آرایش لب

5 روش ساده برای درست كردن رژ لب خانگی

تهیه رژ لب خانگی یکی از جذاب‌ترین کارها به‌خصوص برای وگان‌ها و افرادی است که مخالف ترکیبات شیمیایی هستند یا برای کسانی‌که انتخاب یک رژ لب گیاهی و طبیعی خوش‌ رنگ، کمی برایشان چالش‌برانگیز است. در این مقاله با آموزش طرز تهیه رژ لب خانگی، سعی داریم این مشکل را برایتان برطرف کنیم تا بتوانید به‌راحتی و با چند ترکیب ساده و ارزان، در خانه رژ لب طبیعی موردعلاقه خودتان را بسازید.

چرا بهتر است از رژ لب طبیعی استفاده کنیم؟

آیا این همه زحمت و زمانی‌که برای درست کردن رژ لب گیاهی در خانه می‌گذاریم، ارزشش را دارد؟

بیشتر رژ لب‌های معمولی از مواد شیمایی مضر ساخته شده‌اند و استفاده از آن‌ها در ناحیه حساس لب، می‌تواند به سلامت شما لطمه بزند. به‌جز این، اگر وگان هستید و نمی‌دانید کدام محصولات کاملاً گیاهی و فاقد تست حیوانی هستند، با ساختن رژ لب گیاهی در خانه، خیالتان از هر جهت راحت خواهد بود!

شما می‌توانید رژ لب‌های طبیعی را با کمترین هزینه و در رنگ‌های مختلف بسازید و از تنوع آن‌ها لذت ببرید.

نحوه ساخت رژ لب طبیعی در خانه

چگونه به رژ لب طبیعی خود رنگ بدهیم؟

رنگ‌ دادن به رژ لب گیاهی، می‌تواند کمی مشکل باشد. برای این کار باید از مواد کاملاً طبیعی استفاده کنید و با ترکیب درصدهای متفاوتی از آن‌ها، به رنگ دلخواه خود برسید.

 

رنگ ترکیبات لازم
قرمز گیلاس، زغال‌اخته یا چغندر قرمز
نود و قهوه‌ای پودر کاکائو، قهوه یا دارچین
بنفش بلوبری یا شاه‌توت

آموزش درست کردن رژ لب خانگی با ۵ روش ساده

باید بدانید که استفاده از مواد طبیعی، تنها نحوه ساخت رژ لب در خانه نیست. شما می‌توانید با استفاده از وازلین، موم عسل یا لبو، رژ و بالم لب خانگی بسازید؛ اما روش‌های گوناگونی برای انجام این کار وجود دارد. با آموزش ساخت رژ لب خانگی با ۵ روش عالی همراه باشید تا هرزمان که خواستید، رژ لب مخصوص و مورد علاقه خود را بسازید.

درست كردن رژ لب خانگي با وازلین

۱. استفاده از ترکیبات طبیعی

پیش از هر چیز، ترکیبات پایه رژ لب را تهیه کنید. این ترکیبات اصل و اساس رژ لب شما هستند که می‌توانید با اضافه کردن رنگ‌دانه‌های طبیعی، آن را به رنگ دلخواه خود درآورید. مواد مورد استفاده را می‌توانید به گونه‌ای تغییر دهید که رژ لب ساختاری براق یا مات‌تر داشته باشد.

برای ساخت رژ لب با موم عسل، به ترکیبات زیر نیاز دارید:

  • یک قاشق چای‌خوری موم زنبور عسل
  • یک قاشق چای‌خوری شی‌ باتر، کره بادام یا کره آووکادو (این مواد باعث می‌شوند که رژ لب شما نرم‌تر شود)
  • یک قاشق چای‌خوری روغن مانند روغن بادام، روغن سویا یا روغن زیتون خالص

مواد پایه و رنگ‌دانه‌ها را در یک ظرف مناسب بریزید و ۳۰ ثانیه در مایکروویو حرارت دهید تا ذوب شوند. ترکیبات را خوب هم بزنید تا مطمئن شوید که کاملاً مخلوط شده‌اند.

اگر به مایکروویو دسترسی ندارید، مقداری آب در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط رو به‌ بالا گرم کنید. ترکیبات رژ لب را در یک تابه کوچک‌تر اضافه کنید، آن را داخل قابلمه اول بگذارید و آن‌قدر هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

قدم بعدی، انتخاب رنگ رژ لب است. می‌توانید با استفاده از جدول ابتدای متن، رژ لب خود را به رنگ‌های قرمز، صورتی، قهوه‌ای و نارنجی درآورید. ۱٫۴ یا ۱٫۸ قاشق چای‌خوری از پودر طبیعی رنگی را به ترکیبات اضافه کنید و هم بزنید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید که به رنگ دلخواه خود برسید.

مخلوط به‌دست‌آمده را در یک ظرف کوچک بریزید و پیش از استفاده، اجازه دهید در دمای اتاق یا یخچال بماند و خوب سفت شود.

طرز تهیه رژ لب خانگی با عسل و روغن زیتون

۲. طرز تهیه رژ لب صنعتی با سایه چشم

سایه چشم قدیمی خود را داخل یک کاسه بریزید و با پشت قاشق، آن را آن‌قدر له کنید تا به یک ترکیب پودری برسید. برای براق کردن رژ لب، کمی سایه چشم درخشان و شاینی به رنگ اصلی خود اضافه کنید.

همه سایه‌ها برای استفاده روی لب مناسب نیستند. اگر در ترکیبات سایه چشم شما موادی مثل اولترامارین، فروسیانید فریک یا اکسید کروم وجود دارد، از آن برای تهیه رژ لب استفاده نکنید.

در مرحله بعد، باید پودر سایه چشم را با وازلین مخلوط کنید. برای درست کردن رژ لب خانگی با وازلین، حدود یک قاشق غذاخوری از وازلین را در یک ظرف مناسب بریزید و پس از اضافه‌کردن یک قاشق چای‌خوری پودر سایه چشم، به آن حرارت بدهید و آن‌قدر هم بزنید تا رنگش کاملاً پخش شود.

ترکیب نهایی را در یک ظرف بریزید و قبل از استفاده، مطمئن شوید که کاملاً سفت شده است.

درست کردن رژ لب خانگی با وازلین

۳. درست کردن رژ لب خانگی با مداد رنگی

برای ساخت رژ لب مایع می‌توانید از مداد رنگی استفاده کنید و رژلب‌های متنوع با رنگ‌های روشن بسازید. از یک مارک مدادرنگی استفاده کنید که ترکیبات شیمیایی کمتری در آن استفاده شده باشد. قبل از خرید، جعبه مدادرنگی را بو کنید تا مطمئن شوید که رژ لب شما بوی زیاد ندارد

برای درست کردن رژ لب خانگی، از پاستیل‌های روغنی یا سایر لوازم هنری استفاده نکنید!

مداد رنگی مورد نظر خود را در قسمت بالایی یک دیگ دوتایی قرار دهید و روی حرارت متوسط گرم کنید تا ذوب شود.

تمیز کردن مداد رنگی ذوب‌شده کار آسانی نیست؛ بنابراین بهتر است برای آب‌کردن مدادرنگی، از یک دیگ دوتایی قدیمی استفاده کنید.

به مدادرنگی ذوب‌شده، مقداری روغن زیتون، بادام یا نارگیل اضافه کرده و با یک قاشق چایخوری موم ذوب‌شده ترکیب کنید. برای پوشاندن بوی مدادرنگی می‌توانید از رایحه گل رز، اسطوخودوس یا اسانس‌های دیگر استفاده کنید. مایع داغ را با احتیاط در یک ظرف بریزید و در یخچال بگذارید تا سفت شود.

درست کردن رژ لب خانگی با مداد رنگی

۴. درست کردن رژ لب خانگی با لبو

اگر می‌خواهید یک رژ لب گیاهی بدون وازلین و مواد شیمیایی داشته باشید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. طرز تهیه رژ لب مات با لبو و ترکیبات موردنیاز برای انجام این کار، به شرح زیر است:

  • یک عدد چغندر تازه
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک قاشق غذاخوری شی‌ باتر
  • یک قاشق غذاخوری روغن کرچک

چغندر را پوست بکنید و آب بگیرید. سپس آن را همراه سایر ترکیبات، در یک ظرف بریزید و ترکیب کنید. مخلوط را در یک ظرف پر از آب در حال جوش ریخته و آن‌قدر صبر کنید تا به مایع تبدیل شود. مایع را در ظرفی بریزید، روی آن را بپوشانید و حدود ۳۰ دقیقه در فریزر نگهداری کنید.

نکته: هیچ ترکیب نعنایی‌ای به بالم لب خانگی خود اضافه نکنید. این ترکیبات باعث تحریک پوست شما می‌شوند.

آموزش تهیه رژ لب با لبو

۵. طرز تهیه رژ لب با گل رز

یکی از روش‌های ساخت تینت لب خانگی، بالم لب یا رژ لب، استفاده از گل رز است. روغن‌های طبیعی موجود در گل رز در کنار ویتامین C و سایر مواد معدنی آن، به حفظ رطوبت لب‌ها کمک می‌کند.

طرز تهیه رژ لب گیاهی بدون سرب با استفاده از گل رز بسیار ساده است و می‌توانید آن را طی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام دهید. برای انجام این کار، به ۶ تا ۷ گل رز که کاملاً رشد کرده باشند، اسانس گل رز، موم زنبور عسل و روغن نارگیل نیاز دارید.

گل رز را با آب معمولی بشویید و گلبرگ‌های آن را جدا کنید. یک کاسه شیشه‌ای را از آب مقطر پر کرده و گلبرگ‌ها را به آن اضافه کنید. این کاسۀ شیشه‌ای را در قابلمه‌ای پر از آب قرار دهید؛ در آن را بگذارید و اجازه دهید که به مدت ۵ الی ۷ دقیقه بجوشد.

گلبرگ‌ها را از کاسه جدا کرده و یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل و روغن نارگیل به گلاب باقی‌مانده اضافه کنید. وقتی موم زنبور عسل و روغن نارگیل کاملاً ذوب شدند، چند قطره اسانس گل رز به آن اضافه کنید. این مخلوط در در ظرف خالی مخصوص بالم لب بریزید و قبل از استفاده، صبر کنید تا کاملاً خنک شود.

ساخت رژ لب با گل رز

بایدهای ساخت رژ لب وگان و ترکیبات لازم آن

ابتدا به این فکر کنید که می‌خواهید رژ لبتان مات باشد یا براق؟ ازآنجاکه مواد مرطوب‌ کننده به‌راحتی در دسترس هستند، ساختن رژ لب براق کمی آسان‌تر است. بالم لب خانگی باید یکدست باشد و نباید لب‌های شما را خشک کند.

خبر خوش این است که اگر زمان کافی برای درست‌کردن رژ لب خانگی خود ندارید، برندهای زیادی به سمت تولید محصولات طبیعی و وگان رفته‌اند که می‌توانید لوازم آرایش خود را از آن‌ها خریداری کنید.

اگر هم به‌دنبال خرید یک رژ لب طبیعی و دارای استاندارد وگان هستید، پیشنهاد ما رژلب مایع مات نوت (NOTE MATTEMOIST LIPGLOSS) است. این محصول با بافت نرم و خاصیت مرطوب‌کنندگی خود، نمایی مات به لب‌های شما می‌دهد. روغن ماکادمیا و ویتامین E از مهم‌ترین ترکیبات این رژ لب هستند که طراوت و زیبایی لب‌ها را تأمین می‌کنند.

رژ لب وگان و گیاهی نوت

خرید رژ لب وگان نوت

آموزش درست کردن رژ لب خانگی برای کودکان

از مهم‌ترین مزایای درست کردن بالم لب خانگی این است که دقیقاً می‌دانید چه ترکیباتی به آن اضافه کرده‌اید؛ بنابراین اگر کودک شما هم به لوازم آرایشی علاقه دارد و از طرفی نمی‌خواهید که از مواد شیمیایی استفاده کند، می‌توانید برای او یک رژ لب طبیعی درست کنید!

به جز روش‌های بالا، می‌توانید مقداری وازلین را با رنگ خوراکی ترکیب کنید و در یک جای مخصوص بریزید تا فرزندتان از آن به عنوان رژ لب شخصی خود استفاده کند.

کلام آخر

این روزها، بیشتر افراد استفاده از محصولات ارگانیک را ترجیح می‌دهند و سعی می‌کنند که تا جای ممکن، از ترکیبات شیمیایی و مضر دوری کنند. در این مقاله، چندین روش برای ساخت رژ لب‌های طبیعی و خانگی را آموزش دادیم تا اگر مایل به خرید رژ لب‌های شیمیایی نیستید، بتوانید بدون با دردسر کمتری رژ لب موردعلاقه خود را در خانه تولید کنید.

این روش‌های ساخت رژ لب در خانه را امتحان کنید و نظرات خود را در بخش کامنت با ما درمیان بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4 / 5. مجموع آرا: 8

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا