آرایش چشم

آموزش و مدل های خط چشم با سایه

استفاده از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و فقط باید خلاقیت خود را به کار بگیرید تا بهترین و جذاب‌ترین میکاپ ممکن را انجام دهید. اگر تا به حال تنها از انواع خط چشم مویی، ماژیکی یا مداد چشم برای رسم خط چشم‌های خود استفاده می‌کردید، همراه ما باشید تا یک ترفند جذاب و جدید به شما آموزش دهیم. این بار قصد داریم که رسم خط چشم با سایه را با هم بررسی کنیم. پس با ما بمانید تا با تکنیک‌های انجام این کار آشنا شوید!

مدل خط چشم با سایه

خط چشم در اغلب موارد سخت‌ترین بخش آرایش کردن برای بیشتر افراد است. رسم خط‌های دقیقا قرینه با گوشه‌هایی ظریف و یکسان، همیشه چالش‌های متعددی برای همه دارد. برای این کار، انواع خط چشم وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به مهارت و تسلط خود، مدل مویی، ماژیکی یا حتی مدادی و ساده آن را تهیه کنید. علاوه بر همه این موارد، امکان رسم یک خط چشم خاص و زیبا با سایه هم وجود دارد که پیش از بررسی نحوه رسم آن، اجازه دهید که چند مورد از مدل‌های آن را با هم ببینیم:

خط چشم نمدی مدل لاین اکسپرس
کالیستا

خط چشم نمدی مدل لاین اکسپرس

45%
226000 124300
تومان
خط چشم ماژیکی مدل Dip Liner
مای

خط چشم ماژیکی مدل Dip Liner

40%
176400 105840
تومان
خط چشم  لاینر اند شیپر
کالیستا

خط چشم لاینر اند شیپر

30%
207800 145460
تومان
مداد چشم دریم
گلدن رز

مداد چشم دریم

19%
110000 88830
تومان
خط چشم ماژیکی بلک فبیولس
شون

خط چشم ماژیکی بلک فبیولس

15%
224400 190740
تومان
خط چشم ماژیکی مدل Magic
ترو کاور

خط چشم ماژیکی مدل Magic

46%
229000 124500
تومان
خط چشم مویی مات و ضد آب Blackify
ماراکوجا

خط چشم مویی مات و ضد آب Blackify

44%
177000 98830
تومان
خط چشم رنگی شاین دار
جولیوس بیوتی

خط چشم رنگی شاین دار

61%
84000 33100
تومان
مداد چشم مدل پانورامیک
مای

مداد چشم مدل پانورامیک

38%
79000 49000
تومان

1- اسموکی روزانه

اسموکی روزانه

در این مدل، تنها باید یک حاشیه اسموکی و محو در گوشه خارجی چشم رسم کنید. معمولا این مدل خط چشم برای چشم‌های بادامی و کوچک یا افرادی که عینک می‌زنند، ایده‌آل است. رسم این خط چشم نیز بسیار راحت بوده و از آن‌جا که به ظریف‌کاری و دقت بسیار زیاد نیاز ندارد، برای آرایش‌های سریع و روزمره عالی است. برای زیباتر شدن حالت چشمان خود، می‌توانید همراه با این مدل، درون چشمان‌تان را نیز با مداد مشکی پر کنید.

2- قهوه‌ای و گربه‌ای

+ خط چشم قهوه‌ای و گربه‌ای

این مدل خط چشم هم برای استفاده روزمره ایده‌آل است. معمولا این خط چشم را برای آرایش‌های ساده و اداری، رسم می‌کنند که در عین حالت‌دهی به چشم، آرایش لایت و ملایمی ایجاد کند. رسم این خط چشم با سایه هم بسیار راحت است و در عین ظریف بودن، زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

3- مجلسی همراه با آرایش کامل

+ خط چشم کامل

این خط چشم معمولا برای آرایش‌های کامل و مجلسی به کار می‌رود. برای این مدل، معمولا تنها گوشه داخلی چشم با مداد چشم یا خط چشم مویی یا ماژیکی طراحی می‌شود. سپس امتداد پلک‌ها تا چند سانت پس از گوشه خارجی چشم، با رنگ مشکی، زغال‌سنگی یا دودی، طراحی می‌شود. این مدل را می‌توانید فقط با رنگ مشکی سایه انجام دهید یا پس از ترکیب آن با رنگ‌های قهوه‌ای، آبی، سبز و…، یک میکاپ مجلسی و کامل داشته باشید.

4- مشکی ساده

مشکی ساده

دیگر مدل مشهور و محبوب خط چشم با سایه، رسم یک خط مشکی ساده در حاشیه چشم است. این مدل بدون نیاز به دیگر رنگ‌ها و تنها با یک رنگ سیاه ساده رسم می‌شود. ظاهر جذاب و شیکی داشته و برای آرایش هر روزه، عالی خواهد بود.

حالا اگر این مدل‌ها به نظر شما نیز خاص و زیبا به نظر می‌رسند، در بخش بعدی همراه ما باشید تا نحوه رسم خط چشم با سایه را به شما هم بگوییم.

چگونه با سایه خط چشم بکشیم؟

کشیدن خط چشم با سایه بسیار راحت است و فقط چند نکته مهم و خاص دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

1- پلت مناسب و باکیفیت

+ پلت‌های سایه

با این‌که رسم خط چشم با سایه خیلی ساده است، اما به چند تکنیک خاص و از آن مهم‌تر ابزار اختصاصی نیاز دارد. قبل از هر چیز شما باید یک سایه چشم مناسب و با پیگمنت عالی و ماندگاری بالا، داشته باشید. برای خرید یک پلت سایه خوب، بهتر است ابتدا انواع سایه چشم را بشناسید و سپس بهترین مدل مناسب خود را خریداری کنید.

2- براش مناسب

+ انواع براش رسم خط چشم

نکته مهم بعدی، استفاده از ابزار مناسب است. بدون شک شما هم می‌دانید که با براش‌های پنبه‌ای پلت‌های سایه، نمی‌توان خط چشم رسم کرد. بنابراین باید با بررسی انواع براش‌های فلت، سرکج و تخته‌ای، یک مدل براش مناسب را بخرید که کشیدن خط چشم با آن برای شما راحت باشد.

3- انتخاب نوع خط چشم با توجه به مدل چشم

پس از تهیه ابزار مناسب، در نظر گرفتن مدل چشم و نوع خط چشم‌های مناسب شما ضرورت دارد. ناگفته پیدا است که رسم بهترین خط چشم‌ها هم بدون در نظر گرفتن مدل چشم‌تان، نتیجه چندان خوبی نخواهد داشت. بنابراین نکات مهم آموزش خط چشم را در نظر داشته باشید و سپس به‌راحتی بهترین مدل مناسب خود را رسم کنید.

آموزش خط چشم با سایه

حالا و پس از بررسی همه این موارد، وقت آن رسیده است که نحوه رسم خط چشم با سایه را با هم بررسی کنیم. برای این کار، تکنیک‌های متنوعی وجود دارند که در ادامه به بررسی دقیق هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

خط چشم با سایه و چسب

+ خط چشم با سایه و چسب

بدون اغراق باید بگوییم که بهترین، تمیزترین، شیک‌ترین و خاص‌ترین مدل خط چشم با سایه را می‌توانید خیلی سریع و تنها با کمک یک تکه کوچک چسب، انجام دهید. این تکنیک، نتیجه فوق‌العاده‌ای دارد و به دلیل ایجاد خط کاملا صاف، دقیق و یکسان در هر دو سمت صورت، یکی از بهترین گزینه‌ها است. این خط چشم برای همه مدل‌های چشم مثل درشت، کوچک و بادامی، ایده‌آل خواهد بود.

برای رسم خط چشم با سایه، مراحل زیر را به‌ترتیب پشت سر بگذارید:

  • یک تکه چسب نواری را در امتداد گوشه خارجی چشم خود بچسبانید.
  • تکه دوم چسب را روی آن بزنید تا گوشه چشمان شما یک مثلث کوچک ایجاد شود.
  • با یک براش معمولی پنبه‌ای یا مویی، مثلث ایجاد شده را با رنگ مشکی پر کنید.
  • با یک براش صاف یا سر کج، در امتداد پلک خود تا میان چشم، خط مشکی بکشید.
  • این کار را برای چشم دوم هم تکرار کنید.
  • چسب‌ها را جدا نمایید.

به همین سادگی و با همین تکنیک، می‌توانید یک خط چشم عالی با سایه بزنید. رسم این خط چشم تنها دو نکته مهم دارد. برای ماندگاری بیشتر خط چشم با سایه، حتما روی پلک خود ابتدا پرایمر و سپس کرم پودر بزنید. اگر پرایمر ندارید، کرم پودر به‌تنهایی نیز کافی خواهد بود.

نکته بعدی این است که چسب هر دو طرف چشم را قبل از کشیدن سایه، تنظیم کنید. در صورتی که چسب‌ها را نامنظم بزنید، خط چشم شما هم خراب خواهد شد!

علاوه بر این دو مورد باید به شما بگوییم که اگر می‌خواهید تنها یک سمت خط چشم شما صاف و محدود باشد، می‌توانید فقط یک چسب در پایین چشم بزنید. سپس بخش بالایی را به شکل محو و اسموکی، میکاپ کنید.

خط چشم با سایه محو

خط چشم محو مشکی

دیگر مدل جذاب، خاص و بسیار شیکی که می‌توانید با سایه انجام دهید، انواع خط چشم با سایه محو یا اسموکی است. این مدل، برای پلک‌های افتاده و چشم‌های کوچک، مناسب خواهد بود، زیرا با داشتن حاشیه محو، تمرکز بیننده را از روی پلک افتاده برمی‌دارد. رسم این مدل جذاب، تقریبا ساده و راحت است و تنها باید گام‌های زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا پشت پلک خود را کمی کرم پودر بزنید.
  • با براش مویی، مقداری سایه مشکی یا قهوه‌ای تیره بردارید.
  • سایه اضافه را با ضربه‌های کوچک از براش خارج کنید.
  • گوشه خارجی چشم را با حرکات کشیده و رو به شقیقه، پر کنید.
  • این کار را تا زمانی ادامه دهید تا یک سایه محو و اسموکی در گوشه خارجی ایجاد شود.
  • با یک قلم مویی یا سرتخت، همان رنگ را در امتداد پلک رسم نمایید.
  • این مدل را برای چشم دیگر هم رسم کرده و سایه محو خود را تنظیم کنید.

این مدل خط چشم با سایه نیز بسیار راحت است. شما می‌توانید از یک براش خیلی ظریف برای رسم این مدل کمک بگیرید تا سایه‌ای تیز و شیک به‌دست آورید. برای رسم این سایه هم بهتر است از رنگ‌های مشکی یا زغال سنگی استفاده کنید.

خط چشم با سایه مشکی

+ خط چشم مشکی

این خط چشم، شبیه همان خط چشم کلاسیک است که برای انواع چشم‌ها استفاده می‌شود. کافی است روش رسم خط چشم برای پلک افتاده یا خط چشم ساده و روزانه را در نظر بگیرید. سپس با پشت سر گذاشتن مراحل زیر، یک خط چشم با سایه مشکی رسم نمایید:

  • قلم‌موی سرتخت یا مویی خود را با کمی آب یا میسلار واتر خیس کنید.
  • به‌آهستگی براش خیس را روی رنگ مشکی پلت سایه‌تان بکشید.
  • با استفاده از همان براش، امتداد خط چشم مورد نظرتان را رسم نمایید.
  • با گوشه‌های ظریف‌تر، خط داخلی خط چشم را هم رسم کنید.

به همین سادگی، می‌توانید یک خط چشم با سایه مشکی به‌دست آورید. نکته فوق‌العاده جذاب و مهمی که باید بدانید این است که با این روش، می‌توانید انواع خط چشم رنگی جذاب را هم رسم کنید. تنها کافی است به جای رنگ مشکی، از دیگر رنگ‌های پلت سایه‌تان استفاده کنید!

خط چشم با سایه قهوه‌ای

+ خط چشم قهوه‌ای

برای کشیدن یک خط چشم کم‌رنگ و مناسب آرایش رسمی، بهتر است خط چشم با سایه قهوه ای را امتحان کنید. این مدل هم برای انواع چشم با هر مدلی، بسیار زیبا خواهد بود. برای کشیدن این خط چشم، مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • با یک براش سر تخت و ترجیحا مرطوب، رنگ قهوه‌ای مورد نظرتان را بردارید.
  • گوشه خارجی چشم را با حرکات مورب براش و به سمت شقیقه، ادامه دهید.
  • پس از رسم گوشه خارجی، سایه را به امتداد پلک‌های خود بزنید.
  • برای تکمیل آرایش، با همان براش و بدون پر کردن دوباره، یک خط زیر چشم بکشید.
  • هر دو چشم خود را با حرکات مشابه، به شکل قرینه میکاپ کنید.

کشیدن خط چشم با سایه قهوه‌ای به همین سادگی انجام می‌شود. برای ماندگاری بهتر سایه، حتما از پرایمر و کرم‌پودر به‌عنوان زیرساز استفاده نمایید. علاوه بر این می‌توانید از رنگ‌های قهوه‌ای تیره برای آرایش‌های پررنگ‌تر و قهوه‌ای کمرنگ و عسلی برای آرایش لایت‌تر استفاده کنید. رسم خط چشم با سایه قهوه‌ای در مدل‌های گربه‌ای هم امکان‌پذیر است. برای این کار، فقط آموزش خط چشم گربه‌ای برای انواع چشم را در نظر داشته باشید و سپس یک خط چشم خاص و شیک برای خود بکشید!

خط چشم با سایه دخترانه

+ خط چشم دخترانه

در اغلب موارد، رسم خط چشم با سایه بسیار راحت‌تر است و بیشتر دختران نوجوانی که هنوز تسلط کامل برای رسم خط چشم ندارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. رسم خط چشم با سایه دخترانه، برای کسانی که برای اولین بار قصد کشیدن انواع خط چشم را هم دارند، کاملا مناسب است. این مدل برای چشم‌های کوچک، درشت، با پلک افتاده و یا پف‌دار هم کاملا ایده‌آل خواهد بود. برای این کار، مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • یک براش تخت و کم حجم انتخاب کنید.
  • با توجه به موقعیت و مناسبت میکاپ، یک رنگ هلویی، قهوه‌ای یا خاکستری برگزینید.
  • براش مرطوب با میسلار واتر را به سایه آغشته کنید.
  • تنها دو تا سه میلیمتر از گوشه خارجی چشم را با یک خط مورب پررنگ نمایید.
  • امتداد پلک را با همان سایه، رسم کنید.
  • رسم سایه را تنها تا کمی پس از وسط چشم به سمت گوشه داخلی ادامه دهید.
  • ریمل بزنید و چشم دیگر خود را هم به همین ترتیب میکاپ کنید.

خط چشم با سایه دخترانه می‌تواند با رنگ‌ها خنثی و عادی یا رنگ‌های جیغ و نئونی باشد. اگر قصد دارید برای یک مراسم خاص دوستانه میکاپ کنید، استفاده از رنگ‌های پررنگ و خاص، انتخاب هیجان‌انگیزتری خواهد بود.

خط چشم با سایه، سریع و ساده و شیک

در این مطلب از مجله خانومی یادگرفتیم که کشیدن خط چشم، غول بزرگ و عجیبی نیست که همه از آن حرف می‌زنند. حتی اگر تا به حال نتوانستید خط چشم قرینه و مورد علاقه‌تان را رسم کنید، اصلا نگران نباشید. بهتر است این بار کشیدن خط چشم با سایه را امتحان نمایید. رسم خط چشم با سایه تکنیک‌های متفاوتی دارد و به گفته اغلب افرادی که این ترفندها را امتحان کرده‌اند، بسیار راحت‌تر است. پس این بار، پلت سایه، براش، کرم‌پودر و البته میسلار واتر خود را بردارید و یک خط چشم با سایه زیبا و سریع برای خود بکشید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا