برند ها و محصولات

معرفی بهترین کرم ترمیم کننده پوست

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از اصلاح صورت دچار قرمزی، خارش و آکنه شده باشید یا بعد از لیزر پوست‌تان علائم سوزش و خارش از خود نشان دهد. عوامل دیگری مثل آفتاب سوختگی، زخم، اگزما یا کبودی و خراشیدگی نیز ممکن است پوست صورت را از حالت سالم و طبیعی آن خارج کنند. در این شرایط، بهترین کار استفاده از کرم‌ ترمیم کننده پوست است که باعث التیام، احیا و بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست می‌شوند. در این مطلب از مجله خانومی، همه چیز درباره کرم ترمیم کننده پوست را گفته‌ایم و بهترین کرم ترمیم کننده پوست صورت را معرفی کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

کرم ترمیم کننده پوست صورت چیست؟

زمانی که زخم، سوختگی یا التهابی روی پوست پدید می‌آید، پوست به طور طبیعی با تولید کلاژن قسمت آسیب دیده را ترمیم می‌کند. کرم ترمیم کننده پوست هم دقیقا از همین فرایند استفاده کرده و با تحریک کلاژن سازی، روند احیا و بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوستی را تسریع می‌کند.

کلاژن، همان ماده جادویی است که بافت پوست را ترمیم می‌کند و مکانیزم کرم ترمیم کننده پوست صورت نیز به این شکل است که با تحریک و تسریع کلاژن سازی در پوست، باعث بهبود سریع‌تر زخم‌ها و آسیب‌های پوستی شده و آثار به جا مانده از زخم را محو می‌کنند. فرمولاسیون کرم‌های ترمیم کننده شامل ترکیبات ضد التهاب، ضد قارچ و ترمیم کننده است که بافت پوست را تقویت کرده و به مروز باعث احیا و بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوستی می‌شوند. این کرم‌ها حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی هستند که روند ترمیم پوست را سرعت می‌بخشند.

کاربرد کرم ترمیم کننده پوست صورت

همان طور که از نامش پیداست، بهترین کرم ترمیم کننده پوست، برای ترمیم و بازسازی پوستِ آسیب دیده به کار می‌رود. کرم‌های ترمیم کننده برای درمان جای جوش و آکنه، کاهش اثر آفتاب سوختگی، ضدعفونی و تمیز نگه داشتن محل زخم، رفع قرمزی زخم، بر طرف کردن جای لک و خراشیدگی، التهاب و آسیب‌های پوستی پس از لیزر، از بین بردن قارچ‌های پوستی و ممانعت از تکثیر آن‌ها، کمک به رفع کک مک، سوختگی‌های سطحی و بریدگی به کار می‌روند.

البته معمولا همه این اثرات در یک کرم وجود ندارد و هر یک از کرم‌های ترمیم کننده برای درمان یکی از آسیب‌های پوستی طراحی و تولید شده‌اند. کرم‌های ترمیم کننده در کمترین زمان ممکن تأثیر خود را نشان می‌دهند و به همین دلیل معمولا حجم کمی دارند چون باید مدت کوتاهی مصرف شوند. بعد از محو شدن جای زخم و اسکار، نیازی به ادامه مصرف نیست و باید به روتین پوستی خود برگردید.

بهترین کرم ترمیم کننده پوست

نحوه استفاده از کرم ترمیم کننده

استفاده از کرم‌های ترمیم کننده بسیار ساده است. اگر قرار است کرم را روی کل صورت خود بزنید بهتر است هر بار قبل از استفاده، ابتدا صورت خود را با شوینده مناسب پوستتان بشویید و بعد آن را خشک کنید. می‌توانید در مرحله بعد پوست را با دستمال مرطوب کمی مرطوب کنید تا منافذ پوست شما بازتر شوند.  بعد کرم ترمیم کننده را به صورت نقطه‌ای روی قسمت‌های مختلف پوست صورت و یا به اندازه یک نخود روی قسمت آسیب دیده بزنید. در ادامه آن را به صورت دورانی بر روی پوست ماساژ دهید و بعد با ملایمت به آن ضربه بزنید تا به خوبی جذب پوست شود.

تا تکمیل دوره درمان و بهبود آسیب ، هر روز به صورت مداوم از کرم ترمیم کننده استفاده کنید تا به مرور، با تحریک و افزایش کلاژن سازی و تقویت و تغذیه سلول های پوستی، ناحیه آسیب دیده احیا و بازسازی شود.

بهترین کرم ترمیم کننده خارجی

باقی ماندن اسکار یا اثرات جوش، زخم و درمان‌های پوستی مانند لیزر یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زیبایی پوست را به خطر می‌اندازد. استفاده از پماد و کرم‌ ترمیم کننده بدن و صورت، پروسه بازسازی و احیای پوست را تسریع می‌کنند و باعث می‌شوند اثرات ظاهری آسیب‌های پوستی به حداقل برسند.

کرم ترمیم کننده مارودرم

کرم تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده پوست مارودرم، یک کرم ترمیم کننده خارجی با فرمولاسیون منحصر به فرد است که التهابات، درد، خارش و قرمزی  پوست را از بین می‌برد و با ترمیم و بازسازی پوست آسیب‌دیده، ظاهری صاف و یکدست به صورت می‌بخشد.

این کرم ترمیم و بازسازی کننده صورت مارودرم، حاوی پانتنول، سرامید و اسید هیالورونیک است و ضمن مرطوب کردن و تقویت پوست، به تقویت و احیای پوست می‌پردازد.اگر به تازگی کارهای زیبایی مانند مترونیدلینگ، لیزر، آر اف رفرکشنال و… را انجام داده‌اید این کرم می‌تواند التهاب و قرمزی پوستتان را کاهش دهد و کمک کند تا پوست هرچه زودتر به حالت طبیعی خود برگردد.

کرم ترمیم کننده مارودرم

بهترین کرم ترمیم کننده ایرانی

در سال‌های اخیر محصولات برندهای ایرانی پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و شما می‌تواند با صرف هزینه معقول، یک کرم ترمیم کننده ایرانی با تأثیر عالی بخرید. در ادامه چند تا از بهترین کرم‌های ترمیم کننده ایرانی را معرفی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اراف فرکشنال چیست؟

کرم ترمیم کننده لافارر

کرم ترمیم کننده پوست لافارر مدل Sucranica یک کرم احیا کننده مناسب انواع پوست است که علاوه بر بازسازی بافت و سلول‌های آسیب دیده پوست، به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باکتری، مانع از ایجاد عفونت در ناحیه زخم می‌شود.

این ترمیم و بازسازی کننده صورت لافارر، با فرمولاسیون مغذی خود، موجب ترمیم و بازسازی پوست، بهبود زخم و خراش، و کاهش التهاب و قرمزی پوست صورت می‌شود. از این کرم می‌توانید بعد از عمل‌های درماتولوژیک و نیز برای بهبود زخم‌های ناشی از پاک کردن تتو استفاده کنید.

به گفته مصرف کنندگان، این کرم بافت سبکی دارد که به سرعت جذب پوست شده و هیچ اثری از خود بر جا نمی‌گذارد که یک ویژگی عالی برای کرم ترمیم کننده است. کرم ترمیم کننده لافارر خاصیت تسکین دهنده و ضد حساسیت دارد که باعث کاهش سوزش و خارش ناحیه آسیب دیده پوست می‌شود. این کرم بین کاربران سایت خانومی بسیار محبوب است و اثرات بی‌نظیری در بهبود جای زخم، به خصوص زخم‌های جدید، از خود نشان داده است. با استفاده از این کرم شما می‌توانید شاهد بازگشت سلامت ظاهری پوست خود و بهبود سریع اسکار و التهابات پوستی باشید.

کرم ترمیم کننده لافارر

کرم ترمیم کننده سینره

کرم ترمیم کننده پوست سینره یک کرم ایرانی خوب با تأثیرات قابل توجه در بهبود زخم، التهاب و کاهش اثر سوختگی‌های خفیف است که با خواص ضد التهابی و مرطوب کنندگی خود باعث محافظت از زخم و اسکارهای پوست می‌شود.

این کرم ترمیم و بازسازی پوست بدن سینره، خواص آنتی باکتریال دارد و مانع تکثیر باکتری‌ها و قارچ‌ها روی پوستِ آسیب دیده می‌شود. این کرم با ایجاد یک لایه ظریف روی زخم، از ایجاد التهاب، خونریزی، خارش و سوزش زخم جلوگیری می‌کند و مانع تبخیر آب از بافت‌ها می‌شود. سپس با تحریک ساخت کلاژن و الاستین به بازسازی پوست کمک می‌کند.

 با استفاده از این کرم، نواحی آسیب دیده پوست در اثر زخم‌ها و بریدگی‌ها به سرعت بازسازی و ترمیم می‌شوند و سوزش و قرمزی ناشی از سوختگی‌های سطحی نیز برطرف می‌شوند.

کرم ترمیم کننده سینره

بهترین کرم ترمیم کننده جای جوش

یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی به خصوص بین افراد دارای پوست چرب و مستعد آکنه، ماندن جای جوش‌ها روی صورت است. بنابراین در کنار استفاده از محصولات ضد جوش، پیدا کردن یک کرم ترمیم کننده خوب با تأثیر قوی روی جای جوش‌ها لازم و ضروری است.

کرم ژل آردن مدل سبوما

کرم ژل آدرن سبوما، از جمله کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده آردن و بهترین کرم ترمیم کننده پوست صورت برای کسانی است که می‌خواهند از شر جوش‌هایشان راحت شوند. این کرم گزینه‌ای عالی برای پوست‌ های چرب، مختلط و مستعد جوش و آکنه است و علاوه بر این که جوش‌ها را از بین می‌برد و از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کند، به‌ مرور پوست صورت را هم ترمیم خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌‌های این کرم، می‌توان به کنترل ترشح چربی و ایجاد جلوه‌ای مات روی پوست اشاره کرد. کرم ژل آردن سبوما، به‌ عنوان کرم بیس و زیرساز لوازم آرایشی هم قابل استفاده است. پوست را نرم و مرطوب می‌کند و از بروز جوش‌های زیرپوستی جلوگیری می‌کند. کرم ژل سبوما خشکی پوست ناشی از درمان‌های پوستی مانند راکوتان را التیام می‌بخشد.

کرم ژل آردن مدل سبوما

بهترین پماد ترمیم کننده جای زخم

پمادهای ترمیم کننده هم مانند کرم‌ها برای مدیریت و بهبود جای زخم و مشکلات پوستی طراحی شده‌اند اما تفاوت کرم‌های ترمیم کننده پوست و پمادها در ترکیبات آن‌ها و روش ساخت‌شان است. به طور کلی کلاژن و لانولینِ به کار رفته در ترکیبات کرم‌ها بیشتر از پمادهاست. همچنین روش استفاده از هر کدام نیز متفاوت است به این صورت که کرم‌ها به صورت مالشی و ضربه‌ای به پوست جذب می‌شوند ولی پمادها به صورت یک لایه ماندگار روی پوست باقی می‌مانند.

می‌توان گفت کاربرد کرم‌های ترمیم کننده بیشتر است چون به غیر از زخم‌های کوچک می‌تواند جای جوش و تبخال را نیز ترمیم کند، اما پماد ترمیم کننده زخم همانطور که از نامش پیداست، مخصوص ترمیم زخم است و می‌تواند زخم‌های کوچک و بزرگ را ترمیم کند.

پماد استراتامد

برطرف کردن جای زخم‌ها و جوش‌ها از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند. ژل استراتامد استرات یک پماد ترمیم کننده است که به دلیل دارا بودن سیلیکون پس از استفاده به سرعت لایه‌ای شفاف و غیرچسبنده روی پوست تشکیل می‌دهد و جهت بهبود جای زخم‌های کهنه و تازه بسیار مؤثر است. استراتامد برای رفع جای هر نوع زخم اعم از جراحی، ‌سوختگی ، گزیدگی، آکنه و دیگر بیماری‌های پوستی مفید است.

پماد استراتامد روی زخم یک صفحه محافظ تشکیل می‌دهد که نسبت به هوا نفوذپذیر و نسبت به آب نفوذناپذیر بوده و نواحی آسیب‌ دیده پوست و زخم‌های باز را مرطوب کرده و از نفوذ عوامل میکروبی و شیمیایی محافظت می‌کند. این پماد خارش و ناراحتی ناشی از زخم را برطرف کرده و برآمدگی و سطح ناهموار زخم را نرم و صاف می‌کند. همچنین تغییر رنگ و قرمزی یا تیرگی پوست در اثر زخم را کاهش می‌دهد.

پماد استراتامد

موارد استفاده از ژل استراتامد

ژل استراتامد را می‌توان روی زخم‌های ناشی از جراحی، زخم‌های باز و پوست‌های تحریک شده به دنبال لیزر درمانی، استفاده از مواد شیمیایی، و سوختگی‌های ناشی از درمان با امواج رادیویی مورد استفاده قرار داد.

پماد استراتامد در تمامی انواع زخم‌های سطحی، سوختگی‌ها، پارگی‌های پوست، و خراشیدگی‌های ناشی از موارد زیر قابل استفاده است:

جراحی‌های عمومی و جراحی‌های زیبایی، سوختگی‌ها، پرتو درمانی، گزیدگی‌ها، لیزر درمانی از جمله برداشتن تتو، لایه ‌برداری با مواد شیمیایی، ابریژن پوستی، کرایوتراپی، آکنه و سایر بیماری‌های پوستی

بهترین کرم ترمیم کننده جای سوختگی

سوختگی، چه ناشی از اشعه آفتاب باشد یا حوادث دیگر، یک اتفاق دردناک است و باقی ماندن جای سوختگی هم به خودی خود بسیار ناخوشایند است که زیبایی چهره را تهدید می‌کند. اما اگر پس از سوختگی به موقع از کرم‌های ترمیم کننده پوست استفاده شود، احتمال باقی ماندن جای سوختگی بسیار کمتر است.

کرم ترمیم کننده و التیام دهنده سوختگی هیدرودرم

این کرم ترمیم و بازسازی پوست بدن هیدرودرم با فرمولاسیون جدید و منحصر به فرد، باعث تحریک فرآیند تجدید ساختار سلولی می‌شود و با ممانعت از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها سبب تسریع در ترمیم بریدگی‌ها و زخم‌های سطحی و التهابات ناشی از سوختگی می‌شود.

این کرم به بهبود بیماری‌های پوستی نظیر اگزما و درماتیت آتوپیک کمک می‌کند و در ترمیم، بازسازی و التیام پوست‌های آسیب دیده در اثر لایه برداری، لیزر درمانی، میکرودرم، اپیلاسیون، الکترولیز و فتوتراپی موثر است.

کرم ترمیم کننده و التیام دهنده سوختگی هیدرودرم

بهترین کرم ترمیم کننده جای بخیه

باقی ماندن جای بخیه بعد از جراحی، یکی از مشکلات رایج است. برای برطرف کردن جای بخیه از روی پوست، کرم‌های ترمیم‌ کننده می‌توانند بسیار مفید باشند.

کرم ترمیم کننده اولترا مدیلن

کرم ترمیم کننده مدلین برای کسانی که جراحی کرده‌اند و نگران جای بخیه خود هستند، یک کرم عالی است که با اثربخشی بالای خود به درمان جای بخیه، زخم و خشکی ناشی از آن کمک قابل توجهی می‌کند. این محصول برای بعد از لیزر و جراحی گزینه مناسبی به شمار رفته و در تسریع روند ترمیم پوست نقش به‌سزایی دارد.

این کرم ترمیم و بازسازی کننده صورت مدیلن با دارا بودن سرامید، موجب حفظ رطوبت پوست شده، و در ترمیم و بازسازی آسیب‌های پوست تاثیرگذار است. این کرم به واسطه فرمولاسیون خود به رفع ترک‌های پوستی کمک کرده و در کاهش و از بین بردن خشکی، خارش پوست و آفتاب‌سوختگی تاثیر مثبتی دارد.

مصرف این محصول برای افرادی که پوستشان بعد از لیزر، میکرونیدلینگ، یا بخیه دچار لک شده است، توصیه می‌شود. کرم ترمیم‌کننده اولترا مدلین فافد رنگ و اسانس بوده و مانع بروز حساسیت، تحریک و خارش روی پوست می‌شود.

کرم ترمیم کننده اولترا مدیلن

بهترین برند کرم ترمیم کننده پوست صورت

همیشه بروز زخم و جراحات روی پوست ناراحت کننده است و از همه بدتر باقی ماندن اثرات آن است که باعث کاهش اعتماد به نفس در فرد می‌شود. یک کرم ترمیم کننده پوست صورت می‌تواند این نگرانی را برطرف کرده و پوست شاداب و سالمی را به شما هدیه دهد.

کرم ترمیم کننده زخم ژنوبایوتیک

کرم ترمیم کننده زخم ژنوبایوتیک یک کرم ترمیم کننده عالی برای برای تسریع بهبود زخم‌ها و از بین بردن اثرات التهاب، سوختگی و کلیه آسیب‌های پوستی است.

 این محصول حاوی ترکیبات طبیعی و گیاهی بوده و موجب تامین و حفظ رطوبت پوست می‌شود. کرم ژئوبایوتیک از خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدعفونی کننده برخوردار است و از بروز عفونت در محل زخم جلوگیری می‌کند.

عصاره برگ بلوط موجود در این محصول در بهبود زخم و ترمیم پوست نقش داشته و برای درمان زخم، لیزر، سوختگی و پیلینگ تاثیرگذار است. بلوط سرشار از خاصیت آنتی‌اکسیدان است و با افزایش کلاژن‌سازی پوست در نوسازی سلول‌های آن تاثیر مثبتی دارد.

این نوع کرم ترمیم و بازسازی پوست بدن ژنو بایوتیک به خوبی از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و روند پیری زودرس آن را به تعویق می‌اندازد. کرم ترمیم کننده ژنوبایوتیک از خشک شدن پوست محل زخم جلوگیری کرده و موجب تسکین و التیام بافت آسیب دیده پوست می‌شود. این محصول در رفع سوزش، قرمزی و التهاب پوست بسیار موثر است.

کرم ترمیم کننده زخم ژنوبایوتیک

برای زخم‌های باز، کرم ترمیم کننده ممنوع!

در این مطلب به معرفی بهترین کرم ترمیم کننده پوست پرداخته‌ایم. مهم‌ترین نکته در هنگام استفاده از محصولات ترمیم کننده پوست، تکمیل دوره درمان و استفاده مداوم از کرم‌های بازسازی کننده بافت پوست است. این که یک هفته از کرم ترمیم کننده استفاده کنید و بعد آن را رها کنید و گمان کنید نتیجه نگرفته‌اید یک اشتباه است. شما باید دوره درمان را که ممکن است تا چند هفته طول بکشد کامل کنید و با حوصله از پوست خود مراقبت کنید تا شاهد بازسازی و احیای آن باشید.

نکته مهم دیگر این که به هیچ عنوان، روی زخم باز از کرم ترمیم کننده استفاده نکنید؛ چرا که موجب نفود به داخل پوست شده و سبب ایجاد مشکلات پوستی شدید خواهد شد. همچنین، برای درمان سوختگی‌های شدید، تاول‌های بزرگ پوستی، آفتاب سوختگی شدید و زخم‌های عمیق، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و از درمان سرخود پرهیز کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.8 / 5. مجموع آرا: 4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا