آرایش لب

رژ لب نود چیست؟

چه کسی گفته همیشه باید رژ لب‌های خیلی جیغ و براق بزنیم؟ البته معلوم است که همه‌ی ما عاشق رنگ‌ها شاد و خیره‌کننده هستیم، اما شاید این مدل رژ لب‌ها برای هر موقعیتی مناسب نباشند. مثلاً شاید دوست نداشته باشیم در یک روز معمولی کاری از یک رژ لب قرمز استفاده کنیم. رژ لب‌های نود، این همراهان آرایشی ساده و قشنگ، می‌توانند به اندازه بقیه رژ لب‌ها جذاب و چشمگیر باشند. این جریان آرایشی در سال‌های اخیر حسابی سروصدا کرده و طرفداران پروپاقرص خودش را دارد. شاید برای‌تان این سؤال پیش بیاید که چرا انقدر علاقه به این نوع از رژ لب‌ها زیاد شده.

ساده بخواهیم بگوییم، چون این مدل رژ لب‌ها شیک و خاص‌اند و هروقت بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید. در کل کسی از این نوع رژ لب‌ها بدش نمی‌آید. معمولاً رژ لب‌های نود به هر رنگ پوستی می‌آیند و شما را زیبا می‌کنند. برای همین در این مطلب از مجله خانومی قصد داریم در مورد این صحبت کنیم که رژ لب نود چیست و نحوه انتخاب آن برای انواع رنگ پوست را بررسی کنیم.

رژ لب نود چیست؟

رژ لب‌های نود، رنگ‌هایی از رژ لب هستند که به رنگ پوست شخص استفاده کننده نزدیک باشند یا شبیه رنگ طبیعی لب‌ها باشند. این رنگ‌ها به لب حالتی طبیعی‌تر می‌دهند و برخلاف رژ لب‌های دیگر که چشم‌گیر و رنگی هستند، با استفاده از این رژ لب‌ها تقریباً انگار رژ لب نزده‌اید. رژ لب نود طیف رنگی گسترده‌ای دارد که از رنگ‌های روشن تا تیره را شامل می‌شود. این طیف رنگی شامل صورتی، بژ، قهوه‌ای روشن، صورتی نارنجی، بژ صورتی، بژ و قهوه‌ای با تنوع تیرگی متوسط، رنگ‌های برنزه‌ای، و همچنین قهوه‌ای تیره را در بر می‌گیرد.

برخی معتقدند که محبوبیت رژ لب نود به دهه ۹۰ میلادی برمی‌گردد؛ زمانی که رژگونه دوباره به دنیای آرایش زنان بازگشت و ظاهری زنانه و خاص به آرایش بخشید. هدف از رژ لب نود، دادن ظاهری آراسته به لب‌ها بدون اغراق یا اضافه کردن رنگ زیاد است. این یک ظاهر کلاسیک و باوقار است که زیبایی لب‌ها را بدون جلب توجه بیش‌ازحد، افزایش می‌دهد. آرایش‌های خاصی مانند سایه چشم براق و چشم‌گیر، در کنار رژ لب نود جلوه زیباتری پیدا می‌کنند زیرا رژ لب با سایه چشم رقابت نمی‌کند بلکه مکمل آن است.

نحوه انتخاب رژ لب نود مناسب برای پوست

رژ لب نود برای انواع پوست ها

اگر رژ لب نود درست انتخاب شود به اکثر چهره‌ها می‌آید و ظاهری جذاب و دل‌پسند به شخص می‌دهد. اما از طرف دیگر انتخاب اشتباه رنگ رژ لب نود می‌تواند کل آرایش‌تان را خراب کند. خب حالا این سؤال پیش می‌آید که چطور رژ لب نود ایده‌آل‌مان را انتخاب کنیم و چه چیزی باعث می‌شود بعضی رنگ‌ها مناسب باشند و برخی دیگر نه؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب رژ لب نود باید به آن توجه کنید، رنگ پوست‌تان است. حتماً باید رژ لبی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ پوست‌تان باشد و به آن بیاید. اما با توجه به گزینه‌های زیاد موجود در بازار، شاید پیدا کردن رژ لب نود مناسب کار سختی به نظر برسد. برای همین در ادامه کمک‌تان می‌کنیم که چطور رژ لب مناسب برای رنگ‌پوست‌تان را پیدا کنید.

رژ لب نود برای پوست گندمی

اگر بخواهیم رژ لب مناسب برای این نوع پوست را پیدا کنیم، اول باید آن را بهتر بشناسیم. رنگ پوست گندمی در طیف قهوه‌ای روشن جا می‌گیرد. پوست گندمی نه بسیار تیره است و نه چندان روشن. اسم این رنگ همان طور که پیداست از دانه گندم گرفته شده که بین سفید و قهوه‌ای است.

خب حالا با توجه به این توضیحات سراغ انتخاب رژ لب نود مناسب برای این رنگ پوست می‌رویم. رژ نود مناسب برای این نوع پوست می‌تواند کمی روشن‌تر از رنگ پوست یا در سوی مقابل کمی تیره‌تر از رنگ پوست باشد. یعنی اگر پوست گندمی روشن دارید می‌توانید رژ لب صورتی یا هلویی بگیرید. و برای پوست‌های گندمی‌ تیره‌تر رژ لب هلویی یا کاراملی و قهوه‌ای می‌تواند گزینه‌های خوبی باشد. در نهایت فراموش نکنید رژ لب انتخابی شما می‌تواند رنگی نزدیک رنگ لب شما داشته باشد.

رژ لب نود برای پوست سفید

رنگ‌هایی با ته‌رنگ سرد، مثل صورتی، یاس و بنفش به‌خوبی با پوست سفید و روشن هماهنگ می‌شوند. رنگ‌های قهوه‌ای و کاراملی ممکن است چنین پوست‌هایی را زرد نشان دهند. رنگ‌های خیلی تیره رژ لب نود، می‌توانند صورت شما را رنگ‌پریده و بی‌روح نشان دهند. به جای آن، به دنبال رنگ‌هایی باشید که کمی روشن‌تر هستند و به رنگ طبیعی لب‌هایتان نزدیک‌ترند. اگر دنبال رنگ گرم می‌گردید، بهتر است سراغ قهوه‌ای تیره یا آجری مایل به بنفش باشید..

رژ لب نود برای پوست سبزه و تیره

دنبال رنگ‌های با ته‌رنگ گرم باشید. رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، کاراملی، آجری و توتی، به‌خوبی با رنگ پوست سبزه و تیره هماهنگ می‌شوند و ظاهری جذاب به شما می‌دهند. رنگ‌های خیلی روشن رژ لب نود، می‌توانند صورت شما را کمرنگ و بی‌روح نشان دهند. به جای آن، به دنبال رنگ‌هایی باشید که کمی تیره‌تر هستند و به رنگ طبیعی لب‌هایتان نزدیک‌ترند. رنگ‌های صورتی با ته‌رنگ سرد می‌توانند رنگ پوست شما را خاکستری و بی‌روح کنند. اگر دنبال رنگ صورتی هستید، دنبال رنگ صورتی هلویی یا آجری باشید.

شناخت ته‌رنگ پوست برای رژ لب نود

رژ لب نود برای پوست گندمی

فراتر از شناخت رنگ پوست، هنگام انتخاب بهترین رژ لب نود برای خود، باید ته‌رنگ پوست خود را نیز بشناسید و به خاطر بسپارید. ته‌رنگ پوست، رنگی است که در زیر سطح پوست شما ظاهر می‌شود.

ته‌رنگ سرد

پوست با ته‌رنگ سرد، حالتی صورتی یا آبی در زیر سطح پوست دارد و رگ‌های مچ دست از داخل آبی یا بنفش به نظر می‌رسند. پوست روشنی که ته‌رنگ سرد دارد با رژ لب نود صورتی‌ ملایم و مات زیباتر به نظر می‌رسد. از رژ لب‌های نودی که ته‌رنگ زرد دارند اجتناب کنید، زیرا این رنگ‌ها می‌توانند صورت را بی روح نشان دهند. اگر ته‌رنگ سرد متوسط روی پوست‌تان دارید باید به دنبال رژ لب‌هایی که کمی قرمزی دارند یا حتی یک صورتی ملایم که فقط کمی تیره‌تر از رنگ طبیعی لب است، باشید. پوست‌های تیره‌تر با ته‌رنگ سرد به دنبال رژ لب‌های نود رنگ Berry یا شاه‌توتی با پایه آبی یا قهوه‌ای باشید.

ته‌رنگ گرم

پوست با ته‌رنگ گرم، حالتی زرد،نارنجی یا طلایی در زیر سطح پوست دارد و رگ‌های مچ دست از داخل سبز به نظر می‌رسند. تُن پوست گرم به دنبال رژ لب‌های نود با ته‌رنگ گرم‌تر و متمایل به قهوه‌ای باشید. سایه‌های قهوه‌ای با ته‌رنگ زرد مانند قهوه‌ای کاراملی و قهوه‌ای با تم نارنجی و قرمز را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید: رنگ مناسب رژلب برای تابستان ۱۴۰۳

پوست روشن با ته‌رنگ گرم با رژ لب‌های نود صورتی‌های با ته‌رنگ قهوه‌ای که خیلی تیره نیستند، زیباتر به نظر می‌رسند. پوست‌های با تُن متوسط بهتر است رژ لب‌های نود هلویی، نود بژ طلایی، کاراملی را انتخاب کنند. پوست‌های تیره به دنبال رژ لب‌های نود شیری و شکلاتی تیره و همچنین رژ لب‌های نود Berry تیره‌تر باشید.

ته‌رنگ خنثی

پوست با ته‌رنگ خنثی ترکیبی از هر دو ته‌رنگ گرم و سرد است و رگ‌ها هم آبی و هم سبز به نظر می‌رسند یا نمی‌توانید تشخیص دهید که آبی هستند یا سبز. افراد با ته‌رنگ خنثی تقریباً می‌توانند هر رنگ نودی را که با رنگ پوست‌شان مطابقت دارد، استفاده کنند. رژ لب نود ایدئال، رژ لبی است که نه خیلی گرم و نه خیلی سرد باشد. به خاطر داشته باشید که رژ لبی را انتخاب کنید که نه خیلی روشن و نه خیلی تیره باشد.

ته‌رنگ زیتونی

پوست با ته‌رنگ زیتونی، رنگ‌های زرد و سبز یا خاکستری در زیر سطح پوست دارد و مشابه ته‌رنگ خنثی، تشخیص اینکه رگ‌ها آبی یا سبز هستند یا با رنگ پوست مطابقت دارند، دشوار است. ته‌رنگ زیتونی در پوست‌های با تُن متوسط تا تیره‌تر رایج‌تر است. پوست زیتونی با رژ لب‌های نود هلویی عالی به نظر می‌رسد زیرا به متعادل کردن حالت سبزه در پوست کمک می‌کند. رژ لب‌های نود بژ طلایی نیز روی پوست‌های زیتونی عالی عمل می‌کنند اما باید از رژ لب‌هایی که از رنگ پوست روشن‌تر هستند اجتناب کرد، زیرا در نهایت روی لب‌ها مانند کانسیلر به نظر می‌رسند.

آرایش با رژ لب نود

رژ لب نود در ظاهر بدون آرایش

رژ لب نود در ظاهر بدون آرایش

این مورد از همه شناخته شده‌تر است و رژ لب‌های نود در ظاهر بدون آرایش بیشترین کاربرد را دارند. همان طور که گفتیم بر اساس رنگ پوست‌تان رژ لب نود مناسب را انتخاب کنید. رژ لب‌های نود هلویی، صورتی و قهوه‌ای به صورت کلی ایده‌آل هستند و با رنگ پوست‌های زیادی سازگارند. سعی کنید از بین آن‌ها رنگ مورد نظرتان را پیدا کنید. برای ظاهر بدون آرایش نباید خیلی خودتان را به دردسر بیندازید. اگر بخواهید می‌توانید از کرم‌پودر صرف نظر کنید و فقط به کمک کانسیلر جای لکه‌های پوستی را بپوشانید و سپس به کمک یک رژ گونه خیلی ملایم و روشن کمی رنگ به گونه‌ها بدهید.

در مورد آرایش چشم هم سراغ خط چشم‌های پت و پهن نروید و فقط به ریمل بسنده کنید تا با استفاده از آن مژه‌های‌تان کشیده و زیبا شوند. در نهایت می‌توانید سراغ رژ لب کالر سنسیشنال میبلین بروید و رژ لب ساده و زیبایی به این ترکیب اضافه کنید. رژ لب کالر سنسیشنال در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود و می‌توانید رنگ مناسب خودتان را از میان محصولات این برند پیدا کنید. علاوه بر تنوع رنگ رژ لب میبلین رنگدانه‌های غنی دارد و پوشش کامل و برق قشنگ و طبیعی به لب‌ها می‌دهد.

رژ لب نود همراه آرایش چشم اسموکی

رژ لب نود همراه آرایش چشم اسموکی

ترکیب کلاسیک آرایش چشم اسموکی و رژ لب نود هرگز بد از آب در نمی‌آید. این ترکیب محبوب و پرطرفدار برای آرایش مهمانی و مجالس بسیار ایده‌آل است و اجرای آن هم چندان سخت نیست. برای داشتن چشمان اسموکی پس از زدن پرایمر و کرم‌پودر، کارتان را با سایه قهوه‌ای نرم روی پشت پلک شروع کنید. از یک برس زاویه‌دار برای زدن این رنگ در خط مژه پایین نیز بهره ببرید.

حالا از یک سایه مشکی با پیگمنت بالا در گوشه خارجی پلک خود استفاده کنید و آن را با سایه قهوه‌ای ترکیب کنید تا به یک سایه ملایم و بدون خطوط تند برسید. سایه مشکی را در خط مژه پایین نیز به صورت محو‌شده بزنید. حالا برای کشیدن خط چشم از خط چشم مایع استفاده کنید و با ریمل و مژه مصنوعی مورد علاقه‌تان، مژه‌های بلند و نمایشی داشته باشید.

آرایش باقی‌مانده صورت را بسیار ساده نگه دارید و از رژگونه‌های با رنگ‌های درخشان اجتناب کنید. برای اینکه تمام توجه به چشمانتان باشد، از رنگ‌های گرم استفاده کنید و در نهایت کار را با یک رژ مایع نود به پایان برسانید. برای مثال رژ لب مایع نود لوک گلدن‌رز می‌تواند گزینه خوبی برای این سبک آرایش باشد. این محصول در ۴ رنگ مختلف عرضه می‌شود، بافت سبک و نرمی دارد، حالت چسبندگی ایجاد نمی‌کند و ماندگاری بالایی دارد. برای آشنایی بیشتر با سایه چشم اسموکی هم می‌توانید مطلب سایه اسموکی چیست را ببینید.

رژ لب نود و جادوی تک رنگ

رژ لب نود و جادوی تک رنگ

چه کسی گفته رژ لب فقط برای لب‌هاست؟ شما می‌توانید به کمک رژ لب‌تان یک آرایش تک‌رنگی ساده و قشنگ داشته باشید. رژ لب نود مناسب‌تان را انتخاب کنید. بعد استفاده از پرایمر و کرم‌پودر رژ لب‌تان را روی گونه‌ها بزنید و آن را به اسفنج به خوبی پخش کنید. همچنین می‌توانید از رژ  لب به عنوان سایه هم استفاده کنید و از همان رژ لب پشت پلک‌ها هم بزنید. بقیه مراحل آرایش‌تان را هم مطابق روش معمول پیش ببرید و در نهایت رژ لب بزنید.

با این کار یک آرایش ساده و قشنگ برای خودتان ساخته‌اید. برای این سبک آرایش هم می‌توانید از رژ لب مات نوت می‌توانید کمک بگیرید. این محصول رنگ‌بندی متنوع و دوام بالایی دارد. در فرمولاسیون آن از روغن ماکادمیا و ویتامین ای استفاده شده است و هیچ‌گونه حساسیتی روی پوست ایجاد نمی‌کند.

رژ لب نود همراه سایه‌های و خط چشم رنگی

رژ لب نود همراه سایه‌های و خط چشم رنگی

رژ لب‌های نود به سایه‌های درخشان و رنگی خیلی می‌آیند و تضاد جالب آن‌ها بسیار شیک و زیبا می‌شود. بهترین بخش این سبک آرایش این است که لازم نیست نگران باشید که چه سایه‌ای به رژ لب‌تان می‌آید. هر رنگ سایه‌ای که دوست دارید را انتخاب کنید و به شما قول می‌دهیم که ترکیب جالبی با رژ لب نودتان ایجاد می‌کند. برای مثال می‌توانید از یک خط چشم آبی به جای خط چشم مشکی که همیشه استفاده می‌کنید، کمک بگیرید.

می‌توانید خط چشم گرافیکی زیبا روی چشم‌تان بکشید و با رژ لب نود مناسب پوست‌تان کار را تمام کنید. دوست دارید کاری جسورانه‌تر بکنید؟ سراغ سایه‌های چشم‌گیرتر پالت‌تان بروید و مطمئن باشید که هر رژ لب نودی که استفاده کنید، کار را خراب نمی‌کند و نتیجه خوب خواهد بود. برای مثال می‌توانید سراغ رژ لب جامد با بافت نرم کالیستا بروید. این محصول ۱۲ رنگ مختلف دارد، لب‌ها را خشک نمی‌کند، ماندگاری نسبتاً خوبی دارد و پوشش‌دهی کامل و یک‌نواختی ایجاد می‌کند. بافت جامد و لطیف و رایحه دلپذیر آن هم نتیجه را برای‌تان رضایت‌بخش‌تر خواهد کرد.

رژ لب جامد مات با بافت نرم
کالیستا

رژ لب جامد مات با بافت نرم کالیستا

11%
266400 237960
تومان

رژ لب نود، لب‌ها و چشم‌های براق

رژ لب نود، لب‌ها و چشم‌های براق

درست مثل پوست شیشه‌ای و براق کره‌ای، آرایش چشم براق هم به یکی از جریان‌های جدید آرایشی تبدیل شده است. سایه چشم براق حالت جذابی را ایجاد می‌کند و می‌تواند در ترکیب با رژ لب‌های براق هم حالت زیبایی را ایجاد کند. این آرایش نیاز دارد پس از اجرای مقدمات آرایش و زدن سایه دلخواه‌تان پشت چشم، از آی گلاس روی پلک استفاده کنید تا آن برقی که به دنبالش هستید، پشت چشم ایجاد شود.

برای هماهنگی با این ترکیب سراغ رژ لب براق نود بروید تا ترکیب را کامل کنید. برای رسیدن به ترکیب می‌توانید سراغ رژ لب‌ مایع براق نیوول بروید. این محصول در چهار رنگ مختلف عرضه می‌شود، ماندگاری طولانی دارد و اصلا روی لب‌ها نمی‌ماسد.

کلام آخر

برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی با دنیای وسیعی روبرو هستید و رژ لب‌های نود هم بخشی از این دنیای وسیع‌اند. این محصولات اگر درست استفاده شوند، می‌تواند همراه همیشگی شما و یکی از انتخاب‌های خوب برای آرایش روزانه و همین‌طور آرایش مهمانی‌ها و مجالس باشند. اما باید رژ لب‌هایی را انتخاب کنید که به رنگ پوست‌تان می‌آیند و ظاهری بی‌روح و سرد به لب‌ها و صورت‌تان نمی‌دهند. در نهایت این به شما بستگی دارد که سراغ چه رژ لبی بروید.

در مورد انتخاب رژ لب‌های نود هم دست‌تان حسابی باز است و می‌توانید از رژ لب‌های نود مات یا براق، مایع یا جامد استفاده کنید و آرایش دلخواه خودتان را بسازید. شاید بد نباشد مطلب راهنمای کامل انتخاب بهترین رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست را هم ببینید تا شناخت بهتری روی مسئله انتخاب رژ لب و نحوه استفاده آن‌ داشته باشید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا