مراقبت از پوست

نحوه استفاده از تونر صورت و مناسب‌ترین زمان استفاده از آن

برای بسیاری از افراد، چرایی و نحوه استفاده از تونر صورت مانند یک معماست. شاید در مورد آن صحبت‌هایی شنیده‌اید، اما دقیقاً نمی‌دانید چه فایده‌ای برای شما دارد. یا شاید فکر می‌کنید قبلاً از تونر استفاده کرده‌اید، اما مطمئن نیستید. یا شاید اصلاً نمی‌دانید که چرا باید از آن استفاده کنید. در روتین مراقبت از پوست، تونرها معمولاً خیلی جدی گرفته نمی‌شوند و بسیاری از افراد بدون توجه به آن از این مرحله عبور می‌کنند. اما تونر می‌تواند نقش مهمی در آبرسانی، تنظیم پی‌اچ و کاهش منافذ باز پوست ایفا کند و باعث طراوت و شادابی آن داشته باشد. به شما قول می‌دهیم بعد از خواندن این مطلب به شناخت خوبی از تونر و نحوه و زمان درست استفاده از آن برسید و اگر هنوز از تونر استفاده نمی‌کنید، به ارزش و اهمیت آن پی می‌برید.

تونر پوست چیست؟

تونر پوست چیست؟

تونرهای صورت به طور کلی، محصولات آب‌ پایه‌ای هستند که مرحله پاکسازی صورت را تقویت می‌کنند و کاری که شوینده صورت آغازکننده آن بود را خیلی خوب به‌پایان می‌رسانند. تونرها پوست صورت‌تان را از آلودگی‌های به‌جا مانده پاک می‌کنند، پی‌اچ پوست‌تان را متعادل می‌کنند و پوست‌تان را برای مراحل بعدی که می‌تواند مرطوب‌کننده یا محصولات آرایشی دیگر باشد، آماده می‌کنند. بد نیست این نکته را هم بدانید که بعضی از تونرها الکل دارند که می‌توانند پوست‌تان را خشک کنند، پس اگر پوست خشک و حساسی دارید دنبال محصولی فاقد الکل بگردید.

فواید تونر

تونرها این روزها به محصولات چندکاره قدرتمندی تبدیل شده‌اند. در ادامه به برخی از فواید استفاده از تونر برای پوست اشاره می‌کنیم:

لایه‌برداری: بسیاری از تونرها با لایه‌برداری به نوسازی پوست کمک می‌کنند، که باعث رفع انسداد منافذ و نرم‌تر شدن بافت پوست می‌شود. مثلاً تونر لایه‌بردار و روشن‌کننده گلیکولیک اسید اوردینری یکی از محصولاتی است که لایه‌برداری و پاکسازی عمیق انجام می‌دهد و با حذف چربی‌های اضافی پوست از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند.

کوچک‌کردن موقت منافذ: یک تونر خوب به طور موقت منافذ را تنگ می‌کند و ظاهر منافذ بزرگ را به حداقل می‌رساند. برای مثال تونر لافارر مدل مولتی اکتیو ۲ مناسب پوست خشک و حساس علاوه بر پاکسازی منافذ پوست از آلودگی، به کاهش سایز منافذ باز هم کمک کرده و موجب افزایش نرمی و لطافت و درخشان شدن پوست می‌شود.

درخشندگی پوست: از آنجایی که تونرها به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند، می‌توانند درخشندگی و شفافیت پوست را افزایش دهند. برای مثال تونر نوتروژینا با پاکسازی باقیمانده چربی، کثیفی و آلودگی پوست از ایجاد انواع جوش پیشگیری می‌کند و موجب درخشندگی و شادابی پوست می‌شود.

آبرسانی: یکی از دلایل اصلی استفاده از تونرها در دنیای امروز، آبرسانی به پوست است. مثلاً تونر بیوآکوا (مدل بلوبری) پاک‌کننده و آبرسانی قوی است و با تاثیرگذاری طولانی خود می‌تواند موجب شادابی، طراوت و کاهش چروک پوست شود.

تعادل بخشیدن به پوست: تونرها می‌توانند پس از شستشو تعادل پوست را بازگردانند و آن را برای سایر مراحل روتین مراقبت از پوست آماده کنند. مثلاً تونر کلینیک (مدل پوست چرب و مختلط) می‌تواند پس از شستشوی صورت، گزینه مناسبی برای بازگرداندن پی‌اچ طبیعی پوست باشد و خشکی و کشیدگی آن را از بین ببرد.

چه زمانی از تونر استفاده کنیم؟

اگر تونر را به عنوان بخشی از روتین روزانه مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید، همیشه باید مستقیماً بعد از شستن صورت با یک شوینده طبیعی و قبل از مرطوب کردن آن با یک مرطوب کننده آبرسان، از آن استفاده کنید. اگر از سرم یا کرم دور چشم استفاده می‌کنید، تونر باید قبل از آنها هم استفاده شود. اما بهترین زمان استفاده از تونر در روتین مراقبت از پوست، صبح‌ها و شب‌ها پس از شستشوی صورت است.

چگونه از تونر استفاده کنم؟

چگونه از تونر استفاده کنم؟

در بین تمام محصولات زیبایی، استفاده از تونر آسان‌تر از بقیه است. در این بخش نحوه استفاده از تونر را به عنوان یکی از مراحل روتین مراقبت از پوست‌تان توضیح می‌دهیم:

صورت خود را بشویید: قبل از استفاده از تونر، صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

تونر را آماده استفاده کنید: مقدار کمی تونر را روی پد پنبه‌ای بریزید. پد پنبه‌ای را به آرامی روی پوست خود بمالید و از خطوط موی خود شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید.

بعد از استفاده از تونر: صبر کنید تا تونر روی پوست شما به طور کامل خشک شود. بعد از خشک شدن تونر، از مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود استفاده کنید.

نکات جانبی استفاده از تونر: اگر از بطری اسپری استفاده می‌کنید، به سادگی آن را روی صورت و گردن خود اسپری کنید. یکی دیگر از گزینه‌ها این است که پد پنبه‌ای را با تونر خیس کنید و روی صورت خیلی آرام به سمت بالا بکشید. اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید مقداری تونر را روی دست‌های بریزید و آن را به پوست خود بزنید. فقط پیش از استفاده، دستان‌تان را تمیز کنید. با هر روشی که از تونر استفاده کردید، اجازه دهید تونر قبل از استفاده از محصول بعدی مانند سرم یا مرطوب کننده به‌خوبی خشک شود.

نکات مهم در مورد استفاده از تونر

نوع پوست خود را بشناسید: قبل از انتخاب تونر، نوع پوست خود را بشناسید. تونرها در انواع مختلف برای پوست‌های خشک، چرب، مختلط و حساس موجود هستند.

به مقدار مناسب استفاده کنید: از تونر به مقدار زیاد استفاده نکنید زیرا می‌تواند باعث خشکی پوست شود.

در صبح و شب استفاده کنید: برای بهترین نتیجه، از تونر دو بار در روز، صبح و شب، استفاده کنید.

در نواحی حساس با احتیاط استفاده کنید: اگر پوست حساسی دارید، از تونر در نواحی حساس مانند دور چشم و لب با احتیاط استفاده کنید.

تفاوت تونر و میسلار واتر

تفاوت تونر و میسلار واتر

تونر و میسلار واتر هر دو برای پاکسازی پوست استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌هایی دارند. تونر برای تنظیم pH پوست و آبرسانی بعد از شستشو استفاده می‌شود (مانند تونر بیوآکوا که کمی بالاتر به شما معرفی‌اش کردیم)، در حالی که میسلار واتر برای پاک کردن آرایش و آلودگی‌ها قبل از شستشو به کار می‌رود. میسلار واتر قدرت پاک کنندگی بیشتری دارد و برای پوست‌های حساس مناسب‌تر است، اما تونر می‌تواند منافذ را کوچک کند و به جذب بهتر محصولات بعدی کمک کند. انتخاب بین تونر و میسلار واتر به نیازهای شما بستگی دارد. اگر به دنبال پاک کننده قوی هستید، میسلار واتر گزینه مناسب‌تری است. اما اگر به دنبال محصولی برای تنظیم pH و آبرسانی هستید، تونر را انتخاب کنید.

تونر و سرم صورت چه تفاوتی باهم دارند؟

تونر و سرم صورت چه تفاوتی باهم دارند؟

تونر و سرم هر دو محصولات مراقبت از پوست هستند. سرم برای اهداف و مشکلات خاصی پوستی طراحی شده است و  می‌تواند وظایفی مثل آبرسانی عمیق، تغذیه و رفع مشکلات خاص پوستی مانند چین و چروک، لک های تیره و آکنه و تنظیم چربی پوست را برعهده داشته باشد، در حالی‌که تونر صورت برای پاکسازی، تنظیم pH و آبرسانی پوست استفاده می‌شود. تونر رقیق‌تر از سرم است و قبل از آن استفاده می‌شود. انتخاب بین تونر و سرم به نوع پوست و نیازهای شما بستگی دارد.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا