آرایش چشم

معرفی انواع خط چشم و کاربرد آن‌ها

خط چشم‌ها از محبوب‌ترین لوازم آرایشی بهداشتی هستند که برای زیباتر کردن چشم‌ها از آن استفاده می‌کنیم. مهم نیست چشم‌های ریز، درشت یا حتی پلک‌های افتاده داشته باشیم، خط چشم می‌تواند حالتی جذاب به چشم‌ها ببخشد و زیبایی‌تان را دو چندان کند. خط چشم‌ها انواع مختلفی دارند و بسته به موقعیت می‌توانید از هر نوع خط چشمی که بخواهید استفاده کنید.

هرکدام از انواع خط چشم هم مزایا و معایب خودشان را دارند و این به شما بستگی دارد که در چه موقعیتی از کدام خط چشم استفاده می‌کنید. در این مطلب قصد داریم انواع خط چشم را به شما معرفی کنیم و در مورد کاربردهای‌شان صحبت کنیم. اگر تازه وارد دنیای جذاب آرایش شده‌اید و می‌خواهید خط چشم مناسب خودتان را تهیه کنید، با این مطلب همراه باشید.

خط چشم مدادی

خط چشم مدادی، یار دیرینه‌ی آرایش بانوان، به دلیل سادگی استفاده، تنوع رنگی و قیمت مناسب، همچنان در کیف لوازم آرایش بسیاری از افراد جایگاه خود را حفظ کرده است. این نوع خط چشم برای افرادی که به دنبال آرایشی ساده و روزانه هستند، مناسب است. کشیدن خط چشم با مداد به مهارت خاصی نیاز ندارد و به راحتی می‌توان خطوطی صاف و یکدست ایجاد کرد. تنوع رنگی خط چشم‌های مدادی مانند خط چشم مدادی رنگی شیگلم مدل Wild Thoughts، اگرچه به پای خط چشم‌های دیگر نمی‌رسد اما به شما امکان می‌دهد متناسب با سلیقه و رنگ پوست‌تان، بهترین رنگ را انتخاب کنید. از قهوه‌ای و آبی گرفته تا سبز و بنفش، طیف وسیعی از رنگ‌ها برای سلایق مختلف وجود دارد.

خط چشم مدادی

اما خط چشم‌های مدادی بی‌عیب هم نیستند. ماندگاری کم، پخش شدن به خصوص در هوای گرم و مرطوب و عدم تناسب با آرایش‌های غلیظ از معایب این نوع خط چشم به شمار می‌روند. هرچند خط چشم‌های مدادی ضد آب هم داریم و این محصولات ماندگاری بیشتری نسبت به خط چشم‌های معمولی دارند، اما نسبت به خط چشم‌های مایع ضد آب همچنان عمر کوتاه‌تری دارند و زودتر پاک می‌شوند.  با این حال، برای استفاده روزانه و ایجاد خطوط زیبا و اسموکی، خط چشم مدادی انتخابی ایده‌آل است.

خط چشم ژله‌ای

خط چشم ژله‌ای، با وجود عملکرد و ظاهری مشابه سایر خط چشم‌ها، در یک ویژگی کلیدی با آنها تفاوت دارد: مایع ژله‌ای و کرمی‌تر. بر خلاف خط چشم‌های مایع که حالتی روان و رقیق دارند، خط چشم ژله‌ای غلیظ‌تر، نرم‌تر و کمی چسبناک‌تر است. این ویژگی منحصر به فرد، مزیت بزرگی برای افراد مبتدی و آماتور در آرایش به ارمغان می‌آورد. کنترل خط چشم‌های مایع برای افراد کم‌تجربه دشوار است. مایع روان این نوع خط چشم به راحتی پخش می‌شود و ممکن است در اطراف چشم خطوط ناخواسته ایجاد کند. اما خط چشم ژله‌ای به دلیل غلظت بیشتر، به شما کنترل دقیق‌تری بر خطوط می‌دهد و احتمال پخش شدن آن به حداقل می‌رسد.

خط چشم ژله‌ای

استفاده از خط چشم ژله‌ای بسیار آسان است. کافی است مقدار کمی از ژل را با قلم موی مخصوص برداشته و از گوشه داخلی چشم خود شروع به خط کشیدن کنید و با حرکات آرام و ظریف، خطوطی صاف، یکدست و دقیق را به چشمانتان هدیه دهید. نکته پایانی در مورد این نوع خط چشم این است که اغلب به‌صورت کاسه‌ای عرضه می‌شود، مانند خط چشم ژله‌ای کاسه‌ای با براش رولوشن، و همراه آن براش یا اپلیکاتور قلمویی نسبتا باریکی قرار دارد. این نوع از خط چشم‌ها معمولاً با رنگ‌های چشم‌گیر و زیبا تولید می‌شوند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها خط چشم‌های گرافیکی قشنگی بکشید.

خط چشم مایع

خط چشم مایع یکی از ابزارهای آرایشی محبوب است که برای برجسته کردن چشم ها و ایجاد ظاهری جذاب استفاده می‌شود. این نوع خط چشم به دلیل ماندگاری بالا و تنوع رنگ و مدل، در بین خانم‌ها بسیار پرطرفدار است. خط چشم مایع برای ایجاد خطوط درشت و نمایشی عالی است. ظرافتی که از این نوع خط چشم به‌دست می‌آورید بی‌نظیر است و به کمک‌ آن می‌توانید تمیزترین و جذاب‌ترین خط چشم را بکشید. خط چشم‌های مایع مانند خط چشم مایع مدل Dipliner نیوول، اغلب برای مدل‌های مختلف خط چشم، مانند خط چشم بال‌دار، خط چشم گرافیکی، خط چشم گربه‌ای، مصری و غیره، اولین انتخاب هستند. استفاده حرفه‌ای از خط چشم مایع کمی دشوار است و و اگر می‌خواهید خطوطی که می‌کشید تمیز حرفه‌ای باشد، اصلاً نباید دست‌تان بلرزد.

خط چشم مایع

خط چشم مایع خیلی سریع خشک می‌شود، بنابراین نمی‌توانید از آن برای حالت‌های اسموکی که به‌تدریج محو می‌شوند استفاده کنید. خط چشم مایع با نوک مویی برای کشیدن خطوط فوق‌العاده دقیق که ماندگاری طولانی دارند، عالی است. اکثر خط چشم‌های مایع با جلوه مات یا براق در دسترس هستند. بنابراین یکی را انتخاب کنید که مکمل کل آرایش شما باشد. در فرمولاسیون خط چشم‌های مایع معمولاً از رنگ‌دانه‌های غلیظ، مواد نگهدارنده، غلیظ‌کننده و موادی مانند ویتامین‌ها و موم استفاده می‌شود. در ضمن خط چشم‌های مایع تنوع رنگی بسیار زیادی دارند و به کمک آن می‌توانید خط چشم‌های گرافیکی خیلی جذابی بکشید.

خط چشم مویی

خط چشم مویی، از دیرباز به عنوان یکی از ابزارهای محبوب آرایشی، جایگاه خود را در کیف لوازم آرایش بانوان حفظ کرده است. این نوع خط چشم به دلیل ظرافت و دقت در ایجاد خطوط، طرفداران بسیاری دارد و به شما امکان می‌دهد خطوطی صاف، یکدست و دقیق را با ضخامت دلخواه خود بکشید و به چشمانتان عمق و جذابیت ببخشید. راز محبوبیت خط چشم‌های مویی مانند ‫خط چشم مویی ضد حساسیت نوت در یک ویژگی منحصر به فرد آنها نهفته است: ظرافت بی‌نظیر در ایجاد خطوط. اپلیکاتور مویی این نوع خط چشم به گونه‌ای طراحی شده که در صورت استفاده صحیح، خطوطی فوق‌العاده نازک و ظریف را به ارمغان می‌آورد.

خط چشم مویی

همانطور که گفته شد، خط چشم‌های مویی به دلیل دشواری استفاده، برای افراد مبتدی و آماتور مناسب نیستند. تسلط بر این نوع خط چشم نیازمند تمرین و ممارست است و در غیر این صورت ممکن است شما را ناامید کند. اما اگر در طراحی خط چشم تبحر دارید، خط چشم‌های مویی گزینه‌ای ایده‌آل برای شما هستند. البته نباید معایب خط چشم‌های مویی را هم نادیده گرفت. این نکته را فراموش نکنید که اگر یک لحظه‌ای حواس‌تان پرت شود یا دست‌تان بلرزد، ممکن است بهای سنگینی برای‌اش بپردازید، چون پاک کردن این نوع خط چشم‌ها مخصوصاً نوع ضد آب کار دشواری است و حتی شاید مجبور شوید از پاک‌کننده‌های قوی برای اصلاح اشتباه‌تان استفاده کنید. همچنین سرعت خشک شدن این نوع خط چشم‌ها و امکان ریختن و پخش شدن آن‌ها را هم همیشه در نظر داشته باشید.

خط چشم ماژیکی

به دنبال خط چشمی هستید که در چشم به هم زدنی، زیبایی چشمانتان را دو چندان کند؟ بهترین خط چشم ماژیکی، انتخابی مناسبی برای شماست! این نوع خط چشم با مخزن متصل، نیازی به برداشتن مداوم خط چشم از ظرف را از بین می‌برد و به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خطوطی بی‌نقص و جذاب را طراحی کنید. استفاده از خط چشم ماژیکی بسیار ساده است و حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. دیگر نگران لرزش دست و خطوط کج و معوج نباشید، چون خط چشم‌های ماژیکی‌ با طراحی ارگونومیک و اپلیکاتورهای نمدی و دقیق، به شما کمک می‌کنند تا خطوطی صاف، یکدست و ظریفی را بکشید و از نتیجه کار لذت ببرید.

خط چشم ماژیکی

خط چشم‌های ماژیکی با اپلیکاتورهای مختلفی در بازار موجود هستند. اپلیکاتورهای سر گرد برای کشیدن خطوط ظریف و دقیق و اپلیکاتورهای سر کج برای ایجاد خطوط پهن و خط چشم گربه‌ای ایده‌آل هستند. چه به دنبال آرایشی ساده و روزمره باشید و چه خواهان آرایشی غلیظ و مجلسی، خط چشم ماژیکی همراه شماست. با تنوع رنگی موجود در این نوع خط چشم، می‌توانید متناسب با سلیقه و رنگ پوستتان، بهترین رنگ را انتخاب کنید و به چشمانتان درخششی بی‌نظیر ببخشید. البته باید حواس‌تان باشد که موقع کشیدن این خط چشم‌ها هم مثل خط چشم‌های مدل مویی خراب‌کاری نکنید چون پاک کردن آن‌ها، مخصوصاً مدل‌های ضد آب آن مانند خط چشم ماژیکی گلدن رز می‌تواند کاری پرزحمتی باشد.

نکاتی که باید پیش از خرید خط چشم به آن‌ها توجه کرد

انتخاب خط چشم مناسب، در میان انبوه برندها و مدل‌های مختلف، می‌تواند چالشی بزرگ باشد. اما نگران نباشید! با در نظر گرفتن چند فاکتور کلیدی، به راحتی می‌توانید خط چشمی ایده‌آل برای خود انتخاب کنید. از جمله نکاتی که هنگام خرید خط چشم باید به آن توجه کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۱. رنگدانه و پیگمنت: رنگدانه‌هایی که در ساخت محصول استفاده می‌شوند، تأثیر مستقیم روی کیفیت محصول دارند. اگر رنگدانه‌های محصول کمتر از حالت عادی باشد، وقتی خط چشم می‌کشید خطوط بسیار کم‌رنگی ایجاد می‌کند. خط چشم‌های با کیفیت و دارای رنگ‌دانه‌های غنی تنها با یک حرکت براش خطوطی زیبا و پررنگ ایجاد می‌کنند.
  • ۲. سرعت خشک شدن: خشک شدن خط چشم یکی از مسائل مهمی است که هنگام استفاده از خط چشم با آن سروکار داریم. غلظت مایع و مواد به‌کار رفته در ساخت محصول، سرعت خشک شدن مایع خط چشم را مشخص می‌کند. اگر خط چشم به‌موقع خشک نشود ممکن است بر اثر پلک زدن پخش شود و آرایش‌تان بهم بریزد. برای همین سرعت خشک شدن یکی از راه‌ها تشخیص خط چشم خوب از بد است.
  • ۳. غلظت مایع: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های خط چشم مایع غلظت آن است. اگر غلظت مایع خیلی زیاد باشد، راحت روی پوست نمی‌نشیند و دیر خشک می‌شود. از طرف دیگر اگر مایع زیادی رقیق باشد هم احتمال پخش شدن و سیاهی دور چشم افزایش پیدا می‌کند. خط چشم با کیفیت غلظتی متعادل دارد و هنگام کشیدن خیلی راحت روی پوست قرار می‌گیرد.
  • ۴. کیفیت اپلیکاتور: خط چشم‌ها با توجه به مدل‌شان اپلیکاتورهایی از جنس مو یا نمدی دارند. اگر می‌خواهید خط چشم مویی بخرید بهتر است اول به نرمی اپلیکاتور آن توجه کنید. مورد بعدی هم انسجام تارهای خط چشم است. اگر تارها منسجم نباشند و از هم فاصله داشته باشند، نتیجه کار خوب نخواهد بود و نمی‌توانید خط چشم ظریف و زیبایی بکشید. در مورد خط چشم‌های با سر نمدی یا همان ماژیکی هم به استحکام و انعطاف آن‌ها توجه کنید. اگر اپلیکاتور وارفته باشد بهتر از خیر خرید آن بگذرید.
بیشتر بخوانید: مداد بهتر است یا خط چشم

کلام آخر

خرید خط چشم مناسب پیش از هرچیزی به این مسئله بستگی دارد که کجای راه هستید. اگر تازه‌کارید، بهتر است از خط چشم مدادی یا ماژیکی استفاده کنید تا کم کم دست‌تان راه بیفتد. برای آشنایی بیشتر با خط چشم‌ها هم می‌توانید مطلب معرفی بهترین برندهای خط چشم موجود در بازار را ببینید. با آشنایی بهتر با این محصولات می‌توانید گزینه ایده‌آل برای خودتان را پیدا کنید و خط چشم‌های جذاب و قشنگی برای خودتان بکشید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 2.3 / 5. مجموع آرا: 3

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا