آرایش صورت

15 اشتباه رایج آرایشی که جذابیت چهره شما را کم می‌کند

احتمالا شما هم بعضی وقت‌ها بعد از اینکه ساعت‌ها برای آرایش وقت می‌گذارید، احساس می‌کنید هنوز یک جای کار می‌لنگد. اگر گاهی اوقات علی‌رغم استفاده از بهترین لوازم آرایشی، هنوز هم ایراداتی در آرایش شما است که نمی‌توانید علتش را پیدا کنید، باید با چند مورد از اشتباهات رایج آرایشی آشنا شوید.

این اشتباهات، هرچند کوچک، تاثیر زیادی روی چهره و آرایش شما می‌گذارد، گاهی پوست را تیره می‌کند، چین‌وچروک‌ها را بیشتر نشان می‌دهد یا حتی صورت را از حالت طبیعی خارج می‌کند. برای جلوگیری از این مشکلات، در این مطلب شما را با بزرگترین اشتباهات آرایشی رایج آشنا می‌کنیم تا به‌جای ایراد گرفتن از فرم اجزای صورتتان، نحوه آرایش کردن خود را تغییر دهید.

این اشتباهات آرایشی را فراموش کنید

1. آماده نکردن پوست برای آرایش

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که برای شروع آرایش اول از همه سراغ کرم پودر می‌روید، سخت در اشتباه هستید. بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند که استفاده از لوازم آرایشی، چهره‌ای بی‌عیب‌ونقص به آن‌ها می‌بخشد و وقتی به نتیجه دلخواه نمی‌رسند، لوازم آرایشی خود را عوض می‌کنند درحالی‌که مشکل جای دیگری است.

یکی از مهم‌ترین اشتباهات آرایشی این است که پوستتان را برای آرایش آماده نکنید و مستقیم سراغ مراحل بعدی آرایش بروید. استفاده از مایع یا ژل شستشوی صورت یکی از مهم‌ترین مراحل پیش از آرایش کردن است. پس مرحله تمیز کردن پوست را فراموش نکنید.

این اشتباهات را هنگام آرایش کردن فراموش کنید

البته که آماده کردن انوع پوست روش‌های مختلفی دارد اما چیزی که اکثر آرایشگران حرفه‌ای در آن توافق دارند، پاکسازی صورت، تونینگ، استفاده از روغن مخصوص صورت در صورت لزوم انواع مرطوب کننده و آبرسان است.

استفاده از مرطوب‌ کننده یا آبرسان، سطح پوست را صاف و یکدست می‌کند تا لوازم آرایشی به‌صورت یکنواخت در سطح صورت پخش شوند. یک صورت کاملا هیدراته، نه تنها تاثیر زیادی روی بهتر شدن پوست شما دارد، بلکه نتیجه آرایش را هم چند برابر بهتر می‌کند.

درباره دلیل استفاده از آبرسان و نحوه مصرف آن در مقاله آبرسانی پوست صورت چرا و چگونه انجام می‌شود، بیشتر بخوانید.

دلایل آبرسانی برای شروع آرایش

2. عدم تغییر پایه آرایشی با افزایش سن

یکی از اشتباهاتی که باعث زیاد نشان دادن سن می‌شود، عدم توجه به فونداسیون آرایشی یا کرم پودر است. آرایشگران حرفه‌ای معتقدند که با افزایش سن، آرایش شما هم باید تغییراتی داشته باشد زیرا ممکن است لوازم آرایشی که در سنین پایین‌تر کاربرد داشته دیگر سازگاری کافی با پوست شما نداشته باشند.

با افزایش سن، پوست صورت و گردن کم‌کم خشک می‌شود و به‌مرور درخشندگی خود را از دست می‌دهد. بهتر است برای داشتن یک آرایش بی‌نقص، پودرها و کرم‌های پایه‌ای آرایشی خود را متناسب با شرایط پوستی خود تغییر دهید و توجه بیشتری به یک روتین پوستی مناسب داشته باشید.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب یک کرم پودر مناسب حتما این 6 نکته مهم برای خرید کرم پودر را مرور کنید تا انتخابی بهتر را تجربه کنید.

پایه آرایش خود را با افزایش سن خود تغییر دهید

3. آرایش در نور نامناسب

یکی از مهم‌ترین اشتباهات آرایش پوست که روی کل چهره هم تاثیر می‌گذارد، انتخاب محل اشتباه برای آرایش است. اگر در یک اتاق با نور کم آرایش می‌کنید، توقع نداشته باشید وقتی از اتاق خارج می‌شوید از چهره‌ای که برای خودتان ساخته‌اید، راضی باشید.

آرایش صورت چیزی است که با زاویه و میزان نور، جلوه و تصویر متفاوتی دارد، به همین خاطر بهتر است تا حد امکان در یک محیط با نور طبیعی آرایش کنید تا هیچ نقطه‌ای از چشمتان پنهان نماند. عدم توجه به نور یکی از نکات اشتباه ارایشی است که بسیاری از خانم‌ها توجهی به آن ندارند.

بهترین گزینه برای آرایش، استفاده از نور طبیعی است اما اگر شرایط مناسبی برایتان وجود ندارد، بهتر است از چراغ LED سفد یا از یک آینه آرایشی رینگ لایت استفاده کنید. این آینه‌ها قابل حمل هستند و در صورت برق رفتن یا در سفر به‌راحتی قابل استفاده هستند.

آینه رینگ لایت موگه

خرید آینه رینگ لایت موگه

4. استفاده بیش از حد از کانسیلر

اشتباهات رایج آرایش چشم کم نیستند اما بحث کانسیلر خیلی حساس است. خیلی از خانم‌ها به‌خاطر کار زیاد، خستگی و مسائل دیگر، با مشکل تیرگی دور چشم مواجه هستند و اولین راه حلی که برای آن به ذهنشان می‌رسد استفاده از کانسیلر است.

استفاده بیش‌ازحد و نادرست از این وسیله آرایشی نه تنها مشکل تیرگی دور چشم را حل نمی‌کند بلکه ممکن است به‌صورت ناخواسته چین‌وچروک‌ها و خطوط دور چشم را برجسته‌تر کند و ظاهری مصنوعی به خود بگیرد.

برای جلوگیری از چنین اشتباهات رایج آرایشی به شما پیشنهاد می‌کنیم به اندازه از کانسیلر برای زیرسازی‌ اصولی آرایش خود استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر ببینید: کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده بیش از حد از کانسیلر یک اشتباه آرایشی رایج

5. مراقبت از لب‌ها

لب‌‌ها درکنار چشم‌ها کانون‌های اصلی توجه در صورت هستند، به شرطی که بتوانید درست از رژ لب استفاده کنید و از لب‌های خود مراقبت کافی داشته باشید. احتمالا می‌پرسید مراقبت از لب چیست! در مقاله مراقبت از لب با چند محصول استثنایی هم در این باره بیشتر توضیح داده‌ایم و هم چند محصول خوب را معرفی کرده‌ایم.

اکثر خانم‌ها این مرحله را در فرآیند آرایش و مراقبت از پوست نادیده می‌گیرند و این یکی از اشتباهات رایج آرایشی است. با افزایش سن و تغییر شرایط، پوست لب‌ها کم‌کم نازک می‌شوند و رنگ خود را از دست می‌دهند، به همین دلیل باید به اندازه سایر بخش‌های صورتمان به مراقبت از لب‌ها نیز باشیم.

بهترین روش برای مراقبت از لب‌ها، استفاده منظم از اسکراب ملایم لایه‌بردار و بالم مرطوب کننده لب است. بیایید در مقاله فواید استفاده از اسکراب لب بکمی بیشتر درباره لایه برداری لب‌ها بخوانیم.

اشتباهات رایج آرایشی درباره لب ها

6. انتخاب رژ لب اشتباه

بسیاری از خانم‌ها همواره هنگام استفاده از رژ لب سراغ گزینه‌های امن و رنگ‌های ملایم می‌روند، درحالی‌که رژ لب تاثیر زیادی روی چهره و آرایش صورت دارد. بنابراین از استفاده از رژ لب‌های تیره کوتاهی نکنید و حتما آن را به‌عنوان بخشی از آرایش خود به رسمیت بشناسید.

البته چند نکته مهم در رابطه با استفاده از رژ لب وجود دارد که جزو اشتباهات رایج آرایشی بسیاری از خانم‌ها است. توجه داشته باشید که اگر لب‌های نازکی دارید، بهتر است سراغ رژ لب تیره نروید و اگر دوست دارید لب‌هایتان کمی پرتر به نظر برسید، رژ لب را کمی بالاتر از خط لب اصلی بزنید.

7. استفاده بیش از حد از ریمل برای مژه‌های پایین

قرار است در این بخش شما را با یکی از اشتباهات رایج آرایش چشم آشنا کنیم که خیلی از افراد به آن توجه نمی‌کنند. اگر زمان استفاده از ریمل، مژه‌های پلک بالا و پایین خود را به یک اندازه ریمل می‌زنید، وقتش رسیده این کار را کنار بگذارید.

همواره باید ریمل کمتری برای مژه‌های پلک پایین چشم استفاده کنید؛ چراکه ریمل غلیظ در این ناحیه موجب برجسته‌تر دیده شدن چین‌و چروک‌های اطراف چشم و جلب‌توجه به حاشیه‌ها می‌شود. به‌طورکلی فقط یک لایه نازک ریمل روی مژه‌های پایینی کافی است.

8. عدم استفاده از رژ گونه

چند سالی است که استفاده از رژ گونه از روتین‌های آرایشی دنیا خارج شده و خیلی کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برخی از معروف‌ترین آرایشگران دنیا معتقدند که این شرایط فرصت مناسبی برای استفاده از این وسیله آرایشی است.

رژ گونه، با چند حرکت ظریف و سریع روی صورت، حال و هوای جوانی به چهره می‌بخشد. در واقع هدف از استفاده از رژ گونه هم ایجاد گونه‌های سرخ است که اغلب در سنین پایین به‌طور طبیعی وجود دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید یکی از اشتباهات رایج آرایشی را از برنامه آرایشی‌تان حذف کنید، خلاف جهت رودخانه شنا کنید و از یک رژ گونه متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید. پیشنهاد ما رژ گونه کالیستا با پوشش مات و مخملی است. این رژ گونه را در چند رنگ مختلف می‌توانید تهیه کنید.

رژ گونه کالیستا با پوشش مات و مخملی

خرید رژ گونه کالیستا

9. استفاده صحیح از رژ گونه

اگر قصد استفاده از رژ گونه را دارید، چند نکته ساده و مهم را باید کورد نوجه قرار دهید:

  • سعی کنید از رژ گونه‌های ملایم مثل هلویی، صورتی کم‌رنگ، گلگونی و… استفاده کنید و رژ گونه‌های پررنگ را کنار بگذارید.
  • رژ گونه را روی قسمت بالایی گونه بزنید. یکی از اشتباهات رایج آرایشی این است که رژ گونه را روی گونه می‌زنند که روش کاملا اشتباهی است. رژ گونه باید روی قسمت بالایی استخوان گونه استفاده شود تا حالت جوانی و شادابی طبیعی به چهره ببخشد.

نحوه صحیح رژ گونه زدن

10. مصرف اشتباه کرم پودر

یکی از اشتباهات آرایش پوست که این روزها گریبانگیر خانم‌ها شده، استفاده بیش از حد از کرم‌ پودر است. کرم پودر زیاد نه تنها صورت را صاف و یکدست نشان نمی‌دهد، بلکه موجب برجسته شدن چین‌وچروک‌های صورت خواهد شد که طبیعتا هدف هیچ‌کس از آرایش چنین چیزی نیست.

اگر می‌خواهد دچار این اشتباهات رایج آرایشی نشوید، در استفاده از کرم‌پودر چند نکته مهم وجود دارد که حتما باید به آن توجه کنید:

  • رنگ کرم‌ پودر را حتما باید متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید.
  • ترجیحا از کرم‌پودرهای سبک و مایع استفاده کنید و مصرف کرم‌پودرهای غلیظ و سنگین را کنار بگذارید.
  • از مصرف بیش‌ازحد کرم‌پودر خودداری کنید.

آیا می‌دانید برای پوست چرب خود از چه کرم پودری استفاده کنید؟ برای مطالعه بیشتر و آشنایی با محصولات مناسب برای این نوع پوست حتما سری به مقاله بهترین کرم پودر برای پوست چرب و جوش دار بزنید.

اشتباهات رایج در استفاده از کرم پودر

11. استفاده بیش‌ از حد پنکک

پنکک یکی از لوازم آرایشی مهم است که به راحتی با آن می‌توان عیب و ناهماهنگی‌های پوست صورت را پوشاند، اما اگر در مصرف این وسیله آرایشی زیاده‌روی کنید، چهره حالت غیرطبیعی به خود می‌گیرد.

بهتر است از پنکک برای کم کردن چربی نواحی چرب صورت (ناحیه T) استفاده کنید و هرگز آن را اطراف چشم نزنید.

12. سایه چشم اشتباه

یکی از اشتباهات رایج آرایش چشم در استفاده از سایه اتفاق می‌افتد. بعضی از افراد معمولا سایه را روی کل پلک می‌کشند درحالی‌که این روش فقط موجب بالارفتن سن‌وسال شما خواهد شد.

روش صحیح استفاده از سایه چشم این است که مقدار کمی سایه گوشه‌های خارجی چشم بزنید و خیلی در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. برای درشت کردن چشم‌های خود با استفاده از سایه به روش صحیح پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله راهنمای درشت کردن چشم‌ها با 7 راهکار آرایشی بندازید.

اشتباهات رایج در استفاده از سایه چشم

13. استفاده بیش از حد از سایه ابرو

اگر ابروهای نازک یا کم‌رنگی دارید که می‌خواهید با مداد یا سایه ابرو کمی شکل‌شان را تغییر دهید. پیشنهاد می‌کنیم در این کار رعایت تعادل را فراموش نکنید، زیرا تاکید بیش‌ازحد روی ابروها یکی از اشتباهات آرایشی ابرو است که خانم‌های زیادی به آن توجه نمی‌کنند.

در استفاده از سایه ابرو، اول سعی کنید رنگ سایه را متناسب با رنگ ابروهایتان انتخاب کنید اما روی ابروها تاکید بیش از حد نکنید، این کار موجب نامرتب دیده شدن آرایش شما می‌شود.

درباره آرایش ابرو بیشتر بخوانید: شیک ترین آرایش ابرو با 7 روش ساده

14. خط چشم تیره روی پلک پایین

اگر فکر می‌کنید می‌توانید خط چشم را روی پلک پایینی خود هم بکشید، سخت در اشتباهید. البته بسیاری از خانم‌ها از این نکات اشتباه ارایشی بی‌خبر هستند و مدام آن‌ها را تکرار می‌کنند.

خط چشم تیره رو پلک پایینی موجب کوچک دیده شدن چشم‌های شما می‌شود، آرایشگران حرفه‌ای معتقد هستند که خانم‌ها می‌توانند به جای این کار با یک مداد چشم سفید یا رنگ روشن کمی خط پلک پایینی را روشن کنند تا چشم‌هایشان درشت‌تر به نظر برسد.

بدترین اشتباهات آرایش چشم

15. خط لب اشتباه

مداد لب یکی از لوازم آرایشی کلیدی برای آرایش لب است که به شما کمک می‌کند مرز لب و اطراف آن را به درستی مشخص کرده و راحت‌تر از رژ لب استفاده کنید.

اما یکی از اشتباهات رایج آرایشی این است که خط لب را بیرون‌تر یا داخل ناحیه لب بکشید تا آن را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان دهید. برای داشتن یک چهره بی‌نقص بهتر است خط لب را روی مرز لب بکشید.

آرایشی بی‌نقص را تجربه کنید

دیگر لازم نیست به خاطر ایرادهای کوچک آرایشی به‌دنبال خرید لوازم آرایشی جدید و متنوع باشید. حالا که با 15 مورد از مهم‌ترین نکات اشتباهات آرایشی آشنا شدید، می‌توانید با رعایت چند نکته ساده، آرایشی بی‌عیب‌ونقص داشته باشید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا