بهداشت و سلامت

ژل شستشوی واژن |بهترین راهکار بهداشت ناحیه خصوصی بانوان

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا باید از محلول یا ژل شستشوی واژن استفاده کنید؟ ما اینجا هستیم تا دلایل استفاده از ژل شستشوی واژن را به شما توضیح و بگوییم چطور باید از آن استفاده کنید.

پوست ناحیه تناسلی حاوی تعداد زیادی سلول عصبی است که حتی  با کوچکترین ناراحتی پوستی هم واکنش سریع نشان می دهد. به همین دلیل است که باید هنگام  تمیز کردن آن از محصولات شستشوی زنانه مناسب که به حفظ رطوبت بدن و محافظت از آن در برابر عوامل خارجی کمک می کند، استفاده کنید برای آشنایی بیشتر با ژل شستشو ناحیه خصوصی و نحوه استفاده از آن، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

زنان بسیاری در مورد جدیدترین محصولات زیبایی و لوازم آرایشی برای صورت و بدن صحبت می‌کنند، اما تنها تعداد کمی از آن ها درباره بهداشت واژن صحبت می کنندو تمایل دارند از محصولات‌ آن استفاده کنند. رعایت بهداشت شخصی نه تنها برای تمیز ماندن و احساس شادابی، بلکه برای جلوگیری از عفونت ها، بوی بد، سوزش، خارش و سایر مشکلات ناحیه خصوصی بسیار مهم است.

در گذشته از صابون و آب برای شستشوی ناحیه خصوصی استفاده می شود. استفاده از صابون برای شستن واژن توصیه نمی شود زیرا فلور طبیعی عملکرد باکتری های مفید واژن را مختل می کند، که به نوبه خود باعث رشد سریع باکتری‌های مضر می شود.

صابون برای حفظ سطح pH پوست ساخته شده است. سطح pH پوست شما 5.5 است در حالی که سطح pH واژن شما بین 3.8 تا 4.5 میباشد، بنابراین استفاده از صابون سطح pH واژن را تغییر می دهد. شستنشوی ناحیه خصوصی تنها با آب گرم توسط پزشک پیشنهاد می شود، اما اگر فکر می کنید به یک ماده پاک کننده احتیاج دارید ، ژل شستشوی واژن را امتحان کنید.

امروزه چندین نوع ژل شستشوی واژن در بازار برای زنان موجود است. بسیاری از بانوان درباره عملکرد این محصولات کنجکاو هستند و در مورد نحوه استفاده از آنها سوال دارند.

ژل شستشوی واژن چیست؟

ژل بهداشتی بانوان، که به آن ژل شستشو واژن نیز گفته می شود، به منظور اطمینان از بهداشت کامل دستگاه تناسلی استفاده است به همین دلیل باید روزانه، حداقل یکبار مورد استفاده قرار گیرد. معمولاً صابون یا ژل دوش معمولی برای شستشوی ناحیه واژن بسیار تهاجمی است. به همین دلیل است که اکثر زنان برای استفاده روزانه به سمت محصولات شستشوی واژینال می روند. لازم به ذکر است ژل شستشو واژن تنها برای استعمال خارجی در ناحیه خصوصی طراحی شده است و نباید صرف مصارف دیگری شود. از این محصول برای حل مشکل خاصی مانند عفونت واژن یا فرج استفاده نمی شود، بلکه برای اطمینان از پاکیزگی روزمره ناحیه خصوصی بانوان استفاده می شود.

چرا باید از شستشوی واژن استفاده کرد؟

در مرحله اول، لازم است بدانید که برای حفظ بهداشت ناحیه خصوصی کافی نیست که فقط ناحیه تناسلی خود را با آب تمیز کنید. واژن شما ویژگی های خاصی دارد و استفاده از ژل شستشوی واژن که برای آن مناسب است، قسمت ضروری از روتین بهداشت روزانه بانوان است.

در واژن میکروب هایی به طور طبیعی به نام فلور واژن زندگی می‌کنند که از ایجاد عفونت واژن و سایر مشکلات جلوگیری می‌کند. عدم رعایت بهداشت واژن تعادل فلور واژن را از بین می برد و منجر به تحریک آن و ایجاد بو نامطلوب و عفونت می‌شود.

آیا استفاده از شستشوی ناحیه خصوصی در دوران بارداری بی خطر است؟ در صورتی که ژل شستشوی واژن مناسبی را انتخاب کنید استفاده از آن در دوران بارداری مشکلی ایجاد نمی کند. ژل شستشوی واژن برای زنان باردار نباید حاوی عطرها و مواد شیمیایی قوی باشد که موجب تحریک پوست و از بین رفتن تعادل pH واژن را شود همچنین باید به دنبال محصولی باشید که فاقد پارابن و بدون تحریک کننده باشد.

نحوه استفاده از ژل شستشوی واژن

تمیز کردن با آب گرم به تنهایی می‌تواند منجر به خشکی واژن شود. اینجاست که استفاده از محصولات شستشوی زنانه مطرح می شود. بیایید سعی کنیم نحوه صحیح استفاده از ژل شستشوی واژن را درک کنیم:

– ابتدا واژن را با آب خیس کنید

– مقدار مناسبی از ژل را در دست خود بریزید و در حین دوش گرفتن یا استفاده معمولی از توالت آن را روی ناحیه خارجی بمالید

– از جلو به عقب تمیز کنید تا میکروب های مقعد به سمت ناحیه فرج و مهبل باز نگردد.

– سپس آن را با آب گرم به خوبی بشویید

– برای رسیدن به بهترین نتیجه، می توانید یک یا دو بار در روز، هنگام دوش گرفتن یا رفتن به توالت از ژل شستشوی واژن استفاده کنید

– پس از استفاده از ژل شستشویی بانوان، این ناحیه حساس را با یک حوله نرم و کاملا نمیز با دقت خشک کنید.

5 نکته در مورد بهداشت زنان

– شستن دست ها قبل از تمیز کردن ناحیه تناسلی ضروری است

– حتما ژل شستشوی واژن را به برنامه پاکسازی روزانه خود اضافه کنید. این محلول  به طور خاص برای نظافت ملایم و مراقبت از منطقه خصوصی شما توسعه یافته است

– بعد از دوش گرفتن روزانه و یا استفاده از ژل شستشوی ناحیه خصوصی از لباس زیر مناسب استفاده کنید

– لباس زیر مناسب باید از نظر پوست، تنفس پذیر باشد

– از لباس زیرهای نخی استفاده کنید، زیرا لباس‌هایی که جنس آن ها مصنوعی هستند باعث افزایش رطوبت می شوند. به همین دلیل، از لباس‌های بسیار تنگ خودداری کنید.

– در صورت مشاهده علائم عدم تعادل pH واژن (ترشحات شدید و بدبو از واژن ، خارش ، سوزش یا سوزش) ، با متخصص زنان خود مشورت کنید تا بتواند درمان مناسب را تجویز کند.

کلام آخر

استفاده از ژل شستشوی واژن برای بانوان بسیار ضروری است و حتی بانوان یائسه و دوشیزگان نیز میتوانند از‌ آن استفاده کنند تا از تجمع باکتری‌های مضر و ایجاد بوی بد یا سایر غفونت ها جلوگیری شود. همچنین برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واژینال لازم است ۷ نکته بهداشتی که هر خانومی باید به آن توجه کند  را رعایت کنید تا سلامت شما حفظ شود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا