بهداشت و سلامتمراقبت از پوست

چگونه در خانه تکانی مراقب دستهایمان باشیم؟

در روزهای مانده تا نوروز، خانمها معمولا به رسم زیبای خانه تکانی مشغولند. در این میان بیشتر از هر چیز، دستان آسیب میبینند. چراکه بیشتر از هرچیزی در این روزها با آب و شوینده ها و گرد و خاک در تماس هستند. در مقاله “10 فرمان زیبایی نوروزتراپی” گفتیم که برای زیبا نگه داشتن دستها چه کارهایی باید انجام دهیم. در اینجا سعی داریم راهکارهایی برای مراقبت از دست در خانه تکانی را آموزش دهیم.

در این مطلب به شما میگوییم در روزهایی که مشغول خانه تکانی هستید، چه کارهایی انجام دهید تا به دستهایتان آسیب نرسد. این مطب را با دقت بخوانید و تمام اقدامات آن را انجام دهید.

 در ادامه با مراقبت از دستها در خانه تکانی آشنا می شویم.

 

استفاده از دستکش

کار کردن با دستکش کمی سخت است. اما چاره ای ندارید. به آنها عادت کنید. زمانی که با شوینده ها سروکار دارید، از دستکش لاستیکیآشپزخانه و زمانی که با گرد و خاک در تماس هستید، از دستکش نخی استفاده کنید. باور کنید به زودی به آنها عادت میکنید.

 

استفاده از کرم مغذی دست و ناخن

برخی از کرمها هستند که کرم دست هستند. اما برخی از آنها کرم دست و ناخن هستند. در ایامی که خانه تکانی میکنید، حتما از کرمهای دست و ناخن استفاده کنید. در این نوع از کرمها، ترکیباتی استفاده شده است که باعث تقویت و استحکام ناخنها نیز میشوند. این کرمها معمولا جذب سریعی دارند و چربی بر روی پوست بجا نمیگذارند. بنابراین بهترین گزینه برای روزهای خانه تکانی است.

 

عکس

 

مراقبت از دست در خانه تکانی: کرم دست و ناخن زیتون نئودرم، یکی از بهترین گزینه ها برای روزهای خانه تکانی است. این کرم حاوی روغن زيتون، آلانتوئين، گليسرين، ویتامین E، ویتامین B5و ترکیباتی خاص برای تقویت ناخن می باشد. بافت نرمی دارد. جذب آن زود است و چربی بجا نمیگذارد. از این رو یک دقیقه بعد از مصرف، براحتی میتوان به کارهای خانه ادامه داد بدون اینکه چربی دست بر روی وسایل اثر بگذارد.

 

عکس

 

مراقبت از دست با کرم 

در طول روز هر بار بعد از شستشوی دستهایتان از این کرم استفاده کنید. شبها قبل از خواب هم این کرم را به دستتان بزنید و بگذارید تا صبح روی پوست دست بماند.

اگر دستهای آسیب دیده دارید، بهتر است بعد از کرم زدن و جذب شدن کامل آن، از وازلین هم استفاده کنید. وازلین مانند پانسمان عمل میکند و  درواقع مثل یک لایه محافظ روی دست مینشیند و از مواد مغذی و رطوبت دست محافظت میکند که فرصت پیدا کنند بخوبی جذب پوست شوند و رطوبت از روی سطح پوست تبخیر نشود.

 

عکس

 

دستهایتان را اسکراب کنید.

در روزهایی که خانه تکانی میکنید، شبها قبل از خواب، سه دقیقه برای اسکراب کردن دستهایتان وقت بگذارید. برای اینکار ابتدا دستهایتان را خیس کنید. سپس ماسک اسکراب را به اندازه یک قاشق مرباخوری سرخالی روی کف دست بریزید و دستهایتان را سه دقیقه بهم بمالید. لابلای انگشتان، پشت دست و کف دست را کامل و خوب با اسکراب مالش دهید. سپس آبکشی کنید و کرم دست و ناخن بزنید.

 

عکس

 

اگر ماسک اسکراب ندارید، میتوانید خودتان در منزل اسکراب دست درست کنید. برای اینکار، یک قاشق مربا خوری را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید و روی دستهایتان بمالید.

 

عکس

 

تقویت ناخن را فراموش نکنید.

شبها حتما تقویت کننده ناخن بزنید. اگر مشکل شکنندگی ناخن دارید از محلولهای استحکام بخش ناخن استفاده کنید. اگر اطراف ناخن هایتان پوسته پوسته می شود، حتما از کرم ترمیم کننده پوست دور ناخن استفاده کنید.

 

عکس

 

در هنگام شستشو از آب داغ استفاده نکنید.

اگر به هر دلیلی در مواقعی از دستکش در هنگام شستشوی خانه تکانی استفاده نکردید، یادتان باشد حداقل آبی که مصرف میکنید آب داغ یا گرم نباشد. بجای آن از آب ولرم استفاده کنید. آب گرم و خیلی گرم، تمامی چربی و رطوبت طبیعی پوست را از بین میبرد.

 

از کرمهای حاوی اوره استفاده کنید.

اگر پوست دستهایتان آسیب دیده است، شبها از کرم دت حاوی اوره استفاده کنید. اوره بهترین چیزی است که دستهای شما به آن نیاز دارد. کرمهای حاوی اوره چرب هستند و دیر جذب میشوند. بنابراین برخلاف کرمهای دست و ناخنی که در بالا گفته شد، نمیتوان بعد از مصرف آن تا چند دقیقه کار خانه انجام داد. بنابراین این کرم مناسب استفاده در شب ها قبل از خواب است.

 

عکس

 

اگر شما تجربه استفاده از محصولات مراقبت از دست و ناخن را داشتید، در بخش نظرات در زیر همین مطلب، بهترین جایی است که میتوانید تجربیات خود را دیگران با اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا