زرد طلایی داشته باشد، در حالی که نوع آشپزی این روغن، رنگ قهوه‌ای-طلایی است. اگر رنگ روغن آرگانی که در دست گرفته‌اید روشن یا تقریباً شفاف باشد، می‌توان آن را فیلتر شده، ترکیب شده با مواد شیمیایی یا روغن‌های دیگر و یا جعلی دانست. به عبارت دیگر روغنی است که گرما و ماشین‌آلات در فرآیند تولید آن نقش داشته‌اند، پس بهتر است از آن اجتناب کنید.

روغن آرگان-خانومی

رسوب موجود در روغن آرگان

از آنجا که این یک محصول طبیعی است، رسوبات نشانه کیفیت است و هیچ چیز غیرعادی درباره آن وجود ندارد. روغن خوب که خیلی تصفیه نشده باشد، ممکن است مقدار کمی رسوب در انتهای بطری داشته باشد و کمی «ابری» به نظر برسد. نگران نباشید. همچنین لازم نیست کاری انجام دهید، فقط روغن خود را طبق معمول استفاده کنید و بدانید که اصل است.

رسوبات کسری نامحلول در روغن است که از الکل‌های چرب، توکوفرول‌ها، کاروتنوئیدها، استرول‌ها و غیره تشکیل شده است.

روغن آرگان آرایشی یا آشپزی

دو نوع روغن آرگان در بازار موجود است: یکی روغن آرایشی و دیگری روغن مخصوص آشپزی. برای به دست آوردن روغن آرگان مخصوص آشپزی، ابتدا مغز آرگان، تفت داده می‌شود که بیشتر مواد مغذی غنی در مواد آرایشی را از بین می‌برد. نوع روغنی که برای لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود، برشته نشده است و از این رو حاوی تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز پوست و مو است.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا