مراقبت از مو

بهترین شامپوی پرپشت کننده مو از برندهای ایرانی و خارجی

هیچ‌کس نمی‌تواند زیبایی و جذابیت موهای پرپشت، سالم و حجیم را انکار کند. البته که رسیدن به موهای پر پشت و زیبا، به عوامل متنوعی بستگی دارد که یکی از آن‌ها، استفاده از شامپو مناسب است. خوشبختانه در حال حاضر لیست بهترین شامپوی پرپشت کننده مو لحظه به‌لحظه طولانی‌تر می‌شود. انواع برندها، تمام امکانات، تجربه و علم خود را به کار گرفته‌اند تا بهترین شامپو برای پر پشت شدن مو را به بازار عرضه کنند. حالا اگر شما هم با کم‌شدن حجم مو، ریزش یا دیگر مشکلات مشابه روبه‌رو هستید، همراه ما باشید تا در این مطلب بهترین شامپو برای پر پشت شدن موها را به شما معرفی کنیم!

شامپو برای پرپشت شدن مو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

موهای پرپشت و درخشان

کم‌حجم شدن موها، به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. به همین دلیل، شامپوهای متنوعی برای حل‌کردن این مشکل در بازار عرضه شده‌اند. برخی اوقات، موهای شما به دلیل چربی بیش از حد، با ریزش سریع و شدید مواجه می‌شوند و گاهی وقت‌ها، عدم تغذیه فولیکول‌های مو، به کم حجم شدن موها منجر خواهند شد. با توجه به همین عوامل، انواع شامپوها برای پرپشت شدن مو در بازار عرضه شده‌اند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های شامپوهای حجیم کننده و تقویت کننده مو شامل موارد زیر هستند:

تنظیم چربی مو

در صورتی که چربی اضافه کف سر به ریزش شدید موهای شما منجر شده است، باید شامپویی را بخرید که در عین جلوگیری از ریزش، چربی کف سر را هم تنظیم کند. نکته بسیار مهم دیگر این است که از شامپوهای بسیار چرب، حاوی انواع روغن‌ها و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای خیلی خشک، دوری کنید. برخی نرم‌کننده‌های اختصاصی برای موهای کم‌حجم وجود دارند که در صورت نیاز به یک کاندیشنر عالی، می‌توانید این محصولات را بخرید.

ترکیبات موثر

انواع ترکیبات موثر، می‌توانند به تقویت و استحکام موهای شما کمک کنند. در اغلب شامپوهای پرپشت کننده مو، یک یا چند مورد از ترکیبات موثر زیر وجود دارند:

  • کافئین: تقویت رشد مو، افزایش خونرسانی، جلوگیری از خشکی و کاهش تستوسترون
  • هیستدین: جلوگیری از آسیب به موها با جذب اشعه‌های UVA و UVB به خود
  • ساوپالمتو: عصاره نخل اره‌ای با قابلیت جلوگیری از ترشح هورمون DHT
  • عصاره‌های طبیعی: عصاره آلوئه‌ورا، سدر و روغن هسته انار برای تقویت فولیکول مو
  • بیوتین: افزایش حجم مو از طریق تقویت ساقه‌های مو و جلوگیری از نازک‌شدن هر تار
  • نیاسین: افزایش خونرسانی و در نتیجه افزایش اکسیژن‌دهی به هر فولیکول مو
  • ماینوکسیدیل: ماده موثر و تایید شده برای جلوگیری از ریزش موها و تقویت هر تار مو
  • عصاره رزماری: عملکردی مشابه ماینوکسیدل، تقویت و جلوگیری از ریزش موها
  • ویتامین B5: تغذیه و تقویت موها
  • سالیسیلیک اسید: لایه‌برداری کف سر، جلوگیری از شوره و ریزش موی ناشی از آن
  • هیدروکورتیزون: جلوگیری از التهاب، تورم، خارش و قرمزی ناشی از حساسیت

نداشتن ترکیبات مضر و آسیب‌زا

+ موهای کم حجم و نازک

درست مثل ترکیبات موثر، برخی ترکیبات مضر و آسیب‌زا هم وجود دارند که پیش از خرید بهترین شامپو برای پر پشت شدن موها، باید آن‌ها را بشناسید. در زمان خرید شامپو ضد ریزش، تقویت کننده و حجیم کننده، از محصولات دارای مواد زیر دوری کنید:

سولفات

سولفات همان ماده موثری است که باعث کف‌کردن شامپو می‌شود و احساس رضایت از تمیزی کامل موها را در اختیارمان می‌گذارد. در برخی مواقع، میزان سولفات موجود در شامپو چنان زیاد است که به از بین رفتن چربی‌های مفید تارهای مو منجر می‌شود. بنابراین اگر با مشکلات متعددی مثل ریزش و کم‌حجمی مو مواجه هستید، چند ماه از محصولاتی استفاده کنید که فاقد سولفات هستند. DEA و TEA نیز ترکیبات موثر برای ایجاد فوم شامپو هستند که بهتر است از آن‌ها هم اجتناب کنید.

سدیم کلرید

سدیم کلرید همان نمک معمولی است که برای غلیظ‌شدن محصولات بهداشتی، از آن استفاده می‌شود. نمک می‌تواند به خارش یا التهاب کف سر منجر شود. با افزایش التهاب، ریزش مو نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین ترجیحا از محصولات حاوی سدیم کلرید دوری کنید.

پارابن

پارابن باعث می‌شود که شامپو به‌سرعت خراب نشود و مدت زمان رسیدن به انقضا را افزایش می‌دهد. این ماده در برخی موارد باعث از بین رفتن توازن هورمونی خواهد شد. علاوه بر این احتمال ابتلا به حساسیت‌های مختلف را نیز افزایش می‌دهد. از بین رفتن تعادل هورمونی و حساسیت، هر دو به نازک‌شدن و کم‌حجم‌شدن مو می‌انجامند. پس بهتر است محصول منتخب شما، فاقد پارابن هم باشد.

حالا و با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید شامپوهایی بخرید که در عین حجیم کردن موها، باعث تغذیه و آبرسانی آن‌ها هم می‌شوند. در میان برندهای ایرانی، شامپوهای مختلفی به این هدف در بازار عرضه شده‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین شامپو ایرانی برای پرپشت شدن مو

شامپوهای ایرانی مناسب برای پر پشت شدن موها، شامل برندهای زیر هستند:

فولیکا: دارای کافئین و کمک به افزایش خونرسانی فولیکول

 شامپو ضد ریزش و تقویت کننده مو فولیکا

هر کدام از شامپوها و محصولات پر پشت کننده مو، از روش خاصی برای احیا و بازسازی فولیکول‌های مو استفاده می‌کنند. در این میان شامپو فولیکا با داشتن کافئین، ویتامین B6، زینک، ویتامین B7، عصاره آرنیکا و سیلک پروتئین، به‌صورت اختصاصی باعث افزایش گردش خون کف سر خواهد شد. از سوی دیگر، زینک و ویتامین‌های گروه B، به تقویت و استحکام ریشه مو کمک کرده و باعث ضخیم شدن هر تار مو می‌شوند.

از دیگر مزایای این شامپو می‌توانیم به کارآمد بودن آن برای هر دو الگوی ریزش موی مردانه و الگوی ریزش موی زنانه اشاره کنیم. به همین دلیل فرقی ندارد که شما با چه مدل ریزشی مواجه هستید، در هر صورت می‌توانید با استفاده از شامپو ضد ریزش قوی فولیکا، میزان ریزش موهای خود را کنترل کنید.

لافارر: تحریک رشد مو و افزایش سرعت رشد

 شامپو ضد ریزش ماینوکسی برای موهای چرب لافارر

موهای چرب حتی در صورت حجیم بودن، به دلیل افزایش چربی خیلی سریع به هم می‌چسبند و ظاهر کم‌حجم‌تری به خود می‌گیرند. حالا به این معادله، موهای واقعا کم‌حجم و بسیار نازک را هم اضافه کنید تا متوجه شوید که افراد داری موهای چرب و با ریزش زیاد، با چه میزان مشکلاتی مواجه هستند. در این صورت است که خرید شامپو ضد ریزش مخصوص موهای چرب، می‌تواند بهترین انتخاب ممکن لقب بگیرد.

خوشبختانه برند لافارر شامپو اختصاصی خود برای این دسته از افراد را عرضه کرده است. این شامپو با تنظیم میزان ترشح غدد چربی سر، از چرب‌شدن سریع موها جلوگیری می‌کند. در عین حال، دارای ماینوکسیدیل است که به‌تنهایی یکی از اصلی‌ترین درمان‌های ریزش مو است. ماینوکسیدیل می‌تواند از ریزش موها جلوگیری کند و افزون بر آن، فولیکول‌های کم‌کار را تقویت کرده و باعث رشد مجدد موها شود. بنابراین اگر چربی زیاد، ریزش بیش از حد، نازکی تار موها و کم‌حجم شدن مو، مشکلات اصلی‌تان هستند، یک بار از این شامپو استفاده کنید و از نتیجه آن شگفت‌زده شوید!

نئودرم: حاوی کافئین برای تحریک رشد مو

 شامپو ضد ریزش نئودرم مدل کافئین نوتریسل

اغلب کسانی که به‌تازگی با مشکل ریزش و کم‌حجمی مو مواجه شده‌اند، ترجیح می‌دهند که با یک شامپوی ملایم و ترجیحا با عصاره‌های گیاهی، مشکل خود را برطرف کنند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، باید یکی از بهترین شامپو ایرانی برای پر پشت شدن مو را به شما معرفی کنیم که با استفاده از عصاره‌های طبیعی، از ریزش شدید مو جلوگیری می‌کند. شامپو کافئین نئودرم، یکی از بهترین محصولات ایرانی است که با افزایش خونرسانی به کف سر، میزان رشد موها را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، کافئین موجود در این شامپو از افزایش هورمون تستوسترون نیز جلوگیری کرده و می‌تواند از افزایش یا پیش‌روی الگوی ریزش موی مردانه هم جلوگیری کند. این محصول بدون پارابن بوده و برای انواع موها با هر میزان ریزشی، مناسب است. افزایش حجم مو پس از کاهش ریزش و جلوگیری از نازک‌شدن تارهای مو، از مهم‌ترین مشخصه‌های این محصول هستند.

لامینین: ضد ریزش قوی و احیای موها

شامپو ضد ریزش مو حاوی ماینوکسیدیل لامینین

برای کسانی که موهای کم حجم‌شان به نقطه خطرناک رسیده و کف سر، از لابه‌لای موها قابل مشاهده است، استفاده از یک شامپوی قوی می‌تواند معجزه‌آسا باشد. یکی از این شامپوهای قوی، شامپو ماینوکسیدیل لامینین است. محلول ماینوکسیدیل موجود در این محصول، به تحریک رشد موها کمک کرده و از آن مهم‌تر، جلوی ریزش موهای فعلی را هم می‌گیرد.

کنترل چربی پوست سر، کمک به افزایش جذب مواد فعال مورد نیاز برای تحریک رشد موها، افزایش ضخامت مو و از بین بردن شوره سر، از دیگر مزایای این شامپو هستند. شامپو لامینین حاوی ماینوکسیدیل، دارای مواد طبیعی موثر مثل عصاره بابونه، گزنه و گیاه دم اسب نیز است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند بخشی از مشکلات منجر به ریزش مو را از بین ببرند. با وجود همه این موارد، اغراق نیست که بگوییم لامینین یکی از بهترین شامپو پر پشت کننده مو ایرانی است که برای مردان و زنان با هر مدل ریزش مو، مناسب خواهد بود.

سریتا: افزایش ضخامت مو همراه با تنظیم چربی

شامپو ضد ریزش و حجم دهنده مینوتا مناسب موهای چرب

چربی بیش از حد ساقه و البته ریشه مو، خود یکی از دلایل اصلی افزایش ریزش و در نتیجه کم‌حجمی مو است. به همین دلیل، استفاده از محصولات تنظیم‌کننده میزان ترشح چربی، می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در حجیم شدن موها داشته باشند. شامپو سریتا با همین هدف، محصول عالی خود یعنی شامپو ضد ریزش و حجم دهنده مینوتا مناسب موهای چرب را ارائه داده است.

اولین و مهم‌ترین اثر این محصول، تنظیم میزان ترشح غدد چربی است. علاوه بر این، ضخامت موهای شما پس از مدتی استفاده از این شامپوی سریتا، افزایش می‌یابد و موهای شما، احیا می‌شوند. رطوبت‌رسانی به موها، تسکین‌دهنده پوست سر و پاکسازی منافذ پوست از چربی‌های قدیمی، از دیگر مزایای استفاده از این شامپو حجم دهنده و پر پشت کننده هستند.

حالا و با وجود همه این محصولات ایرانی، اگر به خرید بهترین شامپو خارجی برای پرپشت شدن مو نیاز دارید، بخش بعدی برای شما است!

بهترین شامپوی پر پشت کننده مو خارجی

در میان محصولات خارجی نیز انواع شامپوهای تقویت‌کننده، حجم‌دهنده و ضد ریزش وجود دارند که برخی از بهترین مدل‌های آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

سان سیلک: حجیم کننده و آبرسان عمیق موها

شامپو نارگیل و آلوئه‌ورا سان سیلک

در صورتی که موهای شما حجم نسبتا خوبی دارند، اما احساس می‌کنید به دلایل مختلفی محیطی یا استفاده از شامپوهای نامناسب، در حال کم‌حجم شدن هستند، وقت آن رسیده است که شامپو حجم دهنده سان سیلک را استفاده کنید. این محصول را می‌توانیم از بهترین شامپوها برای پرپشت شدن مو بنامیم که با داشتن عصاره‌های طبیعی نارگیل و آلوئه‌ورا، از ریزش و در نتیجه کم‌پشت شدن موی شما جلوگیری می‌کند.

برای افراد دارای موهای فر که حجم موی آن‌ها رو به کاهش است، استفاده از این محصول می‌تواند بهترین اقدام ممکن باشد. این شامپو حجم موهای شما را افزایش داده، حالت زیبای موهای شما را بازیابی می‌کند و از آن مهم‌تر، با آبرسانی و تغذیه عمقی ساختار مو، از خشکی و شکنندگی ساقه موها نیز جلوگیری خواهد کرد. نتیجه استفاده از این شامپو را در همان اولین دفعه استفاده کاملا احساس می‌کنید و یکی از بهترین گزینه‌ها برای ترمیم موهای آسیب‌دیده خواهد بود. پس عجیب نیست که بگوییم شامپوی حجم دهنده سان سیلک، گزینه مناسبی برای پر پشت شدن مو است.

شامپو کلیر: ضد ریزش، ضد شوره، تقویت کننده

شامپو تقویت کننده مو مناسب آقایان

برای کسانی که با چندین مشکل مثل ریزش، شوره، چربی بیش از حد و البته کم حجم شدن موها مواجه هستند، استفاده از یک محصول چند کاره می‌تواند بهترین و ایده‌آل‌ترین راه‌حل باشد. شامپو کلیر یک محصول بی‌نظیر برای درمان این مشکلات و یکی از بهترین برندهای حال حاضر جهان است. شامپو تقویت کننده مو مناسب آقایان کلیر، علاوه بر جلوگیری از ریزش موها، باعث تقویت ساقه مو شده و به افزایش ضخامت مو هم کمک می‌کند.

از سوی دیگر، این شامپو می‌تواند میزان چربی ترشح شده را نیز کاهش دهد و با رطوبت‌رسانی کنترل شده، از خشکی موها نیز جلوگیری نماید. افزایش درخشندگی موها و تحریک رشد موی جدید، همه از مزیت‌های این محصول بی‌نظیر هستند. بنابراین اگر در حال حاضر با چند مشکل مختلف دست و پنجه نرم می‌کنید، در عوض خرید چندین محصول متنوع، این شامپوی چند کاره کلیر را بخرید!

داو: حاوی کلاژن برای تغذیه و احیای موهای کم حجم

شامپو حجم‌دهنده مو داو

یکی از اولین راه‌های درمانی برای حجیم کردن موهای نازک و کم‌پشت، استفاده از انواع شامپوهای مناسب است. برند داو با عرضه یکی از بهترین شامپوها برای پر پشت شدن مو، به یکی از مهم‌ترین برندها در حوزه سلامت و زیبایی مو تبدیل شده است. این شامپو حاوی کلاژن بوده و می‌تواند موهای آسیب‌دیده، شکننده، سوخته و نازک را احیا کند.

شامپو حجیم کننده داو حاوی آمینواسیدهای ضروری بوده و سیتریک اسید نیز دارد. سیتریک اسید یکی از مهم‌ترین ماده‌های موثر برای افزایش درخشندگی، نرمی، حجم و ضخامت موها است. بنابراین این شامپو علاوه بر تغذیه عمقی مو، باعث حجیم‌تر شدن موهای شما خواهد شد. در عین حال، اجازه نمی‌دهد که ظاهر موی شما وز، خشک و پف‌کرده به نظر برسد. استفاده از این شامپو برای همه افراد و با هر مدل مویی، مناسب است.

شامپو ا جی ایکس: افزایش ضخامت و حجم موها

شامپو ضخیم کننده تار مو حاوی بیوتین و کلاژن

استفاده از شامپوهای بسیار قوی برای موهای آسیب‌دیده و نازک، در اغلب موارد به آسیب بیشتر ختم می‌شود. به همین خاطر شناختن برندهای امن و مناسب، می‌توانند بخش زیادی از مشکلات موهای شما را از بین ببرند. شامپو ا جی ایکس، یکی از این برندها است که با عرضه یک محصول فوق‌العاده موثر، می‌تواند به تقویت موهای آسیب‌دیده و نازک شما کمک کند.

این محصول در اولین گام، باعث تعادل میزان pH پوست و موهای شما می‌شود. شامپو ضخیم کننده تار موی ا جی ایکس، حاوی بیوتین و کلاژن نیز بوده و به احیای موهای آسیب‌دیده و نازک نیز منجر می‌شود. ایجاد درخشندگی و خوش‌حالت شدن موها پس از شست‌وشو، از دیگر مزایای این محصول هستند.

شامپو لورال: مغذی، حجم‌دهنده و مقوی تارهای نازک

 شامپو حجم دهنده الوایو لورال

نازک شدن موها، یکی از ناخوشایندترین اتفاقاتی که به دلایل مختلفی مثل افزایش سن، تغییرات هورمونی، شرایط آب و هوایی نامناسب و آلودگی هوا، رخ می‌دهد. استفاده از شامپوی نامناسب و آسیب‌زا نیز می‌تواند به کم‌حجم شدن موها و افزایش ریزش مو، منجر شود. به همین دلیل، استفاده از یک شامپوی مناسب، مغذی و کارآمد، بهترین سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت است که می‌تواند شما را از مشکلات احتمالی آینده، دور کند.

یکی از بهترین محصولاتی که می‌توانیم آن را بهترین شامپو خارجی برای پرپشت شدن مو نیز بنامیم، شامپو لورال است. مدل حجم دهنده الوایو این برند، باعث تغذیه هر تار مو خواهد شد و به افزایش ضخامت موها کمک می‌کند. و در عین حال، باعث آبرسانی و مرطوب‌سازی عمیق هم می‌شود. از این محصول می‌توانید حتی پیش از شروع کم‌حجم شدن موها و ریزش شدید، استفاده کنید. نداشتن ترکیبات قوی و خاص مثل ماینوکسیدیل، استفاده از این شامپو را به یکی از بهترین روش‌های محافظت از سلامت مو تبدیل کرده است.

موهای حجیم و سالم با بهترین شامپو پر پشت کننده مو

محصولات متنوعی برای مراقبت از سلامت موها وجود دارند. اگر شما هم با کم‌پشتی، نازکی و ریزش شدید مو مواجه هستید، خرید بهترین شامپو پر پشت کننده مو مناسب شما، اولین گام درمان خواهد بود. ناگفته پیدا است که در حال حاضر، ده‌ها برند با عرضه انواع محصولات، مدعی هستند که بهترین شامپو برای پر پشت شدن مو را دارند. در این مطلب، به شما گفتیم که برای خرید بهترین شامپو مناسب حجیم شدن مو، باید چه نکاتی را در نظر بگیرید و پس از آن، انواع شامپو پر پشت شدن مو خارجی و ایرانی را هم به شما معرفی کردیم. حالا شما به ما بگویید: بر طبق تجربه شخصی‌تان، کدام برند دارای بهترین شامپو پر پشت کننده مو است؟

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4.5 / 5. مجموع آرا: 4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا