آرایش چشم

آموزش قدم به قدم خط چشم برای پلک افتاده

پلک‌های افتاده یا پف‌دار ویژگی منفی و ناخوشایندی نیستند که بخواهیم از آن فرار کنیم. مخصوصاً که بسیاری از از سلبریتی‌ها و افراد مشهور چنین پلکی دارند و با این حال همیشه در زیباترین حالت خود در انظار عمومی ظاهر می‌شوند. راز زیبایی این افراد آرایش چشم و کشیدن خط چشم متناسب با پلک‌های افتاده است. بسیاری فکر می‌کنند وقتی پلک افتاده دارید دیگر نمی‌توانید خط چشم بکشید. اما کشیدن خط چشم باعث می‌شود چشم‌ها حالتی گیراتر و جذاب‌تر پیدا کنند. هرچند کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده می‌تواند کمی دردسرساز باشد. مخصوصاً خط چشم کشیدن برای پلک‌های افتاده در افراد مسن‌تر چالش‌برانگیزتر هم می‌شود. اما اصلاً نگران نباشید، چون با کمی تمرین و استفاده از خرید لوازم آرایشی بهداشتی مناسب می‌توانید خط چشم برای پلک افتاده بکشید. خط چشمی تمیز و شیک که زیبایی خیره‌کننده‌ای به چشم‌های شما می‌دهند.

پلک افتاده چیست؟

پلک افتاده

پلک افتاده حالتی است که پوست و بافت نرم زیر ابرو روی پلک می‌افتد و پلک را به‌طور کامل یا جزئی می‌پوشاند. این چین پوستی می‌تواند باعث شود پلک‌ها کوچک‌تر به نظر برسند و چشم‌ها حالتی خسته یا افتاده به‌خود بگیرند. پلک افتاده ممکن است یک ویژگی ژنتیکی باشد یا به خاطر افزایش سن، خواب کم و مشکلات پوستی ایجاد شود. به هر حال بسیاری از افراد این نوع پلک را دارند و باید آرایش متناسب با آن را برای چشم‌های‌شان انجام دهند.

مراحل تصویری خط چشم برای پلک افتاده

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در کشیدن خط چشم برای پلک افتاده مشکل دارید و نمی‌دانید با استفاده از چه تکنیک و روش‌هایی می‌توانید حالتی جذاب و گیرا به چشم‌های‌تان بدهید، با این آموزش خط چشم برای پلک افتاده همراه باشید:

۱. زیرسازی چشم با پرایمر و کانسیلر

بعد از تمیز کردن پوست و استفاده از مرطوب‌کننده، قبل از هر کاری باید سراغ زیرسازی بروید. این مرحله شاید به‌نظر خیلی مهم نباشد، اما هم جلوه آرایش را بیشتر می‌کند و هم موجب ماندگاری بیشتر آن می‌شود. یک نقطه از پرایمر را روی هر پلک بزنید و آن را به آرامی با نوک انگشت یا یک پد تخم مرغی اطراف چشم پخش کنید. این کار منافذ پوست را یکدست می‌کند و موجب پوشش چروک‌های سطحی می‌شود. پس از پرایمر نوبت کانسیلر است که با کمک آن می‌توانید تیرگی‌های پوست‌تان را بپوشانید.

۲. سایه چشم بزنید

برای ایجاد ظاهری متعادل روی پلک بالایی خود از سایه‌های روشن و تیره استفاده کنید. ابتدا یک سایهٔ روشن را روی پلک خود پخش کنید که باعث می‌شود چشمان شما کمی بزرگ‌تر به نظر برسند. سپس، یک سایه درخشان با تن ملایم را در امتداد مرکز پلک خود پخش کنید. به عنوان یک‌دست کننده نهایی، یک سایه تیره‌تر را در گوشه‌های بیرونی چشم بمالید و به سمت مرکز بالای چشم خود حرکت دهید. این را فراموش نکنید که بهتر است رنگ سایه بالای پلک روشن‌تر و رنگ تیره برای نزدیک چشم باشد. همچنین آرایش چشم اسموکی هم برای پلک‌های افتاده بسیار مناسب است.

۳. انتخاب خط چشم مناسب

برای کشیدن خط چشم باید به‌خوبی روی اپلیکاتور مسلط باشید. هرچند خط چشم‌ها مدل‌های مختلفی دارند و انواع خط چشم می‌توانند کارمان را برای انتخاب سخت کنند. اما اگر پلک افتاده دارید، سعی کنید همیشه از خط چشم ماژیکی ضد آب یا مدادی نازک و ظریف استفاده کنید تا هنگام کشیدن خط چشم به مشکل بر نخورید.

خط چشم‌هایی که روی پلک خطوط شلخته و نامنظم ایجاد می‌کنند را انتخاب نکنید. با توجه به اینکه احتمال دارد به خاطر نوع پلک شما، خط چشم در اطراف پلک پخش شود، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که سریع خشک می‌شود. همچنین این مسئله را هم به خاطر داشته باشید که برای پلک افتاده بهتر است خط چشم‌های ضد آب را انتخاب کنید چون احتمال پخش شدن و خراب شدن خط چشم را کاهش می‌دهد.

۴. خط چشم بکشید

با چشم‌های نیمه‌باز کار کشیدن خط چشم را از گوشه داخلی چشم شروع کنید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که بهتر است خط چشم را از وسط پلک شروع کنید و به سمت بیرون امتداد دهید. کشیدن خط چشم از ابتدای پلک، می‌تواند باعث شود که چشمان شما کوچک‌تر به نظر برسند. سعی نکنید خطی یک‌سره بکشید، به جای این کار با حرکات کوتاه رفت و برگشتی خطوط ریز در خط مژه خود ایجاد کنید.

سپس برای صاف شدن لبه‌ها، دوباره روی‌اش خط بکشید. ولی حواس‌تان باشد که خیلی از خط مژه دور نشوید. اگر احساس می‌کنید خط چشم شما بی‌نقص نیست، همیشه می‌توانید با یک سایه چشم هم‌رنگ آن را کمی دودی کنید. این کار یک ظاهر اسموکی و جذاب ایجاد می‌کند که ممکن است همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید. پس از کشیدن خط چشم چند لحظه برای خشک شدن آن صبر کنید و سپس سراغ مرحله بعد یعنی کشیدن دم خط چشم بروید.

۵. با چشمانی باز دنباله خط چشم را بکشید

کار کشیدن خط چشم را با چشم باز انجام دهید تا پس از پایان کار  زیر افتادگی پلک پنهان نشود. از قسمت انتهایی چشم، دنباله خط چشم را به سمت بالا بکشید و در نهایت دم خط چشم را از نقطه بالای چشم شروع کنید و آن را به انتهای خط گوشه خارجی چشمتان متصل کنید. این کار باعث می‌شود خط چشم در افتادگی پلک نیفتد. پس از آن داخل فضایی که کشیدید را با خط چشم پر کنید. ممکن است زمانی‌که چشمتان را می‌بندید، خط چشم کمی نامنظم به نظر برسد اما ایرادی ندارد، چون هدف اصلی این است که وقتی چشم‌ها باز هستند، دنباله خط چشم به‌درستی دیده شود.

۶. اطراف خط چشم را پاک کنید

همیشه یک تکه پنبه یا گوش پاک‌کن دم دست داشته باشید و پس از کشیدن خط چشم، امتداد آن را با دقت تمیز کنید تا خطوط یک‌دست شوند. اگر صلاح دیدید می‌توانید از کانسیلر مات استفاده کنید تا ناهماهنگی رنگی از بین برو د و پوست یک‌دست شود.

اگر در کشیدن خط چشم مبتدی هستید می‌توانید برای اینکه دنباله خط چشم را صاف و تمیز در آورید از یک چسب نواری هم کمک بگیرید. چسب را گوشه چشم بچسبانید و پس از کشیدن خط چشم آن را در بیاورید تا خط صاف و زیبایی داشته باشید.

۷. آرایش را با ریمل تمام کنید

در پایان چیزی که می‌تواند این آرایش را کامل کند، ریمل است. استفاده از ریمل برای مژه‌های بالایی و پایینی چشم، عمق بیشتری به آن می‌بخشد و آرایش شما را تکمیل می‌کند. البته پیشنهاد می‌کنیم بعد از سایه چشم از فر مژه استفاده کنید تا مژه‌ها بعد از ریمل کشیدن حالت زیباتری بگیرند.

ریمل حجم دهنده اکستند ولوم
کالیستا

ریمل حجم دهنده اکستند ولوم

20%
312900 249550
تومان
ریمل حجم دهنده Big Bold Extreme
ایزادورا

ریمل حجم دهنده Big Bold Extreme

32%
438000 299600
تومان
ریمل حجم دهنده Big Bold
ایزادورا

ریمل حجم دهنده Big Bold

32%
438000 299600
تومان
ریمل حجم دهنده مدل Wonder Volume
کالیستا

ریمل حجم دهنده مدل Wonder Volume

45%
312900 172100
تومان
ریمل گیاهی هفت کاره
نیوول

ریمل گیاهی هفت کاره

40%
356900 214140
تومان
ریمل حجم دهنده فول لش
بل

ریمل حجم دهنده فول لش

0%
566000 566000
تومان

نکات مهم کشیدن خط چشم پلک افتاده

خط چشم پلک افتاده
  • از خط چشم ماژیکی یا مدادی با نوک ظریف استفاده کنید. خط چشم‌های ضخیم، پلک شما را سنگین‌تر نشان می‌دهند.
  • خط چشم را کمی بالاتر از خط مژه بکشید. این کار باعث می‌شود که چشمان شما بازتر و کشیده‌تر به نظر برسند. خط چشم را خیلی ضخیم نکشید. چون خطوط پهن و پررنگ باعث می‌شوند چشم‌ها کوچک‌تر به‌نظر برسند.
  • از سایه چشم روشن استفاده کنید. سایه چشم روشن، پلک شما را بزرگ‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد. سایه‌های تیره، پلک افتاده را افتاده‌تر نشان می‌دهند. به همین خاطر بهتر است از سایه‌های با تناژ تیره‌ برای بخش‌های بالایی و گوشه بیرونی پلک استفاده کنید.
  • از ریمل حجم‌دهنده استفاده کنید. ریمل حجم‌دهنده، مژه‌های شما را پرپشت‌تر و بلندتر نشان می‌دهد و به زیبایی چشمان شما می‌افزاید.
  • زاویه خط چشم در پلک افتاده اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید چشمتان حالتی برجسته بگیرد، خط چشم را به سمت دم ابروی خود، در خلاف خط چشم مستقیم، به سمت بالا بکشید. این تکنیک با زاویه 45 درجه بیشترین جلوه را دارد.
  • -هنگام آرایش، ابزار لازم برای پاک کردن خطاها (میسلار واتر، گوش پاک‌کن و …) را نزدیک خود بگذارید تا در صورت بروز اشتباه بتوانید سریع اقدام کنید.

بهترین مدل‌های خط چشم برای پلک افتاده

اگر پلک افتاده دارید حتماً کشیدن خط چشم و مخصوصاً دنباله آن را جدی بگیرید چون خط چشم دنباله‌دار خوب و قشنگ برای چشم‌هایی که پلک افتاده دارند از هر چیزی واجب‌تر است و می‌تواند جلوه زیبا به آن ببخشد. در ادامه چند مدل خط چشم برای پلک افتاده را با هم بررسی می‌کنیم.

خط چشم بالدار برای پلک افتاده

خط چشم بالدار یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین انواع خط چشم است که می‌تواند به چشمان شما عمق و جذابیت ببخشد. این نوع خط چشم برای انواع فرم‌های چشم مناسب است، اما برای پلک‌های افتاده و یا چشم‌های کوچک می‌تواند بسیار مناسب باشد. برای کشیدن این مدل خط چشم می‌توانید از مداد چشم ضد آب حاوی روغن‌های گیاهی فلورمار استفاده کنید.

برای کشیدن خط چشم بالدار کافی است ‌یک نقطه بسیار کم‌رنگ در بخشی انتهایی افتادگی پلک، دقیقا جایی که پلک قابل ‌مشاهده است، مشخص کنید. سپس از قسمت انتهایی چشم، دنباله خط چشم را به سمت بالا بکشید و در نهایت دم خط چشم را از نقطه بالای چشم شروع کنید و آن را به انتهای خط گوشه خارجی چشمتان متصل کنید.

خط چشم روباهی برای پلک افتاده

خط چشم روباهی

خط چشم روباهی نوعی خط چشم نازک و دنباله‌دار است که از فرم چشم روباه الهام گرفته شده است و چشم را کشیده و زاویه‌دار نشان می‌دهد. این خط چشم یک خط زاویه‌دار و بلند با تأکید بر گوشه خارجی چشم است که باعث می‌شود حالت چشم‌ها جذاب‌تر و نگاه گیراتر شود. این مدل خط چشم نازک است و از قسمت مرکزی چشم آغاز می‌شود تا گوشه داخلی و خارجی چشم حالتی جذاب به خود بگیرند. همین مسئله باعث می‌شود این مدل خط چشم برای پلک افتاده مناسب باشد. ‫خط چشم کوزه‌ای حاوی روغن بادام شیرین نوت می‌تواند گزینه مناسبی برای کشیدن خط چشم روباهی نازک و ظریف باشد.

خط چشم گربه‌ای برای پلک افتاده

خط چشم گربه‌ای برای پلک افتاده

خط چشم گربه‌ای مدل آرایش چشم کلاسیک و جذابی است که برای انواع چشم بادامی، درشت، گرد و حتی پلک‌های افتاده قابل اجراست و ظاهری شیک و خاص به چشم‌ها می‌دهد.

برای کشیدن خط چشم گربه‌ای ابتدا باید خط چشم را از قسمت داخلی چشم به سمت بیرونی ادامه دهید و به اندازه و زاویه دلخواه ادامه دهید. سپس از گوشه خارجی چشم نیز یک خط با زاویه دلخواه به سمت بیرون از چشم بکشید و این دو خط را تاجایی که به هم وصل شوند ادامه دهید. البته فراموش نکنید که بهتر است خط چشم برای پلک‌های افتاده و پف‌دار نازک‌تر باشد تا زیر پلک نرود و پخش نشود. همچنین می‌توانید برای اینکه چشمان‌تان بزرگتر جلوه کند از خط چشم‌های رنگ روشن یا قهوه‌ای استفاده کنید.

خط چشم گرافیکی برای پلک افتاده

خط چشم گرافیکی

خط چشم گرافیکی یا خط چشم مدل‌دار، یکی از محبوب‌ترین ترندهای آرایشی روز محسوب می‌شود و باب دل خانم‌های علاقه‌مند به تنوع است. این نوع خط چشم‌ها در واقع ترکیب جذابی از خط چشم و سایه‌ها هستند و می‌توانید هر طور که بخواهید با آن‌ها بازی کنید. این نوع خط چشم برای چشم‌های ریز و پلک افتاده هم مناسب هستند و می‌توانید با خیال راحت سراغ ایده‌های گرافیکی زیبا بروید. مثلاً خط چشم را در گوشه داخلی چشم به سمت پایین بکشید و در بخش بیرونی آن را تا روی پلک‌ها امتداد دهید. همچنین می‌توانید از خط چشم‌های رنگی مثل خط چشم رنگی یوفوریا کالیستا استفاده کنید و ترکیب‌های شاد و قشنگی روی چشم‌های‌تان به‌وجود آورید.

خط چشم رنگی یوفوریا
کالیستا

خط چشم رنگی یوفوریا کالیستا

20%
230000 184000
تومان

کلام آخر

در این مطلب با فوت‌وفن خط چشم پلک افتاده آشنا شدید اما اگر در اولین تلاش خود نتوانستید آن طور که دوست دارید به نتیجه برسید، اصلاً نگران نباشید. هیچ‌کس نمی‌تواند در عرض چند دقیقه در کشیدن خط چشم حرفه‌ای شود. با تمرین و تکرار این کار، دست خود را برای کشیدن خط چشم و حرکت صحیح تقویت می‌کنید. تمرین باعث می‌شود روی کشیدن خط چشم تسلط بیشتری پیدا کنید و در عین حال بفهمید چه مدل خط چشمی بیشتر به شما می‌آید. همچنین این مسئله را هم فراموش نکنید که حتماً سراغ بهترین برندهای خط چشم بروید تا محصولی مناسب برای خودتان انتخاب کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا