آرایش مومد و فشن

فوت و فن انتخاب رنگ مو های 12 سلبریتی بزرگ دنیا

معمولا در اسفندماه، بسیاری از خانم‌ها تمایل به تغییر رنگ و آرایش و موهایشان دارند. اما این‌که چه رنگ مویی برای چه افرادی مناسب است، دانشی است که باید کسب کنید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید. بدیهی است هر نوع رنگ مویی به هر فردی نمی‌آید. در این مطلب به شما می‌گوییم چه رنگ مویی به چه فردی می‌آید. و انتخاب رنگ مو چگونه و بر چه اساسی باید باشد.

مطلب پیشنهادی: ده فرمان ناب برای تثبیت رنگ موهای دکلره و رنگ شده

انتخاب رنگ مو زیبا که به صورت فرد بیاید و چهره را زیبا نشان دهد، ارتباط مستقیم با تناژ رنگ پوست فرد دارد. پس ابتدا باید بدانید پوست صورت شما چه تناژ رنگی دارد تا بتوانید بر اساس آن رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنید. تناژ رنگ پوست افراد به سه دسته کلی سرد، گرم و خنثی تقسیم بندی می‌شود.

تعیین تناژ رنگ پوست

شما می‌دانید تناژ رنگ پوستتان چیست؟ گرم است یا سرد یا خنثی؟ اگر نمی‌دانید، این مطلب را با دقت بخوانید تا بدانید تناژ رنگ پوست شما چیست و بر اساس آن رنگ مویی که به شما می‌آید را انتخاب کنید. فراموش نکنید تناژ رنگ پوست ربطی به تیره یا روشن بودن پوست ندارد. پوست روشن، هم می‌تواند سرد باشد هم گرم. همینطور پوست تیره. پس انتخاب رنگ مویتان را بر اساس روشن بودن یا تیره بودن پوستتان انجام ندهید. بلکه باید بر اساس تناژ رنگ پوست (گرم، سرد یا خنثی) رنگ مو انتخاب کنید.

رنگ موی کیم کارداشیان-خانومی

رنگ پوست گرم، چه رنگ مویی می‌تواند بزند؟

1- تعیین رنگ پوست گرم

افرادی که ته رنگ پوستشان، زرد، طلایی و هلویی است، اصطلاحا تناژ رنگ پوست گرم را دارند. برای تشخیص تناژ رنگ پوستتان بهتر است یک لباس سفید بپوشید و در زیر نور طبیعی در آیینه به خودتان نگاه کنید. اگر به‌نظر می‌رسد که رنگ‌هایی از هلویی و طلایی دارید، رنگ پوست شما گرم است. برای تشخیص رنگ پوستتان می‌توانید به رنگ‌های مچ دستتان نیز نگاه کنید. اگر رنگ رگ‌های مچ دستتان سبز بود، یعنی تناژ رنگ پوست صورتتان گرم است.

2-پوست گرم، چه رنگ مویی؟

افرادی که تناژ رنگ پوست گرم دارند، باید از رنگ‌های سرد (کول یا اش) استفاده کنند.  افرادی که پوست گرم روشن دارند، بهتر است از رنگ موهایی مانند بلوند خاکستری، شامپاینی یا بلوند پلاتینی استفاده کنند. (مانند رنگ موی جولیان هوف)

افراد دارای پوست گرم، در جعبه رنگ‌ها، از سری رنگ‌های G یا R استفاده کنند.

 افرادی که رنگ پوست گرم متوسطی دارند (نه خیلی روشن و نه خیلی تیره) بهتر است رنگ‌های خرمایی کاراملی یا تیره  یا رنگ‌هایی که قرمز تیره دارند مانند بلوطی و ماهاگونی  استفاده کنند. مشاهیری مانند کیم کارداشیان و جسیکا چاستین نمونه خوبی هستند.

افرادی که رنگ پوست گرم تیره (سبزه) دارند ، نباید رنگ مویی مطابق با رنگ پوستشان بزنند. آن‌ها باید یا رنگ موی تیره تر از رنگ پوستشان، یا روشن‌تر بزنند. موهای کری واشنگتن نمونه خوبی از این رنگ پوست و رنگ مو است، موهای او همیشه تیره‌تر از پوستش است.

افرادی که رنگ پوست گرم دارند، اگر بخواهند موهایشان را هایلایت یا آمبره کنند، باید از رنگ‌های سرد استفاده کنند. (مانند موهای موی ریچل بیلسون)

رنگ موی کندیس سوانپوئل-خانومی

رنگ پوست سرد، چه رنگ مویی می‌تواند بزند؟

1- تعیین رنگ پوست سرد

اگر رنگ پوست شما با لباس سفید و زیر نور طبیعی، هاله‌ای از قرمز یا صورتی داشت، شما رنگ پوست سردی دارید. اگر رنگ رگ‌های مچ دستتان به آبی یا بنفش می‌زد، شما رنگ پوست سردی دارید.

2- پوست سرد، چه رنگ مویی می‌تواند بزند؟

افرادی که پوست سرد دارند، باید رنگ‌های متضاد آن را برای رنگ مو انتخاب کنند. یعنی باید رنگ‌های گرم و تیره استفاده کنند. افرادی که پوست سرد دارند، اگر بخواهند موهایشان را روشن کنند، نباید از رنگ‌های پلاتینی و شامپاینی و نقره‌ای استفاده کنند. بلکه باید از رنگ‌هایی مثل عسلی و بلوند طلایی استفاده کنند. سوفیا ورگارا و کاندیس سوانپوئل نمونه‌هایی از این رنگ پوست و رنگ مو هستند.

افرادی که رنگ پوست سرد دارند، اگر بخواهند رنگ موهای خود را تیره کنند، باید از رنگ‌های قهوه‌ای شکلاتی تیره استفاده کنند. مشاهیری مانند مگان گود روک و پنلوپه کروز نمونه‌هایی از رنگ پوست سرد هستند که موهایشان را تیره می‌کنند.

انتخاب رنگ‌های خاص و وحشی برای افرادی که تناژ رنگ پوست سرد دارند، سخت‌تر از پوست‌های گرم است. اما انتخاب آن غیر ممکن نیست. رنگ‌های پاستیلی نقره‌ای، برای پوست سرد مناسب نیست. زیرا چهره را بی حال و بی روح نشان می‌دهد. به جای آن می‌توان از رنگ‌های صورتی، آبی یا سبز استفاده کرد. مشاهیری چون نیکی میناژ و کلی اوسبورنه نمونه‌هایی هستند با رنگ پوست سرد و رنگ موهای خاص.

آمبره سیلور-خانومی

رنگ پوست خنثی، چه رنگ مویی می‌تواند بزند؟

1- تعیین رنگ پوست خنثی

اگر رنگ پوست شما هیچ تناژ خاصی ندارد، یعنی پوست شما خنثی است.

2- پوست خنثی، چه رنگ مویی می تواند بزند؟

پوست‌های خنثی در انتخاب رنگ مو کاملا آزادند. در پوست‌های خنثی، الزامی به استفاده از رنگ مو با پایه خاصی نیست و کاملا بر حسب سلیقه می‌توانند از هر نوع رنگ مویی استفاده کنند.

نکته‌هایی مهم در مورد انتخاب رنگ مو

1- وقتی به رنگ خرمایی و قهوه‌ای کاملا طبیعی نزدیک شود رنگ پوست را روشن‌تر و بازتر خواهد کرد

2- زیتونی طبیعی زیباترین رنگ برای خانم‌ها با پوست سفید و گندمی روشن

3- از ترکیب رنگ‌های دودی و زیتونی استفاده نمایید تا تن نارنجی بوجود نیاید. 

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا