برند ها و محصولاتمراقبت از پوست

معرفی بهترین سرم ویتامین سی خارجی و ایرانی در خانومی

«ویتامین سی بخورید تا مریض نشوید!» حتما این جمله بارها به گوشتان خورده است. استفاده از مواد غذایی دارای ویتامین C نه تنها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف و بالا بردن سیستم ایمنی بدن موثر است که برای داشتن پوستی جوان و شاداب و موهایی پرپشت بسیار توصیه می‌شود. اما علی رغم اینکه ویتامین سی خوراکی برای سلامت پوست مفید است، با توجه به نوع غذاهایی که این روزها مصرف می‌کنیم، استفاده مداوم از لوازم آرایشی بهداشتی و حتی نوع آب و هوای منطقه‌ای که در آن ساکن هستیم، استفاده روزانه از سرم‌ های ویتامین سی برای کلاژن سازی، ترمیم پوست صورت و پیشگیری از چین و چروک ضروری است.

محصولات مختلفی برای محافظت از پوست وجود دارد، مانند کرم ضد آفتاب، انواع روشن کننده‌ های ویتامین سی حاوی آنتی اکسیدان و کرم‌های با کارایی مختلف که قادر به محافظت از پوست هستند و از پیری زودرس آن جلوگیری کنند.

اگر به‌دنبال بهترین سرم ویتامین سی برای پوست خود هستید، جای درستی آمده‌اید؛ چراکه این مقاله به بررسی پرفروش ترین کرم‌ها و سرم‌های ویتامین سی پرداخته است تا اگر قصد خرید این محصولات را دارید، دیگر سختی انتخاب را به‌ دوش نکشید.

بررسی انواع کرم و سرم ویتامین سی مناسب پوست های مختلف

فواید استفاده از سرم ویتامین سی چیست؟

ویتامین سی می‌تواند از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. سؤالی که احتمالا همین‌جا پیش می‌آید، این است که رادیکال آزاد چیست و محافظت پوست از آن چه اهمیتی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که رادیکال‌های آزاد بر اثر عوامل محیطی مثل آلودگی، اشعه فرابنفش و دود سیگار در پوست ایجاد می‌شوند.

این مولکول‌های ناپایدار با الکترون‌های جفت نشده، سعی می‌کنند از مولکول‌های سالم، الکترون بدزدند که منجر به «استرس اکسیداتیو» یا عدم تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن می‌شود. آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد به‌مرور زمان، خود را در قالب پیری زودهنگام پوست و تغییر رنگ و شلی پوست نشان می‌دهد.

این در حالی است که ویتامین سی، یکی از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین آنتی‌اکسیدان‌ها به‌حساب می‌آید و با اهدای الکترون خود، رادیکال‌های آزاد مضر را خنثی می‌کند و به این‌صورت، خطوط ریز و چین و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد. به همین دلیل است که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، ضد لک‌ و روشن کننده‌ ها یا کرم‌ های ضد چروک از ویتامین C استفاده می‌شود.

 چه زمانی از سرم ویتامین سی استفاده کنیم؟

بیشتر متخصصان پوست توصیه می‌کنند، سرم ویتامین سی را بعد از تمیز کردن پوست و قبل از زدن کرم‌ مرطوب‌ کننده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا پوست بتواند مواد مغذی داخل سرم را آسان‌تر به خودش جذب کند و درنتیجه، اثربخشی سرم ویتامین C را بالاتر ببرد. همچنین این موضوع را در نظر بگیرید که ترکیب ویتامین سی با رتینول ممکن است حساسیت پوستی به‌همراه داشته باشد.

بنابراین اگر از محصولات مراقبت پوست استفاده می‌کنید که حاوی رتینول هستند، بهتر است سرم یا کرم ویتامین سی را صبح‌ها استفاده کنید تا از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت کند و استفاده از محصولات دارای رتینول را به شب موکول کنید.

فواید استفاده از کرم یا سرم ویتامین سی

طرز استفاده از سرم ویتامین سی برای پوست

همیشه برای آگاهی دقیق از نحوه‌ مصرف محصول، به بسته‌بندی آن مراجعه کنید اما به‌طور کلی می‌توان گفت که سرم ویتامین سی را باید به میزان 5-4 قطره در کف دست بریزید و آن را روی پوست تمیز و خشک به‌صورت ضربه‌های آرام بزنید تا کاملاً جذب پوست شود. سرم باقیمانده روی دست و صورتتان را در ناحیه گردن و سینه پخش کنید تا کامل جذب شود.

یادتان باشد استفاده از این محصولات را باید به مدت چند ماه به‌طور مداوم ادامه دهید تا پس از بازسازی سلول‌های پوست بتوانید نتیجه را ببینید. برای محافظت بیشتر از پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب همراه با سرم ویتامین C را فراموش نکنید.

خاصیت اسیدی ویتامین سی ممکن است باعث تحریک پوستی روی بعضی از افراد شود. بنابراین اگر دفعه‌ اول است که از سرم یا کرم ویتامین سی استفاده می‌کنید، لایه‌ نازکی از آن را یک روز در میان روی پوست بمالید و مصرف آن را به‌تدریج افزایش دهید. همچنین بهتر است ابتدا محصول را روی یک ناحیه از صورت یا دست تست کنید و بعد برای کل صورت استفاده نمایید.

طرز استفاده از سرم ویتامین سی برای صورت

آیا مصرف مواد غذایی به اندازه محصولات حاوی ویتامین سی موثر است؟

مصرف خوراکی ویتامین C برای سلامتی و سیستم ایمنی بدن مفید است اما تا در روده و سراسر بدن توزیع شود و به پوست برسد، مقدار چندانی جذب پوست نمی‌شود. درنتیجه، استفاده از سرم ویتامین سی می‌تواند تأثیر بیشتری برای پوست داشته باشد؛ زیرا سطوح بالایی از این ویتامین را به‌صورت مستقیم به پوست می‌رساند.

مواد غذایی حاوی ویتامین سی

بررسی 11 نمونه از پرفروش ترین سرم های ویتامین سی در خانومی

کلاژن باعث سفتی پوست می‌شود و ساخت آن با افزایش سن کاهش می‌یابد. ویتامین C که با خاصیت روشن‌کنندگی پوست شناخته می‌شود، به کلاژن‌ سازی پوست نیز کمک می‌کند و می‌تواند در جلوگیری از بروز چین و چروک و کاهش لک‌های پوستی مؤثر باشد. همانطور که در ابتدای مقاله قولش را داده بودیم، در ادامه شما را با پرفروش‌ترین سرم‌های ویتامین سی آشنا خواهیم کرد.

بهترین سرم‌های ویتامین سی !

1. سرم ویتامین سی پریم

سرم ویتامین سی پریم، حاوی ویتامین E و C بوده و ترکیب این دو ویتامین، اثرگذاری آن در بهبود لک‌های ناشی از افزایش سن را افزایش می‌دهد. ترکیباتی همچون عصاره چای سبز و روغن آرگان، عصاره رز و پرتقال و گریپ فروت در این محصول به کار رفته که به رطوبت رسانی و استحکام پوست کمک می‌کند و انعطاف‌پذیری آن را نیز بالا می‌برد. خاصیت آنتی‌اکسیدانی این سرم ویتامین سی ایرانی، تحریک کلاژن‌ سازی پوست را به‌همراه دارد و در کاهش لک و کک و مک نیز مؤثر است.

نحوه مصرف: پس از تمیز کردن پوست صورت و گردن، چند قطره از این سرم را روزی 1 الی 2 بار با نوک انگشت روی پوست پخش کنید.

  • جوان‌ کننده، مرطوب‌ کننده، روشن‌ کننده و سفت کننده پوست
  • افزایش کلاژن سازی پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • ممانعت از ایجاد لکه‌های تیره
  • مناسب برای انواع پوست

سرم ویتامین سی پریم روشن کننده و ضد پیری پوست

خرید سرم ویتامین سی پریم

2. سرم ویتامین سی ضد چروک و روشن‌ کننده مدیلن

سرم ویتامین سی ضد چروک و روشن کننده مدیلن، خاصیت نرم‌ کنندگی و مرطوب‌ کنندگی برای پوست دارد و با لایه‌ برداری ضعیف، از ایجاد لک‌های تیره جلوگیری می‌کند و باعث شفافیت آن می‌شود. این سرم، از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و به پوست، شادابی می‌بخشد. همچنین این محصول حاوی عصاره آلوئه‌ورا، ویتامین A و E است و خاصیت آنتی‌ اکسیدان قوی آن مانع از افتادگی و پیری زودرس پوست شما می‌شود.

نحوه مصرف: چند قطره از این سرم را شب‌ها پس از شستشوی صورت، روی پوست خود استفاده کنید.

  • کاهش‌ دهنده لک و چروک پوست
  • احیا کننده و روشن‌ کننده پوست
  • محافظ پوست در برابر عوامل مضر محیطی

سرم ویتامین سی ضد چروک و روشن‌ کننده مدیلن

خرید سرم ویتامین سی مدیلن

3. سرم پوست روشن‌ کننده و ضد پیری ویتامین سی لافارر

سرم پوست روشن‌ کننده و ضد پیری ویتامین سی 20% لافارر برای انواع پوست مناسب است و علاوه بر رطوبت‌رسانی و جوان نگه داشتن پوست، خاصیت ضد پیری نیز دارد. این محصول می‌تواند به کاهش التهاب، برطرف کردن آکنه، روشن شدن و یکنواختی رنگ پوست و پیشگیری از لک‌های پوستی کمک کند. همچنین این سرم از پوست صورت به‌ آرامی لایه‌ برداری می‌کند و سرعت بهبودی زخم‌ها را افزایش می‌دهد.

نحوه مصرف: چند قطره از این سرم را شب‌ها روی پوست تمیز و خشک بزنید اما از آن برای استفاده در اطراف چشم، سطوح مخاطی و روی زخم باز استفاده نکنید.

  • افزایش ساخت کلاژن و الاستین
  • محافظت از پوست در مقابل اشعه‌ مضر نور خورشید
  • افزايش سرعت بهبودی زخم‌ها
  • كاهش خطوط ريز و پيشگيرى از چروک

سرم پوست روشن‌ کننده و ضد پیری ویتامین C لافارر

خرید سرم ویتامین سی لافارر

4. سرم ویتامین سی بیو آکوا

سرم ویتامین سی بیوآکوا با رطوبت‌ رسانی به پوست، خشکی آن را بهبود می‌بخشد و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهد. استفاده‌ منظم از این محصول می‌تواند کک و مک را از بین ببرد. همچنین این سرم با افزایش سرعت تولید کلاژن، در کاهش سرعت پیری پوست مؤثر است و ظاهری سفید، نرم و یکدست به پوست می‌بخشد.

نحوه مصرف: هر شب قبل از خواب،  پوست خود را با صابون بشویید و خشک کنید. دو الی سه قطره از سرم را روی پوست تمیز صورت یا گردن به سمت خارج ماساژ دهید تا خوب جذب پوست شود.

  • کاهش سرعت پیری پوست
  • غنی از ویتامین سی
  • تقویت کننده بافت پوست
  • حاوی آنتی اکسیدان
  • بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست
  • روشن کننده پوست

سرم ویتامین سی بیو آکوا

خرید سرم ویتامین سی بیو آکوا

5. کرم مرطوب‌ کننده ویتامین سی مدیلن

کرم مرطوب‌ کننده ویتامین سی مدیلن، لایه‌ بردار و آبرسان و مرطوب‌ کننده است و به رفع جای جوش و لک‌های پوستی کمک می‌کند. این محصول، حاوی آنتی‌ اکسیدان بوده و با جلوگیری از پیری زودرس پوست، جوان‌سازی پوست را به‌همراه دارد. ویتامین C موجود در این کرم در روشن شدن رنگ پوست اثرگذار است. این محصول برای انواع پوست به‌ استثنای پوست‌های جوش‌زا مناسب است.

نحوه مصرف: این کرم را دو بار در روز روی پوست تمیز صورت و گردن استفاده کنید و ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود.

  • لایه‌ بردار و آبرسان
  • آنتی‌ اکسیدان و محافظ پوست در برابر رادیکال‌های آزاد
  • پیشگیری از ایجاد چروک و پیری زودرس

کرم ویتامین سی مدیلن پیشگیری کننده چروک پوست

خرید کرم ویتامین سی مدیلن

6. سرم آنتی‌ اکسیدان ویتامین سی انرژی بوستر اریکه

آلودگی‌های محیطی و در تماس بودن پوست با مواد شیمیایی منجر به تیرگی آن می‌شود. سرم آنتی اکسیدان ویتامین سی انرژی بوستر اریکه می‌تواند اثر مخرب این عوامل را از بین ببرد و ظاهری صاف، شفاف و درخشان به پوست ببخشد. این کرم ضد چروک و آبرسان، ترشح چربی پوست را تنظیم می‌کند و برای انواع پوست حتی پوست چرب نیز مناسب است.

نحوه مصرف: این محصول را صبح و شب روی پوست تمیز استفاده کنید اما آن را روی پوست آسیب‌ دیده و ملتهب نمالید.

  • صاف و درخشان‌ کننده پوست و افزایش انرژی و جوانی آن
  • مرطوب‌ کننده، تنظیم‌ کننده ترشح چربی و ضد چروک
  • حاوی فیلترهای گیاهی ضد آفتاب
  • محرک پوست برای ساخت کلاژن

سرم ویتامین سی اریکه محرک کلاژن سازی پوست

خرید سرم ویتامین سی اریکه

7. کرم ویتامین سی پلاس نئودرم

کرم ویتامین سی پلاس نئودرم، حاوی مواد معجزه‌ آسایی همچون روغن جوجوبا، آلفابیزابولول، ویتامین A، ویتامین سی و AHA است. این محصول در مقابل رادیکال‌های آزاد از پوست محافظت کرده و از التهابات و قرمزی پوست جلوگیری می‌کند. این کرم ویتامین C، با لایه‌ برداری ملایم از پوست، ظاهری صاف و شفاف به آن می‌بخشد و رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین می‌کند، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و در کاهش چین و چروک پوست مؤثر است.

نحوه مصرف: بهتر است کرم را 2 الی 3 شب روی پوست ساعد تست کنید و درصورت عدم بروز حساسیت، مقدار مناسبی از آن را آخر شب، روی پوست تمیز و خشک و با حرکات دورانی سرانگشتان به‌آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. این کرم را نزدیک چشم، روی لب، روی زخم باز یا پوست آسیب‌ دیده استفاده نکنید.

  • جلوگیری از پیری زودرس
  • کمک به بازسازی عناصر اصلی پوست مانند کلاژن و الاستین
  • اثر آنتی اکسیدانی و محافظ در برابر رادیکال‌های آزاد
  • روشن‌ کننده پوست

ویتامین سی نئودرم

خرید کرم ویتامین سی نئودرم

8. سرم ویتامین سی بالانس

سرم ویتامین C بالانس می‌تواند جای جوش را از بین ببرد و درصورت استفاده طولانی‌ مدت، لکه‌های ناشی از آفتاب‌ سوختگی و بالا رفتن سن را به‌طور کامل محو کند. این سرم ویتامین سی خارجی، برای انواع پوست خشک، معمولی و چرب مناسب است و پوست شما را شاداب و سرحال نشان می‌دهد.

نحوه مصرف: این محصول را صبح و شب روی پوست تمیز بمالید و تا جذب شدن کامل آن، ماساژ دهید. بهتر است در طول مصرف این سرم، از کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنید.

  • فاقد پارابن و گلوتن
  • واردات مستقیم از انگلستان
  • ضد جوش و کاهنده لکه‌ها
  • صاف‌ کننده پوست

سرم ویتامین سی بالانس برای جلوگیری از پیری زودرس پوست

خرید سرم ویتامین سی بالانس

9. سرم ویتامین سی ویتالیر

ویتامین سی، فواید بسیاری برای بدن دارد و درصورت استفاده از آن به‌صورت سرم، اثربخشیِ بیشتر و نتایج سریع‌تری را روی پوست خود خواهید دید. سرم ویتامین سی مناسب پوست صورت ویتالِیِر، حاوی درصد بالایی از مواد مغذی و هیالورونیک اسید و عصاره آلوئه‌ورا است و با حفظ رطوبت پوست، به روشنی و شفافیت و لطافت پوست کمک می‌کند. این محصول، خاصیت آنتی‌ اکسیدان داشته و علاوه بر جلوگیری از پیری زودرس پوست، با تحریک کلاژن سازی، استحکام پوست و جلوگیری از شل شدن و افتادگی آن را به همراه دارد.

نحوه مصرف: 2 بار در روز، ویتامین سی ویتالیر را به‌صورت یکدست روی پوست تمیز پخش کنید و تا جذب کامل، به‌آرامی ماساژ دهید. برای اثربخشی بهتر می‌توانید از کرم مرطوب‌ کننده نیز بعد از جذب آن استفاده کنید.

  • محافظ پوست در برابر عوامل مخرب محیطی و اشعه خورشید
  • ضد لک، روشن‌ کننده و جوان‌ کننده پوست
  • رطوبت‌ رسان قوی و سفت‌ کننده پوست
  • کمک به بازسازی سلولی

سرم ویتامین سی ویتالیر

خرید سرم ویتامین سی ویتالیر

10. کرم شاداب‌ کننده ویتامین سی الارو

کرم شاداب‌ کننده ویتامین سی الارو، خاصیت ضد چروک دارد و با افزایش کلاژن‌ سازی پوست، در بازسازی و ترمیم آن مؤثر است. این کرم احیا کننده، حاوی ویتامین C، زینک و رتینول بوده و نرمی و شادابی را به پوستتان بازمی‌گرداند.

نحوه مصرف: می‌توانید پیش از خواب و بعد از بیدار شدن یا پس از هر بار شستشوی دست و صورت از این کرم استفاده کنید. ابتدا مقداری از کرم را روی نوک انگشتان خود زده و آن را به‌صورت نقطه‌ای روی نواحی مختلف صورت قرار دهید. سپس با کف دو دست برای ماساژ صورتتان تا جذب کامل کرم استفاده کنید.

  • حاوی ویتامین سی (تحریک کلاژن، آنتی‌ اکسیدان، ترمیم‌ کننده و روشن‌ کننده پوست)
  • حاوی رتینول (ضد چروک، افزایش مکانیزم اثر ترکیب ویتامین سی)
  • حاوی زینک (املاح معدنی جهت جوان سازی و شادابی پوست و کمک به جذب ویتامین سی)
  • حاوی شی باتر (مرطوب‌ کننده و بازسازی‌ کننده، حاوی اسیدهای چرب ضروری)
  • روشن‌ کننده و آبرسان عمقی پوست و پیشگیری از پیری زودرس

کرم شاداب‌ کننده ویتامین سی الارو

خرید سرم ویتامین سی الارو

11. سرم ویتامین C گارنیر

سرم ویتامین C گارنیر، حاوی کنستانتره قوی ویتامین C به میزان 30 برابر بیشتر است و می‌تواند طی 3 روز، جای جوش و لک و نقاط تیره‌ پوست را محو کند. این محصول، حاوی عصاره لیمو است و در افزایش شفافیت پوست تأثیر دارد.

نحوه مصرف: مقداری از سرم را صبح و شب، روی پوست به‌خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

  • محوکننده لک، جای جوش و بخش‌های تیره پوست
  • کاهش تراکم، اندازه و رنگ لک‌ها
  • فرمول سبک با جذب‌ سریع
  • مناسب برای انواع پوست از جمله پوست‌های حساس

ویتامین سی گارنیر کمرنگ کننده لک و جای جوش

خرید سرم ویتامین سی گارنیر

و اما کلام آخر

کرم و سرم‌های ویتامین سی متنوعی در بازار موجود است که اشتراکات زیادی از لحاظ مواد تشکیل دهنده باهم دارند اما ممکن است از نظر ویژگی، میزان تاثیرگذاری و طول دوره مصرف باهم متفاوت باشند یا برای نوع خاصی از پوست تهیه شده باشند.

اینکه کدام محصول برای پوست ما بهتر است، بستگی به نوع و نیاز پوست و هدفمان از تهیه آن سرم ویتامین سی دارد. بهتر است پیش از خرید، ویژگی‌های هر محصول را به دقت بخوانید و هر کدام که به انتظارات شما از آن محصول نزدیک‌تر بود را انتخاب کنید.

بنابراین برای انتخاب کرم ویتامین سی، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید، سپس محصول متناسب با پوست خود را تهیه کنید. اگر به‌دنبال محصولات روشن کننده هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله معرفی بهترین سرم و کرم روشن کننده پوست صورت بزنید.

شاید از خودتان بپرسید نوع پوست ما چیست!؟ اگر جنس پوست خود را نمی‌شناسید، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که در توضیحات آن، «مناسب برای انواع پوست» نوشته شده است. در این صورت، دغدغه انتخاب اشتباه سرم ویتامین C را نخواهید داشت.

به یاد داشته باشید، مصرف ویتامین سی چه به شکل خوراکی و چه به‌صورت کرم، سرم و انواع محصولات موضعی نیاز پوست شماست. بنابراین در روتین پوستی خود آن را فراموش نکنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا