آرایش چشمآموزشی

خط چشم روباهی چیست؟ آموزش خط چشم روباهی نازک برای انواع چشم

خط چشم روباهی، بر خلاف خط چشم گربه‌ای و خط چشم کلاسیک، یک ترند نسبتا جدید است که یکی دو سال است به دایره المعارف میکاپ دنیا اضافه شده و در همین مدت کوتاه نیز طرفداران خود را به دست آورده است.

خط چشم روباهی در واقع تکنیکی برای کشیده‌تر نشان دادن چشم‌هاست که به آرایش چهره حالتی جذاب‌تر و فریبنده‌تر می‌دهد. در این نوع خط چشم، با استفاده از ابزار آرایشی مدل چشم روباه شبیه‌سازی می‌شود که حالتی مرموز، گیرا و زیرکانه دارد. اجرای خط چشم روباهی کار پیچیده‌ای نیست. هرچند نیاز به تمرین و تسلط دارد. در این مطلب نحوه کشیدن خط چشم روباهی را با استفاده از تصاویر توضیح داده‌ایم که در ادامه می‌بینید.

خط چشم روباهی چیست؟

خط چشم روباهی یک نوع خط چشم نازک و دنباله‌دار است که با الهام از فرم چشم روباه طراحی شده و چشم را کشیده و زاویه‌دار نشان می‌دهد. این خط چشم یک خط زاویه‌دار و بلند با تأکید بر گوشه خارجی چشم است که باعث می‌شود حالت چشم‌ها جذاب‌تر و نگاه گیراتر شود.

در خط چشم روباهی تأکید بر گوشه خارجی و داخلی چشم است و قسمت وسط پلک نیازی به خط چشم ندارد تا تمرکز نگاه به گوشه خارجی و داخلی چشم جلب شود. به این شکل که خط چشم در طول کل خط مژه کشیده نمی‌شود بلکه در قسمت انتها و ابتدای پلک کشیده می‌شود. در خط چشم روباهی سایه بسیار ملایم و محو است چون سایه باید در خدمت خط چشم باشد و فقط تا حدی از سایه استفاده می‌شود که خط چشم زیباتر به نظر برسد.

در خط چشم روباهی ظرافت و نازکی خط بسیار مهم است تا حالت کشیدگی را به خوبی القا کند پس حتما باید تمرین کافی برای اجرای ظریف و تمیز این خط چشم با توجه به فرم چشم خود داشته باشید تا بتوانید از یک آرایش زیبا و جذاب لذت ببرید.

البته خط چشم روباهی در دو نوع نازک و ضخیم اجرا می‌شود که نوع نازک آن متداول‌تر است و بین جوانان کابرد بیشتری دارد. خط چشم روباهی نازک استفاده روزانه دارد و برای محل کار و محیط‌های دوستانه مناسب است. خط چشم پهن و ضخیم روباهی مناسب آرایش اسموکی و مجالس شبانه است.

آموزش خط چشم

کشیدن انواع خط چشم اصول ثابتی دارد که اگر به درستی رعایت کنید، خط چشمی زیبا و شکیل خواهید داشت. یکی از اصول پایه برای کشیدن هر نوع خط چشمی این است که پلک شما باید تمیز باشد. اگر پوست چربی دارید حتما چربی پشت پلک پاک کنید. بهتر است قبل از کشیدن خط چشم پلک را با استفاده از پرایمر و کانسیلر زیرسازی کنید استفاده کنید تا هم جلوه آرایش و هم دوام خط چشم شما بیشتر شود.

همچنین زیبایی خط چشم به تمیز بودن آن است. اگر روی کشیدن خط چشم تسلط کافی ندارید، بهتر است این کار را با خط چشم مدادی یا سایه تیره رنگ و براش نازک انجام دهید که هم راحت‌تر و هم قابل اصلاح است. بعد از مسلط شدن به اندازه کافی می‌توانید از خط چشم ماژیکی یا مایع استفاده کنید. در آخر کار اگر نیاز است اطراف خط چشم را با گوش پاک کن و میسلار واتر تمیز کنید.

یادتان باشد کشیدن خط چشم قرینه برای هر دو چشم کار سختی است چرا که به صورت طبیعی زاویه و سایز دو چشم هر انسان با هم متفاوت است. برای کشیدن خط چشم قرینه شما نیاز به تمرین و تکرار فراوان دارید تا به زوایای چشم‌های خود مسلط شوید.

خط چشم روباهی مناسب چه چشم‌هایی است؟

آموزش خط چشم

شما می‌توانید خط چشم روباهی را بر روی هر مدل چشمی از جمله چشم‌های ریز، درشت و پلک‌های افتاده امتحان کنید اما خط چشم روباهی برای چشم‌های بادامی و کشیده مناسب‌تر است. چون به لحاظ فرمی با این مدل چشم همخوانی دارد و به آن عمق و جذابیتی دوچندان می‌بخشد. برای چشم‌های بادامی بهتر است خط چشم به صورت صاف از انتهای چشم شروع شود و به سمت شقیقه برود تا حالت طبیعی چشم‌ها حفظ شود.

البته از خط چشم روباهی برای چشم‌ گرد هم می‌توانید استفاده کنید اما باید در کشیدن خط چشم روباهی تبحر داشته باشید و آن را بسیار نازک و ظریف بکشید تا چشم‌های گرد شما را کشیده‌تر و زیباتر نشان دهد. برای چشم‌های گرد بهتر است در ابتدا خط چشم را از گوشه داخلی چشم به صورت خیلی نازک شروع کنید و به تدریج در امتداد خط مژه ضخیم‌تر شود و در نهایت در گوشه خارجی چشم به سمت بالا ادامه پیدا کند.

 لوازم آرایشی مورد نیاز برای خط چشم روباهی

لوازم آرایشی که برای کشیدن خط چشم روباهی نیاز دارید عبارتند از:

  • پرایمر چشم
  • سایه چشم (رنگ دلخواه و متناسب با پوست و لباس)
  • ریمل
  • براش باریک کوچک
  • گوش پاک کن و میسلار واتر برای تمیز کردن اطراف خط چشم

آموزش کشیدن خط چشم روباهی

آموزش کشیدن خط چشم روباهی

در این قسمت مراحل کشیدن خط چشم روباهی را قدم به قدم و به صورت تصویری آموزش می‌دهیم:

پشت پلک را پرایمر بزنید

پرایمر برای هر نوع آرایش چشمی ضروری است چون باعث می‌شود پوست پلک صاف و آماده آرایش شود. در نتیجه خط چشم و سایه روی پلک بهتر می‌نشیند و نمای زیباتری خواهد داشت. علاوه بر این پرایمر باعث دوام بیشتر آرایش می‌شود و ماندگاری خط چشم را بیشتر می‌کند.

کمی سایه بزنید

رنگ سایه شما بهتر است ملایم و در طیف رنگ‌های قهوه‌ای و نود نزدیک به رنگ پوست باشد. چون در کنار خط چشم روباهی باید سایه ملایم و محو استفاده شود. کمی سایه در گوشه خارجی پلک بالایی بزنید و با حرکت رفت و برگشتی براش آن را پخش کنید. برای درشت نشان دادن چشم‌تان می‌توانید از سایه روشن در گوشه چشم خود استفاده کنید.

با استفاده از ریمل مژه‌ها را حالت بدهید

البته مراقب باشید که از ریمل بیش از حد استفاده نکنید. چون در این نوع آرایش تمرکز دید باید روی خط چشم باشد. مژه‌ها را در حد ملایم و متعادل ریمل بزنید تا کمی حالت بگیرند و زیباتر شوند. اگر از مژه مصنوعی استفاده می‌کنید، مژه را فقط در گوشه خارجی چشم به کار ببرید و از به کار بردن مژه در گوشه داخلی چشم خودداری کنید.

نوبت کشیدن خط چشم است

شما می‌توانید از انواع خط چشم برای این کار استفاده کنید. اگر در استفاده از خط چشم مهارت دارید بهتر است خط چشم مایع را به کار ببرید در غیر این صورت می‌توانید از خط چشم ماژیکی، مداد چشم و حتی سایه چشم استفاده کنید. در ابتدا در گوشه خارجی پلک یک خط صاف زاویه دار به سمت بالا (شقیقه) بکشید. بعد انتهای این خط را با یک خط صاف زاویه دار کمی منحنی به نقطه وسط پلک بالایی وصل کنید. حالا حد فاصل این دو خط را با دقت پرکنید.

می‌توانید با یک براش باریک و کوچک، انتهای خط را کمی به سمت بالا بکشید و به آرامی محو کنید تا خط چشم شما بلندتر شود. در مرحله آخر، برای تکمیل آرایش، در گوشه داخلی چشم یک مثلث کوچک بکشید. نوک این مثلث باید تیز و به سمت بینی باشد. داخل مثلث را به آرامی و ظرافت پر کنید تا خط چشم روباهی شما تکمیل شود.

نکته: خط چشم روباهی شما باید تمیز و واضح باشد. اگر خط خوردگی یا کثیف کاری دور و بر چشم ایجاد شده، می‌توانید با استفاده از یک گوش پاک کن و میسلار واتر اطراف خط چشم را تمیز کنید تا جلوه کامل‌تری داشته باشد.

مدل‌های خط چشم روباهی

خط چشم روباهی با توجه به انواع چشم‌ها به شکل‌های گوناگون قابل اجراست. برای الهام گرفتن شما نمونه‌های متنوعی از خط چشم روباهی را در این قسمت گردآوری کرده‌ایم که در ادامه مشاهده می‌کنید:

کلام آخر

خط چشم روباهی یکی از ترندهای جدید آرایشی است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. این مدل خط چشم حالتی کشیده و گیرا به چشم‌ها می‌بخشد و اجرای آن نیز ساده و راحت است. نکته مهم در کشیدن خط چشم روباهی ظرافت و نازکی این خط چشم است که باید با سایه و ریمل ملایم همراه شود تا جلوه‌ای خاص داشته باشد. بهتر است خط چشم روباهی را ابتدا با سایه و براش باریک یا با مداد چشم تمرین کنید و در نهایت با خط چشم ماژیکی و سپس مایع آن را بکشید تا به تسلط و مهارت کافی برسید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4.3 / 5. مجموع آرا: 3

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. شماره تماستون هر چی زنگ میزنم کار نمیکنه میخواستم ببینم من ۷ فروردین ثبت سفارش کردم هنوز نرسیده کی میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا