مراقبت از مو

جلوگیری از ریزش مو با راهکارهای صد در صد موثر

امروزه ریزش مو برای بعضی از افراد به یک موضوع بسیار نگران‌ کننده تبدیل شده است. افزایش سن، ژنتیک، تغذیه نامناسب، عادات اشتباه و بسیاری از موارد دیگر می‌توانند از دلایل ریزش مو باشند و اقداماتی مانند استفاده از محصولات مراقبت مو، تغییر رژیم غذایی و اصلاح سبک زندگی از راهکارهای جلوگیری از ریزش مو است. اما چیزی که اهمیت بسیاری در درمان ریزش مو دارد، یافتن علت اصلی ریزش مو است که در ادامه مفصل به آن می‌پردازیم.

روش هایی که از ریزش مو جلوگیری می‌کند

علت ریزش مو چیست؟

مو در چرخه طبیعی خود رشد می‌کند و در نهایت می‌ریزد و ما اثرش را روی برس، بالش یا حمام، به‌چشم می‌بینیم. به یاد داشته باشید که همه افراد روزانه میزانی از ریزش مو را تجربه می‌کنند (بین 50 تا 100 تار مو) که کاملاً طبیعی است. اکثر مردم متوجه ریزش موی طبیعی که روزانه رخ می‌دهد، نمی‌شوند، چون ضخامت مو و خط مو در اثر ریزش طبیعی تغییری نمی‌کند و معمولاً ثابت می‌ماند اما ریزش مو شدید از چشم هیچ‌کس پنهان نمی‌ماند.

در چنین شرایطی بهتر است سریعاً برای درمان اقدام کنید، چون ریزش شدید مو ممکن است به دلیل یک بیماری زمینه‌ای باشد. علائم ریزش مو شدید عبارتند از: ریزش ناگهانی مو، از دست دادن توده‌های بزرگ مو و نازک شدن قابل‌توجه تار موها. دلایل متعددی برای ریزش بیش از حد مو وجود دارد.

به‌طور طبیعی هر تار مو بین دو تا پنج سال عمر می‌کند. فولیکول‌های مو چرخه‌ای از رشد فعال، انتقال و استراحت را طی می‌کنند. شرایط و عواملی در سبک زندگی وجود دارند که می‌توانند تعداد بیشتری از موهای شما را وارد چرخه استراحت کند و در نتیجه‌ی این تغییر چرخه طبیعی، موهای شما می‌ریزد؛ این تغییر در چرخه رشد و ریزش مو، تلوژن افلوویوم نامیده می‌شود. تلوژن افلوویوم می‌تواند نشانه‌ای از استرس باشد یا می‌تواند بعد از بارداری، در اثر مصرف بعضی داروها و به‌عنوان یک عارضه جانبی دارو یا در نتیجه یک بیماری زمینه‌ای رخ دهد.

✨حتما بخوانید: معرفی بهترین سرم مو ایرانی و خارجی برای جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو بعد از کرونا درواقع همان تلوژن افلوویوم است، ریزش مویی که ناگهان ایجاد می‌شود و موها معمولاً هنگام شانه‌ زدن یا دوش‌ گرفتن، در توده‌های بزرگ می‌ریزند؛ نوعی ریزش موی موقت ناشی از استرس جسمی یا روحی، تب بالا، بیماری یا کاهش وزن بیش از 10 کیلوگرم. همه این عوامل از علائم رایج در ویروس کرونا هستند.

یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو ژنتیک است. اما حتی اگر کسی خوش‌ شانس باشد و در اثر وراثت موهایش را از دست ندهد، بعضی از علل فوری ریزش مو همچنان آن‌ها را تهدید می‌کند. این عوامل عبارتند از: شیمی‌ درمانی یا پرتو درمانی، تغییرات هورمونی مانند مشکلات تیروئید یا یائسگی، استرس عاطفی یا جسمی، بعضی از مدل‌های مو مثل دم اسبی که باعث کشش بیش از حد مو می‌شوند، مصرف داروهای فشار خون یا داروهای شیمی‌درمانی.

دو سوم مردان هم دچار طاسی مردانه می‌شوند، در حالی‌که 40 درصد آن‌ها تا سن 35 سالگی ریزش موی قابل‌ توجهی را تجربه می‌کنند. اگر ریزش مویی را تجربه می‌کنید که منجر به طاسی سکه‌ای یا ریزش توده‌های بزرگ مو می‌شود، باید برای تشخیص مشکل به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. در بعضی مواقع هم، مثل ریزش مو پس از بارداری که یکی از موارد تلوژن افلوویوم است، ممکن است ریزش مو خودبه‌خود برطرف شود.

کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش یا توقف ریزش مو انجام دهید. اما این‌که چه کاری باید انجام دهید، بستگی به دلیل ریزش موهایتان دارد.

شناختن علت ریزش مو برای جلوگیری از آن

راهکارهای جلوگیری از ریزش مو چیست؟

پیشگیری از ریزش مو زمانی‌که به‌دلیل بیماری، افزایش سن، وراثت یا استرس‌های فیزیکی مثل آسیب‌های بدنی باشد، عموما امکان‌پذیر نیست اما می‌توانید به روش‌های مختلف و با استفاده از راهکارهای مفید از ریزش موی ناشی از آسیب مواد شیمیایی یا مدل موی سفت جلوگیری کنید. ممکن است بتوانید با داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که مواد مغذی لازم از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین را فراهم می‌کند، از ریزش مو جلوگیری کنید یا اگر سیگار می‌کشید، می‌توانید سیگار را ترک کنید. همه این اقدامات شرایط و سلامت کلی موهای شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

پیشگیری از ریزش مو با تغییر سبک زندگی

1. داشتن رژیم غذایی متعادل برای جلوگیری از ریزش مو

رژیم غذایی حاوی سبزیجات خام و گیاهان تازه، مثل رژیم مدیترانه‌ای، ممکن است خطر آلوپسی آندروژنیک (طاسی با الگوی زنانه یا طاسی با الگوی مردانه) را کاهش دهد یا شروع آن را به تعویق بیاندازد. رژیم غذایی که حداقل سه روز در هفته حاوی مقادیر زیادی از مواد غذایی مثل جعفری، ریحان یا سبزیجات سالاد باشد، می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو بسیار مؤثر باشد.

فولیکول‌های مو بیشتر از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده‌اند. داشتن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین که پروتئین مورد نیاز موها را تأمین کند، ممکن است برای جلوگیری از ریزش مو کمک کننده باشد. انتخاب‌های سالم شامل غذاهایی مثل تخم‌مرغ، آجیل، لوبیا و نخود، ماهی، محصولات لبنی کم‌ چرب، مرغ و بوقلمون است.

ثابت شده که ویتامین A هم سرعت رشد مو را افزایش می‌دهد. همچنین، این ویتامین به تولید سبوم (چربی طبیعی پوست و مو) کمک می‌کند و پوست سر را سالم‌تر نگه می‌دارد، درنتیجه باعث تقویت و حفظ موهای سر می‌شود. بشقاب خود را با غذاهای غنی از ویتامین A مانند سیب‌ زمینی شیرین، فلفل دلمه‌ای و اسفناج پر کنید.

استفاده ار رژیم غذایی مناسب برای رشد بهتر موها

2. استفاده از ویتامین‌های موثر در رشد مو

بهترین قرص ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو چیست؟ دانشمندان مشخص کرده‌اند که ویتامین‌های A، B، C، D، آهن، سلنیوم و روی برای فرآیندهای رشد و حفظ مو، به‌ویژه با تجدید سلول‌ها، مهم هستند. ویتامین D هم به رشد مجدد کمک می‌کند، اما حتماً باید توسط پزشک تجویز شود. اگر میزان ویتامین D بدن شما از حد مجاز بیش‌تر شود، احتمال مسمومیت و شُک را به‌همراه دارد. بیوتین، ویتامین H یا ویتامین B7، هر سه تقریبا یک چیز هستند، هرطور که دوست دارید صدایش کنید. به‌هرحال، این ویتامین در سنتز اسیدهای چرب در بدن نقش دارد. این فرآیند برای چرخه زندگی مو ضروری است و در صورت کمبود آن، ممکن است دچار ریزش مو شوید.

این ویتامین‌ها را می‌توانید در مولتی ویتامین‌ها پیدا کنید. هرکسی که قصد مصرف مکمل مولتی ویتامین را دارد، بهتر است اول با پزشک مشورت کند. بهترین محصولات حاوی تمام یا بیشتر مقادیر توصیه شده روزانه از هر ویتامین و مواد معدنی در یک دوز هستند. مکمل‌هایی هم وجود دارند که برای پوست، تقویت مو و رشد ناخن مصرف می‌شوند.

ویتامین های مناسب برای تقویت مو

3. استفاده درست از محصولات مراقبت مو برای داشتن موهایی سالم

مراقبت مناسب از مو و پوست سر می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند و رشد مو را بهبود بخشد. از طرفی تمیز نگه داشتن پوست سر و شستشوی به‌موقع مو می‌تواند مانع از ریزش آن شود. نکته کلیدی استفاده از یک شامپوی ملایم و مناسب پوست سر است. فرمول‌های تندتر ممکن است مو را خشک کنند و باعث شکستن آن شوند و تازه خودشان منجر به ریزش مو شوند. بعضی از شامپو و نرم‌کننده‌های دارویی هم می‌توانند از ریزش مو جلوگیری کنند، اما مشخصاً باید توسط پزشک تجویز شوند.

✨حتما بخوانید: کدام شامپو برای ریزش مو مناسب است؟

اما انواع شامپو برای جلوگیری از ریزش مو هم وجود دارند که برای استفاده از آن‌ها نیازی به نسخه پزشک ندارید، مانند شامپوهای بدون سولفات و چند نمونه محصولاتی که در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

شامپو کافئین آدرا تقویت‌ کننده، ضدریزش مو و حاوی کافئین و عسل است. کافئین علاوه بر این‌که گردش خون در پوست سر را بهبود می‌بخشد، محرک رشد فولیکول‌های مو است و رشد مو را مستقیماً از ریشه موها تقویت می‌کند. شامپو ضد ریزش مو آدرا خواص آنتی اکسیدانی دارد و به تنظیم pH پوست سر کمک می‌کند. این شامپو علاوه بر تقویت و محافظت از موها، با عصاره کافئین و افزایش گردش خون در پوست سر، موجب انرژی‌رسانی به موها هم می‌شود.

شامپو ضد ریزش کافئین دار آدرا

خرید شامپو کافئین آدرا

شامپو تقویت‌ کننده و ضدریزش موهای چرب سریتا حاوی آمینواسیدهای جوانه گندم، بابونه، رزماری و مریم گلی (آپی ژنین) است که از انتقال چربی پوست سر به ساقه مو جلوگیری می‌کند. عصاره مریم گلی منبعی غنی از انواع ویتامین‌های A و B و E است که در درمان و کنترل چربی پوست سر و تقویت مو بسیار موثر هستند. مریم گلی خواص ضدالتهابی و تسکین‌دهنده دارد و التهابات ناشی از تحریک پوست که سبب آسیب به ریشه و ریزش مو می‌شوند را کاهش می‌دهد؛ نتیجه این ترکیبات محصولی است که تقویت‌کننده و ضدریزش مو، تنظیم‌کننده چربی پوست سر، رطوبت‌رسان و درخشان‌کننده است.

شامپو تقویت‌ کننده و ضدریزش موهای چرب سریتا

خرید شامپو ضد ریزش موی چرب سریتا

ماسک مو هم یکی از آن محصولاتی است که می‌تواند برای جلوگیری از ریزش مو به شما کمک کند. ماسک فاقد سولفات و حاوی هیالورونیک اسید آدرا همان‌طور که از اسمش مشخص است دو ویژگی بارز دارد که بسیار مهم هستند: یکی این‌که فاقد سولفات و پارابن است و دوم این‌که حاوی هیالورونیک اسید است. محصولات مراقبتی مو که حاوی مواد مغذی و مؤثر مثل هیالورونیک اسید هستند، به تأمین رطوبت و حفظ آن در تارهای مو و در نتیجه بهبود سلامت و کیفیت موها کمک می‌کنند.

ماسک آدرا موجب آبرسانی، رطوبت‌رسانی و افزایش درخشندگی موها می‌شود، از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری می‌کند، مانع از وز شدن موها می‌شود و در افزایش خاصیت کشسانی موها موثر است. فاقد سولفات بودن این شامپو یکی از مزیت‌هایی است که آن را به محصولی مناسب برای موهای کراتینه و بوتاکس شده تبدیل کرده است. ماسک موی آدرا به نرمی و لطافت بیشتر موها کمک می‌کند و موجب تثبیت رنگ موها می‌شود.

ماسک فاقد سولفات و حاوی هیالورونیک اسید آدرا برای جلوگیری از ریزش مو

خرید ماسک فاقد سولفات آدرا

استفاده از انواع روغن مو هم می‌تواند مؤثر باشد. روغن نارگیل ممکن است به جلوگیری از آسیب دیدن مو در اثر شستشوی زیاد و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) کمک کند. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل به اتصال پروتئین به مو کمک می‌کند و مو را از شکستگی در ریشه و تار مو محافظت می‌کند. ماساژ دادن روغن نارگیل روی پوست سر ممکن است جریان خون را بهتر کرده و به رشد مجدد کمک کند.

روغن زیتون را هم می‌توانید برای آبرسانی عمیق مو استفاده کنید و از خشکی مو و شکستگی ناشی از خشکی، پیشگیری کنید. روغن زیتون یکی از عناصر اصلی در رژیم غذایی مدیترانه‌ای هم هست که ممکن است به کاهش ریزش موی ژنتیکی کمک کند.

✨حتما بخوانید: با استفاده از روغن تراپی موهای خود را تقویت کنید

– اگر لازم است، محصولات مراقبت از موی خود را تغییر دهید

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بسیاری از ژل‌ها و سایر محصولات حالت‌ دهنده مو ممکن است به ریزش مو کمک کنند. مواد شیمیایی موجود در این محصولات روی پوست سر باقی می‌مانند و در فولیکول‌ها محبوس می‌شوند و از بیرون آمدن موها به سطح جلوگیری می‌کنند. از استفاده بیش از حد از ژل‌های مو خودداری کنید و بیش‌تر از محصولات حالت‌دهنده طبیعی استفاده کنید که حاوی مواد شیمیایی کم‌تری هستند.

هدف از شامپو کردن مو، پاکسازی موهای شما از آلودگی و چربی اضافی است. اما بسیاری از شامپوهای تجاری حاوی مواد خشن هستند. چربی طبیعی مو یکی از اصلی‌ترین مواردی است که مو را قوی و انعطاف‌پذیر می‌کند. شامپوهایی که فرمولاسیون خشن دارند، می‌توانند تنها پس از یک بار استفاده، روغن طبیعی و اسیدهای چرب موی شما را از بین ببرند. مواد تشکیل‌دهنده شامپو خود را با دقت بخوانید و شامپویی را خریداری کنید که تا حد امکان حاوی مواد طبیعی باشد. اگر دارید موهای خود را از دست می‌دهید، شاید لازم باشد محصولات مراقبتیتان را عوض کنید.

محصولات مراقبت از مو برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو

4. اجتناب از فرایندهای شیمیایی مو و مدل‌های آسیب‌ زننده به مو

مواد شیمیایی که برای دکلره کردن یا فر کردن دائمی موها استفاده می‌شوند، باعث آسیب ناگهانی و غیرقابل‌ بازگشت به فولیکول‌های مو می‌شوند. اگر نگران ریزش موهایتان هستید، استفاده از رنگ‌ مو، هایلایت‌، دکلره و فر را محدود کنید. فرایندهای شیمیایی، مثل فر کردن یا رنگ کردن مداوم مو، ممکن است به مو و پوست سر آسیب برساند.

از آرایشگر خود در مورد گزینه‌های جایگزین مثل رنگ موی ارگانیک و سایر مواردی که حاوی آمونیاک، پراکسید یا پارا فنیل دیامین (PPD) نیستند، سؤال کنید. اگر موهایتان از رنگ یا دکلره آسیب دیده است، می‌توانید محصولات احیاکننده و تقویت‌ کننده را به روتین مراقبت از مویتان اضافه کنید.

لوسیون احیا کننده بیول مناسب موهای رنگ‌ شده و آسیب‌ دیده است و بوی بستنی نسکافه می‌دهد! این لوسیون با بهرمندی از مواد طبیعی در خالص‌ترین حالتشان، مثل یک اکسیر برای احیای مو عمل می‌کند. جنسینگ موجود در این لوسیون که حاوی مقادیر زیادی زینک و ویتامین‌های A، D و B6 است، باعث افزایش رشد مو شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

کافئین به‌کار رفته در این محصول که سرشار از اسیدهای چرب مفید، آمینو اسیدها و پروتئین است، به‌عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی عمل می‌کند. عصاره بابونه موجود در این کرم مو با خواص التیام‌بخش و ضدالتهابی که دارد، هرگونه التهاب پوست سر را برطرف می‌کند و باعث بهبود رشد تارهای ضعیف می‌شود. روغن‌های آرگان، جوجوبا و نارگیل هم با خواص فوق‌العاده خود موها را بسیار نرم و لطیف می‌کنند.

لوسیون احیا کننده مو بیول

خرید لوسیون احیا کننده مو بیول

درست است که مو انعطاف‌پذیر است، اما تحقیقات نشان می‌دهند که موهای شما در اثر کشیده شدن زیاد، می‌توانند دچار آسیب دائمی شوند. مدل‌های مو مثل بافته‌های تنگ و دم اسبی می‌توانند موهای شما را از پوست سرتان جدا کنند و به مرور زمان پیوند بین مو و پوست سرتان را از بین ببرند. از بافت‌های سفت یا مدل موی دم اسبی که ریشه موها را می‌کشند، صرف نظر کنید. این مدل‌های مو به‌طور بالقوه منجر به ریزش مو شدید می‌شوند.

5. دوری کردن از حرارت بالا برای خشک کردن و حالت دادن به موها

استفاده از گرما برای حالت دادن به موهایتان، فولیکول مو را کم‌آب و آسیب‌پذیر می‌کند. سشوار، اتوی مو و سایر وسایل حرارتی به مرور زمان به موهای شما آسیب می‌رسانند. اجازه دهید موهایتان خودبه‌خود خشک شوند تا پوست سرتان تحریک نشود. حالت‌دهنده‌های حرارتی دیر یا زود به موهای شما آسیب می‌رسانند اما همیشه هم نمی‌شود موها را به حال خودشان رها کرد تا خشک شوند، پس چه باید کرد؟ باید قبل از سشوار کشیدن یا اتو کردن موها حتماً از محافظ حرارتی استفاده کنید.

سرم دو فاز گلیس نرم‌ کننده و ترمیم‌ کننده مناسب موهای ضعیف و مستعد ریزش است. ترکیبات منحصربه‌فرد و خاص این سرم، موها را از ریشه تا نوک تغذیه می‌کند، با ایجاد حس لطافت و نرمی، شانه‌پذیری موها را آسان­‌تر می‌کند، با pH پوست کف سر هم سازگار است. از مهم‌ترین ترکیبات این محصول سرم کراتین موجود در آن است که با نفوذ به فولیکول­‌های مو به پیشگیری و درمان موخوره کمک کرده و سبب ترمیم و بازسازی تارهای شکسته خواهد شد.

فرمول ابتکاری حاوی پروبیوتیک و آب توس، ریزش مو را به‌صورت کاملا ًموثر کاهش می‌دهد. آب توس غنی‌شده با مواد مغذی آنتی اکسیدان، توانایی بالایی در افزایش کیفیت ظاهری و سلامت موها دارد. سرم گلیس به لطف پروبیوتیک موجود در ترکیباتش، فواید بی‌شماری از جمله تقویت مو، کم‌ کردن شکنندگی آن، تغذیه فولیکول­‌های مو و در نتیجه افزایش استحکام ریشه مو دارد. موهای صاف و ابریشمی و درخشان را به لطف خاصیت ضد گره این محصول تجربه خواهید کرد.

سرم دو فاز گلیس برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت موهای آسیب دیده

خرید سرم دو فاز گلیس

کرم مو کراتین و بیوتین ماسینکس در کنار خواص بی‌نظیرش، محافظ حرارتی هم است. این کرم مو، ترمیم‌ کننده موهای آسیب‌دیده است و باعث تغذیه و درخشندگی مو می‌شود. کرم ماسینکس بدون سولفات بوده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که موهای کراتینه و دکلره دارند. این محصول با ترمیم فولیکول مو موجب استحکام و استقامت ریشه  مو و مانع از ایجاد خشکی و شکنندگی آن می‌شود.

همچنین این محصول حاوی بیوتین، کراتین و آلوئه‌ورا است که ضمن درخشان کردن مو، سبب بهبود شانه‌ پذیری آن می‌شود و با کاهش خشکی و شکنندگی مو، از ایجاد موخوره و وزی جلوگیری می‌کند. عصاره جوانه گندم موجود در این محصول لطافت و سلامت مو را احیا می‌کند.

تقویت و پیشگیری از ریزش مو با کرم مو کراتین و بیوتین ماسینکس

خرید کرم مو کراتین و بیوتین ماسینکس

وقتی از حرارت صحبت می‌کنیم، منظورمان فقط سشوار و اتوی مو نیست. حمام کردن با آب خیلی داغ هم می‌تواند با پاک کردن روغن‌های ضروری از پوست سر که به محافظت از آن کمک می‌کنند، آسیب وارد کند و باعث خشکی و التهاب پوست شود. هیچ مدرک مستقیمی وجود ندارد که دوش آب گرم منجر به ریزش مو می‌شود، اما برخی معتقدند که التهاب پوست سر می‌تواند منجر به کوچک شدن فولیکول‌های مو و نازک شدن موها شود.

حتی اگر تأثیر حمام کردن با آب داغ بر پوست سر قطعی نباشد، تأثیر آن بر ساقه مو ثابت شده است. آب داغ روغن‌های طبیعی تار مو را هم پاک می‌کند. درنتیجه موها خشک و شکننده می‌شوند و در نهایت سلامت موها تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. پس بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید و از حمام کردن با آب داغ پرهیز کنید.

6. ماساژ پوست سر

بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که ماساژ دادن پوست سر در جلوگیری از ریزش مو مؤثر است. ماساژ پوست سر با بهبود گردش خون در پوست و فولیکول‌های مو و افزایش فعالیت ژن‌های شناخته شده برای تقویت رشد مو، پتانسیل افزایش تراکم مو را دارد. مزیت دیگر این کار این است که ماساژ سر به کاهش سطح استرس، از عوامل مرتبط با ریزش مو، کمک می‌کند. پیشنهاد خانومی به شما این است که ماساژ سر را با یک تونیک ضد ریزش مو ترکیب کنید تا نتیجه بیش‌تر و بهتری بگیرید.

تونیک ضد ریزش لافارر گزینه بسیار مناسبی است، به‌خصوص برای موهای رنگ‌ شده و آسیب‌ دیده. این تونیک حاوی کافئین، عصاره رزماری، دم اسب، سدر، حنا، مورد، گزنه و آویشن است و با کنترل و مهار عوامل ریزش مو و جلوگیری از تبدیل تستسترون بهDHT، که عامل اصلی ریزش مو است، به کاهش و رفع آن کمک می‌کند.

تونیک ضدریزش موی لافارر با دارا بودن مواد مفید، موجب تغذیه مؤثر موها می‌شود، در جلوگیری از ریزش مو و تحریک رویش مجدد آن‌ها تأثیر بسیار خوبی دارد و به تجدید ساختار کوتیکول مو کمک می‌کند. آن‌چه این تونیک را به گزینه مناسبی برای موهای رنگ‌ شده و آسیب‌ دیده تبدیل می‌کند، ترمیم کراتین مو و افزایش خاصیت الاستیسیته مو است که در محافظت از رنگ موها نقش به‌سزایی دارد.

✨حتما بخوانید: معرفی 3 تونیک ضد ریزش مو از بهترین‌های بازار

و اما کلام آخر …

ریزش مو به دلایل متفاوتی اتفاق می‌افتد. اما اقداماتی هستند که شما می‌توانید برای جلوگیری از ریزش مو، آن‌ها را انجام دهید. اگر ریزش موی شدید را تجربه می‌کنید، اصلاً و ابداً به این اقدامات بسنده نکرده و سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنید. زمانی‌که پای درمان وسط باشد، هیچ‌کس به‌جز پزشک نباید شما را راهنمایی یا برای شما دارو تجویز کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا