آرایش چشم

خط چشم برای چشم‌های ریز

چشم‌های درشت و درخشان چیزی در خود دارند که ما را مجذوب خودشان می‌کنند. هر چیزی که هست چشم‌های درشت معصومیتی کودکانه به صورت اضافه می‌کنند و باعث می‌شوند جوان‌تر به نظر برسیم. شاید همه ما با این مدل چشم‌ها به دنیا نیامده باشیم اما حتماً راهی وجود دارد که باعث شود چشم‌های‌مان کمی بزرگ‌تر به نظر برسند. با خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مخصوص چشم می‌توان به این هدف نزدیک شد. با آرایش درست و مناسب برای چشم‌های ریز هم می‌توان کاری کرد که این نوع چشم‌ها هم زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته باشند. خط چشم‌ها در آرایش این چشم‌ها عنصری تعیین‌کننده و اساسی هستند و اصلاً نباید از آن‌ها غافل شد، چون کافی است خط را جای اشتباهی بکشید و به اندازه از آن استفاده نکنید تا چشم‌ها از همانی که هست هم کوچک‌تر به نظر برسند. برای همین در این مطلب قصد داریم نحوه کشیدن خط چشم برای چشم‌های ریز و مدل‌های مختلفی که باعث می‌شوند چشم‌های شما درشت‌تر به‌نظر برسند را معرفی کنیم.

آموزش خط چشم برای چشم‌های ریز

آموزش خط چشم برای چشم‌های ریز

اصول پایه و اولیه کشیدن خط چشم برای چشم‌های ریز فرق چندانی با چشم‌های دیگر ندارد و می‌توانید به آموزش قدم به قدم خط چشم برای پلک افتاده هم نگاه بیندازید. فقط باید به یک‌سری نکات هنگام آرایش چشم‌ها توجه کنید تا آن‌ها زیباتر و گیراتر به نظر برسند. در ادامه مراحل کشیدن خط چشم برای چشم‌های ریز و نکات ضروری را برای شما توضیح می‌دهیم.

  1. زیرسازی و یکدست کردن: پیش از شروع آرایش چشم و کشیدن خط چشم اول از همه باید پوست‌تان را برای مراحل بعدی آماده کنید. برای همین اول از همه باید از پرایمر استفاده کنید تا تمام منافذ و چروک‌های ریز پوست را بپوشانید و سطحی یک‌دست داشته باشید. اگر در نواحی اطراف چشم تیرگی و لک هم دارید می‌توانید از کانسلیری مناسب کمک بگیرید تا آن‌ها را به‌خوبی بپوشانید و بعد از آن سراغ مرحله بعدی بروید.
  2. سایه زدن: سایه زدن برای چشم‌های ریز به دقت بیشتری نیاز دارد. بهتر است برای این چشم‌ها از رنگ‌های روشن استفاده کنید، چرا که رنگ‌های تیره باعث می‌شوند چشم‌ها کوچک‌تر به‌نظر برسند. رنگ روشن براقی را با کمک براش بردارید و آن را قسمت داخلی گوشه چشم بزنید. روشن‌کردن بخش داخلی چشم در بزرگ‌تر جلوه دادن آن تأثیر به‌سزایی دارد. از رنگ‌های سفید، نقره‌ای یا کرم براق برای این کار استفاده کنید. در ادامه از همین رنگ کمک بگیرید و روی استخوان ابرو و قسمت بیرونی چشم را هم با همین سایه بپوشانید. برای بخش پشت پلک و اطراف آن هم سراغ رنگ‌های روشنی مثل بژ و صورتی روشن بروید. با توجه به این نکات کار سایه زدن چشم‌ها به پایان می‌رسد.
  3. انتخاب خط چشم مناسب: کشیدن خط چشم برای چشم‌های ریز هم قواعد خاص خودش را دارد، چون شاید مجبور شوید از آن چارچوب‌های همیشگی که برای خط چشم در ذهن‌تان است خارج شوید. اول از همه بهتر است خط چشم‌های مشکی و قهوه‌ای تیره خودتان را کنار بگذارید و سراغ رنگ‌های روشن‌تر بروید. چون خط چشم‌های تیره هم می‌توانند باعث شوند چشمان شما کوچک‌تر به نظر برسند. استفاده از چند رنگ می‌تواند به چشمان‌تان بعد دهد. مثلاً می‌توانید پشت پلک‌تان سایه‌های روشن بزنید و بعد برای خط چشم از یک سایه آبی یا هر رنگ دیگری که دوست دارید کمک بگیرید تا چشمان‌تان بزرگ‌تر به نظر برسد.
  4. شروع کشیدن خط چشم: کار کشیدن خط چشم را می‌توانید از گوشه بیرونی چشم و با کشیدن دنباله هم آغاز کنید. پس از آن به آرامی خط را به طرف داخل چشم بکشید و تا وسط چشم آن را دنبال کنید. بهتر است خط چشم را تا بخش داخلی چشم نکشید چون این کار هم چشم‌تان را کوچک‌تر می‌کند. بعد از آن می‌توانید برگردید و دنباله چشم را دوباره پررنگ‌تر کنید.
  5. بخش زیر چشم را فراموش نکنید: خیلی از افراد عادت دارند که برای بخش پایینی چشم هم از سایه و مداد چشم استفاده کنند. افرادی که چشم ریز دارند برای قسمت داخلی پلک پایین می‌توانند از خط چشم سفید یا کرم استفاده کنند. برای چشم‌های ریز استفاده از مداد چشم در قسمت پلک پایینی می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. چون استفاده از آن در بزرگ‌ جلوه کردن چشم‌ها اهمیت زیادی دارد و حسابی چشم‌ها را زیبا می‌کند. در ضمن یادتان باشد اصلاً سراغ رنگ‌های خیلی تیره نروید.
  6. فرمژه و ریمل: بلند بودن مژه‌ها روی بزرگ جلوه کرده چشم تأثیر دارد، برای همین استفاده از فرمژه و ریمل در این مدل از چشم‌ها مهم است. پس بعد از کشیدن خط چشم، سراغ فرمژه بروید و مژه‌ها را به کمک این وسیله فرم دهید تا از یک‌نواختی در بیایند. پس از آن از سراغ ریمل حجم‌دهنده و بلند کننده مناسب بروید تا مژه‌های‌تان بلند و پر پشت شود. اصلاً در این زمینه کوتاهی نکنید، چرا که هرچقدر مژه‌های‌تان پرپشت‌تر به نظر برسند روی بزرگ و زیبا شدن چشم‌ها اثر می‌گذارد.

مدل خط چشم برای چشم‌های ریز

انواع خط چشم برای چشم‌های ریز

شاید فکر کنید که برای کشیدن خط چشم برای چشم‌های ریز دست‌تان چندان باز نیست. اما واقعیت این است که راه‌های زیادی دارید تا با استفاده از آن چشم‌های خودتان را جذاب و قشنگ کنید. در ادامه در مورد انواع خط چشم برای چشم‌های ریز و نکات مهمی در این مورد می‌پردازیم.

خط چشم نمدی مدل لاین اکسپرس
کالیستا

خط چشم نمدی مدل لاین اکسپرس

20%
226000 180800
تومان
خط چشم ماژیکی مدل Dip Liner
مای

خط چشم ماژیکی مدل Dip Liner

20%
176400 141120
تومان
خط چشم  لاینر اند شیپر
کالیستا

خط چشم لاینر اند شیپر

20%
207800 166240
تومان
مداد چشم دریم
گلدن رز

مداد چشم دریم

5%
110000 104500
تومان
خط چشم ماژیکی مدل Magic
ترو کاور

خط چشم ماژیکی مدل Magic

46%
229000 124500
تومان
خط چشم ماژیکی بلک فبیولس
شون

خط چشم ماژیکی بلک فبیولس

15%
224400 190740
تومان
خط چشم مویی مات و ضد آب Blackify
ماراکوجا

خط چشم مویی مات و ضد آب Blackify

44%
177000 98830
تومان
  1. خط چشم روی خط رویش مژه: یکی از بهترین روش‌های کشیدن خط چشم برای چشم‌های ریز استفاده از مداد چشم و کشیدن آن روی قسمت خط رویش مژه‌هاست. این روش برای بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن چشم‌ها بسیار مناسب است و جلوه خاصی به چشم می‌بخشد. این عمل باعث می‌شود ریشه مژه‌ها ضخیم‌تر به نظر برسند و در نتیجه چشم‌های شما هم جذابیت و درشت‌تر باشند.
  2. خط چشم بالدار برای چشم‌های ریز: هر چقدر خط چشم ظریف‌تر و ساده‌تری بکشید برای چشم‌های ریز بهتر است. خط چشم‌های بالدار که از محبوب‌ترین انواع خط چشم هستند را هم می‌توانید در این مورد استفاده کنید. فقط یادتان باشد که دنباله خط چشم را خیلی پهن نکشید که باعث کوچک‌تر شدن چشم می‌شود. برای کشیدن این نوع خط چشم کافی است از گوشه انتهایی چشم خطی به بالا و جایی که می‌خواهید انتخای خط چشم باشد، بکشید و سپس خیلی آرام از همان‌جا خط را به سمت روی پلک و پشت مژه‌ها ببرید و تا جایی که دوست دارید خط چشم ادامه پیدا کند، بکشید. پس از آن فضای خالی بین دو خط را هم پر کنید تا در نهایت خط چشم زیبایی داشته باشید. هم‌چنان توصیه این است که برای چشم‌های ریز از خط چشم‌های رنگی استفاده کنید تا چش‌تان درست‌تر به نظر برسد.
  3. خط چشم سفید: یکی از رازهای زیبا کردن چشم‌های ریز استفاده از خط چشم سفید در زیر چشم است. کشیدن خط چشم سفید زیر چشم حکم معجزه برای چشم‌های کوچک را دارد و عمق و جذابیت زیادی به آن‌ها می‌بخشد. حتی می‌توانید زیر چشم‌ها از سایه تیره‌تر استفاده کنید و روی پلک پایینی مداد سفید بکشید تا با به‌وجود آوردن این تضاد و تقابل رنگ کاری کنید که چشم‌تان بزرگ‌تر به نظر بیاید.
  4. خط چشم کلاسیک برای چشم‌های ریز: ساده‌ترین خط چشم یا همان خط چشم کلاسیک هم گزینه مناسبی برای چشم‌های ریز است. این خط چشم در واقع خطی ساده است که از ابتدا به انتهای چشم و روی لبه بالایی پلک کشیده می‌شود و کشیدن آن دردسر چندانی ندارد. فقط اگر در کشیدن خط چشم تازه‌کارید اصلاً سعی نکنید که این خط را یک مرتبه بکشید، بهتر است خطوط کوتاه‌تری را پشت پلک بکشید و آن‌ها را بهم وصل کنید. با این روش خطی که در نهایت دارید صاف و تمیز خواهد بود.

انواع خط چشم برای چشم‌های ریز

همان‌طور که گفتیم خط چشم‌های روشن‌تر برای چشم‌های ریز مناسب‌تر هستند و می‌توانند کاری کنند که چشم‌های شما بزرگ‌تر جلوه کنند. پس باید سراغ خط چشم‌هایی برویم که چنین ویژگی داشته باشند. هرچند می‌توانید به‌صورت ترکیبی از خط چشم‌های تیره هم استفاده کنید اما در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید تا چشم‌های خوش‌حالت‌تر و زیباتری داشته باشید. در ادامه محصولاتی که برای چشم‌های ریز و بادامی مناسب هستند را معرفی می‌کنیم.

خط چشم رنگی یوفوریا کالیستا

خط چشم رنگی یوفوریا کالیستا

این خط چشم رنگی گزینه مناسبی برای آرایشی شاد و جذاب است. خط چشم رنگی کالیستا اپلیکاتور طراحی حرفه‌ای و نوک‌تیزی دارد که به کمک آن می‌توانید خط‌های ظریف و زیبایی بکشید. علاوه بر آن ماندگار خوبی هم دارد و لازم نیست نگران پاک شدن و ریزش آن باشید. از دیگر ویژگی‌های این خط چشم کالیستا ضد حساسیت بودن آن است و هیچ گونه خارش و قرمزی پوستی ایجاد نمی‌کند. این محصول قیمت مناسبی دارد و می‌تواند ظاهری زیبا به چشمان شما بدهد.

خط چشم رنگی یوفوریا
کالیستا

خط چشم رنگی یوفوریا کالیستا

11%
230000 205470
تومان

مداد چشم مدل پانورامیک مای

مداد چشم مدل پانورامیک مای

این خط چشم مای بافتی نرم و روان دارد که به کم آن می‌توانید خط چشم‌هایی با طرح دلخواه خود بکشید. در فرمولاسیون این مداد از موم‌های طبیعی، روغن نارگیل و نخل استفاده شده است و خاصیت آنتی‌اکسیدان و ماندگاری بالایی هم دارد. مداد چشم پانورامیک مای تنوع رنگ بالایی دارد و بنا بر سلیقه می‌توانید سراغ آن‌ها بروید. این محصول مخصوصاً برای چشم‌های ریز بسیار ایده‌آل است و با قیمت مناسبی که دارد می‌توانید رنگ‌های مختلف آن را تهیه کنید.

مداد چشم دریم گلدن رز

مداد چشم دریم گلدن رز

این محصول با قیمت و کیفیتی مناسب می‌تواند زیبایی و جذابیت را به چشمان شما برگرداند. مداد چشم مدل دریم گلدن‌رز نه‌تنها ماندگاری بالایی دارد بلکه کیفیت و فرمولاسیون آن به گونه‌ای است که خیلی راحت روی پلک کشیده می‌شود و چشمان‌تان را زیبا می‌کند. از طرفی تنوع رنگ این سری از محصولات گلدن‌رز بی‌نظیر است در ۱۶ رنگ مختلف در بازار وجود دارد پس می‌توانید با خیال راحت هر رنگی که خواستید را انتخاب کنید. در ضمن از رنگ سفید و کرم این خط چشم گلدن رز هم غافل نشوید، چون با کمک آن‌ها می‌توانید طرح‌های قشنگی اطراف چشمان‌تان ایجاد کنید و آن‌ها را از حالت یک‌نواختی در آورید.

مداد چشم دریم
گلدن رز

مداد چشم دریم گلدن رز

5%
110000 104500
تومان

خط چشم کوزه‌ای کربن بلک بل

خط چشم کوزه‌ای کربن بلک بل

اگر می‌خواهید سراغ خط چشم سیاه بروید، سعی کنید که حتماً سراغ برندهای خوب و با کیفیت بروید. خط چشم کوزه‌ای کربن بلک بل همه چیزی که از یک خط چشم خوب انتظار دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. مخصوصاً اگر چشم‌های ریز و کوچکی دارید می‌توانید به کمک این محصول خط چشم‌های ظریفی بکشید. این محصول با سر ماژیکی نرم و روان، ماندگاری بالا و خاصیت ضد آب بودنش خیال مصرف‌کننده را از خیلی جهات راحت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این خط چشم بل می‌توان به خشک شدن سریع، ضد حساسیت بودن، عدم ریختن و پخش شدن اطراف چشم اشاره کرد.

خط چشم ماژیکی بلک فبیولس شون

خط چشم ماژیکی بلک فبیولس شون

این محصول ایرانی یکی دیگر از خط چشم‌هایی است که اگر دنبال خط چشمی سیاه می‌گردید، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تازه استفاده از خط چشم‌ها را شروع کرده‌اید، بهتر است سراغ محصولاتی بروید که موقع کشیدن خط چشم شما را به دردسر نیندازند. خط چشم ماژیکی شون با اپلیکاتوری مناسب طراحی شده است که خیلی نرم و روان روی پلک حرکت می‌کند و به‌راحتی می‌توانید آن را کنترل کنید. در فرمولاسیون این محصول از روغن بادام، ترکیب‌های گیاهی و ویتامین ای استفاده شده است. ماندگاری بالا، خاصیت ضدباکتریایی و تقویت مژه‌ها از دیگر ویژگی‌های این خط چشم شون است. البته یادتان باشد که اگر چشم‌های ریزی دارید همراه این خط چشم از سایه‌هایی با رنگ روشن کمک بگیرید تا چشم‌تان کوچک جلوه نکند.

خط چشم برای چشم‌های ریز، کشیده و بادامی

خط چشم برای چشم‌های ریز، کشیده و بادامی

هنگام کشیدن خط چشم برای چشم‌های ریز و بادامی باید حسابی حواس‌تان را جمع کنید. خط چشم‌های خیلی پهن و سیاه معمولاً برای این مدل چشم‌ها مناسب نیستند و باعث می‌شوند چشم‌های شما از حالت معمول هم کوچک‌تر به نظر برسند. برای خط چشم‌های بادامی و ریز سراغ خط چشم‌های نازک کلاسیک و بالدار بروید تا حالت زیبایی به چشم‌ها ببخشید و از طرفی آن را کوچک‌تر نکنید. استفاده از رنگ‌های روشن و سایه‌های شاد کمک می‌کند تا چشم‌های شما جلوه زیباتری داشته باشند. همچنین این مسئله را به خاطر داشته باشید که چشم‌های ریز و کشیده به آرایش ظریف و دقیق‌تری نیاز دارند تا جلو و زیبایی خودشان را نشان دهند. مثلاً این نکته را به خاطر داشته باشید که ابروی خیلی پهن مناسب این مدل از چشم‌ها نیست و در سوی مقابل ابروهای نازک باعث می‌شود چشم‌های ریز بیشتر خودشان را نشان دهند. در ضمن اگه دوست دارید از خط چشم‌های تیره برای چشم‌ها استفاده کنید فقط آن را به بخش بیرونی گوشه چشم بزنید یا خط نازکی بکشید. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌های درشت کردن چشم بد نیست به مطلب «۷ راهکار آرایشی برای درشت کردن چشم» هم نگاه بیندازید.

کلام آخر

چشم‌های ریز هم مانند هر چشم دیگری زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد. فقط باید برای اینکه چنین چشمی بیشتر خودش را نشان دهد سراغ آرایش مناسبی برویم. همان طور که در این مطلب عنوان کردیم برای کشیدن خط چشم این مدل از چشم‌ها بهتر است سراغ محصولاتی با رنگ‌های روشن‌تر بروید. همچنین می‌توانید کشیدن خط چشم با سایه را هم امتحان کنید و مطمئن باشید نتیجه کار شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این مسئله را فراموش نکنید که از تکنیک‌های آرایش و محصولات مناسبی استفاده کنید تا در نهایت به نتیجه دلخواه برسید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.3 / 5. مجموع آرا: 4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا