آرایش چشم

معرفی بهترین برندهای خط چشم موجود در بازار

خط چشم از آن دست لوازم آرایشی جذاب محسوب می‌شود. زیرا اولا استفاده از آن ساده‌تر از خیلی دیگر از لوازم آرایشی است. ثانیا خط چشم جدای از زیباتر کردن چشم‌ها، می‌تواند فرم چشم را نیز اصلاح کرده یا به کلی تغییر دهد. البته استفاده از خط چشم به ظرافت خاص خودش هم نیاز دارد. زیرا در سال‌های اخیر، انواع و اقسام خط چشم ابداع و تولید شده است. در کشور ما هم انواع خط چشم با برندهای داخلی و خارجی موجود هستند. در این مقاله از مجله خانومی قرار است راجع به بهترین خط چشم‌ که در بازار موجود هستند، صحبت کنیم. پس اگر می‌خواهید خط چشم بخرید و انتخاب خوبی داشته باشید، با ما همراه باشید.

بهترین برند خط چشم کدام برند است؟

نمی‌شود به طور کلی یک حکم قطعی صادر کرد که کدام یک از برندها بهترین برند خط چشم محسوب می‌شود. زیرا با تنوع زیاد محصولات آرایشی بازار و رقابت شدید برندهای مختلف، امکان چنین کاری وجود ندارد. درواقع باید دید که دقیقا راجع به چه محصولی با چه ویژگی‌هایی صحبت می‌کنیم تا درمورد آن محصول، پیشنهاد بدهیم کدام برند، تولید بهتری داشته است.

به همین خاطر هم ما در مقاله حاضر ابتدا در هربخش بهترین خط چشم‌ها و انواع آن‌ها را برایتان معرفی می‌کنیم. سپس عنوان می‌کنیم که کدام برند در این بخش، محصولات بهتری تولید کرده است. البته اینکه کدام یک از این محصولات به درد شما خواهند خورد، به سلیقه و انتخاب خودتان بستگی دارد. گرچه که ما قبلا در یک مطلب مجزا برایتان شرح داده‌ایم که از نظر اصولی، بهتر است برای هر چشمی از چه خط چشمی استفاده کنید. پس می‌توانید قبل از آشنایی با بهترین خط چشم‌ها، ببینید که مدل خط چشم مناسب برای هر فرم چشم چیست؟

۱: بهترین خط چشم ماژیکی

خط چشم ماژیکی

یکی از جالب‌ترین خلاقیت‌های کارخانه‌های آرایشی برای ساخت خط چشم، همین خط چشم ماژیکی بوده است. درواقع همانطور که خط چشم مدادی عینا شبیه یک مداد است، خط چشم ماژیکی نیز عینا شبیه یک ماژیک وایت برد محسوب می‌شود!

این خط چشم در دسته خط چشم‌های مایع قرار می‌گیرد. کاربرد اصلی خط چشم ماژیکی برای افرادی است که می‌خواهند از خط چشم مایع استفاده کنند؛ اما هنوز خیلی دستشان راه نیفتاده است. پس می‌شود مهمترین مزیت خط چشم ماژیکی را استفاده آسان از آن معرفی کنیم.

بسیاری از آرایشگرها و بلاگرهای آرایشگری، از خط چشم ماژیکی سوپراستار لورال به عنوان بهترین برند خط چشم ماژیکی نام می‌برند. البته بعید است که شما تا به حال نام خط چشم لورآل را نشنیده باشید. این برند برای افرادی که می‌خواهند از خط چشم خارجی اقتصادی بهره ببرند، خیلی مناسب است. ضمن اینکه اگر به خط چشم ماژیکی خیلی علاقه دارید، می‌توانید مطلب مفصل‌تری راجع به آن را در مجله خانومی بخوانید: بهترین خط چشم ضد آب و حساسیت ایرانی و خارجی!

۲: بهترین خط چشم ضد آب

اگر می‌خواهید بهترین خط چشم ضد آب دنیا را داشته باشید، باید به خط چشم دبورا یا همان «دبورا میلانو» اعتماد کنید. این خط چشم ایتالیایی-فرانسوی، یکی از قدیمی‌ترین برندهای تاریخ لوازم آرایشی و بهداشتی است که قدمتش به سال 1903 میلادی می‌رسد. برند دبورا یکی از بهترین تولیدکنندگان خط چشم دنیا محسوب می‌شود. این برند در کشور ایتالیا رتبه اول کیفی در تولید محصولات آرایشی را داراست و در سایر کشورهای دنیا نیز محصولاتش از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و هستند.

بهترین برند خط چشم ضد آب، همانطور که گفتیم، دبورا محسوب می‌شود. اما بهترین محصول دبورا برای این کار چیست؟ قطعا خط چشم ماژیکی اکسترا 24 ساعته! چرا که غالبا رفتن سراغ خط چشم ضد آب برای جلوگیری از پاشش و ریختن و پخش و پلا شدن خط چشم بعد از عرق کردن خواهد بود. پس باید تضمین 24 ساعته دبورا را حسابی جدی بگیرید! این زمان از قبل رفتن به مهمانی یا مراسم خاص شما تا بعد از بازگشت آن کافی به نظر می‌رسد و کاملا از آرایش شما مراقبت خواهد کرد.

خط چشم 24 ساعته دبورا می‌تواند بافت خودش را دقیقا مانند اسمش تا 24 ساعت حفظ کند. اما این تنها ویژگی مثبت خط چشم 24 ساعته دبورا نیست. استفاده از روغن کرچک در ترکیبات این خط چشم باعث شده که ویژگی آبرسانی نیز به آن اضافه شده و از التهابات احتمالی چشم شما جلوگیری کند. همچنین نوک نمدی ظریف این خط چشم به شما اجازه می‌دهد تا با انعطاف 0.4 میلی متری‌اش به سادگی طرح‌های جذابی را اعمال کنید. ضمنا رنگ این خط چشم هم، مشکی مات است و آن هم جذابیت دیگری برای این محصول از برند ایتالیایی بی‌نظیر دبورا محسوب می‌شود.

۳: بهترین خط چشم مویی

خط چشم مویی

اگر در استفاده از خط چشم خیلی حرفه‌ای باشید و بخواهید به دنبال کشیدن طرح‌هایی بروید که کمتر افرادی می‌توانند آن را انجام دهند، باید خط چشم مویی را انتخاب کنید. خط چشم مویی یک نوع خط چشم مایع است که نوکی بسیار ظریف و شبیه به قلم مو را دارد. بنابراین هرکسی نمی‌تواند از آن استفاده کند. اما افرادی که بتوانند مهار آن را به دست بگیرند، قطعا از پررنگ‌تر بودن، انعطاف بالا، ماندگاری خوب و ارائه خلاقیت آن لذت خواهند برد.

حالا شاید بگویید که بهترین خط چشم مویی چیست؟ برای یافتن بهترین برند خط چشم مویی، باید باز هم در ایتالیا و باز هم در برند دبورا بگردیم. خط چشم الترا لاینر کوزه ای دبورا جدای از حرفه‌ای بودن، طبیعی و ارگانیک نیز به شمار می‌آید. ترکیبات اصل و غیرمصنوعی این خط چشم باعث شده است تا به انتخاب بسیاری از بانوان حواس‌جمع تبدیل شود. زیرا این خط چشم در ترکیباتش غیر از روغن کرچک، از گلیسیرین، پروپان، پروپیلن گولیکول و… نیز برخوردار است. موادی که فواید زیادی برای تقویت و تغذیه چشم شما خواهند داشت. و ماده مفید دیگری هم که دبورا از آن استفاده کرده است، ویتامین سی است که ویژگی نرم کردن و آبرسانی به چشم و پوست دور چشم شما را به این خط چشم اضافه می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مثبت خط چشم مویی دبورا می‌توانیم به قابلیت شستشوی ساده آن اشاره داشته باشیم. این خط چشم به سادگی پاک می‌شود و هیچگونه اثر سیاهی و تاری از خودش به جای نخواهد گذاشت. بنابراین به راحتی و بدون دغدغه و استرس می‌توانید از آن استفاده کنید. اما قطعا شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید محصولی که به این سادگی پاک می‌شود، قبل از پاک کردن، 24 ساعت بدون هیچ مشکلی دوام خواهد آورد!

بیشتر بخوانید: خط چشم گرافیکی چیست؟

۴: بهترین خط چشم برای مبتدی‌ها

خط چشم برای مبتدی‌ها

راجع به خط چشم کشیدن افراد حرفه‌ای تا اینجای مطلب خیلی صحبت کردیم. اما مگر افراد مبتدی دل ندارند؟ و یا اینکه همه از ابتدا آرایشگر و حرفه‌ای در خط چشم کشیدن متولد می‌شوند؟ پس قطعا باید خط چشمی را هم برای افرادی که تازه می‌خواهند خط چشم بکشند معرفی کنیم. بهترین خط چشم برای مبتدی‌ها چیست؟

برای پاسخ به این سوال، نیاز نیست تا ایتالیا برویم. برند خوب خط چشم کشور مجاورمان، ترکیه، یعنی برند گلدن رز، پاسخگوی نیاز ما خواهد بود. این برند هم یکی از برندهای مشهور حوزه آرایشی محسوب می‌شود که محصولاتش در حدود 100 کشور دنیا را تامین می‌کنند!

گلدن رز، یک سِری محصولات خط چشم ماژیکی تولید کرده است که قطعا باب طبع افرادی با تجربه کمتر خواهند بود. این محصولات تنوع خوبی را هم دارند و رنگ‌هایی بین مشکی تیره تا سبز تیره را در بر می‌گیرند.

فرمولاسیون خط چشم ماژیکی گلدن رز مدل Precision هم ضد آب طراحی شده است تا جلوی تعریق و خرابی خط چشم را خود به خود بگیرد. ضمن اینکه به دلیل مات بودن رنگی، این خط چشم برای استفاده روزانه نیز مناسب است.

راستی اگر در کشیدن خط چشم، مبتدی هستید، اصلا از انجام آن نترسید. کافی است که کمی آموزش ببینید و تمرین کنید تا یاد بگیرید. یکی از خط چشم‌های جذاب و کلاسیک که به انواع چشم‌ها هم می‌آید، مدل گربه‌ای است. ما قبلا در یک مطلب مجزا آموزش خط چشم گربه‌ای برای انواع چشم را به شما داده بودیم که خواندنی است.

۵: بهترین خط چشم برای چشمهای حساس

خط چشم برای چشمهای حساس

واضحاً می‌دانید که چشم یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان است. پس طبیعی است که اگر چشم یک نفر به آرایش حساسیت داشته باشد، خیلی مهم‌تر از –مثلا حساسیت پوست او به مواد آرایشی- باشد! افرادی که چشمهای حساس دارند، ممکن است که بعد از استفاده خط چشم، مژه‌هایشان بریزد یا چشمشان تحریک شده و قرمزی پیدا کرده یا بسوزد!

اما برای این افراد هم جای نگرانی خاصی وجود ندارد. آن‌ها هم اگر دوست داشته باشند می‌توانند از خط چشم استفاده کنند. کافی است که از خط چشم مخصوص چشمهای حساس استفاده کنید. زیرا برندهای باکیفیت لوازم آرایشی، پیشاپیش فکر همه چیز را کرده‌اند!

بهترین خط چشمی که می‌توانیم برای چشمهای حساس به شما پیشنهاد کنیم، خط چشم رولوشن مدل DOUBLE FLICK محسوب می‌شود. برند رولوشن یکی از برندهای خوب خط چشم دنیا بوده است. این برند محبوبیت و تنوع بالایی هم دارد و در حوزه مراقبت از پوست و مو در دنیا معروف است.

اما اگر به طور خاص راجع به این خط چشم رولوشن صحبت کنیم، باید بگوییم که خط چشم دابل فلیک رولوشن به دلیل دارا بودن از دو سَری متفاوت، امکان خلاقیت شما را خیلی بالا می‌برد. یک طرف این خط چشم، نوک نمدی نازک و طرف دیگر آن نوک نمدی کلفت دارند و به همین دلیل هم می‌توانید انواع طراحی را با این خط چشم انجام دهید.

و اما راجع به حساسیت چشمی، باید بگوییم که خط چشم دابل فلیک با استفاده برند رولوشن از روغن کرچک هیدروژنه و اسیدهای چرب امگا 3 بسیار مطمئن است. این خط چشم باعث هیچ‌گونه تحریک چشمی و ریزش مژه نخواهد شد و رطوبت خوبی هم به چشمان شما خواهد داد.

۶: بهترین خط چشم مخملی

خط چشم مخملی

خط چشم مخملی نیز یکی دیگر از انواع محبوب خط چشم در جهان است. ویژگی اصلی این خط چشم، بهره بردن از ظاهری مات و مخملی است. این خط چشم‌ها معمولا پودری هستند و نه تنها به راحتی روی چشم کشیده می‌شوند، بلکه به هیچ عنوان پخش هم نمی‌شوند.

بهترین برند خط چشم مخملی که در بازار ایران گیر می‌آید، خط چشم اینگلوت مدل AMC به شمار می‌آید. اینگلوت، یک شرکت لهستانی لوازم آرایشی و بهداشتی است که بیش از 30 سال در تولید خط چشم و لوازم آرایشی این‌چنینی سابقه دارد.

یکی از مزایای جذاب این خط چشم، بهره بردن از طیف رنگی متنوع آن است که انواع رنگ‌های شاد و حتی متالیک را نیز در خودش جای داده است. جذابیت دیگر این خط چشم هم این است که رنگ بیرونی آن با رنگ پس از استفاده بر چشم، کاملا منطبق هستند و تفاوت رنگی نخواهید دید. البته این برند خط چشم برای سادگی بیشتر و راحتی بیشتر مشتریان، به جای بافت پودری از بافت نرم استفاده کرده است که مزیت دیگری محسوب می‌شود.

ضمنا اگر خدای ناکرده الان چشمتان و دور و برش با مشکل سیاهی، پف یا مشکلات مشابه مژه و… روبرو شده‌اند، کافی است که نگاهی به مطلب برنامه 30 روزه رسیدگی به پوست دور چشم و تقویت مژه و ابرو در مجله ما بیندازید.

۷: بهترین خط چشم ژله‌ای

خط چشم ژله‌ای

برخی هنوز از خط چشم جامد استفاده می‌کنند و برخی خط چشم مایع را ترجیح می‌دهند. اما گزینه بین این دو انتخاب، خط چشم ژله‌ای است. این خط چشم مانند نوع مدادی بافت کرمی دارد و غلظتش هم از خط چشم مایع بیشتر است. البته استفاده از خط چشم ژله‌ای کمی سخت است و برای این کار به یک براش مخصوص احتیاج خواهید داشت.

یکی از بهترین خط چشم‌های ژله‌ای، خط چشم میبلین مدل لستینگ دراما محسوب می‌شود. این مدل را می‌شود نه تنها بهترین برند خط چشم در ایران، که بهترین برند خط چشم ژله‌ای جهان معرفی کرد. برند میبلین یکی از قدیمی‌ترین برندهای لوازم آرایشی در جهان محسوب می‌شود. این برند که برای نخستین بار در سال 1915 میلادی در آمریکا تاسیس شده است، محصولات خود را به بیش از 120 کشور در جهان صادر می‌کند.

انواع و اقسام ریمل و خط چشم ازجمله محصولاتی هستند که میبلین با بهترین کیفیت آن‌ها را تولید می‌کند. اما دلیل معرفی این خط چشم ژله‌ای به عنوان بهترین خط چشم ژله‌ای جهان، قیمت مناسب خط چشم مذکور، در کنار کیفیت مناسبش است.

از جمله مزایای خط چشم ژله‌ای میبلین می‌توانیم به رنگدانه‌های غنی مشکی و ضد آب بودن آن اشاره کنیم. این خط چشم ژله‌ای به سرعت پس از استفاده خشک شده و از سیاه شدن زیر چشم جلوگیری می‌کند. همچنین این خط چشم کاسه‌ای، با یک برس آرایشی دوکاره به شما تحویل داده خواهد شد که استفاده از آن را آسان می‌کند.

۸: بهترین خط چشم سنگی

خط چشم سنگی

وقتی برای اولین بار نام خط چشم سنگی را می‌شنوید، ممکن است کمی تعجب کنید و فکر کنید که چطور می‌شود جنس خط چشم از سنگ باشد؟ اما درواقع چنین چیزی نیست. خط چشم سنگی، همان خط چشم پودری است که بافتش را کمی متراکم‌تر کرده‌اند تا بشود آن را سنگی نامید! این خط چشم البته ضد آب نیست و برای استفاده از آن به براش خیس نیاز خواهید داشت. بنابراین کمی استفاده از آن سخت‌تر است؛ اما جلوه اسموکی آن مزیت اصلی‌اش به شمار می‌آید!

یکی از بهترین خط چشم‌های سنگی در بازار ایران مربوط به برند کریولان و مدل AQUA است. این محصول یکی از پرفروش‌ترین خط چشم‌های ایران نیز محسوب می‌شود. زیرا قیمت این محصول درکنار ماندگاری و کیفیت بالایش، خیلی اقتصادی به نظر می‌رسد.

ضمنا خط چشم سنگی کریولان از میکروپیگمنت و ریزدانه‌های رنگی بهره می‌برد که باعث جذابیت بصری این خط چشم خواهند شد. حالا اگر راجع به جلوه اسموکی و خط چشم‌های این‌چنینی نیاز به اطلاعات دارید، بهتر است که مطلب قبلی ما با عنوان خط چشم روباهی چیست؟ را مطالعه کنید.

۹: بهترین خط چشم مدادی

خط چشم مدادی

و اما بالاخره خط چشم مدادی! بالاخره درنظر داشته باشید که همیشه محصولات و ابداعات قدیمی و کلاسیک، یک جور جذابیت اصل بودن دارند و یک جور جذابیت نوستالژی! بنابراین اگر خط چشم خودتان را می‌خواهید با مداد چشم بکشید هم باید از یک برند خوب استفاده کنید.

برند بهترین خط چشم مدادی مربوط به کشور آلمان است. برند یورن، یکی از برندهای خوب جهانی است که در حوزه آرایشی و بهداشت پوست و مو فعالیت چند دهه‌ای جهانی را دارا بوده است. این برند کیفیت فوق‌العاده‌ای را دارد. به طرزی که تنها با یک لایه از مداد چشم یورن می‌توانید یک خط باکیفیت و پررنگ را برای یک روز روی چشمان خود حفظ کنید!

نوک روان و باکیفیت مداد چشم یورن باعث می‌شود که بدون لغزش و با کنترلی بالا بتوانید خط چشم خود را کشیده و با جنس خوب این مداد به هیچ حساسیتی هم برخورد نکنید.

راستی اگر هنوز در این وسواس و تحیر هستید که بالاخره از مداد چشم استفاده کنید یا مدل‌های خط چشم مدرن‌تر، کافی است به مطلب پیشین ما تحت عنوان مداد چشم بهتر است یا خط چشم؟ نگاهی بیندازید که کارگشا خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب بهترین خط چشم

خط چشم ژله‌ای

گاهی اوقات مسائل جانبی در انتخاب بهترین خط چشم اثر می‌گذارند. بنابراین غیر از خود آگاهی از بهترین برند خط چشم، نیاز دارید تا به نکاتی راجع به خودتان هم دقت کنید و پس از آن بهترین انتخاب برای خرید خط چشم را داشته باشید. البته همان‌طور که گفتیم، ما در مطالب متنوعی از مجله خانومی به این نکات پرداخته بودیم. اما بیایید تا چند نکته مهم از آن‌ها را اینجا هم برای شما به صورت خلاصه مرور کنیم:

  • نوع پوست شما یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در انتخاب بهترین خط چشم است. بنابراین اگر پوست چرب دارید، بهتر است از بین خط چشم‌های بالا، آن‌هایی که زمینه پودری دارند را انتخاب و استفاده کنید.
  • اگر قرار است هنگام آرایش و بعد از آن در محیطی مرطوب باشید یا تعریق زیادی داشته باشید، سراغ آن دسته از گزینه‌های بالا بروید که در معرفی‌شان اشاره کردیم ضد آب هستند.
  • خط چشم‌های مدادی برای استفاده روزمره مناسب‌تر هستند. بنابراین برای مجالس می‌توانید سراغ انواع تخصصی‌تر و مدرن‌تر خط چشم بروید.
  • اگر واقعا به ماندگاری 24 ساعته نیاز ندارید، بهتر است که در استفاده روزمره از محصولاتی با ماندگاری اینقدر بالا استفاده نکرده و محصولات با ماندگاری متوسط و خوب را انتخاب کنید. زیرا در درازمدت ممکن است استفاده همیشگی از این محصولات، کمی مضر باشد!

کلام آخر

امیدواریم که از مطالعه مطلب حاضر لذت برده باشید. همانطور که دیدید، انتخاب بهترین خط چشم به عوامل زیادی بستگی دارد. شما باید هم جنس کاری که می‌خواهید خریداری کنید را به خوبی بشناسید، هم با پوست خودتان و ویژگی‌های آن آشنا باشید و هم بدانید که در چه موقعیت مکانی و زمانی قرار است از خط چشم استفاده کنید. در این صورت می‌توانید بهترین خط چشم را انتخاب کنید. اما در هرصورت در هرخریدی که دارید، حتما خط چشم را از قبل روی پوست دستتان امتحان کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید. این کار را یکضرب روی چشم انجام ندهید؛ زیرا حساس‌تر است. و درنهایت پیشنهاد می‌کنیم که خرید خط چشم را از برندها و فروشگاه‌های معتبر مانند خانومی انجام دهید. شما برای خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب می‌توانید به خانومی اعتماد کنید.

سوالات متداول:

  • 1-غیر از برندهای بالا چه برندهای خوبی برای خط چشم وجود دارند؟
  • برندهای ایرانی و خارجی مای، نوت، کاپریس، گارنیه، کالیستا و بورژوآ نیز کیفیت خوبی دارند.
  • 2-برای چشم‌های ریز از چه خط چشمی استفاده کنیم؟
  • ترجیحا برای چشم‌های ریز پیشنهاد می‌شود که از دو مدل گربه‌ای و یا اسموکی استفاده کنید. ضمن اینکه بهترین خط چشم برای اینجور چشم‌ها، خط چشم مایع یا مدادی و سایه‌ای است.
  • 3-افراد مبتدی با چه خط چشمی میک‌آپ کنند؟
  • استفاده از خط چشم ماژیکی با طیف رنگی مات، پیشنهادی است که به این افراد داریم. زیرا هم کاربرد راحتی دارد و هم از زیبایی خاصی برخوردار است.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا