رنگ مو

طرز استفاده از شامپو رنگ به صورت تصویری و نکات مهم در رنگ کردن

حالا شامپو رنگ خود را خریده‌اید، می‌خواهید برای اولین بار از آن استفاده کنید و الان با این سوال مهم مواجه شده‌اید: دقیقا باید چه کار کنم؟ اصلا نگران نباشید. نحوه استفاده از شامپو رنگ بسیار آسان است، فقط کافی است همراه ما بمانید تا در چند مرحله، فرآیند تغییر رنگ موها با استفاده از شامپو رنگ را به شما آموزش دهیم.

مراحل گام به گام استفاده از شامپو رنگ مو

در صورتی که موهای شما هم رشد خوبی دارند یا با استفاده از بهترین شامپوها برای رشد سریع مو، به‌سرعت ریشه‌‌های شما ظاهر می‌شوند، رنگ‌کردن مداوم مو، سخت و خسته‌کننده خواهد بود. در این صورت، می‌توانید مراحل زیر را برای استفاده از شامپو رنگ، پشت سر بگذارید:

مرحله اول: انتخاب یک رنگ مناسب

شامپو رنگ

شاید در نگاه اول، اختصاص دادن یک مرحله کامل به انتخاب رنگ مناسب، عجیب به نظر برسد. با وجود این باید به شما بگوییم که عدم انتخاب رنگ مناسب، می‌تواند تمام زحمات شما را هدر بدهد. برای مثال، هیچ‌گاه نباید شامپوها رنگ‌های بلوند و روشن را برای موهای کاملا مشکی یا تیره انتخاب کنید. ناگفته پیدا است که شامپو رنگ‌های دودی، بلوند و روشن، حتی پس از چندین بار استفاده، نمی‌توانند هیچ تغییری را روی موهای کاملا تیره ایجاد کنند.

بنابراین رنگ موهای فعلی خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن، یک رنگ مناسب انتخاب کنید. رنگ‌های تیره، برای موهای دکلره شده یک تغییر اساسی به حساب می‌آیند. از سوی دیگر می‌توانید با انتخاب یک رنگ دودی، خاکستری یا فانتزی، موهای دکلره شده خود را شارژ کرده، زردی آن‌ها را از بین ببرید یا به‌صورت کامل، یک رنگ تازه را تجربه نمایید. بنابراین بعد از در نظر گرفتن این موارد و خرید شامپو مناسب خود، به مرحله بعد بروید.

مرحله دوم: مطالعه راهنمای شامپو رنگ

با این‌که طریقه استفاده از شامپو رنگ معمولا مشابه یکدیگر است، اما پیش از استفاده از شامپوی خریداری شده، حتما بروشور همراه با شامپو را مطالعه کنید. همه لوازم آرایشی و بهداشتی با وجود شباهت‌های بسیار زیاد، نحوه استفاده خاص خود را دارند. در میان شامپوهای رنگ نیز برخی باید با موی کاملا خشک استفاده شوند و در برخی دیگر، قبل از استفاده باید موهای شما کمی مرطوب باشند. پس حتما راهنما را بخوانید و بر طبق آن، پیش روید.

مرحله سوم: تست حساسیت

حساسیت به محصولات بهداشتی

در صورتی که قرار است برای اولین بار از یک محصول بهداشتی مثل شامپو رنگ استفاده کنید، حتما تست حساسیت را انجام دهید. این تست، زمان بسیار کمی را به خود اختصاص می‌دهد، اما می‌تواند از وقوع خطرات مختلفی جلوگیری کند. از سوی دیگر، با تست‌کردن می‌توانید اثر شامپو رنگ خود را بررسی کنید و تنها در صورت رضایت از نتیجه، تمام موهای خود را به آن شامپو آغشته نمایید.

پیش از انجام تست، حتما موهای خود را با شامپو معمولی بشویید و کاملا خشک کنید. یک دسته نسبتا کم از موهای پشت گردن یا کنار گوش را انتخاب کرده و شامپو رنگ را استفاده کنید. پس از چند دقیقه، موها را بشویید. در صورتی که در فرآیند استفاده یا حدودا 6 ساعت پس از آن، احساس خارش، سوزش، التهاب و قرمزی احساس نکردید، با خیال راحت از محصول منتخب خود استفاده کنید.

مرحله چهارم: رنگ کردن مو با شامپو رنگ

رنگ مو با شامپو

در اغلب شامپوهای رنگ، موهای شما باید کاملا خشک، تمیز، بدون روغن، سرم یا دیگر محصولات و آلودگی‌های محیطی مثل گرد و غبار باشد. در صورت استفاده از گوشواره یا پرسینگ گوش، آن‌ها را خارج کرده یا روی آن‌ها چسب بزنید. طبق دستورالعمل شامپو، دستکش بپوشید یا در صورت عدم رنگ‌دهی روی پوست، کمی کف دستان خود را مرطوب کنید. مقداری شامپو روی دست‌ها بریزید و کف دست خود را روی هم حرکت دهید. با دست‌های آغشته به شامپو، موهای خود را ماساژ دهید. حداقل 2 تا 4 دقیقه این فرآیند را ادامه دهید.

در صورتی که موهای شما بلند است، حتما با دقت بیشتری این کار را انجام دهید. سعی کنید که همه بخش‌های مو، کاملا به شامپو آغشته شوند. پس از اتمام ماساژ مو، دست‌های خود را با صابون به‌خوبی بشویید.

مرحله پنجم: 10 تا 15 دقیقه انتظار

انتظار برای رنگ‌دهی

پس از این‌که همه موهای شما به شامپو آغشته شد، باید چند دقیقه منتظر بمانید. این بخش نیز کاملا به برند منتخب شما بستگی دارد. برخی شامپوهای 10 دقیقه، برخی دیگر 15 دقیقه و برخی دیگر تا نیم‌ساعت، زمان نیاز دارند. برای مثال شامپو رنگ تونیکا، یک بازه زمانی 15 الی 30 دقیقه‌ای تعیین کرده است. با توجه به تیرگی مد نظر شما یا نوع رنگ مورد علاقه‌تان، باید مدام موها را چک کنید و در موقعیت مناسب آن را بشویید.

مرحله ششم: شست‌وشو و خشک‌کردن موها

موهای رنگ شده

بعد از اتمام زمان انتظار، موهای خود را با آب ولرم رو به سرد، بشویید. موها را به آرامی ماساژ دهید تا همه مواد شامپو رنگ، از میان ساقه‌ها خارج شود. شست‌وشو را تا زمانی ادامه دهید که آب خارج شده از موهای شما، کاملا شفاف و بدون رنگ باشد.

آب اضافه موهای خود را با حوله بگیرید. با باد ملایم سشوار، موها را خشک کرده و شانه کنید. به همین سادگی و تنها در چند دقیقه، موهای خود را رنگ کردید!

بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو با شامپو رنگ

شست‌وشو شامپو رنگ

برخی از مهم‌ترین مواردی که پیش از رنگ کردن مو با شامپو رنگ باید بدانید:

بایدهای استفاده از شامپو رنگ

در هنگام رنگ کردن مو با شامپو رنگ این موارد را انجام دهید:

  • حتما دستورالعمل شامپو را بخوانید و بر طبق آن مراحل استفاده را پشت سر بگذارید.
  • قبل از رنگ کردن مو، حتما تست انجام دهید.
  • امکان احیای رنگ مو یا از بین بردن کدری موها، با استفاده از شامپو رنگ وجود دارد.
  • برای رسیدن به نتیجه مناسب، مداوم و هر دو الی سه هفته یک بار شامپو رنگ بزنید.
  • پس از استفاده از شامپو رنگ، از یک نرم‌کننده استفاده کنید.

استفاده از نرم‌کننده، باعث می‌شود که کوتیکل‌های مو بسته شوند و پیگمنت موها، به‌راحتی خارج نشود. فراموش نکنید که استفاده از شامپوهای متناسب با موهای شما، می‌تواند ماندگاری رنگ را افزایش دهد. بنابراین از یک نرم‌کننده قوی کمک گرفته یا با توجه به مشکلات نازکی، کم‌حجمی یا ریزش شدید، از بهترین شامپو پر پشت کننده مو هم استفاده نمایید. بهتر است که بین استفاده از شامپوهای درمانی و شامپو رنگ، چند روز تا یک هفته فاصله بگذارید.

نبایدهای مهم شامپو رنگ مو

در زمان استفاده از شامپو رنگ، این موارد را به‌دقت رعایت کنید:

  • اگر موهای شما خشک، آسیب‌دیده و شکننده است، از شامپو رنگ استفاده نکنید.
  • شامپو رنگ را مداوم و هفته‌ای چند بار، استفاده نکنید. این کار باعث خشکی مو می‌شود.
  • این محصول را نمی‌توان به‌عنوان جایگزین اصلی رنگ‌های دائم استفاده کرد.
  • شامپو رنگ روی موهای کاملا به‌پایه رسیده، ممکن است باعث ایجاد لکه‌های رنگی شود.

نکته: استفاده متوالی و بیش از حد از شامپو رنگ، به تجمع مواد رنگی در بافت ساقه‌های موی شما منجر و باعث آسیب‌دیدگی می‌شود. از سوی دیگر، استفاده بیش از حد از این محصول، باعث خشکی شدید موها شده و موخوره را نیز افزایش می‌دهد. در صورتی که موهای خشک و آسیب‌دیده دارید، ابتدا درمان موهای خود را آغاز کنید. از بهترین شامپو برای موهای خشک مناسب موی خود کمک گرفته و پس از احیای موهای آسیب‌دیده، موهای خود را رنگ بزنید.

رنگ کردن مو با شامپو رنگ و احیای رنگ زیبای موها

موها، زیباترین و البته حساس‌ترین بخش ظاهر ما هستند که با مراقبت‌های اصولی، می‌توانیم زیبایی و درخشش همیشگی آن‌ها را تضمین کنیم. استفاده از شامپو رنگ، یکی از روش‌های ساده، سریع و البته با احتمال ایجاد آسیب خیلی کمتر نسبت به رنگ‌های دائمی است. در این مطلب، با هم بررسی کردیم که طرز استفاده از شامپو رنگ چطور است و البته مراحل انجام این کار چگونه هستند. از آن مهم‌تر این‌که بایدها و نبایدهای طریقه استفاده از شامپو رنگ را نیز با هم مرور کردیم. پس اگر به دنبال یک تغییر سریع و جذاب هستید، خیلی زود دست به کار شوید و ظاهر خود را با استفاده از یک شامپو رنگ زیبا، تغییر دهید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا