عطر و ادکلن

روش های از بین بردن بوی عطر

در عین حال که بعضی رایحه‌ها بوی تندی دارند یا با ترکیبات شیمیایی بدن ما سازگار نیستند، اما شاید برای همه ما پیش آمده باشد که مقدار زیادی عطر و ادکلن روی بدن یا لباسمان اسپری کرده باشیم. در این شرایط به‌جای مالیدن بیش از حد پوست یا شستن چندباره لباس، چند راه حل طبیعی و مناسب برای از بین بردن بوی عطر وجود دارد. یکی از روش های موثر استفاده از الکل است اما برای یافتن راه حل‌های ساده‌تر با استفاده از وسایلی که در خانه دارید، با ادامه این مطلب همراه باشید.

چه روش‌هایی برای از بین بردن بوی عطر وجود دارد؟

برای از بین بردن بوی ادکلن از روی لباس و بدن، چندین روش وجود دارد که 10 نمونه از آنها را در این بخش بررسی می‌کنیم. این روش‌ها ترفندهای قطعی هستند اما ممکن است با توجه به میزان ماندگاری عطر تاثیر متفاوتی داشته باشند.

از بین بردن بوی عطر از بینی

1. الکل برای از بین بردن بوی عطر

یکی از بهترین و در عین حال ساده ترین روش‌های از بین بردن بوی عطر روی بدن، استفاده از الکل است. یک تکه پنبه یا پد پنبه‌ای را به الکل آغشته کرده و آن را روی پوست خود بمالید و سپس ناحیه مورد نظر را با آب بشویید. خاصیت پاک کنندگی و ضد عفونی کننده الکل، یک راه حل مناسب برای از بین بردن عطر از پوست است. این ماده به راحتی می‌تواند عطر را خشک کرده و باعث تبخیر آن بشود. به همین دلیل افراد می‌توانند از پد الکلی برای از بین بردن عطر روی لباس، بوی کفش و همچنین از اسپری الکل و روغن برای از بین بردن بوی اتاق استفاده کنند.

اگر شیشه عطرتان روی زمین افتاد و شکست، می‌توانید برای از بین بردن بوی ادکلن از روی زمین هم مخلوطی از آب و الکل تهیه کرده و با استفاده از یک تی آغشته به این محلول، عطر را از روی زمین پاک کنید و تا حد زیادی بوی ان را از بین ببرید.

فراموش نکنید پس از مالیدن پد الکلی روی پوست و شست و شوی آن از یک آبرسان مناسب برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود استفاده نمایید.

2. سرکه سفید برای از بین بردن بوی ادکلن

عطر‌های با ماندگاری بالا با آب و صابون از بین نخواهند رفت، بنابراین باید از مواد دیگری برای این کار استفاده کنید. یکی دیگر از موادی که می‌توانید از آن برای از بین بردن بوی عطر از روی لباس یا پوست خود استفاده کنید، سرکه سفید است.

مشابه استفاده از الکل، یک تکه پنبه یا پد پنبه‌ای را با سرکه سفید آغشته کنید. آن را روی ناحیه‌ای از پوست که عطرس شده است، بمالید. تفاوتی که استفاده از سرکه سفید با روش قبلی دارد، این است که باید اجازه دهید سرکه به مدت 15 دقیقه روی پوستتان باقی بماند تا کاملا خشک شود. پس از آن می‌توانید محل را با آب و صابون بشویید.

پس از خشک کردن پوست دیگر نه بوی عطر و نه بوی سرکه را حس نخواهید کرد. سرکه مانند یک پاک کننده قوی عطر را از روی پوست شما خارج کرده و آن را از بین می‌برد. لازم به ذکر است که مخلوط آب و سرکه سفید در از بین بردن بوی عطر از روی لباس و فرش هم بسیار کارآمد است.

از بین بردن بوی عطر از روی لباس با سرکه

3. از بین بردن بوی عطر با روغن‌های گیاهی

از آنجایی که استفاده از الکل و سرکه سفید باعث خشک شدن پوست می‌شوند، سومین روش برای ازبین بردن عطر از روی بدن می‌تواند روغن‌های گیاهی مختلف با خاصیت مرطوب کنندگی باشد. برای مثال، می‌توانید از انواع روغن‌های کرچک، بادام شیرین، جوجوبا و همچنین روغن هسته انگور جهت از بین بردن بوی عطر از روی پوست استفاده نمایید.

روش کار به این صورت است که شما ابتدا یکی از روغن‌های ذکر شده را انتخاب کرده و آن را به کمک یک تکه پنبه روی پوستتان بمالید تا ناحیه‌ای را که روی آن عطر زده‌اید، با روغن بپوشانید. پس از آن اجازه دهید تا حداقل 10 دقیقه روغن روی پوست شما باقی بماند و بعد آن را با آب و صابون شست و شو دهید. در واقع روغن‌های گیاهی مانند یک آهنربا عمل کرده و عطر موجود روی پوست را به خود جذب می‌کند و باعث از بین رفتن آن می‌شود. این روش برای عطر‌های با ماندگاری بسیار بالا موثر است و از خشک شدن پوست بدن هم جلوگیری می‌کند.

از بین بردن بوی عطر از روی پوست با روغن‌

4. از بین بردن بوی عطر با آرایش پاک کن

یکی دیگر از روش‌های ساده و سریع برای از بین بردن بوی عطر استفاده از انواع آرایش پاک کن است. در واقع باید گفت فرمولاسیون آرایش پاک کن‌ها به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر پاک کردن لوازم آرایشی مختلف، توانایی تجزیه ترکیبات معطر را نیز دارند.

کافی است که یک عدد پد آرایش پاک کن را روی محلی از پوست که به آن عطر اسپری کرده‌اید بگذارید و اجازه دهید تا چند دقیقه روی پوستتان بماند. پس از آن پوستتان را با آب و صابون شست و شو دهید. در صورتی که بوی ضعیفی از عطر را مجددا حس کردید، مجددا مراحل گفته شده را تکرار نمایید.

از بین بردن بوی عطر با آرایش پاک کن

5. دئودورانت برای از بین بردن بوی عطر از روی بدن

دئودورانت‌ها محصولاتی هستند که برای از بین بردن بوی بد بدن (بوی عرق) طراحی شده‌اند؛ بنابراین شما می‌توانید از این محصول برای از بین بردن عطر از روی بدن خود هم استفاده کنید. دئودورانت را روی محل پخش کنید و چند دقیقه صبر کنید و سپس آن ناحیه را با آب و صابون بشویید. پس از انجام این کار عطر جذب دئودورانت شده و از بین می‌رود اما در صورتی که بوی عطر را حس کردید، مجددا این کار را تکرار کنید تا بوی عطر کاملا از بین برود.

6. از بین بردن بوی عطر با آب لیمو

از دیگر روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید بوی عطر را از روی لباس خود حذف کنید، شست و شوی لباس با آب لیمو رقیق شده می‌باشد. برای کار می‌توانید تمام لباس یا فقط ناحیه‌ای را که به عطر آغشته شده است، با محلول آب و آب لیمو بشویید تا بوی آن از بین برود. برای تهیه محلول آب و آب لیمو این دو ماده را با نسبت چهار به یک مخلوط کنید. برای مثال یک فنجان آب لیمو را با چهار لیوان آب مخلوط کرده و لباس را در این محلول قرار دهید و پس از 5 دقیقه لباس را خارج کرده و پس از آب‌کشی مجددا با آب و مایع لباسشویی آن را بشویید. شما همچنین می‌توانید این محلول را در حجم کمتر تهیه کرده و آن را روی لباستان اسپری نمایید.

از بین بردن بوی عطر از روی لباس با آب لیمو

7. قهوه برای از بین بردن بوی عطر

اگر تا به‌حال برای خرید عطر و ادکلن به صورت حضوری به یک فروشگاه مراجعه کرده باشید، پس از بو کردن چندین عطر فروشنده به شما قهوه می‌دهد تا با بو کردن آن مشام خود را از تمامی عطر‌ها خالی کنید. در واقع استفاده از قهوه یک روش موثر برای از بین بردن بوی عطر از بینی است اما این ترفند می‌تواند بوی عطر مانده روی لباس را هم از بین ببرد.

برای از بین بردن بوی عطر از روی لباس، چند دانه‌ قهوه را داخل لباس‌ خود قرار دهید و بعد آن را در هوای آزاد پهن کنید تا قهوه بوی عطر را جذب کند. با این کار بوی عطر بسیار قابل تحمل‌تر از قبل خواهد شد.

از بین بردن بوی عطر از روی بینی و لباس

8. بوستر مایع شوینده برای پاک کردن بوی عطر

بوستر مایع شوینده یک افزودنی برای شست‌ و شو لباس است که به راحتی می‌تواند بوی شدید عطر را به‌‌طور مؤثری از بین ‌ببرد. در واقع این محصول یک شوینده قدرتمند لباس است که هیچ بوی اضافی روی آن‌ها باقی نمی‌گذارد. همچنین می‌توانید به همراه بوستر مایع شوینده از صابون‌های فروشگاهی یا محصولات ارگانیک خانگی نظیر جوش شیرین، بوراکس و سرکه سفید نیز استفاده کنید. تنها کافی است مقداری از آن‌ها را به مایع شوینده خود اضافه کنید.

قبل از شستن لباس‌هایتان با این روش، حتما برچسب روی آن‌ها را بخوانید و مطمئن شوید اگر لباس‌ را با بوستر مایع شوینده بشویید، آسیبی به آن وارد نشود.

9. از بین بردن بوی عطر روی بدن با جوش شیرین

یکی از ساده‌ترین روش های از بین بردن بوی عطر روی بدن، استفاده از خمیر جوش شیرین است. مقداری جوش شیرین را طوری با آب گرم ترکیب کنید تا خمیری نه شل و نه خیلی سفت ایجاد شود. به مدت 5 تا 10 دقیقه خمیر را روی ناحیه موردنظر قرار دهید و سپس پوست را با آب ولرم بشویید.

از بین بردن بوی عطر روی بدن با جوش شیرین

10. ورق های خشک کن برای از بین بردن بوی عطر

برای از بین بردن بوی عطر از روی لباس، پارچه مبل یا موکت و فرش، ورق‌های خشک کن تهیه کنید و آنها را روی پارچه بمالید. ورق‌های خشک کن که معمولا از جنس کتان هستند، قابلیت جذب رطوبت و چربی دارند. به همین دلیل، به سرعت چربی عطر و ادکلن جذب شده و در نتیجه بوی عطر از روی پارچه پاک می‌شود.

ورق های خشک کن برای از بین بردن بوی عطر

کلام آخر

اگر به هر دلیلی خواستید بوی عطر و ادکلن را از روی لباس و بدن یا بینی خود حذف کنید، به روش‌هایی که در این مقاله پیشنهاد کردیم، مراجعه کنید. فراموش نکنید بوی عطر‌های مختلف بر اساس درصد الکل و فرمولاسیونی که دارند، ممکن است به‌راحتی از بین نروند. در چنین شرایطی شاید لازم باشد یکی از روش‌ها را دو یا سه بار تکرار کنید یا این از چند روش مختلف برای از بین بردن بوی ادکلن استفاده نمایید.

سوالات متداول از بین بردن بوی عطر

چه موادی برای از بین بردن بوی عطر مؤثر هستند؟

موادی مانند سرکه سفید، الکل، انواع روغن مانند روغن جوجوبا یا روغن هسته انگور برای بدن، آب لیمو رقیق شده، دانه قهوه، جوش شیرین، آرایش پاک کن‌ها و دئودورات از جمله مواردی هستند که می‌توانید از آنها برای از بین بردن بوی ادکلن استفاده کنید.

شیوه از بین بردن بوی عطر از روی همه لباس‌ها یکسان است؟

خیر. حتما پیش از شستن لباس به برچسب روی آن و جنس لباس توجه کنید. در صورتی که روی لباس «dry-clean only» مشاهده کردید، به معنای فقط خشک ‌شویی است، بنابراین استفاده از روش‌های بالا باعث آسیب به لباس می‌شود. برای از بین بردن بوی عطر از روی این لباس‌ها آن‌ها را در کیسه در بسته‌ای که در آن جوش شیرین یا قهوه وجود دارد بندازید و آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا