آرایش صورت

کانسیلر رنگی چیست و انواع آن در آرایش چه کاربردی دارد؟

اکثر ما حداقل یک کانسیلر در کیف آرایش خود داریم، و برای پوشش لکه‌ها و عارضه‌های پوستی از آن‌ها استفاده می‌کنیم. اما حالا افرادی که دارای قرمزی، لکه های تیره یا حلقه‌های سیاه زیر چشم هستند هم می‌توانند برای از بین بردن آن‌ها از کانسیلرهای رنگی استفاده کنند. برخلاف کانسیلر هم‌رنگ پوست که نواقص را می‌پوشاند، کانسیلر رنگی از اصول تئوری رنگ استفاده می‌کند تا رنگ‌های ایجاد شده ناخواسته‌ روی پوست را خنثی کند و پوست یک‌دست‌تری به‌وجود آورد. در این مقاله سعی کردیم درباره کانسیلری رنگی، انواع آن، اصلاح رنگ، و نحوه استفاده از آن صحبت کنیم.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر نوعی کرم آرایشی است که برای پوشاندن عیوب پوستی مانند تیرگی زیر چشم، لک‌های قهوه‌ای، جوش، جای زخم و قرمزی استفاده می‌شود. این کرم غلیظ‌تر از کرم پودر است و پوشش‌دهی بیشتری دارد. کانسیلرها در انواع مختلف و رنگ‌های گوناگون، به‌عنوان اصلاح‌کننده رنگ پوست، موجود هستند و هر کدام کاربردی متفاوت دارند. شاید لازم باشد بیش از یک نوع کانسیلر داشته باشید، این موضوع بستگی به نوع پوست و مشکلات صورت شما دارد. همچنین کانسیلرها به شکل‌های استیکی، مایع، کرمی و مدادی در بازار وجود دارند و می‌توانند شما را از شر لک‌ها و مشکلات پوستی خلاص کنند و زیبایی را به صورت‌تان برگردانند.

اصلاح رنگ چیست؟

انواع کانسیلر رنگی

به طور کلی، اصلاح رنگ همان استفاده از کانسیلرهای رنگی برای کمک به متعادل کردن تغییر رنگ پوست مانند حلقه‌های سیاه، قرمزی یا رنگ پریدگی است. برخلاف کانسیلرهای هم‌رنگ پوست که فقط خاصیت پنهان‌کنندگی و پوشانندگی دارند، اصلاح کننده‌های رنگ یا همان کانسلیرهای رنگی با خنثی‌کردن رنگ‌های قابل مشاهده ناخواسته، کار خود را انجام می دهند. به همین دلیل، آنها به رنگ پوست نیستند، بلکه طیف وسیعی از رنگ‌ها را، از زرد تا قرمز و سبز شامل می‌شوند.

کانسیلرهای رنگی را باید روی کدام بخش‌های صورت بزنیم؟

مانند یک کانسیلر هم‌رنگ پوست، کانسیلر رنگی را هم باید روی نقاط خاصی اعمال کنید و مثل استفاده از کرم پودر روی کل صورت نیست. شما فقط باید آن را روی نواحی خاصی که تغییر رنگ داده‌اند برای خنثی کردن رنگ آن ناحیه، مثل پوشاندن جای جوش یا از بین بردن حلقه‌های سیاه زیر چشم استفاده کنید. این بدان معناست که جایی که باید اصلاح‌کننده رنگ را اعمال کنید در افراد مختلف متفاوت است و حتی ممکن است هر روز تغییر کند.

از چه کانسیلری باید استفاده کنید؟

برای درک اصول اولیه کانسیلر به دانش عمیق  تئوری رنگ‌ها نیاز ندارید. با این حال، چیزی که می‌تواند به شما کمک کند، درک چرخه رنگ است. رنگ‌هایی که در چرخه رنگ روبروی هم قرار می‌گیرند، مانند قرمز و سبز یا بنفش و زرد، رنگ‌های متضاد هستند. این رنگ‌ها هنگامی که با هم مخلوط شوند، یا در مورد آرایش روی هم اعمال شوند، می‌توانند یکدیگر را خنثی کنند. در واقع، اصلاح‌کننده رنگ می‌تواند به شما کمک کند تا پوست یک‌دست‌تری داشته باشید.

انواع کانسیلر رنگی

انواع کانسیلر رنگی

کانسیلر سبز چه کاری انجام می دهد؟

رنگ سبز در چرخه رنگ کانسیلرها در نقطه مقابل رنگ قرمز قرار می‌گیرد. بنابراین اگر روی پوست خود نقاط قرمزی دارید، مانند قرمزی ناشی از جوش یا حساسیت، می‌توانید آن را با یک تصحیح‌کننده رنگ سبز به طور چشمگیری کاهش دهید. این رنگ نعناعی به خنثی‌کردن رنگ‌های قرمز و صورتی ناخواسته روی تمامی پوست کمک می‌کند و ظاهری یکدست تر به پوست می بخشد. الگوی رایج استفاده از کانسیلر سبز در افرادی که پوست سفید دارند در قسمت‌های پایین بینی، مرکز پیشانی، حفره‌های بینی و امتداد گونه است. برای از بین بردن قرمزی پوست مقدار کمی از تصحیح کننده رنگ سبز را روی نواحی قرمز پوست خود بزنید و آن را محو کنید تا قرمزی کمتر به چشم بیاید. با مقدار کم شروع کنید، و در صورت نیاز می توانید بعداً کانسیلر بیشتری اضافه کنید.

نکته حرفه‌ای: از ابزاری تمیز، مثل اسفنج، براش یا انگشتان، استفاده کنید و هنگام محو کردن کانسیلر رنگی، به خصوص اگر قرمزی پوست شما با جوش یا حساسیت همراه است، ملایم برخورد کنید.

کانسیلر بنفش چه کاری انجام می دهد؟

تصحیح‌کننده‌های بنفش می‌توانند به روشن‌شدن و شادابی پوست کدر و بی‌حال کمک کنند. رنگ بنفش متضاد رنگ زرد است و به همین دلیل سایه‌های بنفش می‌توانند رنگ‌های زرد کمرنگ پوست را خنثی کنند. کانسیلر بنفش روشن برای پوشش کبودی‌های کهنه و لکه‌های پیری هم استفاده می‌شود. کانسیلر بنفش را فقط در نواحی مورد نیاز برای یکدست کردن پوست خود بزنید و قبل از زدن کرم پودر و کانسیلر (در صورت نیاز) آن را به خوبی محو کنید.

برای روشن کردن پوست کدر، نیازی به استفاده از کانسیلر بنفش روی کل صورت نیست. در عوض، چند نقطه از این رنگ را روی نواحی مورد نظر خود مانند چانه، پیشانی و زیر چشم ها بزنید و برای ایجاد درخشندگی ملایم آن را محو کنید.

نکته حرفه‌ای: اگر کدری پوست مهم‌ترین نگرانی شماست، برای درخشندگی طبیعی و ملایم، به جای آرایش مات از آرایش مرطوب و درخشان استفاده کنید.

کانسیلر آبی چه کاری انجام می‌دهد؟

کانسیلرهای آبی روشن، مثل کانسیلر بنفش، می‌توانند گرمای ناخواسته پوست را خنثی کنند. آنها به طور خاص برای پوشاندن رنگ های نارنجی مفید هستند و می‌توانند روی همه رنگ‌های پوست به خوبی بنشینند. همچنین می‌توان از سایه‌های آبی تیره برای لطیف کردن کرم پودر یا کانسیلر تیره‌تر استفاده کرد. افرادی که پوست‌شان بیش از اندازه برنزه شده است هم می‌توانند سراغ این کانسیلر بروند.

کانسلیر صورتی یا هلویی چه کاری انجام می دهد؟

کانسیلرهای صورتی یا هلویی برای افرادی با پوست روشن که به دنبال از بین بردن حلقه‌های سیاه زیر چشم با ته‌رنگ آبی هستند، ایده‌آل است. در کل این کانسیلر سازگاری بیشتر با پوست روشن دارد و از بین بردن لکه‌های پیری هم گزینه مناسبی است. افرادی که پوستی زیتونی دارند هم می‌توانند برای متعادل و روشن‌تر کردن رنگ تمامی قسمت‌های صورت‌شان از کانسیلر صورتی استفاده کنند.

کانسیلر نارنجی چه کاری انجام می دهد؟

کانسیلر نارنجی و هلویی تیره با رنگ آبی مقابله می‌کنند و بنابراین برای خنثی‌کردن لکه‌های تیره و حلقه‌های سیاه زیر چشم در افرادی با پوست نیمه تیره یا تیره عالی هستند. این کانسیلر برای پوشش انواع عارضه‌های پوست تیره مناسب است و طیف مختلفی از مشکلات پوستی مثل زخم‌های آکنه و ناهماهنگی‌های اطراف لب را می‌پوشاند. افرادی با پوست تیره با ناهماهنگی‌های پوستی تیره و روشن می‌توانند از چندین طیف کانسیلر نارنجی کمک بگیرند. رنگ نارنجی برای افرادی با پوست روشن بیش از حد به چشم می‌آید. به جای پوشش عارضه‌ها با رنگ نارنجی، افرادی با پوست روشن می‌توانند از این کانسیلر به جای کانتورینگ یا برنزه استفاده کنند.

اگر دنبال محصولی با این مشخصه هستید سراغ کانسیلر لورآل بروید که محصولی تولید کرده در این زمینه به نام کانسیلر ۵ رنگ اینفائیبل توتال کاور. این محصول که ۳ رنگ پوشاننده بسیار قوی و ۲ رنگ متفاوت تخصصی برای برطرف کردن و پوشاندن لکه‌های مختلف دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

کانسیلر زرد چه کاری انجام می دهد؟

تغییر رنگ‌های بنفش مانند لکه‌های تیره و برخی از حلقه‌های سیاه زیر چشم را می‌توان با یک تصحیح کننده رنگ زرد گرم از بین برد. اگر پوست روشنی دارید، رنگ زرد ملایم‌تر را انتخاب کنید و برای پوست‌های تیره‌تر، رنگ زرد طلایی را به پوست‌تان بزنید. گاهی کانسیلر سبز جلوه نامطلوبی ایجاد می‌کند و پوست را خسته و بی‌حال نشان می‌دهد. برای همین شاید بد نباشد برای پوشش قسمت‌های سرخ و سفید پوست از کانسیلر زردی که طیف گرم‌تری دارد، کمک بگیرید. یکی از گزینه‌های شما می‌تواند کانسیلر رولوشن و محصول ویژه‌ این برند یعنی پالت کانسیلر کاموفلاژ رولوشن باشد که کانسیلر زرد را هم در خود جای داده.

تصحیح رنگ به صورت مرحله به مرحله

کانسیلرهای رنگی را باید روی کدام بخش‌های صورت بزنیم؟

بعد از اینکه فهمیدید به چه رنگی نیاز دارید، استفاده از کانسیلر بسیار ساده است. بعد از آماده‌سازی و اطمینان از تمیزی پوست، پرایمر بزنید، پرایمر مرحله ابتدایی است و کمک می‌کند تا سایر محصولات بهتر روی پوست‌تان بنشینند. سپس کانسیلر رنگی را به صورت نقطه‌ای در قسمت های مورد نیاز بزنید و محو کنید. اگر حلقه‌های سیاه زیر چشم دارید، به احتمال زیاد روی ناحیه زیر چشم خود تمرکز خواهید کرد. لکه‌های تیره، قرمزی و جوش‌ها را هم می‌توان در صورت نیاز به صورت نقطه‌ای از بین برد.

در نهایت، بقیه آرایش پایه خود را که شامل کرم پودر و در صورت نیاز کانسیلر هم‌رنگ پوست است، دنبال کنید تا به پوستی صاف و بی‌عیب و نقص برسید. آخر از همه هم می‌توانید از اسپری فیکس‌کننده استفاده کنید تا همه چیز را سر جای خود ثابت کنید. کانسیلر میبلین یا بهتر و کامل‌تر بگوییم کیت کانسیلر و هایلایتر مستر کامو برند میبلین با داشتن دو رنگ کانسیلر کرمی، دو کانسیلر رنگی و دو هایلایتر، می‌تواند بخش بزرگی از نیازهای شما در این زمینه را به‌خوبی پوشش دهد.

نکته حرفه‌ای: برای روزهایی که آرایش ساده‌تر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از کرم پودر و کانسیلر صرف نظر کنید. فقط مطمئن شوید که تصحیح کننده رنگ خود را به خوبی محو کنید تا لکه‌های رنگی برجسته‌ای باقی نماند.

بایدها و نبایدهای کانسیلر رنگی در آرایش

بایدها و نبایدهای کانسیلر رنگی در آرایش

رنگ مناسب را انتخاب کنید: تناژ پوست و مشکلاتی که می‌خواهید اصلاح کنید را در نظر بگیرید و با توجه به راهنمای استفاده رنگ‌ها عمل کنید. برای مثال باید برای از بین بردن لکه‌های زرد پوست از کانسیلر بنفش استفاده کنید.

از مقدار کمی استفاده کنید: کانسیلر رنگی را به صورت نقطه‌ای روی نواحی مورد نظر بمالید و سپس آن را به آرامی با اسفنج یا انگشت پخش کنید.

کانسیلر را درست ترکیب کنید: از یک براش یا اسفنج مرطوب برای ترکیب کانسیلر با پوستتان استفاده کنید تا خطوطی باقی نماند و به‌خوبی روی پوست پخش شود.

از کانسیلر معمولی خود استفاده کنید: بعد از استفاده از کانسیلر رنگی، از کانسیلر معمولی خود در تناژ پوستتان برای پوشش کامل استفاده کنید.

کرم‌پودر را فراموش نکنید: برای تثبیت کانسیلر و جلوگیری از ماسیدگی، از پودر مناسب صورت‌تان استفاده کنید.

از رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره استفاده نکنید: این کار باعث می‌شود که آرایش شما غیرطبیعی به نظر برسد و یک‌دست نباشد.

کانسیلر را قبل از کرم پودر استفاده نکنید: کانسیلر رنگی باید بعد از کرم پودر و قبل از پودر استفاده شود.

از کانسیلر رنگی برای کل صورت خود استفاده نکنید: کانسیلر رنگی فقط برای نواحی خاص با مشکلات پوستی استفاده می‌شود پس نباید آن را به کل صورت‌تان بزنید، مگر اینکه بخواهید مثلاً با رنگ صورتی رنگ کل پوست‌تان را روشن کنید.

با رعایت این موارد می‌توانید از کانسیلر رنگی برای ایجاد یک آرایش بی‌نقص و زیبا استفاده کنید.

تفاوت کانسیلر و کرم‌پودر

تفاوت کانسیلر و کرم پودر

کرم پودر رقیق‌تر از کانسیلر است و پوشش‌دهی کمتری دارد. از کرم پودر برای یکدست کردن رنگ پوست و پوشاندن عیوب کلی پوست استفاده می‌شود. در حالی‌که کانسیلرها غلیظ‌ترند و از آن‌ها برای پوشاندن عیوب نقطه‌ای بخش‌های مختلف صورت استفاده می‌کنند. کانسیلرها طیف رنگی گسترده‌تری دارند و انواع رنگی آن مثل زرد و نارنجی و آبی برای پوشاندن لک‌ها و نواقص خاص روی صورت استفاده می‌شوند. در طرف مقابل کرم‌پودرها  رنگ‌هایی متناسب با پوست افراد دارند و می‌توانند با انواع رنگ‌ پوست طبیعی هماهنگ شوند. کانسیلرها را تنها در صورت مثل بینی دور چشم یا استخوان گونه استفاده می‌کنند، در حالی‌که  کرم پودرها به صورت یک‌دست صورت و گردن را می‌پوشاند. این‌ها خلاصه تفاوت کانسیلر و کرم‌پودر بودند اما اگر می‌خواهید به صورت مفصل‌تر درباره این تفاوت‌ها بخوانید به بلاگ خانومی مراجعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا